Gå til innhold

Aneas bryllupsdagbok

Anea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har Kjære og jeg vært på Panduro og kjøpt inn stasj til invitasjonene. Det var jo egentlig han som skulle lage designet på dem, men jeg ble så utålmodig av å vente, så da gjorde jeg det likegodt selv. :fnise: Det skal være sagt at han har vært med på finpussen, så da har vi jo faktisk laget dem sammen. :kose:

Har laget en prototype i kveld, og er veldig fornøyd med den, om jeg får si det selv :sjenert: Fargevalget falt på svart, hvitt og lysblått + litt *bling*, så da blir det fargetemaet for bryllupet.

Får riktignok ikke begynt på selve invitasjonene enda. Må få tatt et fint bilde av oss først. Nå har jeg bare brukt et svart/hvitt utklipp fra en brosjyre. Forloveren min som også er fotografen vår kommer muligens til Bergen om en uke eller to, så da skal jeg :pls: og spørre pent og om hun vil ta bilder av oss.

Åååååå! Har lyst å begynne nåh!!! :hoppe:

*Edit*: Trykkleif

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt noe mer på kjolesakene da? :()

og la du ut en link av den hårfrisyren? nyskjerrig vettu

Nja... Jo.... Tror jeg sier meg fornøyd med den jeg har. Kjenner at jeg har klart å glemme den andre litt allerede. Dessuten kjenner jeg at jeg er glaaaad i kjolen min, så da kan jeg jo nesten ikke bytte den :fnise:. Så nå funderer jeg mest på om jeg trenger underskjørt til den eller ikke. Det er jo ganske mye tyll under kjolen, så den står bra av seg selv, men så kan det jo hende den faller enda finere hvis jeg har et underskjørt. Vil ikke at skjørtet skal se særlig mye større ut, tror jeg. Tror kanskje det blir litt voldsomt. Den er jo ganske stor allerede.

Gruble gruble :klø:. Hva synes du? Fikk du sett kjolen før jeg tok den bort?

Underskjørt, tiara, slør, smykker, frisyrer, farger og dill. Er ikke vant med å ta stilling til slike ting jeg! :murvegg::ler::sjenert:

Den frisyren jeg fant så jeg i avisa i går, så den ligger ikke på nett. Har lett etter noe forholdsvis enkelt, og håret var dratt løst bort fra ansiktet med skrå lugg og samlet i en slik "nestenhestehale" litt høyt oppe på hodet. Halen er har fin fall slik at man ser at håret er skikkelig ordna uten at det blir for pynta. Er litt opptatt av det jeg da, siden vi skal ha en nokså uformell utevielse. Syns jeg må prøve å ungå et stivt uttrykk. Er ikke så flink til å forklare, men håper du fikk en liten ide :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjolen min blir ikke noe større med underskjørt, ikke noe synbart større i alle fall...men det er veldig mye lettere å gå med underskjørt.

Man slipper at alt stoffet sitter fast mellom bena hvis du skjønner hva jeg mener?

Så jeg hadde valgt underskjørt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjolen min blir ikke noe større med underskjørt, ikke noe synbart større i alle fall...men det er veldig mye lettere å gå med underskjørt.

Man slipper at alt stoffet sitter fast mellom bena hvis du skjønner hva jeg mener?

Så jeg hadde valgt underskjørt :-D

Hmmm.... Interessant... Hvor mange ringer har du da? Cm rundt? Lurer på om det hadde vært fint med et sånt med litt stjert på i tilfellet, siden jeg har tenkt å klippe av det meste av slepet mitt. Men kan jo hende det bare ser teit ut. Kanskje jeg skal tørre meg på å bestille på ebay da...Noen av dere som har gjort det og har en ebay-butikk å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en ring :-D

Vet ikke antall cm,men det er i alle fall ikke stort, et helt standard underskjørt fra brudesalongen.

En ring Javel. Notere notere.

Er det rart å ta med kjolen tilbake til butikken å spørre om jeg kan få prøve den men underskjørt, synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke rart i det hele tatt. Det jeg ville anbefalt i hvertfall, For da kan du prøve forskjellige typer og.

Hvis du har et smalt som marie sitt, vil ikke kjolen blir noe større, men bare falle "finere" og bli enklere og gå med.

Jeg ville definitivt prøvd og sett, og så kjøpt på ebay hihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt prøvd og sett, og så kjøpt på ebay hihihi.

Tihi. For noen skurker vi er :fnise:.

Da skal jeg gjøre det. Høre med forloveren min om hun vil være med når hun kommer. Hun ble jo snytt for kjoleprøving, stakkars.

Takk takk, jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært hos mamma og prøvd kjolen min :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Tror jeg kunne prøvd den hveeeer dag jeg! Tihi. Har kjøpt meg fire smykker i dag, så jeg måtte selvfølgelig prøve dem til for å se hvordan de passer. Et ble forkastet, så nå har jeg tre stykker å velge i. Vanskelig, vanskelig....

"Hei. Det er jeg som er VinglePetter......" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått laget meg en liste med tidsfrister. Grønt = Klart Rødt = Delvis OK, men må følges opp. Oppdaterer listen etterhvert, så hvis dere kommer på noe som burde være med så :bukke: jeg for tips og innspill.

FØR JUL:

Bestemme type bryllup: forholdsvis uformelt, men høytidelig.

Vigselstype: Human Etisk

HEF:

Bestille vielse

Gi beskjed om endret vigselsted

Bestemme tidspunkt: 13.30

Kontakte vigsler

Avtale møter o.l nærmere? - 15.mars kl 12.00

Finne sted for vigsel - her

Bestille lokale (samme som vigsel)

Avtale møte m lokale i jula

Gjesteliste

Lage oppdatert adresseliste

Invitasjoner

Etiketter til konvolutter i samme stil som invitasjonene

Kjøpe frimerker til invitasjonene

Bestemme fargetema - Svart, hvitt, lysblått

I JULA:

Velge blomsterdekoratør

Bestille:

Brudebukett

Knappehullsblomster - Kjære, Lillegull, forlover, pappa, svigerfar

Bestille makeup - venninne

Bestille frisør

Bestille prøvetime I påska

Møte med lokalet

Få forlovere til å signere forlovererklæring

Spørre K om han kan være toastmaster - Har ikke svart

31. JANUAR

Bestille rom for bryllupshelga.

Hvem bor hvor (privat/hotell/annet)?

Sette opp ønskeliste

Få tilbud på rom til øvrige tilreisende

Sende invitasjoner

Bestille musikere/annet til vielsen

29. FEBRUAR

Sende inn papirer:

Prøvingspapirer

Forlovererklæring

Navneendringsskjema

Avtale møte med blomsterdekoratør

I PÅSKA 14. - 24. mars:

Møte med vigsler 15.03

Møte med blomsterbutikken 17.03

Prøvetime frisør 18.03

Bake bunner til bryllupskaka.

Avtale barnepass

Snakke med musikere

Prøvetime frisør/make-up

Tilpasse dress til S. H?

Bestille manikyr?

Kjøpe gavebok, nummerlapper og teip

Kjøpe og fylle opp kurver til toalettene

Kjøpe lommetørkle - meg, mamma

31 MARS

Klær og tilbehør skal være klart

Brudekjole til R - denne

Dress til A - denne

Dress til S. - Kopi av A's

Brudepikekjole

Underskjørt

Slør

Tiara

Sko til R

Sko til A

Sko til S

Smykker

Strømper

Strømpebånd

Undertøy

Veske - OK, men hvor er den??

Blå mansjettknapper til A

Program for vielsen være klart/bestilt

Inngangsmarsj - Poeme - Secret Garden eller

på akustisk gitar

Utgangsmarsj

Øvrige sanger: Jag älskar dej - Lisa Nilsson + en til

Solist - min forlover

Musiker - gitar? fiolin? annet?

Anlegg?

Bordplassering

Bordkort

30 APRIL

Avtale med hjelpere:

Gaveåpnere

Solist

Bryllupsbilder

Fotografering under vielse/fest

Filming

Bil/transport - svigerfar fikser

Kakebaking

Bestille ringer

Spilleliste

Trykke program/menyer

Sende inn annonse til avis(er)

17 MAI

Gå over klær

Hårklipp A

Lage kjøreplan

BRYLLUPSUKA

Esker/søppelsekker til nedpakking av gaver/papir

Finpusse opplegget m lokalet

Gå gjennom kjøreplan

Gå over klær igjen, få steamet om nødvendig

Møte barnevakt så S blir fortrolig med henne.

Få bekreftet avtaler.

Mandag

Pakke til bryllupsnatta

Tirsdag

Ta opp kakebunner fra frysen

Onsdag

Montere bryllupskake

Torsdag

Fredag

Grilling e.l. hos pappa for de som er kommet?

Lørdag :hjerte:

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Da fikk jeg oppdatert meg i boken din :) Har vært litt slapp på KG i det siste pga dårlig internett...

Vi har samme brudekjole!! :hoppe: Jeg er superfornøyd med den iallfall! Men så er det jo sånn at man må jo se selv om den er selveste Kjolen for en selv. Det er jo veldig forskjellig fra person til person, men jeg er iallefall superfornøyd med den!

Det er ikke barebare å se i bryllupsblader og sånt når man har bestemt seg for noe.. det har jeg virkelig vært borti! Vi var først veldig fornøyde med trykksakene, men så kom jeg over så mange andre finere, så jeg ble så i tvil, men vi valgte det første likevel... men lett skal det ikke være! :sjenert:

Ser ut som du har full kontroll på tiden fremover! Kjempefin liste!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du snuser litt på å lage egne frimerker!!Det gjordet jeg. :jepp:

Tror det vil bli en morsom overraskelse for de som får innbydelse.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da fikk jeg oppdatert meg i boken din :) Har vært litt slapp på KG i det siste pga dårlig internett...

Det kjenner jeg til! Vi har slitt med forbindesen siste halve året i grunn - omtrent fra den dagen jeg gikk ut i permisjon, faktisk. Typisk.. :fnise: Nå har vi i allefall fått internett igjen, men telefonen er fullstendig død. Men jeg trenger jo ikke den for å komme meg på KG, så da gjør det ikke SÅ mye :fnise:

Vi har samme brudekjole!! :hoppe: Jeg er superfornøyd med den iallfall! Men så er det jo sånn at man må jo se selv om den er selveste Kjolen for en selv. Det er jo veldig forskjellig fra person til person, men jeg er iallefall superfornøyd med den!

Aaaah! Så gøy!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Har ikke tenkt så mye mer på den andre kjolen i grunn, og etter at jeg var hos mamma og prøvde kjolen min er jeg like fornøyd med den som jeg var. Føler meg virkelig vel i den. Hadde aldri trodd at jeg kunne kle stroppeløs kjole, men der tok jeg altså feil. Så det er nok Kjolen, og det var jo også den følelsen jeg fikk i salongen. :jepp:

Det er ikke barebare å se i bryllupsblader og sånt når man har bestemt seg for noe.. det har jeg virkelig vært borti! Vi var først veldig fornøyde med trykksakene, men så kom jeg over så mange andre finere, så jeg ble så i tvil, men vi valgte det første likevel... men lett skal det ikke være! :sjenert:

Skal aldri gjøre det igjen. Tror jeg da.... :sjenert:

Kjekt å falle tilbake på de første da. Både med invitasjoner og kjole. Jeg sliter litt med å stole helt på min egen smak, jeg da. Føler at alle er såååå mye flinkere enn meg til å se hva som er fint og hva som passer, og derfor blir jeg ofte litt vinglete. Tror i grunn det er mye at gresset ser grønnere ut på den andre siden, men så oppdager man at man bare har glemt å ta av solbrillene.

:briller:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så det er nok Kjolen, og det var jo også den følelsen jeg fikk i salongen. :jepp:

Jeg sliter litt med å stole helt på min egen smak, jeg da. Føler at alle er såååå mye flinkere enn meg til å se hva som er fint og hva som passer, og derfor blir jeg ofte litt vinglete.

Da er det nok selve Kjolen! Jeg fikk også sånn helt utrolig god følelse når jeg prøvde den i salongen, og har sett mange andre fine men vet at min også er fin! :)

Jeg og sliter litt med å stole på meg selv... helt utrolig likt! jeg føler andre kan få til så mye fint uten å tenke noe særlig, men så skal jeg prøve det fordi det ser så enkelt ut også blir det bare stygt og fælt og nei... :ler:

Men det blir nok fint alt sammen hos oss begge! Det skal tross alt ikke så mye til, og stemningen gjør at mye blir fint bare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 6 mnd til en store dagen, og 6 år siden første gangen jeg møtte min kjære :hoppe: :hoppe: :hoppe::danse: :danse: :danser:

ÅÅh, gratulerer med 6 måneder til du er fru!!!!! :bryllup::hjerte: :hjerte: :hjerte: Håper dere koser dere i kveld, og feirer de 6 årene!!! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...