Gå til innhold

Islam - hvorfor er norske kvinner så tolerante ?


Gjest TorogOdin

Anbefalte innlegg

Du finner det samme fenomenet i Sør-Europa. Vil du også si at det er et dramatisk fenomen som signaliserer kvinneundertrykkingen i den europeiske kulturen?

Det dreier seg vel om katolske land og det kan godt hende det foregår kvinneundertrykking der, men jeg vet ikke om det du sier er sant. Er det slik at jeg ikke kan finne meg en portugisisk, italiensk eller spansk jente fordi jeg er etnisk nordmann? Jeg tror ikke det. Drar jeg til Pakistan deriomot, da vil jeg nok slite.

Satyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man "importerer" mennesker, ikke holdninger.

Men selvfølgelig; det ville være naturlig å la kvinnene lide i Pakistan eller Somalia fremfor å risikere at noen individer med tvilsomme holdninger skulle komme hit til landet.

Paradokset er en kverulant, som alltid vrir på ting...

Problemet er at man får hit en del menn med tvilsomme holdninger, som neppe er til gavn for Norge. Folk som Mullah Krekar, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sett at to tvillinger som er jenter går bort over ei gate:

Ene har på seg mini-shirt, topp der litt av magen vises, rett og slett moderne klær. Den andre har dekket hele kroppen der are ansiktet og hendene vises.

I neste hjørne er det en mann som har tenkt å gå løs på en dame, ev. voldta. Hvem tror dere det blir valgt?

Selvfølgelig hun med mini-shirt og topp.

Anbefaler kanskje alle dere å dekke der mer med klær.

Se på mediene, alle som blir voldtatt ute på gata utenom spesielle dager (17.mai osv) er halvnakene.

Det skjer voldtekter i midt-østen også. Men dem er ikke muslimer. Bare ved å si muslim er man ikke muslim.

Jeg konverterte meg til Islam og er kjempe fornøyd.

Ble plaget mange ganger før nå er det ingen som ser på meg, det er bare bra jeg har ikke noe med de å gjøre heller!

Lykke til jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at man får hit en del menn med tvilsomme holdninger, som neppe er til gavn for Norge. Folk som Mullah Krekar, for eksempel.

Jeg synes FrP'ere ofte har tvilsomme holdninger som neppe er til gavn for Norge. Hva skal vi gjøre med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på mediene, alle som blir voldtatt ute på gata utenom spesielle dager (17.mai osv) er halvnakene.

er du så naiv at du faktisk TROR på dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er et problem når 60% av anmeldte voldtekter begås av innvandrere, når innvandrere bare utgjør 5 % av befolkningen.

Dette vil vi helst ikke snakke om. Vi vil heller diskutere generaliseringene som dukker opp i slike debatter. ;)

Problemet er at ingen sekularisering ser ut til å skje. Tvert imot ser det ut til at andre og tredjegenerasjonsinnvandrere fra Pakistan som gruppe blir mer radikale enn sine foreldre, dersom en skal stole på Hege Storhaugs dokumentasjon.

S.

Leste for en tid tilbake at ca 95% av 2. generasjons innvandrere heller henter seg ektefeller fra "gamlelandet" enn blant de som allerede er her.

De av deres foreldregenerasjon som kom hit som single fant seg oftere ektefeller som var i Norge allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hvor skremmende ting kan være når man ikke har nær kjennskap til de selv.

Jeg tror det er motsatt. Når man har nær kjennskap til og personlige erfaringer med f.eks vold så blir det mer skremmende enn om man ikke har nær kjennskap til det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Jeg tror det er motsatt. Når man har nær kjennskap til og personlige erfaringer med f.eks vold så blir det mer skremmende enn om man ikke har nær kjennskap til det selv.

Vel nå var det snakk om innvandrere som var mer skremmende da, og ikke vold. Hvis du ikke kjenner noen personer fra "en gruppe" så blir de mer skremmende enn hvis du kjenner noen. Kjenner f.eks. mange som omtrent er liveredde for gothere, går over veien o.l. (gamle damer spesielt) når de møter noen. Jeg som kjenner flere hyggelige gothere skjønner imidlertid at de ikke er så farlige.

Ellers er jeg absolutt enig i at med ting som vold, voldtekt etc. så er det mer skremmende hvis man har opplevd det selv eller kjenner noen som har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå var det snakk om innvandrere som var mer skremmende da, og ikke vold. Hvis du ikke kjenner noen personer fra "en gruppe" så blir de mer skremmende enn hvis du kjenner noen. Kjenner f.eks. mange som omtrent er liveredde for gothere, går over veien o.l. (gamle damer spesielt) når de møter noen. Jeg som kjenner flere hyggelige gothere skjønner imidlertid at de ikke er så farlige.

Det avhenger av hvilke erfaringer man har med personene fra denne "gruppen". Hvis noen personer i denne "gruppen" har såret deg, skadet deg eller på andre måter har ødelagt for deg, kan det være vanskelig å stole på andre personer i den samme "gruppen". Særlig hvis statistikk og annen dokumentasjon bekrefter din erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av hvilke erfaringer man har med personene fra denne "gruppen". Hvis noen personer i denne "gruppen" har såret deg, skadet deg eller på andre måter har ødelagt for deg, kan det være vanskelig å stole på andre personer i den samme "gruppen". Særlig hvis statistikk og annen dokumentasjon bekrefter din erfaring.

Dette er vel mer eller mindre en ren definisjon av generalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel mer eller mindre en ren definisjon av generalisering.

Det jeg forsøkte å si var at jeg tror "holdninger" i større grad er basert på erfaringer enn på uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes FrP'ere ofte har tvilsomme holdninger som neppe er til gavn for Norge. Hva skal vi gjøre med dem?

Som du selv påpeker, vi har nok folk alerede i Norge med tvilsomme holdninger, vi trenger ikke flere.

Hvor vanskeligt er det å forstå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Det jeg forsøkte å si var at jeg tror "holdninger" i større grad er basert på erfaringer enn på uvitenhet.

Med tanke på hvor mange som er negativ til både innvandrere og innvandring der jeg kommer fra, som ikke har sett noen med en annen farge annet enn på tv eller et sjeldent bybesøk, så tror jeg uvitenhet også har mye å si for hvilke holdninger folk har.

Dessuten er det jo noe alle vet der jeg kommer fra at Holmlia, Grønland og Tøyen er kjempeskumle steder, tiltross for at fåtallet noensinne har vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så tror jeg uvitenhet også har mye å si for hvilke holdninger folk har.

Du er nok inne på noe der. Innvandringstilhengere flest vet ikke noe særlig om verken innvandrere eller innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen gjest
Med tanke på hvor mange som er negativ til både innvandrere og innvandring der jeg kommer fra, som ikke har sett noen med en annen farge annet enn på tv eller et sjeldent bybesøk, så tror jeg uvitenhet også har mye å si for hvilke holdninger folk har.

Dessuten er det jo noe alle vet der jeg kommer fra at Holmlia, Grønland og Tøyen er kjempeskumle steder, tiltross for at fåtallet noensinne har vært der!

Det der er en utbredt, men feilaktig oppfatning:

"Med andre ord: Å kjenne muslimer personlig gjør ikke at man vet noe mer om muslimers meninger. Helt uavhengig av hva muslimene faktisk mener, tar ikke-muslimske nordmenn like lite eller mye feil, enten de kjenner muslimer eller ikke."

http://www.document.no/2007/10/liblabrappo...#comment-254804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon
Det der er en utbredt, men feilaktig oppfatning:

"Med andre ord: Å kjenne muslimer personlig gjør ikke at man vet noe mer om muslimers meninger. Helt uavhengig av hva muslimene faktisk mener, tar ikke-muslimske nordmenn like lite eller mye feil, enten de kjenner muslimer eller ikke."

http://www.document.no/2007/10/liblabrappo...#comment-254804

Med tanke på hvor mange feilkilder det ble kommentert på i forhold til denne undersøkelsen, så greier jeg ikke helt å ta akkurat ditt sitat som ren fakta heller. Og hvis man kan si at det er riktig, så kjenner jeg tydligvis flere muslimer med en vilje til å diskutere både religiøse og kulturelle spørsmål enn det gjennomsnittet av den norske befolkningen gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...