Gå til innhold

Oppskrifter på konfekt/julegodter


Gjest nextlife

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Marsipan, nøttekuler og liknende bør fryses med mindre de skal spises innen en ukes tid, dette fordi fettet harskner og mange av ingrediensene lett mugner, som egg og meieriprodukter.

Du kan fint oppbevare konfekten i kjøleskapet i to døgn før du gir dem vekk, men da bør du opplyse om at konfekten er fersk og skal håndteres deretter :)

Du kostet meg akkurat 2timers blogglesing og 500kr på iherb frøken ;)

Det blir sunn sjokolade på nyåret for meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kostet meg akkurat 2timers blogglesing og 500kr på iherb frøken ;)

Det blir sunn sjokolade på nyåret for meg :jepp:

Huffda, beklager så mye, men du vil ikke angre! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som lager Baileyskuler. Hjelp.

Dette ble bare klin. Kan ikke rulle kuler i det hele tatt. Bare seigt og ekkelt. Kan det ha noe med marsipanen å gjøre? Må den være av en viss kvalitet? Står på pakken at det er 22% mandler, og smaker mye melis. Så i butikken at EKTE marsipan er 50% mandler.

Noen erfaringer her?

Hilsen

Rådvill

Jeg følger oppskriften på det søte liv. Der skal det kun være 2-3 ss med baileys. Men jeg tar gjerne ett par ekstra :fnise:

Da skal det ikke bli såååå seigt. Selv om det blir kliss :P

Marsipanen fra Odense er veldig god :) Fåes kjøpt på matvarebutikken.

Ser at andre ruller de i kokesjokolade. Jeg liker melkesjokolade best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en oppskrift på Villaperlesukker som jeg har store planer om å prøve.

En pakke med Oreo cookies

100gr sjokolade.

F.eks hvit sjokolade for pynting.

Legger ved link til hvordan hun lager de. Ser så vanvittig godt ut!

http://villaperlesukker.blogspot.com/2010/11/oreokonfekt.html

Den der anbefales - vi har laget massevis av de der her i huset den siste måneden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage oreokuler i morgen

1 pakke oreokjeks

1 pakke philadelphiaost

hvit og mørk sjokolade (etter smak)

Oreoene knuses til grovt "mel" (bruk gjerne en blender om du har) og blandes så med philadelphiaosten. Trilles til små kuler og settes kjølig. Når de er helt kalde og harde dyppes de i smeltet sjolkolade. For syns skyld gjerne en blanding av mørk, lys og hvit. Oppbevares i kjøleskap eller frys om du vil oppbevare dem lenge. De smaker himmelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på Troikakonfekten. Det gikk jo rett vest :)

1. Geleen festet seg ikke til marsipanen med nugat på, men skled rett og slett av når jeg skulle dyppe i sjokolade.

2. Sjokoladen hadde vanskelig for å feste seg på geleen, og etter at den var stivnet så falt mange sjokoladeflak av, dvs alle bitene hadde minst en side uten sjokolade.

3. Synes det var vanskelig å jobbe med sjokoladen. Smeltet dronningsjokolade og delfiafett. Det ble innmari fort en tykk masse, og til slutt hadde jeg varmet opp sjokoladen så mange ganger at den nesten ble en slags mousse.

Jadda...bedre lykke neste gang :) Tar gjerne imot tips, skjønner jeg har forbedringspotensiale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Synes denne tråden fortjener å komme frem igjen.

...også kan jeg benytte muligheten til å spørre om noen kan fortelle meg holdbarheten på fløtekarameller? Vil sende det med i gave til familien, og da må de holde en stund for at det skal gå..

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Konfektformer fant jeg på Meny, kr 12,90 for en pakke med 20 former. Tror kanskje de har peppermynteessens der også.

Men jeg trenger en god oppskrift på fløtekarameller. Har googlet litt og prøvd et par av oppskriftene som har dukket opp. Men de vil liksom ikke stivne, bli harde. Siste porsjon ble litt hard, så delte jeg dem i biter, og så plutselig begynte de å flyte utover igjen. Er det noen som har en skikkelig god oppskrift???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...