Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Grattulerer med 33 uker!

Siden vi driver og flytter, har jeg sagt til knøttet at han bare må bli der inne så lenge han vil. Vi flytter inn når jeg er 34 uker, og jeg vil gjerne ha noen uker til å komme meg etter det. Og så må vi kjøpe seng, sette sammen møbler, pakke ut alle kassene (finne ut hvilken kasse jeg la babytøyet i!) osv. Siden vi må bo et annet sted i et par uker vil jeg kjøpe så lite som mulig nå.

Men har du alt på plass, så er det bare for veslejenta å komme ut, synes jeg! Man skal ikke la mamma bli alt for utålmodig :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med 33 uker!!!

Jeg merket ingenting til disse hormonene i hormonspiralen. Men merket det mer på p-piller. Men dette varierer nok fra person til person.

Det er også et veldig enkelt inngrep. Som en vanlig gynekologisk undersøkelse egentlig. Bare at de bruker et par sekunder på å sette i spiralen i tillegg.

Så det er iallefall ingen operasjon :)

Sol og vår i Sandnes i dag også :sol:

Gleder meg til å gå ut nå. Sønnen min blir fem om et par uker så jeg må nok begynne å planlegge litt i dag. Liker å ha ting klart tidlig, veldig tidlig :sjenert:

Bursdag med hele familien og elleve barnehagegutter kan fort bli litt heftig. Greit å ikke stresse på forhånd da. Heldigvis er barnehagen så stor at vi leier et "fellesrom" der.

Ha ei kjempefin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-D

Kara W:Forstår godt da at du vil ha han inne i magen lengst mulig. Her er alt klart så sitter liksom bare å venetr på henne :fnise:

Dere får ha lykke til med flyttingen. Hvor langt på vei er du forresten?

Cilipili:Vi er vist fra samme by vi, morsomt :)

God helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!!!

Bodd her lenge? Jeg er født og oppvokst her, og vil aldri flytte.

Folk sier Sandnes er en drittplass, men jeg trives fantastisk godt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg ute på byen. Det tror jeg faktisk er første gangen siden jeg fant ut at jeg var gravid (ihvertfall mer enn bare en øl). Det var utrolig koselig, selv om jeg må si jeg begynner å bli temmelig lei av Munkholm. Men det beste var at selv om vi var ute til 3, så kan jeg idag stå opp like frisk og rask som alle morgener. Er jo vandt til at etter en slik tur så blir ikke neste dag så veldig full av aktion, men idag kjenner jeg at jeg klarer både husarbeid og shopping. Måtte bare fortelle om denne fantastiske nye opplevelsen min :fnise:

Jeg er forresten 31 uker på vei. Burde kanskje skaffe meg en ticker jeg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Gratulerer med 31 uker, Kara W :hoppe:

Flere som er lei Munkholm ja :Nikke:

Har ikke vrt på by'n siden julebordet. Men vært ute og spist et par ganger. Har drukket et par gode alkoholfrie drinker noen ganger. Jeg som aldri drikker drinker ellers :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 31 uker, Kara W :blomst:

Er også drittlei Munkholm! Har hatt veeeeldig lyst på en skikkelig øl i dette fantastiske været vi har her. Terrasse, sol og øl er ganske så fint.

Men får holde meg til Munkholm en stund til :)

Ha en kjempefin dag, alle sammen!

Skal dere noe gøy i påsken forresten? Vi skal en tur på hytta på onsdag. Gleder meg til å komme meg bort litt. Trenger å bytte stue en gang i blandt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på rundtur i påsken.

Min kjære pusser opp barnerom nå. Blir så fint :rødme:

I morra reiser vi til svigerfar. Skal være der noen dager. Tar en tur innom mannens søster for å hente det vi kan arve av barne utstyr. (de bor ganske langt unna. så greit å benytte muligheten. Sånn at vi har litt tid til å hendle det manglende etter påska.)

Blir hos han til fredag, da går turen til mine foreldres hytte hvor vi blir til søndag. Satser på fint vær og :sol: i hytteveggen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 31 uker Kara W :) Syns du bør få en ticker ja :Nikke:

Vi har ikke de store planene for påsken, skal en dagstur til ei hytte vet jeg og så blir det litt besøk her og der og slappe mye av.

God påske folkens :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjent babyen sparke i ribbeina? Jeg tror faktisk jeg kjente det tidligere i dag...

Håper ikke han har tenkt å sparke veldig hardt i ribbeina mine, for det kan bli ubehagelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen spark i ribbeina ja, men det har ikke vært fryktelig vondt. Litt ubehagelig bare. Jenta er som regel snill :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen spark i ribbeina ja, men det har ikke vært fryktelig vondt. Litt ubehagelig bare. Jenta er som regel snill :fnise:

Er det tidlig for meg å kjenne det da? Synes så tydelig jeg kjente det i går, men da lå jeg litt "sammenklemt" (halvveis liggende) så mulig det er derfor han greide å sparke så høyt.

Godt lillejenta som regel er snill da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det tidlig for meg å kjenne det da? Synes så tydelig jeg kjente det i går, men da lå jeg litt "sammenklemt" (halvveis liggende) så mulig det er derfor han greide å sparke så høyt.

Godt lillejenta som regel er snill da ;)

Ikke godt å si...har ikke peiling jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjent spark mot ribbeina. Men fikk noen skikkelige harde ned mot hofta i går...

Ellers er lillegutt stort sett snill. Er sjelden veldig harde spark.

Reiser snart på ferie. Kose dere i påska.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen spark mot hverken ribbein eller hofter. Her har alt bare vært koselig. Det er faktisk ikke så mye spark lenger, men de siste kveldene har han hatt skikkelig party inni der etter middagstid. Han snurrer rundt og strekker på seg og holder på i godt over en time. Det kiler skikkelig, og jeg blir som regel bare sittende og le for meg selv :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har heller ikke noen mot ribbeina, men noen ganske harde spark rett i blæra :ler:

Håper dere alle får en fantastisk påske :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Har heller ikke kjent spark mot ribbeina (enda), men lillemannen min sparker HARDT og ofte både i sidene og ned mot blæra :fnise: Også sparker han samboer i ryggen når vi ligger i senga ;)

I morgen runder jeg 30 uker :hoppe:

God påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på kontroll og alt var bra:) (utrolig snill lege som har kontroll på en langfredag må jeg si :))

Etter en uke med influensa og i går starten på omgansyke igjen, håper jeg resten av dagene frem til tirsdag blir bedre. Da er jeg igang i praksis igjen og min påske har gått med å pleie sykt barn og ta hånd om meg selv og samboern....:(

Men i dag var vi på kontroll og alt så veldig bra ut. Er 27 uker på vei i dag og babyen og, morkaka vokste som den skulle og navlestrengen lå som den skulle:) Og det er fortsatt en gutt :D

Keisersnitt blir nå 10 juni, ikke den 2 juni som vi håpet(som er bursdagen til den kommende farmor) Litt trist, men når de flytta terminen, så må datoen flyttes også... Men uansett greit å ikke gå over. Så denne gangen føder jeg 24 dager før sist gang. Lurer fælt hvor stor lille gutt er da, i forhold til vår datter som kom 12 dager over tiden.

Fortsatt god påske.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...