Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene

jente 79

Anbefalte innlegg

Sladrer litt jeg... Pondusa er blitt mamma til en liten gutt i natt. Han ble født klokka 02.27, er 3530 gram og 51 cm lang :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er det nokon andre som kjenner noko teikn til fødsel då?

Og har nokon høyrt noko frå dei andre i klubben som kanskje vanlegvis ikkje er så aktive i skravletråden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen tegn til fødsel nei... Føler meg i fin form bortsett fra to stk hovne ben...

Må også innom legekontoret i dag... Tok urinprøve der forrige uke som det ble påvist bakterier i, så de vil ha meg på antibiotikakur.

Men på sykehuset på mandag mente de alt var bra med urinen min :klø:

Så skal innom for en ny sjekk før jeg evt begynner på antibiotika kur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen tegn til fødsel nei... Føler meg i fin form bortsett fra to stk hovne ben...

Må også innom legekontoret i dag... Tok urinprøve der forrige uke som det ble påvist bakterier i, så de vil ha meg på antibiotikakur.

Men på sykehuset på mandag mente de alt var bra med urinen min :klø:

Så skal innom for en ny sjekk før jeg evt begynner på antibiotika kur...

merkelig med to forskjellige resultater. Satser på at urinen er helt fin i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig rart! Håper du slipper antibiotika :klem:

Har blitt sinnsykt forkjøla. Kjedelig, iallefall når det er 20 grader ute.

Skal dere på noe ferie i sommer? Vi skal iallefall en liten tur til Dyreparken i Kristiansand. Må ta med storebror på noe. Har allerede kjøpt billetter til Kaptein Sabeltann-showet i slutten av juli.

satser på at det går bra med en en mnd gammel baby på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen stikkende smerter nede i underlivet. Plutselig bare stikker det. Bare et stikk om gangen.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinen var bedre, men ikke bra. Var gått fra L3+ til L2+, men det første var morgenurin, den andre ble tatt på legekontoret. Så legen ville ha meg på antibiotika kur...

Skulle ikke ha noen skade på lillegutt, men kunne føre til tidligere fødsel... Men han så ikke noe i veien for at vi kan reise vestover i helga likevel.

som han sa, skulle det skje noe går det fint an å føde på haukeland. Kanskje vi sees Linn3c :fnise:

Nei, jeg håper på å slippe det... Synes lillegutt kan holde seg inne litt lenger, jeg vil gjerne nyte litt tid hjemme først...

Her blir det hytteturer i ferien tenker jeg... Hadde egentlig tenkt oss vestover for å besøke mannens mormor. Men nå døde hun, så blir begravelse nå i stedet. Så da regner jeg med at vi tar en rolig ferie rundt her i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig tilbake på nett. Har savnet litt å følge med på alle andre her.

Har endelig gått ut i permisjon, og så utrolig deilig det er! Har hatt besøk nesten hver dag, og vært utrolig sliten, så nå har jeg laget en regel om at jeg kun vil ha besøk annen hver dag.

Jeg sover fortsatt veldig bra om natten, og våkner ganske tidelig og føler meg uthvilt, men blir mer og mer sliten utover dagen. Alt fornuftig som skal gjøres må gjøres før kl 12. Får jeg sjansen så sover jeg to timer midt på dagen. Hvis jeg ikke gjør det går jeg og legger meg rett etter middag, som betyr at jeg får tilbragt veldig liten tid med mannen min :(

Men nå føles det meste ut som om det er på plass. Hadde en veninne på besøk som har to barn, og hun svarte på alle mulige rare spørsmål jeg hadde. Hun hjalp meg også å sette sammen vognen, så da har vi det fikset. Vugge får vi neste uke, og stellematte er bestilt (vi har stelleplass, og tre bleier, så da klarer vi det en liten stund også :fnise: ) Alt tøyet er vasket og henger til tørk. Vi har fått utrolig mange tepper! Det virker som om alle som har lyst til å lage noe til babyen lager et teppe...

Ellers føler jeg meg veldig stor. Ingen av klærne passer lenger, og jeg tilbringer det meste av dagen i store tunikaer. Er kjempevarm hele dagen og spiser masse is.

Jeg var 38 uker igår. Uheldigvis fikk jeg hverken jordmortime eller kiropraktortime denne uken, så må vente til neste uke. Har vondt i ryggen nå, men føler meg ellers i fin form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å se deg her igjen, KaraW

Merker jeg er mer sliten jeg også. Gleder meg til å sove i begynnelsen av permisjonen. Håper lillegutt gir meg litt tid til å lade batteriene :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: 37 uker og siste dag på jobb :juhu:

Ha en fin fredag dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: 37 uker og siste dag på jobb :juhu:

Ha en fin fredag dere :klemmer:

Grattulerer! Nyt tiden du har hjemme nå. Den er utrolig deilig. Jeg koser meg masse med å titte i butikker og ordne de siste små tingene som skal ordnes.

Og å sove! Husk å sove mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grattulerer! Nyt tiden du har hjemme nå. Den er utrolig deilig. Jeg koser meg masse med å titte i butikker og ordne de siste små tingene som skal ordnes.

Og å sove! Husk å sove mye.

Takk :)

Har tenkt til å nyte den :jepp:

gleder meg utrolig mye til å sove lenge framover, merker jeg er sliten nå... :sjenert:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere på noe ferie i sommer? Vi skal iallefall en liten tur til Dyreparken i Kristiansand. Må ta med storebror på noe. Har allerede kjøpt billetter til Kaptein Sabeltann-showet i slutten av juli.

satser på at det går bra med en en mnd gammel baby på tur :)

Vi skal ha ferie her hjemme i sommer, vi :fnise: Siden vi ikke aner hva som venter oss, så har vi ikke lagt noen som helst planer.

Høres morsomt ut med Dyreparken, da! :hoppe:

Har noen stikkende smerter nede i underlivet. Plutselig bare stikker det. Bare et stikk om gangen.

Noen som vet hva dette kan være?

:vetikke: Jeg kjenner av og til at det "hogger" til i blæra eller mot endetarmen min, tror lillebaby driver og fekter med noe :ler:

Urinen var bedre, men ikke bra. Var gått fra L3+ til L2+, men det første var morgenurin, den andre ble tatt på legekontoret. Så legen ville ha meg på antibiotika kur...

Skulle ikke ha noen skade på lillegutt, men kunne føre til tidligere fødsel... Men han så ikke noe i veien for at vi kan reise vestover i helga likevel.

Krysser fingrene for at det ikke blir tidlig fødsel på deg :klemmer:

Da var jeg endelig tilbake på nett. Har savnet litt å følge med på alle andre her.

Har endelig gått ut i permisjon, og så utrolig deilig det er! Har hatt besøk nesten hver dag, og vært utrolig sliten, så nå har jeg laget en regel om at jeg kun vil ha besøk annen hver dag.

Jeg sover fortsatt veldig bra om natten, og våkner ganske tidelig og føler meg uthvilt, men blir mer og mer sliten utover dagen. Alt fornuftig som skal gjøres må gjøres før kl 12. Får jeg sjansen så sover jeg to timer midt på dagen. Hvis jeg ikke gjør det går jeg og legger meg rett etter middag, som betyr at jeg får tilbragt veldig liten tid med mannen min :(

Så deilig med permisjon! Jeg er også mye hjemme for tiden, men har ikke fått noe besøk :sukk: Så jeg er litt misunnelig på deg, selv om jeg skjønner at du blir sliten ;)

Sover litt på dagen, jeg også, kjenner at det skal veldig lite til før jeg blir sliten (og sur ;) ).

Nå er jeg nettopp ferdig med frokosten, skal vaske badet før jeg setter meg i sola :sol:

:hoppe: litt for jente79 som har sin siste dag på jobb i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært ute og kjøpt madrass. Kid hadde 50% på alt barne-utstyr, så der var vi heldige. Kjøpte litt søtt sengetøy også, men tror ikke pakken inneholdt laken, så det er mulig jeg drar tilbake på tirsdag og ser om de fortsatt har salg da.

Vi håper å få dratt en tur eller to på hytta i sommer. Mannen min reiser bort første uken i august, så da tenkte jeg å dra på hytta sammen med foreldrene mine den uken. Det er desverre 9 timers kjøring unna, så vi får se om jeg kanskje synes det blir lettere å ta toget. Ellers så drar vi nok ihvertfall en tur på hytte til mannen, som er mye nermere.

I september drar hele familien på cruise i middelhavet. Det blir spennende på mer enn en måte. Dette ble planlagt før noen viste at vi skulle ha barn, og er nok siste gang bestemor kommer til europa, så det er ikke akkurat bare å utsette turen. Men regner med at det går bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det ikke blir tidlig fødsel på deg :klemmer:

Nei, jeg håper å rekke å nyte permisjonen litt før han kommer. Så han kan godt vente et par uker til synes jeg...

I september drar hele familien på cruise i middelhavet. Det blir spennende på mer enn en måte. Dette ble planlagt før noen viste at vi skulle ha barn, og er nok siste gang bestemor kommer til europa, så det er ikke akkurat bare å utsette turen. Men regner med at det går bra det også.

Godt det er i september da, så får dere i hvert fall litt tid før dere reiser. Går sikkert fint. Hadde vært verre om det var en seilbåt eller lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...