Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene

jente 79

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på kontroll og alt var bra:) (utrolig snill lege som har kontroll på en langfredag må jeg si :))

Etter en uke med influensa og i går starten på omgansyke igjen, håper jeg resten av dagene frem til tirsdag blir bedre. Da er jeg igang i praksis igjen og min påske har gått med å pleie sykt barn og ta hånd om meg selv og samboern....:(

Men i dag var vi på kontroll og alt så veldig bra ut. Er 27 uker på vei i dag og babyen og, morkaka vokste som den skulle og navlestrengen lå som den skulle:) Og det er fortsatt en gutt :D

Keisersnitt blir nå 10 juni, ikke den 2 juni som vi håpet(som er bursdagen til den kommende farmor) Litt trist, men når de flytta terminen, så må datoen flyttes også... Men uansett greit å ikke gå over. Så denne gangen føder jeg 24 dager før sist gang. Lurer fælt hvor stor lille gutt er da, i forhold til vår datter som kom 12 dager over tiden.

Fortsatt god påske.

Klem

Så godt at alt så bra ut på kontroll. Og grattis med 27 uker :)

Kan jeg spørre om hvorfor du skal ha keisersnitt, noen spesiell grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felicity: Gratulerer med 27 uker!

Linky: Gratulerer med 34 uker!

Begynner du å se litt frem mot fødselen nå? Ikke så altfor lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser virkelig frem mot fødselen nå. Har litt blanda følelser men gleder meg mest og det blir godt å få ha henne på utsiden ;) Begynner faktisk å bli litt lei av å være gravid nå. Kroppen er vond og tung, bekkenet er vondt, sover litt dårlig og har MASSE vann i kroppen. Er heldigvis for en veldig god sak at man "lider" litt av og til :jepp:

Men syn nå svangerskapet til nå har gått veldig fort.

Hvordan er formen din da cilipili? Sliter du enda med kynnerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt lei etterhvert, ja.. Husker jeg ble særlig lei av vannet og det å være så mye tyngre.

Får du noe behandling for bekkenet? Når begynte bekkenløsningen din?

Men det er heldigvis ikke så altfor lenge til du får treffe jenta di :)

Formen min er veldig bra! Utenom kynnerne da. Våkna halv fire i natt av noen kraftige noen. Har også hatt litt menslignende smerter.

Er drittlei dem og det at jeg må holde meg så rolig. Men bare holde igjen i 13 uker til nå :)

Gleder meg sånn til å se hvordan lillebror er i forhold til storebror! Og til å se reaksjonen til storebror første gang han får se ham. Like spennende denne gang som første gang faktisk!

Må stikke i dysjen. Skal til lunsj hos tanta til mannen, og få pannekaker med lønnesirup!!!

Ha en fortsatt fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slitsomt å være så tung merker jeg :sukk: Gleder meg sånn til lange trilleturer med jenta, komme litt i form igjen. Orker ikke trimme så mye nå, blir bare noen gåturer av og til. Men vann er jo heldigvis noe som forsvinner kjapt etter fødsel har jeg hørt, så det er jo godt å tenke på da :)

Jeg har ikke bekkenløsning, bare veldig øm og vond fremme (vet ikke hva jeg skal kalle det området :fnise:), men det er til tider veldig ubehagelig å snu seg i senga og vondt å reise seg opp.

Jeg har også de siste dager hatt noen kraftige mensmurringer som også har gått bak i ryggen. Måtte bare gå å legge meg da det sto på, skikkelig ubehagelig. Vet enda ikke hvorfor man har sånn?!? jormor mente det kanskje kunne være kynnere.

Kos deg på lunsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tenkt seg eller vært på svangerskapskurs her da? Vi skal på lørdag som kommer, det blir spennendes :) Kurset varer fra 09.00-14.30 med omvisning og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk tenkt meg litt om så er det vel ikke i bekkenet jeg har vondt, men skambenet, kaller vel ikke det bekken eller? :fnise:

Har ikke helt greie på dette jeg. Men jordmor sa at jeg var irritert der da hun skulle måle magen. Jeg skvatt til da hun trykket der, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg på i debatten! :kgbaby:

Er 31+5 i dag, to måneder til termin!

Har virkelig ingen planer om at denne ungen heller skal komme før termin (førstemann kom 11 dager over), siden vi skal flytte inn i nytt hus om en måned - eventuelt noe før dersom det nye badet blir ferdig før avtalt dato.

I dag har jeg vært i nyhuset og sparklet og pusset storebrors rom, og sparklet en del på stua. Det er en del å gjøre og jeg klarer ikke helt å se for meg at vi skal bli ferdige med alt...

Det er masse liv i magen, jeg melder meg på i klubben for dem med ømme ribbein. Særlig når jeg sitter litt sammensunket, er det mange harde spark den veien. All hikking skjer i de nedre regioner, så jeg tror nok han ligger med hodet ned. Jeg tipper det blir en like aktiv krabat som broren!

På onsdag skal vi på ny UL pga forstørret nyrebekken på ordinær UL. Det blir spennende å se hva undersøkelsen viser, om det er gått tilbake av seg selv eller om det må følges opp videre. Uansett er det forhåpentlivis ikke alvorlig, så det er ikke noe vi går og bekymrer oss for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra påskeferie.

Merker det har vært godt med noen dager fri. Merker nesten ikke hofta/isijasen min om dagen... Men prøve å løfte på plass litt ved mamma hadde tatt inn på hytta, og den merket jeg med en gang. Blir også kortere turer enn normalt.

Men ellers veldig bra :-D

Jeg skal også snart på kurs Linky. Vi fikk velge mellom to kurs. Enten et over to kvelder med 3 timer hver av dagene eller et på 6 timer på en kveld. Blir det første kurset på oss, i begynnelsen av april. Blir spennende :-D

Mye bevegelser i magen her også, men synes ikke de er så veldig harde. Mye romstering i perioder, så ikke alltid så lett å vite hva han egentlig driver med :fnise:

Men 30 uker er passert :hoppe: Rart å tenke på at det nærmer seg nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med passerte 30 uker jente79 :)

Ja, svangerskapskurs blir spennendes, blir kanskje litt mer virkelig da. Er helt rart at vi snart har en liten baby på utsiden, men en veldig fin tanke :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

linky: jeg må ha keisersnitt denne gangen, fordi jeg revnet sånn at jeg sliter fortsatt med urinlekasje og sliter med å holde på luft og når jeg har diare, sliter jeg med å holde på det. Derfor mente de at det beste for meg for å være på den sikre siden(selvom det er 50/50% sjangs å revne denne gangen også)Så kan jo like godt gå bra som ikke, å føde på vanlig måte. Når sykehuset anbefalte meg det, så får jeg høre på dem :) Men jeg ville heller født en gang til enn å ta keisersnitt. men alle sier jo at det går så bra, men det å vite at de skal skjære i meg er jo ikke morro. Men skal jo ha en annen operasjon om et år så det er jo ingen ting (keisersnitt) forhold til det jeg skal om et år :)

Nå som jeg har kommet til uke 27+3 har jeg ikke lagt på meg mere enn 3,2 kg. Også nå har jeg gått ned 1,8 og har nå bare lagt på meg 1,4 kg. Herligheten det er så deilig å vite. Jeg la på meg 13 kg sist, som jeg mistet, men la på meg alt igjen etter 4 måneder... Og har da veid 13 kg mere de siste to åra. Og har veeeeldig mange kg for mye, så det er godt at jeg ikke har lagt på meg så mye... De siste fem åra etter at jeg fikk diagnosen cøliaki la jeg på meg 35 kg, så det er jo i grunnen derfor jeg er så glad da.... Eller overrasket. Men nå har jeg ikke hatt noen matlyst heller så det er nok en av grunnene. Ikke missfortå meg,jeg slanker meg absolutt ikke og spiser det jeg har lyst på, og drikker brus, men har hitill vært så heldig å ikke hatt så lyst på masse.

Ellers så har isjassen gitt seg her også. Får den tilbake om jeg gjør mye, eller sitter på gulvet å leker med jenta vår. Men ellers skal jeg jo ikke klage. Men sliter meg søvn og at jeg har vondt i hofta når jeg sover. Bytter side, verre enn den mest aktive i verden tror jeg. hihi. også har jeg endel halsbrann, og kaster opp, men det kunne vært mye verre.

Jeg så i boka mi fra forrige svangerskap at jeg ikke fikk kynnere før i uke 34. De siste 5 ukene av siste svangerskapet hadde jeg falske rier(maserier) nesten hele tiden. Da var det mensenmurringer forran og bak. Da husker jeg at vi tok tiden masse, men når de virkelig riene kom, skjønte jeg fort at det var to forsjellige ting. Maseriene på slutten var mye verre faktisk enn ordentlig rier....... For riene slapp taket, og hadde vile opphold, noe ikke maseriene hadde. De var konstant smerter i perioder som gikk inn i hverandre...

Uff blei langt dette her.... hihi...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis heller ikke gått opp så mye. Var hos legen for snart to uker siden. Da hadde jeg gått opp 5 kg...

Ganske fornøyd med det, spesielt siden jeg har litt vann i kroppen...

Jeg også spiser stort sett det jeg vil, men skal prøve å være flinkere til holde meg unna snop i uka nå... Disse 5 kg kom veldig fort, så vil ikke fortsette i samme tempo...

Da kan det bli tungt på slutten. Min mor la på seg 30 kg i sine svangerskap. Veldig glad jeg ser ut til slippe det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått opp forferdelig mye, mye pga. vann i kroppen da. Ikke kjekt å føle seg så tung og dvask, men gjett om det skal vekk etter fødsel altså. Skal i 2 brylluper til sommeren også så vil føle m,eg litt ok da.

Ellers er jeg så heldig at jeg har sluppet unna halsbrann.

Har også mye rare smerter i magen for tiden, kroppen som forbereder seg vel :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk tenkt meg litt om så er det vel ikke i bekkenet jeg har vondt, men skambenet, kaller vel ikke det bekken eller? :fnise:

Har ikke helt greie på dette jeg. Men jordmor sa at jeg var irritert der da hun skulle måle magen. Jeg skvatt til da hun trykket der, he he.

Eg har sånn vondt innimellom eg også, trur det er symfysen det heiter. (Det er iallefall det fysioterapeuten min kallar det, når han snakkar om slike smerter som eg har. Ikkje bekkensmerter som eg vanlegvis har, men press og smerter nedover på ein måte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nok finne en annen løsning på sovinga hjemme...

Har vært så bra i beinet i hele påska. I dag våknet jeg tidlig med vondt i ene sida... Har litt mykere madrass på ene sida av senga... Den er tydeligvis ikke god for meg lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eg har sånn vondt innimellom eg også, trur det er symfysen det heiter. (Det er iallefall det fysioterapeuten min kallar det, når han snakkar om slike smerter som eg har. Ikkje bekkensmerter som eg vanlegvis har, men press og smerter nedover på ein måte...)

Ja, er slik det føles her også, press og smerter nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt påsken til å flytte. Jeg hjalp til det jeg kunne, men følte meg veldig unyttig til tider. Så nå bor vi hjemme hos svigerbestemor og sover på en kjempehard sovesofa. Skal la det gå et par netter til, men blir det for vondt får jeg etterlate mannen der og gå og legge meg i gjestesengen :( Gleder meg så veldig til vi kan flytte inn i det nye huset vårt!

Var hos jordmor idag. 32 uker på vei og har gått opp 10 kg. Føler meg svær når jeg leser om hvor lite dere andre har gått opp. Men alt er mer eller mindre på magen. Har ikke vann i kroppen og føler ikke at jeg har blitt noe særlig tykkere heller. Fikk også beskjed om at jeg måtte spise mer og litt sunnere. Det har blitt en del take-out i forbindelse med flyttingen.

Men ellers står alt bra til. Knøttet har lagt seg med hodet nedover allerede.

Er helt utrolig sliten om dagen, så nå skal jeg begynne å ta kveldstellet og håpe på å få sovet skikkelig i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måneder og to dager til min ul-termin :overrasket:

Hadde en skikkelig ekkel opplevelse her en dag, håper virkelig ikke det skjer igjen :sjenert:

Ble så fryktelig slapp og følte jeg ikke fikk puste, så jeg la meg ned uten at det hjalp. Føltes som jeg hyperventilerte, og det var ingen ting som hjalp heller. Begge hendene mine begynte å prikke og jeg fikk nesten panikk for det føltes så j*vlig og det var ingenting jeg kunne gjøre :spy: Ble litt småsvimmel og småkvalm også, men ble heldigvis bedre etter en ti-femten minutter.

Har heldigvis vært i god form etter dette, eller normal form da jeg er jo tross alt gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Knøttet. Du får skjekke det der opp med en legetime eller jordmor....Kanskje det har med blodtrykket, eller noe rare greier... Krysser for at det ikke kommer igjen....Godt du er bedre :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...