Gå til innhold

Noe du lurer på? (TAROT)


Villemo Kellin

Anbefalte innlegg

Som en kvinne av vannet er du en sensitiv, svært vakker og ytterst feminin kvinne. Du er kjærlig, følsom og romantisk, har alltid et godt ord til alle, og er aldri sint eller utålmodig.

Fortid:

8 beger, 9 sverd og 8 staver

Du har brutt opp, vendt ryggen til det gamle.

Du har (som du bekreftet) avsluttet et kjærlighetsforhold. Nå starter jakten på noe nytt som er viktigere og dypere. Du vil søke etter mening, lykke og tilfredshet.

9 Sverd

I forbindelse med avslutningen har du opplevd en dyp fortvilelse.

8 staver

Ting skjer i full fart, Åtte staver kommer ofte med nyheter og meldinger av alle slag, som fører med seg forandringer.

Kortet tyder også på en retning mot en lykkelig avslutning. Samtidig kan det bety en begynnelse - kjærlighetens piler treffer deg.

(alt dette har jeg jo allerede fått bekreftet fra deg, så det sier det veldig lite)

Nåtid:

Myntenes ess, 2 sverd, og 4 mynter

Myntenes ess tyder på gode utsikter dersom spørsmålet dreier seg om økonomiske og materielle foreteender. Nå kan drømmene dine bli til virkelighet. Kortet viser til velstand og vekst, og penger er underveis.

To sverd

Kortet står for fred for enhver pris. Det er stille før, under eller etter stormen. En konflikt blir undertrykt, fordi du har stor ulyst mot å bringe uorden i den balanse som hersker, du later heller som om alt er OK. Vær åpen. Før eller siden må spenningen håndteres.

4 mynter

Fire mynter tyder på økonomisk trygghet, og en fjellstø grunn materielt sett. Du vil motta og beholde penger.

Framtid:

Tårnet, 10 mynter og magikeren

Kortet representerer en plutselig forandring. Det kan være ytre hendelser, som konflikter, krangel, eller det kan også være virkeligheten (selvbildet) som raser sammen.

I forbindelse med dette kortet ser jeg en mann (ildtegn?) og/eller forhandlinger. Ta sjansen på å være litt "djevelsk", du vinner på å være litt modig i denne settingen. :)

10 mynter.

Ti mynter står for rikdom og stabilitet. Kortet har også mye med familie å gjøre. Kanskje får du praktisk hjelp fra familiemedlemmer. Ønsket om å slå rot er stort - enten det gjelder å etablere familie, kjøpe hus eller grunnlegge en tradisjon.

Magikeren

Kortet indikerer noe nytt av vesentlig betydning i livet ditt. Når Magikeren dukker opp er alle muligheter til å starte nye prosjekter til stede. Ikke vær redd for å ta det første skrittet for å innlede et forhold. Du må selv velge hva som betyr mest - hvilken retning du skal ta. Kortet sier at du skal ta initiativ og handle nå!

Tusen hjertelig takk, jeg er mektig imponert. Du burde begynne å ta betalt! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! kan du være så snill å legge for meg og hvis du får tid?

jente 83 løven her...

vil gjerne vite om kjærleik og karriere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tara!!

Kan du legge kort for meg?? Kvinne, 29 år, steinbukk. Vil gjerne vite om hvordan det går med kjærligheten fremover

På forhånd tusen takk!!!

Endret av Daiquiry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere andre som har spurt meg om et legg.

Jeg kan gjerne gjøre det, men jeg har ikke mer enn et par timer til overs neste uke, så jeg vet ikke hvor mye jeg rekker i løpet av den tiden, og når jeg vil få tid igjen... (det er jo snart jul :) )

Jeg skal gjøre mitt beste for å få gjort det så fort som mulig, men ikke bli lei om det tar noen dager (eller kanskje uker) før jeg får svart dere. :sjenert:

Ha en god helg!

Hilsen Tara1

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare beklage, jeg får ikke til å legge noe i kveld.

Jeg vet ikke når jeg får tid igjen, men jeg skal ta resten etterhvert når jeg får noen minutter til overs igjen. :tristbla:

Beklager.

Hilsen Tara1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Blir kjempe glad om du legger kort på meg! Jeg ble lest i hånden for mange år siden, og alt har stemt. Men har aldri forsøkt tarot, så det hadde vært kjempe spennende!

Jeg er kvinne, 33 år, tyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tara..

Blir veldig takknemlig hvis du kan legge kort på meg også.

Jente, 31 år, 4.okt., vekt.

På forhånd tusen takk :-)

En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er.

Fortid:

5 mynter

Du har kanskje følt deg litt "ute i kulden"? Hatt det litt dårlig materielt sett, eller kanskje det er helsen som har hanglet litt?

I en slik situasjon er det viktig at du har troen på at alt ordner seg, og at nye muligheter vil åpne seg for deg. Husk hva som er viktig for deg.

Nåtid:

9 mynter

Ni mynter viser seg når du har materiell trygghet, og får dekket alle behov. Nå kan du unne deg å konsentrere deg om de bedre ting i livet. Kjærlighet til naturen vises også - du liker å få ting til å gro.

Kortet kan være en advarsel om å la andre gjøre ting for seg. Du har selvtillit og evner nok til å ta saken i dine egne hender.

Framtid:

3 begre

Tre begre står for overflod. Du har uanstrengt fremgang, og føler deg trygg og lykkelig. Tre begre representerer også ulike former for festlige begivenheter i privatlivet. Det kan for eksempel være forlovelser, bryllup, barnedåp og fødselsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil legge ut litt igjen, så prøv gjerne på meg...

jente snart 18 år

vannmann

vil gjerne vite om det komer lysere tider, det er utrolig mørkt inni meg nå

på forhånd takk

En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er.

Det kommer lysere tider! :)

Fortid:

5 beger

Det kan se ut som om du har lidd et tap (tap av drømmer, illusjoner, muligheter osv), og i en slik situasjon er det er naturlig å føle sorg og skuffelse. Kanskje har du klamret deg til det som ble borte i stedet for å se framover?

Kortet vil lære oss at det er ikke så farlig å skuffe eller å bli skuffet. Det er alltid nye muligheter og nytt håp.

Nåtid:

Stavenes konge.

En situasjon som angår forhandlinger og avtaler, men kan også vise til et lykkelig kjærlighetsforhold med en mann (muligens ildtegn).

Framtid:

Myntenes dronning

Kortet står for generøsitet og omtanke. Det ser ut til at du bruker deg selv og dine kunnskaper/egenskaper til å hjelpe andre. Du har en dyp sanselighet, og en egen evne til å få ting til å spire og gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jo bli litt morsomt...

Gutt 21, 26 nov Skytten, kjærlighet og framtiden genrellt.

Tusen takk for at du tok deg tid (på forhånd)

En mann av ilden er den fødte leder. Han er kreativ, inspirerende, autoritær, karismatisk, dristig, ærlig, samvittighetsfull, viril, lidenskapelig, lojal og pålitelig. Det føles naturlig for ham å ha makt og være midtpunktet, og han er vant til å få det som han vil.

Fortid:

9 sverd

Det kan tyde på en fortvilelse, eller store bekymringer. Jeg la opp et ekstra kort for utdypning, og fikk fram 5 beger, som står for tap. (tap av drømmer, illusjoner, muligheter, forhold osv)

Nåtid:

5 staver

Små stridigheter, ikke noe alvorlig, men som hverdagsirritasjoner, det er ingen lettvint utgang av dette. Du må gripe tak i det.

Oppfølgingskort:De elskende

Dette kortet står for et valg. Uansett hvilken vei du enn velger vil det være den riktige i øyeblikket. Men valg innebærer et element av skuffelse, fordi noe må velges bort.

Framtid:

3 staver

Starten på et prosjekt har vært vellykket. Du har erobret viktig innsikt og erfaring, og dette gir styrke. For å nå videre må du være villig til å stole på ideen din, ta første skritt og lede andre mot målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tara.

Kom tilfeldigvis over denne tråden, og vil ikke mase.

Men hvis du får tid, kan du kanskje si litt om jobb og fremtiden for meg?

Kvinne, vekt, født i -69. Samboer med tvilling født -63.

Haster ikke, ble bare veldig nysgjerrig....

13/12: ... og nå er jeg nesten litt nervøs også...

En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er.

(Mange sverdkvinner her i dag :) )

Fortid:

Tiden har vært inne til forandring, og til å ta et oppgjør med fortiden, hva du har vært og gjort hittil.

Tid til å oppsummere og forme konklusjoner, og enten høste belønningen eller betale boten.

Nåtid:

2 mynter

Sjonglering, og har flere baller i luften på samme tid. Du er svært fleksibel, og synes det er morsomt og utfordrende med alle kravene som stilles deg.

Kortet kan være en advarsel om at du ikke må misbruke eller overse sjanser.

Oppfølgingskort keiserinnen

Hun kan representere en fødsel, enten av et fysisk barn, eller i form av forretninger (ny jobb), kunst eller kjærlighetsforhold. Keiserinnen er da også arketypen for fruktbar kjærlighet, og kan være en manns store kjærlighet.

Framtid:

Tårnet

Kortet representerer en plutselig forandring. Situasjonen kan oppleves som tøff, men den er også en mulighet til å bli kvitt gammelt rask og bygge noe nytt på restene.

Oppfølgingskort:

Stjernen

Stjernen står for håp, gir lys i enden av tunnelen og viser vei i mørket. Stjernen representerer inspirasjon, sinnsro, tro og optimisme. Den gir løfter om fornyelse, hell og lykke. Åpne hjertet og løslat frykt og tvil, tro på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente, 1975, vannmann.

*Utdanning/yrkesvalg, står overfor et valg nå.

*Kjærlighetslivet?

På forhånd TUSEN takk!

En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er.

Fortid:

Ni begre

Dette er et positivt kort, som noen ganger kalles "ønskekortet".

Det viser til at du har vært lykkelig og tilfreds.

Jeg føler også at du har sterk vilje, og selvdisiplin.

Nåtid:

7 beger.

Jeg ser mange muligheter, og valg. Ikke et lett valg kanskje?

Du bør finne ut hva det egentlig er du ønsker deg, og hva som er oppnåelig. Et tips: det er ikke gull alt som glimrer.

Framtid:

Verden

Verden står for suksess, helhet og harmoni. Kortet indikerer integrasjon, fullførelse, involvering og oppfyllelse. Kortet kan også innebære reiser eller flytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tara! Dette var spennende lesing. Dersom du har tid, må du gjerne legge for meg også.

Født i 81, jomfruen, kvinne. Lurer på om mitt forhold vil holde i det lange løp? Det skal settes på en rekke prøver de nærmeste årene (utenlandsopphold bl.a.), så jeg lurer på om det hele er verdt det!

På forhånd tusen takk :)

Som en kvinne av jorden er du en ekte livsnyter.

Du er varm, omsorgsfull, fornuftig, sannferdig, generøs, lojal, pålitelig, klok, kjærlig, storsinnet, jordnær, ressurssterk, troverdig. Du får alle til å føle seg vel i din nærhet. Du er kanskje litt materialistisk og forfengelig, og du elsker luksus og komfort.

Jeg skal legge et legg for kjærligheten til deg.

7 kort, ALLE fra store arkana, det tyder på mye som skjer med deg, mange tanker og indre prosesser!

Fortid:

Måtehold

Kortet står for samarbeid, kompromiss og balanse.

Måtehold viser til en lykkelig utgang på en vanskelig situasjon.

Nåtid:

Rettferdighet

Kortet viser at resultatet av dine tidligere handlinger returneres deg. "Som du sår skal du høste" passer bra her.

Dette er en krevende situasjon du ikke kan unngå, og tiden er inne til å ta beslutninger. Hør på samvittigheten din, aksepter ansvar.

Framtid:

Narren indikerer vanligvis en start på noe, eller en risiko som skal tas. Overraskende hendelser, eller uventede muligheter for eventyr eller redning, kan dukke opp. Du har et ønske om forandring, og nye måter å leve livet på.

Kortet råder deg å slippe deg løs, ta en sjanse og ikke bry deg om hva andre syns. Ha tro på deg selv og følg hjertet ditt, uansett hvor sprøtt eller tåpelig det kan virke.

Hva som opptar tankene dine:

Magikeren

Magikeren har kunnskaper og evnen til å få ting slik han vil ha det. Han utforsker og forandrer ting, og godtar ikke alt automatisk.

Kortet kan vise til nytt av stor betydning i livet ditt. Når Magikeren dukker opp er alle muligheter til å starte nye prosjekter til stede.

Andres holdninger

Skjebnehjulet

Med Skjebnehjulet åpner mulighetene seg, og hell og lykke står for døren. Kortet indikerer et vendepunkt i livet ditt. Du kan føle deg fanget i en syklon som kan slippe deg av hvor som helst. Uventede ting kan skje, men resultatet blir vanligvis til det bedre.

Hindringer som må overvinnes:

Dommen

Tiden er inne til å ta et oppgjør med fortiden, med det du har vært og gjort hittil. Tid til å oppsummere og forme konklusjoner, og enten høste belønningen eller betale boten. Fortidens feil er bak deg, og du er klar for en ny start.

Du har vokst i modenhet og innsikt og trenger nye former. Det er viktig å kunne slippe taket i det som har vært og si ja til det ukjente som dukker opp.

Utfall:

Djevelen

Djevelen kommer ofte med det man har lyst på - "sex and drugs and rock'n'roll". Kanskje er du besatt av en person eller en idé som ikke er bra for deg. Men kortet sier også at det er ikke så ille å la seg friste. Du bør anerkjenne dine følelser, ikke undertrykke dem.

Oppfølgingskort

Begrenes ess

Begrenes ess renner over av kjærlighet. Det kan være starten på et nytt forhold eller en ny gledelig fase i livet. Kortet representerer tiltrekning, sympati og sterke følelser.

Koret kan vise seg i forbindelse med barn og ekteskap.

Kortene viser utfordringer, men ikke til det negative.

"En ny start" er gjennomgangstonen, og jeg tolker det som en ny måte å tenke på, og en ny måte å leve livet ditt på.

Jeg ser ikke et brudd mellom dere, og jeg ser heller ikke en ny partner, alle forandringene jeg ser er forandringer i deg selv, og i ditt liv.

Endret av Tara1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er.

(Mange sverdkvinner her i dag :) )

Fortid:

Tiden har vært inne til forandring, og til å ta et oppgjør med fortiden, hva du har vært og gjort hittil.

Tid til å oppsummere og forme konklusjoner, og enten høste belønningen eller betale boten.

Nåtid:

2 mynter

Sjonglering, og har flere baller i luften på samme tid. Du er svært fleksibel, og synes det er morsomt og utfordrende med alle kravene som stilles deg.

Kortet kan være en advarsel om at du ikke må misbruke eller overse sjanser.

Oppfølgingskort keiserinnen

Hun kan representere en fødsel, enten av et fysisk barn, eller i form av forretninger (ny jobb), kunst eller kjærlighetsforhold. Keiserinnen er da også arketypen for fruktbar kjærlighet, og kan være en manns store kjærlighet.

Framtid:

Tårnet

Kortet representerer en plutselig forandring. Situasjonen kan oppleves som tøff, men den er også en mulighet til å bli kvitt gammelt rask og bygge noe nytt på restene.

Oppfølgingskort:

Stjernen

Stjernen står for håp, gir lys i enden av tunnelen og viser vei i mørket. Stjernen representerer inspirasjon, sinnsro, tro og optimisme. Den gir løfter om fornyelse, hell og lykke. Åpne hjertet og løslat frykt og tvil, tro på deg selv!

Tusen takk for kortene!

.... og det var det jeg fryktet, kjente på, ja....

Men det er vanskelig å ta første steget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er.

Fortid:

Ni begre

Dette er et positivt kort, som noen ganger kalles "ønskekortet".

Det viser til at du har vært lykkelig og tilfreds.

Jeg føler også at du har sterk vilje, og selvdisiplin.

Nåtid:

7 beger.

Jeg ser mange muligheter, og valg. Ikke et lett valg kanskje?

Du bør finne ut hva det egentlig er du ønsker deg, og hva som er oppnåelig. Et tips: det er ikke gull alt som glimrer.

Framtid:

Verden

Verden står for suksess, helhet og harmoni. Kortet indikerer integrasjon, fullførelse, involvering og oppfyllelse. Kortet kan også innebære reiser eller flytting.

Tusen takk, kjenner meg igjen i det du sier. Ikke noe lett valg nei. Et av alternativene i valget mitt er noe jeg tror og håper er "gull", men er veldig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tone_*

Hei! Har du tid til å legge kort på meg. Jeg er kreps og født i 1969. Vil gjærne høre litt om helse og økonomi. Er det håp får meg!! Takk skal du ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du en gang får tid igjen, så hadde det vært kjempefint om du kunne spådd meg. Jente, 1987, Vekten. Lurer på ting angående utdanning og kjærlighet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...