Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

:fnise: Takk takk, så koselig å bli "danset" for ;)

I morgen er det 3d-ultralyd! :-D

Er litt skeptisk til hvor bra det blir, for har hørt mange som ikke er fornøyde med samme stedet, men håper vi er mer heldig... Blir spennende uansett! :-D

Så bra at alt så bra ut på kontroll, Linky :)

Kjedelig med høyt blodtrykk, men sikkert kjekt å være sykemeldt litt og få slappe av når man er sliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er vi flinke å danse ja :fnise:

Veldig godt å være sykemeldt nå ja, men litt rart også for nå skal jeg ikke jobbe på over 1 år, litt merkelig. Det har gått så utrolig fort dette svangerskapet syns jeg :)

Masse lykke til på Ul i morgen, spennendes :jepp:

Håper det blir vellykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utrolig rart å tenke på å gå så lenge hjemme.

Gleder meg veldig, men har ikke helt skjønt det enda tror jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, hvor mye liv er det i magen deres?

Her var det full fart på tirsdag, men i går og i dag er det myyyye roligere. Kjenner jo at hun er der innimellom, men ingen skikkelige hælspark, og det vises ikke på magen heller (har vel sjelden gjort det...) Blir litt nervøs, jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme fra jobb på 2. dagen med den veldige kvalmen som har satt inn igjen. Definitivt ikke noe moro, det er altfor mye som skjer på jobb til at jeg klarer å slappe av! Men når jeg spyr også utenom bæsjebleieskiftene, og brekker meg bare jeg reiser meg opp, har jeg gjerne ikke stort på jobb å gjøre. :tristbla:

Blir det ikke bedre til i morgen, må jeg vurdere å be om å få utvidet sykmeldingen min fra 25% til noe mer, for jeg fungerer ikke i det hele tatt!

Amused: Her er det ekstremt mye liv i magen, jeg synes han sparker omtrent kontinuerlig, og jeg kan ikke si det hjelper mot kvalme, akkurat! :kjefte: Men det er jo koselig likevel, det virker som om han trives inni her!

32+2 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig opp og ned... Noen ganger er det helt rolig, gjerne i lange perioder om gangen.

Så blir det full action andre ganger.

Tror ikke jeg har sett det utenpå magen enda, men merket jo at hendene spratt litt når han sparket mot de i går...

Tror ikke lillegutt sparker like mye bestandig. Føler ofte at det er mye annet rart han gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemme fra jobb på 2. dagen med den veldige kvalmen som har satt inn igjen. Definitivt ikke noe moro, det er altfor mye som skjer på jobb til at jeg klarer å slappe av! Men når jeg spyr også utenom bæsjebleieskiftene, og brekker meg bare jeg reiser meg opp, har jeg gjerne ikke stort på jobb å gjøre. :tristbla:

Blir det ikke bedre til i morgen, må jeg vurdere å be om å få utvidet sykmeldingen min fra 25% til noe mer, for jeg fungerer ikke i det hele tatt!

Amused: Her er det ekstremt mye liv i magen, jeg synes han sparker omtrent kontinuerlig, og jeg kan ikke si det hjelper mot kvalme, akkurat! :kjefte: Men det er jo koselig likevel, det virker som om han trives inni her!

Uff, kvalme høres bra slitsomt ut :troest: Får håpe det gir seg snart!

Koselig med babyspark, ja :rødme:

Her er det veldig opp og ned... Noen ganger er det helt rolig, gjerne i lange perioder om gangen.

Så blir det full action andre ganger.

Tror ikke jeg har sett det utenpå magen enda, men merket jo at hendene spratt litt når han sparket mot de i går...

Tror ikke lillegutt sparker like mye bestandig. Føler ofte at det er mye annet rart han gjør...

Godt at det er rolig hos deg også iblant. Har merket mye glidende bevegelser i det siste, og av og til kjennes det ut som om hun tar en helomvending der inne :fnise:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Her varierer bevegelsene ganske mye. Roliger enn min andre sønn var.

Ser heller ikke sparka utpå, men kjenner dem når jeg legger hånda litt hardt på.

Tror heller ikke du har noe å bekymre deg over, Amused, men ring legen du synes det er ubehagelig. :klem:

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en god del liv i løpet av dagen, begynner vel å bli trangt inni der så er mer romstrering og glidendes bevegelser. Ser også at hun ofte stikker ut en fot eller ei hånd, morsomt :fnise:

Men hun har hatt mange rolige (for rolige) dager før der jeg har vært bekymret så var faktisk inne på sykehuset for en god del uker siden for ctg registrering. Alt var bra.

Men er du veldig bekymret så bedre med en tlf for mye en en for lite, alt er nok bra vettu :)

Nå skal jeg bake sjokkismuffins :sikle:

God bedring Lavalampe :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det masse aktivitet når storebror er i seng om kvelden, eller på dagen når han er heime som i dag. Han hadde feber i går, så eg måtte henta han i barnehagen, derfor held eg han heima i dag, så han skal få tid til å bli heilt bra igjen.

No er han altså i seng, og eg ventar på at han skal sovna skikkeleg og så skal eg legga meg nedpå litt også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har så lite energi for tiden jeg, tung og slapp i kroppen. Er vel kanskje bare slik det er i siste trimester.

Snart bare 5 uker til termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fem uker! Det går fort, det :jepp:

Var også veldig tung og sliten de siste ukene i forrige svangerskap. Slapp masse av! Kreftene trengs senere. Fikk erfare det sist iallefall. Da raste jeg rundt over alt, prøvde alt for å sette i gang fødselen i slutten. Gikk i bakker, trapper osv. Eneste jeg fikk ut av det var å bli sliten, og fødte 6 dager over termin :dåne:

Så denne gang skal jeg spare alle kreftene til fødsel og den fantastiske tiden etter fødselen.

Noen som har tanker om fødselen? Gruer dere dere?

Smertestillende?

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får slappe av :)

Har hørt at det å gå i trapper, bakker og gjøre div. husarbeid bare var tull med tanke på å sette i gang fødsel. Ender bare opp med å være utslitt som du sier.

Ellers så gleder jeg meg mest til fødsel, vet jo ikke hva jeg går til, men tror det kommer til å bli en fin opplevelse :)

Smertestillende har jeg ikke tenkt så mye på enda, de skulle ta det opp på svangerskapskurset på lørdag, så blir vel litt klokere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler jeg har så lite energi for tiden jeg, tung og slapp i kroppen. Er vel kanskje bare slik det er i siste trimester.

Snart bare 5 uker til termin :)

Eg har det på samme måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tanker om fødselen? Gruer dere dere?

Smertestillende?

Jeg føler meg helt rar, jeg gleder meg bare!

Hadde det litt sånn sist også - som førstegangsfødende ante jeg jo ikke hva jeg gikk til, men var på en eller annen måte sikker på at dette skulle jeg fikse og at det kom til å gå aldeles bra. Og så gjorde det det! Jeg synes fødselen var et kjempekick selv om det naturligvis var veldig vondt underveis. Men da det ble så vondt at jeg kunne hatt behov for smertestillende, var det uansett for langt uti fødselen. Og jeg fødte på ABC på Ullevål, så det var ikke noe tema i det hele tatt. Der har de "bare" fred og ro, akupunktur, omsorg og badekar.

Skal på ABC denne gangen også, opplevde det som et fantastisk sted å sette et barn til verden! Og gleder meg! Det som blir litt stress denne gangen, er logistikken rundt storebror, men det skal nok gå i orden.

Fortsatt kvalm, nå har jeg proppa i meg eplejuice og druer og vurderer om jeg er i form til å ta en tur på butikken så middagen er klar til mann og barn kommer hjem om en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tanker om fødselen? Gruer dere dere?

Smertestillende?

Begynner å føle meg tung her også, skal i hvert fall passe på å hvile masse når jeg går ut i permisjon :jepp:

Tenkte jeg skulle skrive et fødebrev, jeg. Er ikke så redd for fødselen, for selv om det garantert blir veldig vondt, så aner jeg ikke hva jeg går til :fnise: Det kan jo gå kjempefint! Tar det som det kommer, tenker jeg. Men jeg har lyst på lystgass eller akupunktur (begge deler? :vetikke: ) som smertelindring, og kanskje badekar. Vil ikke føde i badekar, ei heller ha studenter der, men ser for meg at en sittende fødestilling (krakk eller saccosekk) kan fungere. Men som sagt, det er jo ikke noe sikkert at det virker for meg i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sist hadde jeg badekar (FANTASTISK!!!), lystgass, akupunktur og epidural.

Vil gjerne ha det samme denne gang, med unntak av lystgass. Fikk ingen effekt, og var egentlig bare mest plagsomt.

Epiduralen var også fantastisk! Fikk slappet skikkelig av en time før pressriene startet.

Badekar brukte vi store deler av fødselen. Mannen min skrudde opp varmen og satte dysjstråla rett på magen min hver gang riene kom. Hjalp masse!

Synes tanken på fødsel denne gang er skummel.. Men det går nok over når det nærmer seg, og jeg er tung og drittlei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at vi har begynt å skravle sånn :)

I kveld er jeg alene hjemme. Skal prøve å planlegge siste rest av fem års dagen til sønnen min på søndag.

Jeg er så heldig som har en mor og svigermor som skal bake masse. I tillegg skal festen holdes i et stort lokale i barnehagen. Utrolig greit å slippe å ha det hjemme!

Så vi har familien og barna fra barnehagen samtidig.

Gleder meg til å se den store, lille gutten som stolt femåring!

Ha en fin kveld alle sammen :blomst:

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt så mye på fødselen jeg heller.

Er egentlig veldig åpen. Tar ting som det kommer. Tviler på at de har badekar på sykehuset her, men det ser jeg jo når jeg skal på kurs i begynnelsen av april.

Veldig spent på kurset, regner med jeg blir litt klokere da :-D

Cilipili: Kan tenke meg det blir en stolt 5 åring ja. godt du får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil ha det ganske likt som førre gong, kjenner eg. Badekar før utdrivingsfasen, akupunktur som smertestilling, føde på alle fire over sakkosekk. Det einaste eg vil ha anleis er lengda på fødselen.. Vil svært gjerne ha kortare fødsel denne gongen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...