Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Jeg leste om hvordan min mor hadde hatt det når jeg ble født.

Kunne godt tenkt meg samme lengde. De var på sykehuset 3 timer før jeg ble født. Men var visst ganske tøft når det sto på da. Hun måtte ha oksygen og jeg måtte trykkes ut. Kan hende det gikk litt for fort... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor hadde korte greie fødsler, ønsker meg det jeg også :)

Linn3c:Hvor lenge varte din første fødsel om jeg får spørre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene starta 26. oktober kl 03:15 og H vart fødd 28. oktober kl 04:17... ;)

Hadde to timar med pressrier før eg fekk lov til å presse. Og så var han ute på tre-fire-fem press. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, hvor mye liv er det i magen deres?

Her var det full fart på tirsdag, men i går og i dag er det myyyye roligere. Kjenner jo at hun er der innimellom, men ingen skikkelige hælspark, og det vises ikke på magen heller (har vel sjelden gjort det...) Blir litt nervøs, jeg :sjenert:

Her er det masse liv, veldig ofte faktisk. Men dette er jo som du sikkert vet individuelt. Noen dager er han dessuten mye roligere enn andre dager, tror det er helt vanlig. Tror ikke det er noe farlig så lenge du kjenner liv :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle sammen :goodbye:

Har vært litt fraværende i det siste, men nå skal jeg prøve å henge med her, nå som skravlinga er i full gang :gjeiper:

Var hos jordmora i dag, og alt sto bra til. Oliver vokser som han skal, ligger med hodet ned og koser seg, og vektoppgangen min er ikke så verst den heller :gjeiper:

Men energinivået mitt er lik null, og jeg plages VELDIG med hjertebank og "pusteproblemer", så jeg må bare innrømme at jeg gleder meg til juni nå...

Og når jeg er så mye sliten og trøtt, så er humøret på lavnivå også :tristbla:

Men nå er det bare et par uker til min kjære kommer hjem, og da flytter vi sammen "på orntli" :):) (Jeg har beholdt leiligheta mi til nå, ettersom han er så mye borte...)

Godt å høre at det står bra til med både beibisser og mammaer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det masse liv, veldig ofte faktisk. Men dette er jo som du sikkert vet individuelt. Noen dager er han dessuten mye roligere enn andre dager, tror det er helt vanlig. Tror ikke det er noe farlig så lenge du kjenner liv :Nikke:

Enig. I går kveld var det selvsagt masse liv, ikke sånne sprell som før, men dytting og romstering :fnise: Deilig å kjenne at hun begynner å bli stor!

Men energinivået mitt er lik null, og jeg plages VELDIG med hjertebank og "pusteproblemer", så jeg må bare innrømme at jeg gleder meg til juni nå...

Og når jeg er så mye sliten og trøtt, så er humøret på lavnivå også :tristbla:

Men nå er det bare et par uker til min kjære kommer hjem, og da flytter vi sammen "på orntli" :):) (Jeg har beholdt leiligheta mi til nå, ettersom han er så mye borte...)

Godt å høre at det står bra til med både beibisser og mammaer her :)

Uff, så slitsomt :troest: Er det ikke noe å gjøre med? Bra at kjæresten kommer hjem snart, da :-D

Nå er det bare 3 timer til jeg tar helg, så nå må jeg skynde meg å få gjort det jeg skal før den tid :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danser: 31 uker i dag!!!!!!! :danser:

Må innrømme at jeg begynner å glede meg veldig til permisjonsstart... Bare 6 uker igjen å jobbe.

Merker at motivasjonen er dalende...

Dessuten blir jeg ganske sliten om dagen. Har sovet på sofaen hver dag denne uka.

I går ble jeg litt for lenge på jobb, så beinet gjorde veldig vondt... Tydelig at det er en grunn til at jeg er 20% sykemeldt...

Men nå er det heldigvis snart helg.

Ha en fin helg dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: :danse: :danse: Gratulerer med 31 uker, Jente 79 :danse: :danse: :danse: Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, rart å tenke på at det nærmer seg såpass.

Bare 6 uker igjen på jobb også :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.juni er ikke så lenge til :)

Gleder meg ihjel til å treffe den lille gutten nå. Lurer på hvordan han ser ut!

Utrolig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iik - nå har jeg vært i fin form på jobb hele dagen, og idet jeg kommer inn døra hjemme, slår kvalmen til! :gråte:

Gratulerer med 31 uker til Gopia og Jente 79!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her gikk skravla, ja!

Vi har nå flyttet og tilgangen min til internet er ikke så veldig stabil at det gjør noe. Mannen har bestilt nytt abonoment til oss, så da er det bare å vente på nytt, trådløst nettverk.

Jeg er helt utslitt om dagen. Jeg har ikke så mye vondt, men blir kjempefort andpusten og kunne egentlig tenke meg å bare sove hele dagen. Føler meg stor og tung og klarer nesten ikke å få på meg skoene noen ganger. Jeg har tatt masse puter opp i sengen og det hjelper så jeg får fortsatt sovet ganske greit om natten. Gleder meg til å få igjenn min egen seng, da. Fortsatt to uker til vi kan flytte inn :( Jeg jobber fortsatt fullt, men begynner å glede meg veldig til permisjonen starter. Skulle ønske den startet tideligere. Fem uker igjen, og motivasjonen er langt fra på topp.

Fødselen, ja. Den begynner å nerme seg, og med den mange skumle tanker. Vi har satt oss på venteliste for et kurs, så jeg håper vi kommer med. Ellers skal vi få en privat time hos jordmor hvor vi kan få pratet om det hele. Mannen min gruer seg minst like mye som meg. Som andre sier, så aner vi ikke helt hva vi går til, og vet dermed ikke hva vi skal grue oss til. Jeg gruer meg faktisk ikke til smerten, men til alt blod og gørr og sånt som jeg er sikker på at kommer til være. Er skikkelig redd for at mannen skal synes jeg er usexy og miste helt lysten på meg. han har sagt at det ikke kommer til å skje, men jeg gruer meg for det.

Jeg håper på å klare meg uten medisiner. Synes badekar og akupunktur høres bra ut, og å kunne føde i krakk eller liggende over en sacco-sekk. Jeg tror sykehuset i Bærum tilbyr alt det, men det får vi sikkert høre mer om når vi drar dit om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann folkens!

Jeg er en av de som har vært fraværende her på forumet en stund. Ønsker ikke at skravletråden skal bli en klagetråd, for jeg har det egentlig ganske bra, men har vært gjennom de tre desidert verste månedene av mitt liv; mamma døde plutselig og uventet på lillejulaften, og min mann har vært i en arbeidsulykke og brukket ryggen. Snakk om å få alt på en gang...

Det som er positivt da er at graviditeten går så bra! Er 32+3 i dag. Er i fin form, noe bekkenløsning kjenner jeg jo, men overlever. Jobber 50% bare og permisjonen nærmer seg med stormskritt! Lille jenta (eller gutten?) er kjempeaktiv og spreller som bare det opp-ned inni magen min, god følelse :-)

Skal bli godt å bli ferdig og få ungen ut, men det er jo koselig å kjenne på sparkene hele dagen også da....

Flere av dere kommende mai-mødre som krysser fingrene for ikke å føde på 17. mai...? Min termin er 22., så jeg er i faresonen, ja... *æsj*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissiS: Uff, litt av noen måneder! :klemmer:

Flere av dere kommende mai-mødre som krysser fingrene for ikke å føde på 17. mai...? Min termin er 22., så jeg er i faresonen, ja... *æsj*

Da har vi samme termin! Jeg er egentlig mer hypp på å føde enn på å være megahøygravid og frakte en liten en på nesten to år byen rundt... Men det er greit å knipe igjen, kanskje, mannen skal jobbe den helga og det er vel ikke den enkleste dagen å få noen til å steppe inn på kort varsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens!

Jeg er en av de som har vært fraværende her på forumet en stund. Ønsker ikke at skravletråden skal bli en klagetråd, for jeg har det egentlig ganske bra, men har vært gjennom de tre desidert verste månedene av mitt liv; mamma døde plutselig og uventet på lillejulaften, og min mann har vært i en arbeidsulykke og brukket ryggen. Snakk om å få alt på en gang...

Det som er positivt da er at graviditeten går så bra! Er 32+3 i dag. Er i fin form, noe bekkenløsning kjenner jeg jo, men overlever. Jobber 50% bare og permisjonen nærmer seg med stormskritt! Lille jenta (eller gutten?) er kjempeaktiv og spreller som bare det opp-ned inni magen min, god følelse :-)

Skal bli godt å bli ferdig og få ungen ut, men det er jo koselig å kjenne på sparkene hele dagen også da....

Flere av dere kommende mai-mødre som krysser fingrene for ikke å føde på 17. mai...? Min termin er 22., så jeg er i faresonen, ja... *æsj*

Off, det var trist lesing :tristbla:

Kjekt å lese at graviditeten går så bra da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissiS, så forferdelig :troest: Håper det går litt bedre nå. Blir mannen helt frisk igjen? Godt at du ikke har større problemer med graviditeten oppi det hele :klemmer:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...