Amalie_85 Skrevet 29. september 2008 #1001 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg skjønte at noe var rart da jeg så at han fikk skjevt hode. Da la jeg merke til at han bare lå på en side med hode. Han kan vri det andre vei og, men det er bare innimellom. Legger seg alltid med hode til høyre. Når vi dytter hode til venstre går det ikke så veldig langt før kroppen begynner å følge etter. Men skjønte ikke at det var kiss før vi var på helsestasjonen. Vi har og kjøpt en pute som heter Baby Dorm som gjør at han blir liggende mer rett og hvis han eventuelt legger hode til høyre får han ikke samme presset som før. Så da håper vi at det skal rette seg opp etterhvert Her kan du lese om KISS: http://kiss-kidd.no/index.php/site/hva_er_kiss_kidd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 29. september 2008 #1002 Del Skrevet 29. september 2008 Tenk at jeg har vært mamme i over fire måneder! Jeg sluttet å amme da lillegutt var ca 3,5 måned. Det ble stadig mindre melk og mer styr rundt denne ammingen, så da ble det en naturlig overgang til flasker. Jeg slapp da heldigvis unna brystpreng og annet som ofte kommer når man slutter å amme. Vi begynte med grøt for en uke siden, og det sklir rett ned! Mamma har fylt fryseren vår med eplemos, for det var vist det beste vi viste som små, men lillegutt er ikke spesielt begeistret. Prøvde å blande den med grøt, men det var fortsatt ikke godt. Så vi holder oss til bare risgrøt litt til. Han vokser akkurat midt på streken, så vi er absolutt ikke bekymret for om han får i seg nok mat (selv om jeg noen ganger lurer på om han kanskje spiser litt mye). Han sover nesten hele natten nå. Vi legger ham i 20-tiden på kvelden, og da sover han til 5-6 tiden. Som regel sovner han igjen og sover videre til 8. Jeg har foreslått for mannen at han kanskje skal ta "nattmatingen" den ene natten i helgen. Han sier det er en god ide, og at han skal tenke på å kanskje begynne med det snart Jeg begynner å jobbe deltid fra 1. november, så før da er han nødt til å lære seg til å stå opp. Ellers er han en glad og fornøyd baby. Kan leke på egenhånd. Har rullet seg rundt et par ganger, men tror det var mest tilfeldig, for han kan ligge på magen og skrike etter å bli snudd. Jeg trives masse som mamma, men begynner å glede meg litt til å komme tilbake i jobb igjen. På lørdag tok mannen med seg lillegutt og hunden ut og ble borte i 2 timer. Det var veldig deilig, men flere ganger tenkte jeg at jeg måtte gå og se til ham siden jeg ikke hadde hørt noe lyd på lenge. Da de kom hjem satt jeg og koste med lillegutt i flere timer. Mannen har bestemt seg for at jeg nok trenger mer tid borte fra ham, og har lovet å enten ta med seg lillegutt ut oftere, eller kaste meg ut av huset alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #1003 Del Skrevet 29. september 2008 Så koselig da, Kara W. Er deilig å komme seg litt ut ja. Jeg skal i 30 årslag på lørdag. Gleder meg til en tur ut alene. Lillegutt tar heldigvis flaske veldig greit. Men blir spennende. Blir første gangen pappan skal legge lillegutt uten at jeg er i nærheten. Hei! Jeg fikk barn i begynnelsen av juli, så jenta mi er vel noen uker yngre enn deres barn... Jeg lurer litt på - dere som har barn med KISS - hvordan fant dere ut at det var KISS? Hva er symptomene? Er det noe de kan sjekke på helsestasjonen? Jenta vår har en helt klar favorittside. Uansett om hun ligger, vi bærer henne, sitter i vippestol så bøyer hun hodet mot den ene siden. Når hun ligger på rygg er det nesten helt håpløst å få henne til å vende hodet andre vei. Prøver å stimulere henne like mye på begge sider, og legger hodet den andre veien når vi legger henne, men hun snur seg jo bare tilbake igjen med en gang... Vi begynte å legge merke til at lillegutt var fæl til å legge hodet høyre. Når vi prøvde å vri det over til venstre var det en motstand i nakken, så vi ringte helsestasjonen. Var hos fysioterapaut der og hun henviste oss videre til en manuell terapaut. Han ga oss diagnosen og ga lillegutt en behandling. Vi skal tilbake på kontroll neste uke, og må også følges opp at fysioterapaut så lillegutt ikke utvikler seg skevt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 29. september 2008 #1004 Del Skrevet 29. september 2008 Takk for svar begge to! Jeg har time til 3mnd kontroll til uka, så da kan jeg spørre om de kan ta en ekstra titt på henne. Når hun ligger med hodet til venstre kan hun legge det helt ned slik at øret treffer underlaget (litt teit forklart kanskje ), men til høyre kan hun bare såvidt snu hodet virker det som... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 30. september 2008 #1005 Del Skrevet 30. september 2008 Takk for svar begge to! Jeg har time til 3mnd kontroll til uka, så da kan jeg spørre om de kan ta en ekstra titt på henne. Når hun ligger med hodet til venstre kan hun legge det helt ned slik at øret treffer underlaget (litt teit forklart kanskje ), men til høyre kan hun bare såvidt snu hodet virker det som... Akkurat slik var lillebror her også. Tok manuellterapeuten nøyaktig 10 sek å konstantere at han hadde en skjevhet i nakken, såkalt turticollis. Han brukte den benevelsen istedet for KISS. 3 behandlinger hos han og lillebror kunne legge hodet helt flatt ned på "vond-siden". Så ta kontakt og si du mistenker skjev nakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 2. oktober 2008 #1006 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei alle sammen! Så koselig Har ikke fått tid til å lese det dere har skrevet enda, men skal snart gjøre det. Hvordan går det med dere? Her går det kjempebra! Lillegutt er tre og en halv mnd, og den blideste lille gutten! Nettene går kjempebra. Nå legger vi ham for kvelden i åtte-ni-tiden, og da sover han til åtte. Fantastisk! Var inne på sykehuset for en uke tilbake. Da hadde han fått øre- og halsbetennelse. Siden han bare var tre mnd så ble vi lagt inn til observasjon. Men heldigvis gikk det bra Gleder meg allerede til å snakke med dere igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. oktober 2008 #1007 Del Skrevet 2. oktober 2008 I natt prøvde jeg å ikke gi lillegutt melk. Han fikk vann og kos, og det gikk faktisk greit. Han fikk ikke flaske før kl 7. Hvis vi nå bare lærer ham av med å våkne nå, så får vi snart sove hele natten igjennom. Igår prøvde vi å gi ham erter, men det var ikke noe stas. Han satt sammen med oss ved middagsbordet, og jeg tenkte høyt at erter var jo lett å mose. Montro om han liker det. Så mannen moste en mellom fingrene og puttet den inn i munnen hans. Den første ble borte, men de neste to kom ut igjen. Vi trenger nok litt mer tid til å venne ham til annen mat. Men han spiser nå en skål med grøt to ganger om dagen, så han skjønner konseptet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 2. oktober 2008 #1008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Gleder meg til å begynne med grøt. Husker fra sist at jeg syntes det var utrolig koselig. I tillegg kan storebror også hjelpe til med det. Jeg regner med vi må filme det Får dere nok søvn for tida da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 2. oktober 2008 #1009 Del Skrevet 2. oktober 2008 28.november skal vi på julebord til London. Gleder meg! Svigermor skal passe begge ungene. Tror det blir perfekt å reise bort en tur alene da. Lillegutt er nesten seks mnd, og det er greit å få litt tid for seg selv før alt julestresset. Har dere vært borte noe særlig? Vi hadde barnevakt hele natta første gang da han var to mnd., og en gang til sist helg. Det gikk heldigvis veldig bra begge gangene. Siste gangen sov han fra halv ti til ni neste dag. Så en blir iallefall ikke utslitt av å passe ham! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #1010 Del Skrevet 2. oktober 2008 Vi sover ganske godt om natta egentlig. Er litt opp og ned, men han sovner ofte rundt klokka 7. (Untatt i kveld, litt overtrøtt så klokka ble visst 20 og en ganske grinete unge før han endelig sovnet...) Han har ikke helt rutiner på dette enda, men har flere ganger sovet nesten hele natta. Etter dåpen sov han faktisk i ca 9 timer, da hadde mamman så melkespreng at han måtte opp med en gang det var litt bevegelser i han... sjenert: Vi har ikke vært borte noe særlig. Eller det vil si, jeg har ikke vært borte noe særlig. Kjære har vært på flere helgeturer, men siden jeg ammer har jeg hatt med meg lillegutt når jeg har vært på tur. Gleder meg litt til en kveld alene for oss, men tenkte vi skulle vente til lillegutt begynner å spise grøt. Da blir det litt lettere for besteforeldrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 3. oktober 2008 #1011 Del Skrevet 3. oktober 2008 Lillemann har fullammes enda, såhar ikke fått smake noe annet enda. Han vokser så godt at vi venter med det. Sover vel høvelig greit tror jeg. Sovner enda av på kveldspuppen ca kl 19, bæres i seng og sover til ca 01. Får pupp og sover til ca 5, får pupp og sover til ca 7. Får litt pupp og vi står opp. Siden vi bare har 3 og 5mnd kontroll her, var jeg innom hs da han var 4 mnd for å veie og måle. Da var han 6320g og 65,5 cm. (Fødselstallene var 3530g og 51cm.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 3. oktober 2008 #1012 Del Skrevet 3. oktober 2008 Han satt sammen med oss ved middagsbordet, og jeg tenkte høyt at erter var jo lett å mose. Sitter han i vippestolen ved siden av dere da? For dere har vel ikke begynt å ha han i høystol enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. oktober 2008 #1013 Del Skrevet 3. oktober 2008 Vi har tatt med bilstolen inn og satt den på en stol ved bordet. Når vi "klemmer den fast" mellom stolryggen og bordplaten sitter han trygt, men ikke trygt nok til at jeg tørr å gå fra ham der. Vi tenkte å sette sammen trip-trap stolen snart. Da vi var på ferie prøvde vi litt forskjellige høystoler når vi var ute og spiste. Den varienten som er "plastbøtte med hull til bena", som de fleste restauranter bruker, satt han ikke godt i. Da måtte vi støtte ham med ene hånden. Men det ene stedet hadde en skikkelig paddet stol, litt som bilstol på ben, og der satt han kjempegodt. Vi skulle få sånn babysete med pute til å sette oppi trip-trappen, så får vi se hvordan det fungerer. Kan eventuelt støtte opp med noen flere puter rundt til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 3. oktober 2008 #1014 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Vi har også vært nødt å sette ham litt opp de siste par gangene vi har spist middag. Han er så sinnsykt nysgjerrig, og veldig ivrig etter å "være med". Storebror har hatt atopisk eksem i fire år (han er nå fem). Håpet lillemann ville slippe unna, men nå er hele hodet hans fullt av eksem Satser på at de begge vokser det av seg, men det er så forferdelig å se en så liten gutt med betent hode.. Endret 3. oktober 2008 av cilipili Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. oktober 2008 #1015 Del Skrevet 3. oktober 2008 Storebror har hatt atopisk eksem i fire år (han er nå fem). Håpet lillemann ville slippe unna, men nå er hele hodet hans fullt av eksem Satser på at de begge vokser det av seg, men det er så forferdelig å se en så liten gutt med betent hode.. Huff, det var leit å høre. Mannen min har atopisk eksem, så vi er jo litt bekymret for det vi og. Heldigvis tror ikke legene at det er arvelig. Tror mannen fikk det da han var ca 2 år, så det gjenstår jo å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #1016 Del Skrevet 3. oktober 2008 Lillegutt har hatt ekstremt tørr hud, de var redde det kunne være atopisk eksem. Men nå smører vi han med en god krem morgen og kveld. Bader han ikke utenom babysvømmingen og huden hans er heldigvis blitt veldig bra igjen. Han hadde jo nesten sandpapir hud, nå er det god og myk babyhud igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 5. oktober 2008 #1017 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er kjipt, ja.. Så flott at gutten din ble fin igjen, Jente 79 Lillegutten her er også fin igjen etter intens smøring med diverse kremer. Håper bare forebygging hjelper videre. Hvor ofte ammer dere? Jeg gir gutten min mat annenhver time, noen ganger etter halv annen time. Kjenner jeg blir drittrøtt av det. Det har vel vært sånn i over en mnd nå. Synes det er litt vel ofte. Har dere hatt en fin helg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #1018 Del Skrevet 5. oktober 2008 Går vel 3-4 timer mellom hver gang her. Er litt opp og ned, men annenhver time har bare hvert når han hatt økedøgn. skjønner godt du blir sliten, cilipili. det tar på når det blir så ofte. Spesielt hvis det er sånn om natta også... Har du snakket med de på helsestasjonen om det, høres kanskje ut som du har litt lite mat.. Men unger er jo forskjellige også, så ikke ta det for god fisk. vi har hatt en kjempefin helg. Fått plantet løkplanter, gleder meg allerede til de kommer opp til våren. Jeg var i 30 årslag i går. Kjære la lillegutt alene for første gang. Utrolig deilig å komme seg litt ut på egenhånd selv om det ikke ble så sent. Jeg ble ganske trøtt utpå kvelden gitt... I dag har vi hatt besøk. En evighet siden sist, så det var innmari koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 6. oktober 2008 #1019 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hørtes ut som ei herlig helg! Må snart plante noen løker, jeg også. Har aldri gjort det før så det blir spennende å se resultatet. Men regner med det ikke er så altfor vanskelig Snakket nettopp med helsesøster. Hun sa jeg bare måtte fortsette å amme så mye hvis jeg orket. Hun mente lillegutt trengte så mye mat. Håper bare det roer seg.. Blir litt for travelt dette. Får ikke så lyst å stikke ut på tur heller når jeg aldri vet når han vil spise igjen. Ikke så lyst å amme i veikanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #1020 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hadde aldri gjort det vi heller, men ikke så vanskelig nei Godt du fikk snakket med helsesøster da. Får håpe det roet seg litt. Husker jeg ammet lillegutt på en stein ved en fin trillesti en gang i sommer, men da var han jo liten. Dessuten sovnet han ikke før jeg hadde gjort det... Men greit å slippe å gjøre det til en vane Vi skal tilbake til manuell terapauten på onsdag for å kontrollere lillegutts nakke. Spent på om alt er som det skal, synes ikke han virker helt bra. Men det kan jo også være fordi han har overkompansert på andre siden en stund. Er i hvert fall MYE bedre enn han var. Sover deres barn bra på dagen? Lillegutt trives best med å sove enten i bilen eller i vogna når den trilles. Prøver å få han til å sove når vogna står stille også, men det er visst ikke like gøy. Untatt når faren var alene med han forrige uke, da sov han i nesten to timer Men klager egentlig ikke, for han er utrolig flink til å sove om natta nå. Vi legger han rundt klokka 7 om kvelden og da er han stort sett helt skutt og veldig klar for natta. Utrolig deilig å ha litt kveld for oss selv etter at han er lagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå