Gå til innhold

Noe du lurer på? (TAROT)


Villemo Kellin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ut i fra kortene (10 staver og den hengte mann) kan det se ut til at du må jobbe litt for å få det du ønsker deg. Kanskje ofre noe? Det skal foretas valg og avgjørelser om hva som er viktig og hva man kan klare seg uten

Men utfallet vises i keiserinnen:

Keiserinnen er en morssikkelse, som står for overflod og fruktbarhet.

Hun kan representere en fødsel, enten av et fysisk barn, eller i form av forretninger, kunst eller kjærlighetsforhold. Keiserinnen er da også arketypen for fruktbar kjærlighet, og kan være en manns store kjærlighet.

Du er inne i en god periode både økonomisk og materielt, og det er tid for å ekspandere og vokse. Du vil ha fremgang i arbeidslivet, og kreativt, kunstnerisk arbeid vil spesielt være vellykket.

får jeg barn på nye året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*
får jeg barn på nye året?

Det vet jeg ikke, og det kan jeg ikke svare på.

Legget jeg la på deg viser at ønsket ditt (jeg vet ikke hva du ønsker deg så sterkt) vil oppfylles til slutt, men at du selv må jobbe hardt for å få ønsket oppfylt, og det kan ta tid.

Hva dette betyr for deg må du selv finne ut. Det er du som vet hva du ønsker deg, og det er du som vet hva du må overvinne før du får ønsket oppfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jomfruen_*

Jeg sliter i forholdet. Han føler at vi har det ok.

Hvordan ser fremtiden ut. Jeg er jomfru, han er steinbukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*
Jeg legger inn et spørsmål, i tillfelle den anonyme gjesten kommer tilbake.

Jeg er kvinne, vannmann. Jeg er veldig usikker på kjærligheten, føler at jeg og min samboer (også vannmann) står ved et vendepunkt i forholdet vårt. Er trist og rådvill, og slites med følelsene, vet ikke om vi skal satse eller gi opp. Råd?

En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er.

Fortid:

5 beger

Fem begre dukker opp i forbindelse med tap. Det kan være tap av penger, eiendeler, forhold eller arbeid. Eller det kan være tap av drømmer, muligheter, utsikter eller rykte.

Nåtid:

Kortet indikerer et vendepunkt i livet ditt. Du kan føle deg fanget i en syklon som kan slippe deg av hvor som helst. Uventede ting kan skje, men resultatet blir vanligvis til det bedre.

Framtid:

Sverdenes konge

Han er intellektuell, analytisk, veltalende, rettferdig, etisk, fornuftig og logisk. Han vet hva han vil og hvordan han skal uttrykke det. I kjærlighetslivet har han problemer med å uttrykke følelser. Har krever han store mengder mental stimulans. (Dette er mannen din!) Han ligger i din fremtid.

Hva som opptar deg

9staver

Ni staver handler om styrke, og at livets skole kan være tøff. Du har møtt mye motgang og begynner å tvile på deg selv. Likevel må det til en siste kraftanstrengelse før du kan slappe helt av. Vent til du føler at du er på rett sted til rett tid. Prøv å unngå å bli bitter.

Andres holdninger:

4 mynter

Fire mynter tyder på økonomisk trygghet, og en fjellstø grunn materielt sett. Kortet kan være en advarsel om problemer med kontroll, eiertrang og sjalusi, og at noen vil ha viljen sin.

Hindringer som må overvinnes:

Myntenes ridder

Kortet viser til fordeler man kan ha av å utføre kjedelige men nyttige ting. Men kan det hende at du eller samboeren din, kan bli blind for andre verdier enn penger? Kan en av dere bli litt for egoistisk og hensynsløs i din streben etter fremgang og vekst?

Kortet kan være en advarsel om at du (han, eller begge) arbeider for hardt, er perfeksjonistisk eller ikke lytter til fornuft.

Utfall:

2 beger

To begre betyr forelskelse. Det kan innebære et nytt romantisk forhold eller styrking av et eksisterende. Kortet kan være en advarsel om at dette ikke er tiden for å skilles fra hverandre.

Kortene viser at stridighetene snart ligger bak dere, og at dere kan snu situasjonen nå dersom dere vil. En ny start venter på dere dersom dere klarer å overvinne problemene.

Jeg vet ikke om dette stemmer, men kortene kan antyde at jobb og penger er årsaken til en del av problemene mellom dere...?

Hvis dette stemmer, råder kortene dere til å flytte fokuset bort fra penger for en periode for å styrke forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*
ååå snille!!! jeg har aldri blitt spådd før, så hvis du i nærmeste fremtid har lyst å spå litt så vææær så snill å spå meg :goodbye:

lov å håpe :sjenert:

jeg lurer også på kjærligheten som alle andre her :)

kvinne, vekten og mann, løve

Hvem kan motstå en slik bønn?? :fnise:

En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er.

Fortid:

Stjernen

Stjernen står for håp, du har sett at det er lys i enden av tunnelen og viser vei i mørket. Du har kommet inn på rett spor, for å nå mål og lengsler kreves handling. Hvis du har holdt tilbake, har du innsett at det var på tide å gi generøst.

Nåtid:

Sverdenes konge

Han er intellektuell, analytisk, veltalende, rettferdig, etisk, fornuftig og logisk. Han vet hva han vil og hvordan han skal uttrykke det. I kjærlighetslivet har han problemer med å uttrykke følelser. Har krever han store mengder mental stimulans.

Framtid:

Tre beger

Tre begre står for overflod. Noe som en gang ble unnfanget i kjærlighet bærer frukter. Du har uanstrengt fremgang, og føler deg trygg og lykkelig.

Tre begre representerer også ulike former for festlige begivenheter i privatlivet. Det kan for eksempel være forlovelser, bryllup, barnedåp og fødselsdager.

Hva som opptar tankene dine:

Fem begre dukker opp i forbindelse med tap. Det kan være tap av penger, eiendeler, forhold eller arbeid.

Kortet vil lære oss at det er ikke så farlig å skuffe eller å bli skuffet

(Jeg føler ikke at du står i fare for å miste noe, men jeg lurer på om du kanskje er redd for å miste noe, eller skuffe noen?)

Andres holdninger:

Skjebnehjulet

Med Skjebnehjulet åpner mulighetene seg, og hell og lykke står for døren.

Kortet indikerer et vendepunkt i livet ditt. Du kan føle deg fanget i en syklon som kan slippe deg av hvor som helst. Uventede ting kan skje, men resultatet blir vanligvis til det bedre.

Hindringer som må overvinnes:

Stavenes dronning

Kortet viser til fysisk og psykisk fruktbarhet, og følelser som omsettes i dramatisk handling.

Utfall:

Myntenes ess

Myntenes ess tyder på gode utsikter dersom spørsmålet dreier seg om økonomiske og materielle foreteender. Nå kan drømmene dine bli til virkelighet.Dette er ikke tiden for fantasi, drama eller vågemot

Oppfølgingskort

Styrke

Kortet står for mot, indre styrke og selvkontroll. Du må tørre å se løven (angsten) i øynene og stole på deg selv. Tiden er inne til å ta en beslutning uten å la deg påvirke av andre. Du må lære av dine egne feil, og ta ansvaret for ditt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Anonym_*
Hvis du ikke orker mer spåing, så forstår jeg det, men hvis du gidder, så... :) Født i 1978, vær.

Ildkvinnen er den mest populære jenta i klassen. Hun er blid, glad, omsorgsfull, og i kjærlighetslivet er hun lidenskapelig og sensuell. Hun avskyr å blir tatt for gitt, og Hun blir skremt dersom noen oppfører seg som om de eier henne.

Jeg legger et generelt legg på deg.

Fortid:

7 mynter

Sju mynter viser til langsomt vekst. Tiden har vært inne til å gjøre opp status, og se på hvordan du kan nå målene dine.

Nåtid:

8 staver

Åtte staver betyr full fart.

Åtte staver kommer ofte med nyheter og forandringer.

Du er inne i en spennende og hektisk periode, som kan innebære en reise.

Kortet kan tydes mot en lykkelig avslutning på noe, eller også mot en begynnelse - kjærlighetens piler treffer deg.

Framtid:

Stavenes konge

Kortet dukker ofte opp i forbindelse med forhandlinger og avtaler. Det kan tyde på bryllup, eiendomsavtaler, arv, forretningsavtaler.

Kortet kan også vise til et lykkelig kjærlighetsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*
Jeg sliter i forholdet. Han føler at vi har det ok.

Hvordan ser fremtiden ut. Jeg er jomfru, han er steinbukk.

Som en kvinne av jorden er du en ekte livsnyter.

Du er varm, omsorgsfull, fornuftig, sannferdig, generøs, lojal, pålitelig, klok, kjærlig, storsinnet, jordnær, ressurssterk, troverdig. Du får alle til å føle seg vel i din nærhet. Du er kanskje litt materialistisk og forfengelig, og du elsker luksus og komfort.

Fortid:

7 staver

Sju staver står for overbevisning. Stikkord for kortet er diskusjoner, ordkrig, forhandlinger

Nåtid:

Åtte sverd står for begrensninger. Du befinner deg i en tilsynelatende umulig situasjon du ikke ser noen utvei fra. Dette gjør at du føler forvirring og maktesløshet.

Framtid:

Stavenes pasje

Kortet viser til en hyggelig fremmed som gir muligheter for lidenskap, opphisselse og eventyr. Du føler deg stadig mer kreativ og inspirert, og nye ideer spirer.

Kortet kan bety at du mottar gode nyheter og troverdig informasjon. Det som før var ukjent blir bragt inn i lyset.

Det som opptar tankene dine:

4 staver

Fire staver er et behagelig kort. Du vil oppleve hendelser som skaper spenning og en "kile i magen"-følelse.

Målet er nådd, avlingen er overdådig, og du er full av livsglede. Nå har du fast grunn under føttene, og kan ta en velfortjent pause. Dette er rette tidspunkt for kjøp av bolig og etablering av familie.

(Er det slik du ønsker at det skal bli?)

Andres holdninger:

Begrenes konge

Det kan se ut som du lengter etter et forhold, samtidig som du er redd for det. Se din egen frykt i øynene, og undersøk hva som er årsaken til at du reagerer som du gjør.

Hindringer som må overvinnes:

Måtehold

Måtehold betyr noen ganger, men ikke alltid, moderasjon og sparsommelighet. Det kan også bety at man må finne det riktige blandingsforholdet. Dette kan gjøres ved å skaffe riktig balanse, kombinasjon, eller sammensmeltning mellom motsetninger. Kortet står for kompromiss og samarbeid. Hvis konflikten er i deg selv, må du sørge for å få likevekt mellom det bevisste og det ubevisste.

Utfall:

Solen

Nå er du bokstavelig talt på solsiden av livet. Du har framgang og suksess i alt du foretar deg. Du ser og forstår alt rundt deg, og er selvsikker, livsglad, sunn og frisk. Kortet står for munterhet, glede, optimisme, energi og styrke.

Dette er et godt tidspunkt for handling og planlegging for framtiden. Kortet lover godt for kjærlighet og ekteskap.

Måtehold er et nøkkelkort i legget ditt: Finn en balanse! Kortet står for kompromiss og samarbeid.

Hvis du klarer å få til dette, venter "Solen" på deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jomfruen_*

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge kortene for meg. :)

Vet innerst inne at dette forholdet er verd å kjempe for. Men føler meg av og til så alene i forholdet.

Takk igjen. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, og det kan jeg ikke svare på.

Legget jeg la på deg viser at ønsket ditt (jeg vet ikke hva du ønsker deg så sterkt) vil oppfylles til slutt, men at du selv må jobbe hardt for å få ønsket oppfylt, og det kan ta tid.

Hva dette betyr for deg må du selv finne ut. Det er du som vet hva du ønsker deg, og det er du som vet hva du må overvinne før du får ønsket oppfylt.

mitt største ønske er få barn,men ektemanen min er ikke helt ennig.Han er født 1972 aug.Kan du ta et siste legg til meg.Syns du er kjempe flink :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt største ønske er få barn,men ektemanen min er ikke helt ennig.Han er født 1972 aug.Kan du ta et siste legg til meg.Syns du er kjempe flink :jepp:

Anonym har blitt til Tara1.

Jeg har lagt et nytt legg på deg, men resultatet ble det samme:

Problem:

Tre mynter

Det betyr at du må samarbeide med noen for å få jobben gjort. (ønsket oppfylt)

Hindring:

Hierofanten

Han står for Hierofanten viser til konformitet og gruppeidentifikasjon. Han liker alt som er oversiktlig og systematisk og har detaljerte leveregler.

Løsning:

Den hengte mann

Den hengte mann indikerer et offer. Du må gi noe for å få noe.

Du må foreta et valg, og avgjøre hva som er viktig og hva du kan klare deg uten.

Om du vil få ønsket ditt oppfylt vet jeg ikke, så det kan jeg fremdeles ikke svare på.

Men utfallet av problemstillingen er avhengig av hva du er villig til å ofre for å få ønsket ditt oppfylt, og vil offeret være verd resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis du gidder... :sjenert:

Steinbukk født i 1975... Aldri prøvd dette før, men synes det er spennende.. En slektning har "sett" mye rundt meg, men aldri spådd meg..

Har slitt litt med angst og depresjoner det siste året, men er på vei opp igjen.. Og kjærlighetslivet, så klart.. :rødme: Har vel vært litt tøft der og til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for at du tok deg tid til å spå meg :)

d er kjempegøy å høre hva du sier og se at flere ting stemmer.

lover å ta til meg ordene.

stor klem til deg som takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym har blitt til Tara1.

Jeg har lagt et nytt legg på deg, men resultatet ble det samme:

Problem:

Tre mynter

Det betyr at du må samarbeide med noen for å få jobben gjort. (ønsket oppfylt)

Hindring:

Hierofanten

Han står for Hierofanten viser til konformitet og gruppeidentifikasjon. Han liker alt som er oversiktlig og systematisk og har detaljerte leveregler.

Løsning:

Den hengte mann

Den hengte mann indikerer et offer. Du må gi noe for å få noe.

Du må foreta et valg, og avgjøre hva som er viktig og hva du kan klare deg uten.

Om du vil få ønsket ditt oppfylt vet jeg ikke, så det kan jeg fremdeles ikke svare på.

Men utfallet av problemstillingen er avhengig av hva du er villig til å ofre for å få ønsket ditt oppfylt, og vil offeret være verd resultatet?

Tusen takk! Kan du spå mannen min,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare hvis du gidder... :sjenert:

Steinbukk født i 1975... Aldri prøvd dette før, men synes det er spennende.. En slektning har "sett" mye rundt meg, men aldri spådd meg..

Har slitt litt med angst og depresjoner det siste året, men er på vei opp igjen.. Og kjærlighetslivet, så klart.. :rødme: Har vel vært litt tøft der og til tider.

Som en kvinne av jorden er du en ekte livsnyter.

Du er varm, omsorgsfull, fornuftig, sannferdig, generøs, lojal, pålitelig, klok, kjærlig, storsinnet, jordnær, ressurssterk, troverdig. Du får alle til å føle seg vel i din nærhet. Du er kanskje litt materialistisk og forfengelig, og du elsker luksus og komfort.

Jeg legger et konkret legg med vekt på hverdagen på deg. :)

Fortid:

5 staver

Fem staver står for stridigheter og konflikter. Ikke problemer som ikke kan løses, men heller ikke noe en kommer lettvint ut av.

Her var det bare å bite tennene sammen og stå på.

Husk at alt du møter i den ytre verden speiler noe i deg selv. Ytre konflikter kan skyldes konflikter i deg selv som du ikke har fått utløp for.

Nåtid:

Måtehold

Kortet står for kompromiss og samarbeid. Hvis konflikten er i deg selv, må du sørge for å få likevekt mellom det bevisste og det ubevisste.

Måtehold viser til en lykkelig utgang på en vanskelig situasjon. Hvis sitasjonen takles riktig kan man oppnå god helse, gode lederegenskaper og heldige partnerskap.

Framtid:

Sverdenes konge

Han kan representere en person, eller en situasjon.

Hos deg får jeg ikke helt klart for meg hva som er riktig... :sjenert: Jeg gir deg begge forklaringene, så kan du selv se om noe av det gir mening.

Hvis det er snakk om en person, er han gjerne et luft-tegn...

Sverdenes konge er en ordkunstner. Han er intellektuell, analytisk, veltalende, rettferdig, etisk, fornuftig og logisk. Han vet hva han vil og hvordan han skal uttrykke det. I kjærlighetslivet har han problemer med å uttrykke følelser. Han krever han store mengder mental stimulans.

Hvis det er snakk om en situasjon bekriver kortet situasjoner som har med dømmekraft og informasjon å gjøre. Du vil få gode, tydelige råd i arbeidet eller juridiske spørsmål. Men husk at det er viktig å fullføre én plan før du starter på den neste.

Hva som opptar tankene dine:

2 sverd

To sverd står for fred, fred for enhver pris. Det er stille før, under eller etter stormen. En konflikt blir kanskje undertrykt, fordi du ikke har lyst til å rote til den balansen du har oppnådd.

Andres holdninger:

Skjebnehjulet

Med Skjebnehjulet åpner mulighetene seg, og hell og lykke står for døren. Kortet indikerer et vendepunkt i livet ditt. Du kan føle deg fanget i en syklon som kan slippe deg av hvor som helst. Uventede ting kan skje, men resultatet blir vanligvis til det bedre.

Hindringer som må overvinnes:

Stavenes ess

Stavenes ess står for nye, kreative prosjekter. Du kan få gode muligheter innen karriere, eller et symbolsk eller fysisk svangerskap. (Barn eller ideer/prosjekter)

Utfall:

Magikeren

Kortet indikerer noe nytt av vesentlig betydning i livet ditt. Når Magikeren dukker opp er alle muligheter til å starte nye prosjekter til stede. Ikke vær redd for å ta det første skrittet for å innlede et forhold.

Håper det var noe du kunne relatere deg til i dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Kan du spå mannen min,

Jeg kan legge et legg for mannen din hvis han vil det.

Jeg mener ikke å være vanskelig, men jeg må ha noen regler på dette for meg selv, og en av reglene mine er å kun legge for dem som ber om det/vil det selv.

Selv om jeg ikke er profesjonell må jeg sove godt om natten, og det gjør jeg ikke hvis jeg "invaderer" en persons liv uten at han/hun ønsker det selv. Det blir som å lese en persons dagbok uten lov. :sjenert:

En annen ting er at hvis du spør om et legg på hans vegne tror jeg det vil være dine energier jeg får fram, og da blir det et legg for deg, ikke ham, og da er du jo like langt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Hei du,

Jeg lurer litt på hvilke Tarotkort du spår med jeg?

Min sønns (16,5 år) siste innkjøpte kort er noen som heter "Rider Waite Tarot" (magikeren)

------

Uansett! Hva kan du si om meg (om du har tid og lyst selvsagt) :)

Kvinne, 37 år, skorpion, barnet mitt er gutt født 5 april 1991, samboer som da er stefar, stor famile ( søsken/tantebarn)

*spent* på svar om du har tid da ;)

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

Jeg lurer litt på hvilke Tarotkort du spår med jeg?

Min sønns (16,5 år) siste innkjøpte kort er noen som heter "Rider Waite Tarot" (magikeren)

------

Uansett! Hva kan du si om meg (om du har tid og lyst selvsagt) :)

Kvinne, 37 år, skorpion, barnet mitt er gutt født 5 april 1991, samboer som da er stefar, stor famile ( søsken/tantebarn)

*spent* på svar om du har tid da ;)

Hei Silmarill.

Bruker de samme kortene som sønnen din har kjøpt... "Rider Waite" er de vanligste kortene, og mange synes de er de enkleste å begynne med også.

Har prøvd noen andre kort, men liker disse best...

Har ennå litt tid før jeg må gå, så jeg kan prøve et legg på deg også.

Som en kvinne av vannet er du en sensitiv, svært vakker og ytterst feminin kvinne. Du er kjærlig, følsom og romantisk, har alltid et godt ord til alle, og er aldri sint eller utålmodig.

Fortid:

Døden. Dette kortet viser indre prosesser, og har ingenting med den verdslige verden å gjøre.

Døden er ikke et negativt kort, det er bare kortet for forandringer. Noe nytt har skjedd i deg. Kanskje har du sluppet taket i fortiden, eller forandret syn på noe?

To mynter

To mynter dreier seg om en eller annen form for sjonglering eller balansegang. Det har vært en tid for bevegelse, forandring og eksperimentering.

Sverdenes konge

Her tror jeg det er snakk om en situasjon framfor en person.

Kortet bekriver kortet situasjoner som har med dømmekraft og informasjon å gjøre. Du vil få gode, tydelige råd i arbeidet eller juridiske spørsmål. Men husk at det er viktig å fullføre én plan før du starter på den neste.

Nåtid:

Stjernen

Stjernen representerer inspirasjon, sinnsro, tro og optimisme. Den gir løfter om fornyelse, hell og lykke. Kanskje vil en spesielt lykkelig hendelse snart inntreffe.

Rettferdighet

Kortet viser at resultatet av dine tidligere handlinger returneres deg. "Som du sår skal du høste", er beskrivende for situasjonen. Rettferdighet viser til balanse mellom motsetninger, og kan tyde på at avtaler kan inngås gjennom forhandling.

Yppersteprestinnen

Dette kortet har med intuisjon og hemmeligheter å gjøre. Yppersteprestinnen representerer det mystiske i kvinnen, og de høyere feminine aspekter. Dette er ikke tiden for handling.

Yppersteprestinnen kan være et tegn på hjelp og støtte som kommer utenfra, muligens fra en klok og opplyst kvinne.

Framtid:

Magikeren

Kortet indikerer noe nytt av vesentlig betydning i livet ditt. Når Magikeren dukker opp er alle muligheter til å starte nye prosjekter til stede.

9 staver

Ni staver handler om styrke, og at livets skole kan være tøff. Kortet kan vise til forsinkelser, avbrytelser og utsettelser. Til tross for slike irriterende omstendigheter vil dine ønsker og mål bli oppnådd

7 staver

Sju staver står for overbevisning. Stikkord for kortet er diskusjoner, ordkrig, forhandlinger, handelskrig, byttehandel og konkurranse.

Oppfølgingskort: 10 mynter

Ti mynter står for rikdom og stabilitet. Velstanden er opparbeidet av deg selv over lengre tid, eller gjennom tidligere generasjoner. Kortet har også mye med familie å gjøre. Kanskje får du praktisk hjelp fra familiemedlemmer.

Og til slutt en liten kommentar fra meg:

Nåtiden din blir representert med 3 kort fra "Store Arkana".

Kortene fra Store Arkana skal tillegges ekstra vekt, noe som kan tyde på at det som skjer nå (helst av indre opplevelser) kan være en viktig del av grunnlaget for framtiden.

Ha en fin dag!

Endret av Tara1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...