Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Grattis cilipili :blomst:

hørtes litt skummelt ut at han kom med rompa først. men håper alt er bra med dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm.....nå ble jeg usikker? Har vi "alle" født?

Venter på deg da Knøtte ;) Men ta tiden han trenger. Jeg er så spent på fødselen din jeg :fnise: tror det har litt med at vi hadde termin samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.....nå ble jeg usikker? Har vi "alle" født?

Venter på deg da Knøtte ;) Men ta tiden han trenger. Jeg er så spent på fødselen din jeg :fnise: tror det har litt med at vi hadde termin samtidig :)

Jeg trenger strengt tatt ikke særlig mye mer tid, men ser ut til at gutten gjør det, ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det virkelig stille her..... Hmmm, hvor skriver dere henne her inne nå da... Kommer til å savne å skravle med dere om ting.....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me kan vel berre fortsetja å skravla her inne, vel? Sjølv om alle har fått bebisar, så kan me jo bli her til neste gjeng kjem og vil ha klubben? Då kan me jo flytta oss over til ein annan plass...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Vi er jo nødt å fortsette å skravle, ja. Har ikke vært så mye på nettet etter fødselen, men nå må jeg jo bare ta meg tid til det :)

Tenkte å skrive litt om føselen snart, tar det om et par dager.

Uansett så er alt fantastisk her! Lillemann er blid og fornøyd, en bedagelig liten gutt. Storebror er verdens stolteste, og pappaen er nyforelska i hele familien!

Tror aldri jeg har vært så lykkelig!

Og i tillegg så overtar vi huset i dag kl.fem.

Alt er fint!

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skravle må vi fortsette med, ja!

Her går det kjempefint, lillesnuppa kom 16. juni etter en lang nok fødsel ;) Formen er upåklagelig, bare litt trøtt, og jenta sover og spiser og er stort sett bare blid :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra også. Formen min er på top igjen, og vi går mye tur. Lillegutt er stort sett fornøyd, og sover mye om natten. Ammingen som hittil bare har vært grei har pluttselig blitt et lite problem. Ellers har jeg begynt å føle behov for å gjøre noe mer enn bare å passe barn hele dagen, og har dratt frem et par gamle prosjekter jeg har hatt liggende.

Nyter tiden som hjemmeværende mamma, og håper alle andre gjør det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koss går det med deg Knøttet?

Bare bra :) Nå er lille S kommet :hoppe: Slapp å gå over terminen, veldig fint ;)

Litt treg til å oppdatere meg på KG bare, har liksom mye annet å gjøre... Føler jeg ikke gjør annet enn å amme, sove, spise, amme for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på 6-ukers kontroll. Han har vokst 9 cm og en hel kilo! Helsesøster syntes det var litt lite, så vi skal tilbake for ny vektkontroll om 2 uker. Men jeg er fornøyd. Synes han fortsatt er verdens skjønneste og helt perfekt størelse :rødme:

Imorgen skal jeg på 6-ukerskontroll. Har vært veldig svimmel i det siste, så blir fint å få sjekket blodtrykk og tatt blodprøve, og finne ut hva jeg kan gjøre med det. Gleder meg også til å bli friskmeldt slik at vi kan begynne å :sengekos: igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

helt supert her hvertfall :)

koser oss en masse.

har fått en engel. gråter lite, bare når puppen ikke kommer fort nok. :fnise:

og sover gjennom hele natta (med matpauser) men sovner dessverre litt sent om kveldene da.

trives veldig godt i mammarollen hvertfall :)

dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også bra :-D

Lillegutt er blitt en skikkelig sjamør. Ligger ofte og smiler og ler mens han sparker og slår etter lekene på babygymmen sin.

Gråter litt, men er stort sett en grunn til det. Han sliter litt med luft og hender det blir litt sutring når det skal ut.

Ellers er det stort sett puppen han skriker etter.

Her blir det også litt sene kvelder. Må vel prøve å få inn noen rutiner etterhvert hvor han legger seg litt tidligere, sånn at vi får litt mer kveldstid alene. Men får ta det litt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt problemer med ammingen, og Lillegutt har ikke gått så mye opp i vekt som han burde. Men helsesøster har vært utrolig hjelpsom, og jeg fikk mange råd sist jeg var der. Jeg var der idag, og nå hadde han gått opp 300g den siste uken. Jeg klarer ikke å fullamme, men jeg kjenner at det går rett vei. Jeg var nær ved å gi opp, så jeg er veldig glad for hjelpen jeg fikk der.

Nå som ammingen bedrer seg, så kommer alt annet på plass. Han er mye mer fornøyd på dagtid, og ligger og ler og leker for seg selv. Han slår nå etter lekene i baby-gymen, og har oppdaget hendene sine. Han sover bare i korte økter om dagen, og skal ha mat hver time, men om nattetn sover han. Nå er han oppe i 7 timers sammenhengende søvn!

Akkurat idag var jeg litt lei av å være mamma. Er alene akkurat nå, og begynte å føle meg sliten. Satte lillegutt i bæresjal (som er en fantastisk oppfinnelse!), og fikk slappet av i noen timer. Så fikk han flaske, for jeg orket ikke å amme. Men imorgen kommer pappa og hjelper til i noen timer. Da skal jeg ta meg et bad. Og på lørdag kommer mannen hjem igjen.

Tenk, nå driver neste års mai/juni-foreldre og koser seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Dere har ikke en toddler-tråd dere også. Føler at alle ungene i mars-april klubben er blitt så mye større enn min...

Kan jo kort fortelle litt fra oss da:

Var innom hs da han var 4,5 mnd, og da var han 6320g og 65cm.

Han har virkelig fått dreisen på mageleiet nå, vi trengte 3 behandlinger hos manuellterapeut og litt ekstra oppfølging av fysio. Nå klarer han å ligge på mage og bruke noe av energien på å leke også, ikke bare holde hodet oppe.

Her spises det bare pupp enda, og jeg har ikke planer om å begynne med grøt før 5mnd kontrollen. Får se hvor godt han vokser.

Nå begynner han å ligne storesøskenene med å sove x antall "cowboystrekker" om dagen. Alt fra 20min-2 timer. Om natten sover han godt, vi har fortsatt minst 2 nattmåltid, men de er raskt overstått. En normal natt er vel soving fra ca 19.30-01, pupp, 01.15-04, pupp, 04.15-7, pupp, 7-7.30(45).

Nå knirkes det i senga, mest fordi han er så snørrete stakkars, så jeg bør vel legge meg snart. Sambo er på elgjakt frem til torsdag, dro tirsdag, og så skal han vel reise ombord igjen neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nesten det er litt trist om tråden ikke skal holdes i live heller :( Men kan vi ikke døpe denne om til Toddler-tråd?? :)

Åssen i all verden får du sønnen din til å sove så tidlig Pondusa? :)

Min sovner ikke før i 8-9 tia, sover en time kanskje så er det opp igjen. Men han skal bare holdes å bli kosa med, av og til litt pupp. For han er egentlig kjempetrøtt. Og da kan vi bli sittende til både 11 og 12. :sukk:

Men når han først sover da kan han sove opp imot 7 timer før han skal ha mat igjen også sove litt til :)

Vi skal og på behandling hos manuell terapaut. Stakkars lillemann har KISS. Men ikke noe ille så da går det vel greit :)

Han har ikke vondt så det er jo bra, men hode har blitt skjevt så vi har kjøpt babydorm pute i dag. Så vi får se da etterhvert om ikke hode blir rundt igjen. Ser ut som øra er plassert skjevt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da har jeg døpt om tråden :)

Her går det også veldig bra.

Lillegutt fullammes fortsatt og jeg har ikke tenkt til å gjøre noe med det enda. Kanskje la han smake litt banan etterhvert, men vil i hvert fall la han bli litt over 4 måneder først.

Da lillegutt var 3,5 måned veide han 6485 g og var 62 cm. Så han vokser bra :)

Lillegutt legges rundt klokka 19. Hender det tar litt tid å få lagt han, men han sovner stort sett greit etterhvert.

Da sover han ofte til rundt klokka 23, da får han litt mat. Så er det veldig opp og ned hvor lenge han sover etter det.

Hatt noen netter nå hvor han har sovet til klokka 7 på morgenen, det har vært utrolig deilig :biggrin:

Vi har også hatt en behandlig hos manuell terapaut. Lillegutt har også KISS, en konsekvens av keisersnittet antagelig. Han skal tilbake til kontroll etter høstferien, men har allerede blitt mye bedre. Men skjev i hodet han også.

Følger også opp med fysioterapaut så han ikke skal utvikle seg skevt.

Han ligger veldig godt på magen nå og støtter seg opp på armene. Kan ligge lenge når han er i rette humøret.

Har snudd seg fra magen over på siden et par ganger og strekker seg også etter leker når han ligger på magen. Blitt skikkelig flink.

Er ellers en veldig blid gutt som gjerne tuller litt. Føttene hans er tydeligvis veldig morsomme. Både å få de opp mot ansiktet og at noen løper med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk barn i begynnelsen av juli, så jenta mi er vel noen uker yngre enn deres barn...

Jeg lurer litt på - dere som har barn med KISS - hvordan fant dere ut at det var KISS? Hva er symptomene? Er det noe de kan sjekke på helsestasjonen?

Jenta vår har en helt klar favorittside. Uansett om hun ligger, vi bærer henne, sitter i vippestol så bøyer hun hodet mot den ene siden. Når hun ligger på rygg er det nesten helt håpløst å få henne til å vende hodet andre vei. Prøver å stimulere henne like mye på begge sider, og legger hodet den andre veien når vi legger henne, men hun snur seg jo bare tilbake igjen med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...