Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Vi skulle også ha laget en sånn fødselstråd etterhvert hvor vi kan skrive ned fødselshistoriene våre, eller hva jenter?

Høres ut som en lur idé, synes jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skulle også ha laget en sånn fødselstråd etterhvert hvor vi kan skrive ned fødselshistoriene våre, eller hva jenter?

Veldig god idè. Blir spennende når det begynner å skje noe her :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bare jeg får tid til å skrive i tråden etter fødselen, ser for meg at dagene bare flyr, jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir utrolig spennende i hvert fall...

Er det mange som skal ha pappa'n hjemme i begynnelsen?

Vi har blitt enig om at mannen min skal ta to uker ulønnet permisjon etter fødselen. Husker så godt en av mine kolleger som ble pappa i fjor. Han så rimelig sliten ut når han skulle prøve å rekke alt på en gang... :sjenert:

Ellers er vi jo heldig som får noen uker ferie sammen ikke lenge etterpå :-D

Tror det er viktig for oss alle tre å få en del tid sammen i begynnelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt enig om at mannen min skal ta to uker ulønnet permisjon etter fødselen. Husker så godt en av mine kolleger som ble pappa i fjor. Han så rimelig sliten ut når han skulle prøve å rekke alt på en gang... :sjenert:

Ellers er vi jo heldig som får noen uker ferie sammen ikke lenge etterpå :-D

Tror det er viktig for oss alle tre å få en del tid sammen i begynnelsen...

Samme her også :jepp: Men er litt redd for at to uker er for lite dersom de starter mens jeg ligger på sykehuset, for eksempel. Vil helst at de starter når vi er hjemme igjen, samtidig som jeg vil ha ham på sykehuset også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kommer vel an på om du får lønnet permisjon eller ikke.

Min mann får ulønnet permisjon, så innbiller meg at han kanskje kan ta to uker etter fødselen. Han får en dag lønnet permisjon.

Men tror kanskje de fleste begynner fra en er på sykehuset. Men når jeg så min kollega pendlet fra sykehus, til jobb, så hjemom og på sykehuset igjen så tror jeg disse nybakte pappaene har godt av at de begynner allerede mens vi er på sykehuset.

Får satse på å få baby'en en fredag eller lørdag, da får vi utnyttet tida sammen best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror kanskje de fleste begynner fra en er på sykehuset. Men når jeg så min kollega pendlet fra sykehus, til jobb, så hjemom og på sykehuset igjen så tror jeg disse nybakte pappaene har godt av at de begynner allerede mens vi er på sykehuset.

Det var jo et godt poeng :Nikke: Her blir det ulønnet permisjon på mannen, men så skal han jo ha ferie senere på sommeren også.

Satser på at babyen kommer én dag før termin, jeg da, så blir det fredag ;)

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi må skrive litt om fødselen og den første tiden hjemme. Håper virkelig vi får litt tid til det!

Mannen min blir hjemme ihvertfall to uker etter fødselen. Er ikke helt sikker, men tror han får lønn for den tiden. Også har han veldig mange timer å avspasere, så jeg håper han jobber korte dager i den første tiden etter at han drar tilbake på jobb også.

Selv om jeg sov lite og følte meg dårlig i morges så fikk jeg faktisk litt mer energi med en gang jeg kom meg på jobb og fikk begynt å jobbe, så da tenkte jeg at jeg skulle vente og se hvordan dagen gikk. Men mot slutten var jeg like sliten som alltid. Hadde møte på slutten av dagen og holdt på å sovne :( Mannen min hadde oppmuntrer meg hele veien til jobb og fortalt meg hvor flink jeg var, og da fikk jeg endre mindre lyst til å sykemelde meg. Skal se ann formen imorgen om jeg ringer legen eller ikke. Jeg har sikkert godt av det, men det føles som sagt litt nederlag ut å sykemelde seg.

Ellers er det noen som har funnet ut at blæren min er en fin punching-ball. Særlig ubehagelig er det når han strekker hele kroppen til slik at han treffer både ribbeina og blæren sammtidig. "Under to måender igjen" er det nye mantraet mitt :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du følte deg bedre når du kom på jobb, KaraW.

Men synes du skal ta en prat med legen. Det er ikke et nederlag å sykemelde seg. Det er viktigere at du og babyen har det bra...

Jeg har hørt om babyer som kommer for tidlig fordi mammaen har presset seg for langt. Det er jo ikke ønskelig det heller.

Personlig synes jeg det er bedre å være litt sykemeldt og holde ut fram til permisjon, sammenlignet med å gå på en smell om noen uker... Eller være totalt utslitt når permisjonen endelig begynner.

Dette er ikke ment som kritikk altså, bare tenk deg litt om :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Jente 79. Ta vare på deg selv, Kara W :klem:

Trenger alle de kreftene som finnes om ikke så lenge!

Håper dere alle har det bra tatt i betraktning av alt som har skjedd dere.

En stor :klem: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Jente79 og chilipili. Dere har jo helt rett. Jeg ringer legen imorgen og får meg en time, og så kan vi ihvertfall prate om det. Jeg sliter veldig med tanken på å bli sykemeldt, men jeg tror det er bedre for alle, også for jobben som da får mer ut av meg den tiden jeg er der.

Takk og :klem: Det hjelper å høre fra noen som er i samme situasjon som en selv.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
Vi skulle også ha laget en sånn fødselstråd etterhvert hvor vi kan skrive ned fødselshistoriene våre, eller hva jenter?

:Nikke: det må vi gjøre ja! Tenk at det nærmer seg fødsel...glede-gruer meg :fnise:

Nå må du bare høre på kroppen din Kara W. Sikkert lurt å bestille seg legetime :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt å kontakte legen ja Kara W, greit å få pratet om det hvertfall :)

Sitter oppe enda jeg, ikke trøtt i det hele tatt. Skal snart finne meg noe mat og se om jeg får sove etterpå.

Har planer om å kjøpe gardiner til lillegull sitt soverom + litt til av div. kluter og slikt i morgen. Har det meste i hus nå og det er godt.

Merker litt at jeg får litt småpanikk når jeg ser hvor fort ting nærmer seg nå. Tenk at vi skal ta vare på et lite menneske, helt uvirkelig.

Nei, er en herlig tid vi går i møte nå. Ser sånn frem til alle trilleturene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du bestiller time, KaraW.

Skader ikke å prate med legen og høre hva han sier i hvert fall...

Uff, da Linky. Håper ikke det er noe skummelt...

Jeg er visst motsatt av deg. Synes ikke jeg gjør stort annet enn å sove for tida jeg. Sovner etter jobb, trøtt om kvelden, og trøtt om morgenen :Gjesp:

Ellers bestilte jeg Moby Wrap sjal i går. Veldig spent på det, men tenkte det var ålreit å ha det i god tid. Sånn at jeg får prøvd meg litt fram før lillegutt kommer.

Dessuten har jeg hørt at det kan være greit å ha med på sykehuset. Har aldri tenkt på bæring i sjal før, men det høres jo veldig kjekt ut :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk Jente79 og chilipili. Dere har jo helt rett. Jeg ringer legen imorgen og får meg en time, og så kan vi ihvertfall prate om det. Jeg sliter veldig med tanken på å bli sykemeldt, men jeg tror det er bedre for alle, også for jobben som da får mer ut av meg den tiden jeg er der.

Takk og :klem: Det hjelper å høre fra noen som er i samme situasjon som en selv.

:Nikker: Du behøver jo ikke å sykmelde deg 100%. 20% kan være nok til å få tilbake overskuddet, og det føles litt mindre som et nederlag, vet jeg ;) Funderer selv på å be om 20% sykmelding når jeg skal til legen på fredag, hadde vært godt med en dag hjemme i uka. Jeg er jo ikke syk, men kjenner på kroppen at den ikke tåler så mye lenger :jepp: Vi må jo lade opp til fødselen!

Har ligget med menssmerter i hele natt jeg :forvirret:

Oi! Går det bedre nå?

:popcorn: Men kanskje litt tidlig med fødsel ennå... :sjenert:

Ellers bestilte jeg Moby Wrap sjal i går. Veldig spent på det, men tenkte det var ålreit å ha det i god tid. Sånn at jeg får prøvd meg litt fram før lillegutt kommer.

Dessuten har jeg hørt at det kan være greit å ha med på sykehuset. Har aldri tenkt på bæring i sjal før, men det høres jo veldig kjekt ut :-D

Det skal jeg også ha! Når jeg får lønn ;) Hvilken farge bestilte du? Har lyst på brun, men ser for meg at en lysere farge kanskje kan være kjekt i sommer? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt elastisk sjal liggende klart siden i høst, det var det første jeg kjøpte til babyen! :rødme: Gleder meg til å bære allerede på barsel, sist begynte vi å bære i sjal først da han var 8 uker.

Har vært innom legekontoret i dag for å be om forlenget sykmelding. KaraW, jeg kjenner SÅ godt igjen følelsene dine. Jeg har gått noen runder med meg selv i dette svangerskapet - har vært 25% sykmeldt siden uke 10-11 slik at jeg har kunnet jobbe kortere dager, og det har hjulpet veldig. Men det har sittet langt inne, i forrige svangerskap jobbet jeg fullt til siste dag før permisjonsstart, og det teiteste jeg vet er sytete gravide. Og nå har jeg blitt en sånn en selv, føles det som.

I dag tok jeg mot til meg og ba om 50% sykmelding nå den siste måneden. Noen dager holder det med 25%, men jeg får virkelig aldri hentet meg inn igjen - jeg går og balanserer på en egg mellom det å være greit nok sliten og det å være helt knekt. Og de siste tre ukene har jeg litt for ofte vært helt knekt! Måtte ta to egenmeldingsdager forrige uke fordi jeg var så innmari kvalm hele dagen, og søndag kveld hadde jeg så vondt i ryggen at jeg grein. Best å ta hensyn, selv om det kjennes som et nederlag og selv om jeg føler at andre ser på meg som en sytepave. Antageligvis er jeg selv min verste kritiker... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmertene er borte nå :) Har hatt det gjennom hele svangerskapet, men liksom mer kraftig i det siste. Er nok helt normalt. Vil ikke ha fødsel helt enda, men hun kan godt få lov til å melde ankomst når jeg har passert 37 uker. Vil ikke ha prematurt barn heller.

Hvor har dere bestillt disse sjalene? Vurderer også bæring i sjal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...