Kara W Skrevet 12. mars 2008 #321 Del Skrevet 12. mars 2008 Får nesten dårlig samvittighet for å ha det så bra som jeg har det. Jeg sover som en stein, har ikke noe vann i kroppen, og veldig lite smerter. Blir jo ganske fort sliten, da. Og for veldig hold når jeg går, men ellers føler jeg meg ganske fin. Hadde en samtale med sjefen idag, og hvis jeg fortsetter å jobbe bra fremover vil de ansette meg fast etter permisjonen (har bare vikariat nå). Er litt dumt at jeg begynner å bli såpass sliten, da, for jeg merker at jeg er litt lei jobben akkurat nå Gleder meg veldig til permisjonen! Igår kom mannen min hjem fra gutte-tur. Han hadde ikke bare savnet meg, men også savnet magen min. Han hadde følt at han ikke bare hadde en kone å komme hjem til, men en hel liten familie :rødme: Jeg hentet dem på flyplassen, og han satt med hånden på magen min hele veien hjem og kjente på spark. Det begynner vist å bli trangt inni der, for jeg kjenner bevegelse nesten hele tiden. Det er ikke så mye spark lenger, men heller roligere og større bevegelser, som om han snur seg rundt og rundt og rundt. 30 uker idag :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 13. mars 2008 #322 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Gratulerer med 30 uker! Så fantastisk at du har det så bra! Dårlig samvittighet for det skal du iallefall ikke ha Endret 13. mars 2008 av cilipili Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #323 Del Skrevet 13. mars 2008 Gratulerer med 30 uker!!! Bare kose deg med at du ikke har noen plager. Spesielt når det er viktig i forhold til jobbsituasjon!!! Skal ikke klage jeg heller. Synes ikke jeg har mye plager. Går veldig greit foreløpig. Men godt å jobbe litt mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 13. mars 2008 #324 Del Skrevet 13. mars 2008 Legen sendte meg inn på sykehuset igjen i dag pga.kynnerne. Men alt så ok ut denne gangen også. Livmorhalsen var visst blitt kortere så nå må jeg visst ta det HELT med ro. Men så lenge gutten holder seg inne litt til så er alt bra Og det var veldig tydelig at det er en gutt der inne Sutta på tommelen og tærne, rulla rundt og koste seg. Men en ting var litt rart.. Jeg har to morkaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 13. mars 2008 #325 Del Skrevet 13. mars 2008 Oi, 2 morkaker. Men har det noe å si, kan det skape problemer eller noe sånt? Du får slappe helt av nå da Jeg var forresten hos jordmor i dag, og hodet er på god vei til å feste seg Kanskje derfor jeg har så mye mensmurringer :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 13. mars 2008 #326 Del Skrevet 13. mars 2008 Så spennende, Linky Tror ikke disse to morkakene har så mye å si. Fant iallefall ut hvorfor magen min er så stor! Det er så mye lettere å ta det med ro når en ikke trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #327 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Uff, du får ta det helt med ro da, cilipili. Vil ikke ha noen tidlig fødsel her To morkaker ja... Det var jo rart, men kanskje ikke rart magen er stor da nei... Endret 14. mars 2008 av jente 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 14. mars 2008 #328 Del Skrevet 14. mars 2008 Nei Legen mente jeg nok har hatt to befrukta egg, men det ene ble støtet bort. Og morkaka bare fortsatte å vokse. Rart! Sol her på Vestlandet i dag! VÅR!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #329 Del Skrevet 14. mars 2008 Hmm, rart ja... Men godt det ikke er skummelt da. Kose deg med Håper vi får det her på østlandet i påsken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 14. mars 2008 #330 Del Skrevet 14. mars 2008 Har dere tenkt på prevensjon etter fødselen?? Vi har så vidt begynt å tenke på det. Om ikke sexlivet eksisterer så må man iallefall forestille seg at det kommer tilbake en gang P-piller er ikke noe for meg fordi jeg slurver sånn at jeg hadde blitt gravid igjen på 123. Men kanskje spiral har vi tenkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #331 Del Skrevet 14. mars 2008 Det lurere jeg litt på også... Har brukt p-piller i mange år. Men er veldig skeptisk til å gå tilbake til dem. Både pga hormonene og fordi jeg kjenner flere som har fått blodpropp av dem. (Jada, vet det er sjeldent. Men det hjelper lite hvis det skulle skje...) Tenker litt på spiral jeg også... Men regner med å ta en skikkelig prat med legen om det når det nærmer seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 14. mars 2008 #332 Del Skrevet 14. mars 2008 Har vurdert p-piller men er jammen ikke sikker. Får ta en prat med legen ja og finne ut hva som passer meg. Vi vil ikke ha 2 tette hvertfall. Har dere tenkt på flere barn senere og hvor tett vil dere ha dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #333 Del Skrevet 14. mars 2008 Vi har i hvert fall lyst på en til... Tenker vel på en ca 2 år imellom. Men litt usikker, får se hvordan det går med førstemann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 14. mars 2008 #334 Del Skrevet 14. mars 2008 I fantasien min hadde jeg tenkt to tette søsken med ett godt søskenforhold med mye glede i hverandre osv osv. Men å gå gravid er jo ganske fantastisk, men jeg tror jeg vil ha kroppen for meg selv en liten stund etter fødselen... Så jeg tenker nok at det blir 2 år mellom iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 14. mars 2008 #335 Del Skrevet 14. mars 2008 Vi tenker vel 2-3 år mellom dem. Ville først ha 2 tette, men så kjenner jeg på det at jeg vil ha kroppen min for meg selv en stund etter denne graviditeten. Men vanskelig å planlegge slikt da, får ta det som det kommer. Må vel gjøre litt husarbeid nå snart, er bare så vanskelig å komme i gang. Ble så inspirert av mars/april klubben når det gjelder baking, at det skal jeg sette i gang med når permisjonen starter. Greit å fylle opp frysen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 14. mars 2008 #336 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg kommer nok til å få en hormonspiral igjen, som sist. Funka fantastisk!!! Ingen menstruasjon og ikke trengte jeg huske på noe som helst. Ble gravid på p-piller første gang så det var aldri noe alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 14. mars 2008 #337 Del Skrevet 14. mars 2008 Igår fikk vi et bilsete av en nabo til besteforeldrene våre. De hadde et til overs etter noen barnebarn og lurte på om vi trengte det. Det var jo kjempesnilt! Så nå har vi fått både vogn og bilsete. Da mangler vel bare seng og stellebord av sånne store, dyre ting. Lurer litt på om jeg skal spendere på meg en skikkelig søt liten kurv-seng nå, selv om jeg vet at jeg da må kjøpe en en ny en om en stund. Nå har også jeg endelig begynt å titte i baby-butikker. Gleder meg til vi har flyttet så jeg kan se hva som passer inn i den nye leiligheten. Vi ønsker oss flere barn, men vil ikke ha dem helt tett. Har hørt flere anbefale 3-4 år som det beste, men jeg har lurt litt på om vi kanskje bare skal 1,5-2 år imellom. Selv om det kan virke ganske slitsomt å være gravid med en så liten en. Jeg trodde ikke man kunne bruke p-piller mens man ammet? Hvilke prevansjonsmiddler er trygge å bruke mens man ammer? Er skeptisk til å få noe opperert inn, sånn som spiral eller p-stav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 14. mars 2008 #338 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg trodde ikke man kunne bruke p-piller mens man ammet? Hvilke prevansjonsmiddler er trygge å bruke mens man ammer? Er skeptisk til å få noe opperert inn, sånn som spiral eller p-stav. Man kan iallfall bruke p-pillen Cerazette, og minipiller. "Vanlige" p-piller er jeg ikke helt sikker på :klø: Har ikke begynt å tenke på prevensjon etter fødselen enda. Både fordi det tar tid fra man slutter med pillen til man blir gravid, og fordi jeg får kjedelige bivirkninger som kviser og sånt. Kondom er noe herk, så det er egentlig ikke et godt alternativ. Helst ikke noe med hormoner, så da har vi et problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 14. mars 2008 #339 Del Skrevet 14. mars 2008 Minipiller kan man bruke når man ammer, men ikke vanlige p-piller. Jeg sliter med å finne ut jeg også hva jeg skal bruke etter at babyen kommer. Det er jo derfor jeg blei gravid nå fordi vi bare brukte kondom i den usiktre perioden:( Men det var visst en annen usikker periode som jeg hadde den måneden. Jeg har hatt kobberspiral(før jeg fikk vår første datter) og det var ikke bra. Blødde i 12 dager, og fryktelige smerter under mensen pluss at jeg fikk syster på eggestokkene. Men har hørt at hormon spiral er bedre.Jeg ønsker ikke p-piller fordi det er så masse hormoner som man får som jeg ikke liker. Samboern fleiper med å kutte strengen, og det vil jeg IKKE. Helt innerst inne vil jeg ha nr 3, noe han ikke er helt med på. Og foreløbog er jeg ikke det. Men annerledes når jeg er 40 kg lettere om 5-6 år. Vil ha en apoklatt, men, men vi får se. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 15. mars 2008 #340 Del Skrevet 15. mars 2008 Juhu, 33 uker i dag 7 uker til termin og iverstefall 9 uker. Men slik tenker jeg ikke, har sagt hun skal komme ut i uke 38 jeg, men spørs om hun hører på det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå