Gå til innhold

Dere som liksom driver og spår, hva er så spesielt med tarotkort?


KR-øst

Anbefalte innlegg

Dere som liksom driver og spår, hva er så spesielt med tarotkort?

Hvorfor ikke bruke en vanlig kortstokk, eller svarteper?

For det er jo de samme kortene dere bruker hele tiden.

Hvis det dere skriver ikke bare er deres egen fantasi, hvor henter dere tekstene fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som liksom driver og spår, hva er så spesielt med tarotkort?

Hvorfor ikke bruke en vanlig kortstokk, eller svarteper?

For det er jo de samme kortene dere bruker hele tiden.

Hvis det dere skriver ikke bare er deres egen fantasi, hvor henter dere tekstene fra da?

ikke se så svart på det

Endret av Lund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*
Dere som liksom driver og spår, hva er så spesielt med tarotkort?

Hvorfor ikke bruke en vanlig kortstokk, eller svarteper?

For det er jo de samme kortene dere bruker hele tiden.

Hvis det dere skriver ikke bare er deres egen fantasi, hvor henter dere tekstene fra da?

Jeg har brukt vanlig kortstokk også, men tarotkortene er 78 stykker, mot 52 i en vanlig kortstokk.

Symbolikken er mer tydelig, og tarot kan vise fler nyanser for den uerfarne enn en vanlig kortstokk kan.

Hvor vi henter tolkningene fra kommer an på. Det finnes mange bøker om kortene, og de fleste henter tolkningene fra en av dem.

Jeg bruker i tillegg intuisjon.

Jeg vet kortenes betydning, men setter dem i sammenheng med kortene rundt, og hva jeg føler er rett betydning for hvert kort.

Det som er så fint med tarot, er at du kan se på det på den måten du vil.

Som en selskapslek eller som en veiledning.

Det eneste jeg er skeptisk til, er de som bruker tarot som et fasitsvar, og som legger opp livet etter hva kortene viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så fint med tarot, er at du kan se på det på den måten du vil.

Som en selskapslek eller som en veiledning.

Det eneste jeg er skeptisk til, er de som bruker tarot som et fasitsvar, og som legger opp livet etter hva kortene viser.

Dette var et uventet ærlig svar, men i tråd med det jeg mener om dette.

Faren med tarotkort og andre former for spådom, er jo at det finnes de som tror at det er noe overnaturlig ved dette, og at de derfor innretter livet sitt etter det de blir fortalt.

Jeg tror ikke det er mange spåmenn/-kvinner som som tar seg betalt, som forteller noen at de kan ta det hele som en lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*
Dette var et uventet ærlig svar, men i tråd med det jeg mener om dette.

Faren med tarotkort og andre former for spådom, er jo at det finnes de som tror at det er noe overnaturlig ved dette, og at de derfor innretter livet sitt etter det de blir fortalt.

Jeg tror ikke det er mange spåmenn/-kvinner som som tar seg betalt, som forteller noen at de kan ta det hele som en lek.

Selv om vi er enig på et grunnleggende punkt, hvor alvorlig en skal ta en slik "spådom", er vi nok uenig om hvorfor en skal ta dette med en liten klype salt.

Jeg mener at kortene viser sannheten, men "spådommen" blir ikke bedre enn de som leser/tolker kortene.

Det finnes ingen garantier for at personen som leser kortene våre (hvis vi ikke leser dem selv så klart) vil eller kan bruke kortene til "kundens" beste.

Noen er for uerfarne (jeg regner meg i den kategorien), andre er kyniske og vil kun ha økonomisk vinning av sine lesninger, mens andre igjen mangler kunnskap eller etiske retningslinjer.

Jeg har selv blitt spådd diverse ulykker og katastrofer av mennesker som ikke har lært å lese kortene. Det var etter en spesielt ille "spådom" at jeg bestemte meg for å lese om kortenes betydning selv.

Jeg fikk en helt annen tolkning av kortene enn "spåmannen" ga meg....

Det er derfor ikke på grunn av kortene jeg sier at en skal være skeptisk, men skepsis er sunt dersom vi ikke kjenner bakgrunnen og motivene/intensjonen til de som tolker kortene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*
Selv om vi er enig på et grunnleggende punkt, hvor alvorlig en skal ta en slik "spådom", er vi nok uenig om hvorfor en skal ta dette med en liten klype salt.

Jeg mener at kortene viser sannheten, men "spådommen" blir ikke bedre enn de som leser/tolker kortene.

Det finnes ingen garantier for at personen som leser kortene våre (hvis vi ikke leser dem selv så klart) vil eller kan bruke kortene til "kundens" beste.

Noen er for uerfarne (jeg regner meg i den kategorien), andre er kyniske og vil kun ha økonomisk vinning av sine lesninger, mens andre igjen mangler kunnskap eller etiske retningslinjer.

Jeg har selv blitt spådd diverse ulykker og katastrofer av mennesker som ikke har lært å lese kortene. Det var etter en spesielt ille "spådom" at jeg bestemte meg for å lese om kortenes betydning selv.

Jeg fikk en helt annen tolkning av kortene enn "spåmannen" ga meg....

Det er derfor ikke på grunn av kortene jeg sier at en skal være skeptisk, men skepsis er sunt dersom vi ikke kjenner bakgrunnen og motivene/intensjonen til de som tolker kortene. :)

Jeg ser at dette kom litt skeivt ut...

Jeg mener fremdeles at en kan bruke et legg som underholdning (morsomt hvis noe stemmer) og veiledning, men ikke som fasitsvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om vi er enig på et grunnleggende punkt, hvor alvorlig en skal ta en slik "spådom", er vi nok uenig om hvorfor en skal ta dette med en liten klype salt.

Jeg mener at kortene viser sannheten, men "spådommen" blir ikke bedre enn de som leser/tolker kortene.

Det finnes ingen garantier for at personen som leser kortene våre (hvis vi ikke leser dem selv så klart) vil eller kan bruke kortene til "kundens" beste.

Noen er for uerfarne (jeg regner meg i den kategorien), andre er kyniske og vil kun ha økonomisk vinning av sine lesninger, mens andre igjen mangler kunnskap eller etiske retningslinjer.

Jeg har selv blitt spådd diverse ulykker og katastrofer av mennesker som ikke har lært å lese kortene. Det var etter en spesielt ille "spådom" at jeg bestemte meg for å lese om kortenes betydning selv.

Jeg fikk en helt annen tolkning av kortene enn "spåmannen" ga meg....

Det er derfor ikke på grunn av kortene jeg sier at en skal være skeptisk, men skepsis er sunt dersom vi ikke kjenner bakgrunnen og motivene/intensjonen til de som tolker kortene. :)

Det kunne vært interessant å høre hva du mener er årsaken til at du treffer på hendelser og utvikling for nettopp den du trekker ett eller flere kort for, og som altså ikke gjelder for alle andre.

Ett eksempel: To ulike personer kommer med de samme data, du trekker tre kort for hver av dem. Hvis disse tre kortene er de samme for begge personene, vil de altså få det samme svar. Hvis ikke, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*
Det kunne vært interessant å høre hva du mener er årsaken til at du treffer på hendelser og utvikling for nettopp den du trekker ett eller flere kort for, og som altså ikke gjelder for alle andre.

Ett eksempel: To ulike personer kommer med de samme data, du trekker tre kort for hver av dem. Hvis disse tre kortene er de samme for begge personene, vil de altså få det samme svar. Hvis ikke, hvorfor?

Hvorfor et kort kan ha to ulike betydninger er egentlig veldig enkelt... betydningen kommer an på grunnlaget for problemstillingen, relatert til mottakerens liv...

To mennesker kan få "Skjebnehjulet", som blant annet sier:

"Med Skjebnehjulet åpner mulighetene seg, og hell og lykke venter deg".

Det er klart at dette betyr noe helt annet for en som allerede lever på verdens topp, enn for en annen som har levd med mye motgang, eller også for en som spør om kjærlighet kontra en som spør om økonomi...

Men når det gjelder hva som skjer når jeg treffer på hendelser og utvikling, jeg skulle ønske jeg hadde et svar til deg... det er så mye lettere å tro på noe som kan forklares.

Jeg kan så klart si at universet vet hva vi trenger å vite, og at det er krefter/energier i universet som legger kortene tilrette for hvert enkelt legg, (for alt jeg vet kan dette være riktig), men sannheten er at jeg vet ikke hvorfor.

Egentlig er jeg en veldig jordnær person, skeptisk til det meste til det motsatte er bevist.

Men jeg har hatt opplevelser som gjør at jeg bare må innse at det er mer mellom himmel og jord enn det som kan forklares.

Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg må stokke kortene helt til jeg føler at det er riktig å slutte. Jeg har prøvd å styre stokkingen selv, men da vet jeg intuitivt at kortene ikke er riktige...

Jeg kan ikke forklare hvorfor kort plutselig hopper ut av kortstokken mens jeg stokker, og hvorfor disse kortene er veldig viktige i akkurat det legget...

Jeg kan ikke forklare hvorfor hendene mine av og til "brenner" når jeg tar på enkelte kort i noen legg, men jeg skjønner at disse kortene må vektlegges, at de er nøkkelkort...

Jeg kan ikke forklare noe som helst, annet enn at jeg må tro på det jeg selv opplever, selv om det ikke kan forklares. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...