Gå til innhold

Islam - hvorfor er norske kvinner så tolerante ?


Gjest TorogOdin

Anbefalte innlegg

I vesten har man frihet - fri til å gjøre det vi mener er riktig.

veldig riktig, vi snakker så stort og flott om både ytringfrihet og frihet til å tro, mene og gjøre som vi vil, men det viser seg jo gang på gang at det kun er frihet dersom man ønsker det samme som vi selg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vet ikke sitt eget beste, vet du. Vi her i vesten vet hvilke verdier og holdninger som er de riktige for alle andre.

:ironi:

I vesten har man frihet - fri til å gjøre det vi mener er riktig.

Om 50 år vil ikke dette med å velge hijab eller ei være noe stort problem lenger. Da vil Den Islamske Republikken Norge ha sharia-lover, og alle kvinner må tildekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 50 år vil ikke dette med å velge hijab eller ei være noe stort problem lenger. Da vil Den Islamske Republikken Norge ha sharia-lover, og alle kvinner må tildekkes.

Interessant. Har du sett inn i fremtiden siden du vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Har du sett inn i fremtiden siden du vet dette?

Den fremtidige, demografiske utviklingen er rimelig sikker. Norske og europeiske kvinner får altfor få barn, mens innvandrerbefolkningen får mange barn.

Mohammed er feks. det vanligste navnet blant skolebarn i oslo i dag.

Om Norge blir islamsk om 50 år er kanskje en dristig påstand, men at islam etterhvert vil befeste sin posisjon i Europa er jo helt åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fremtidige, demografiske utviklingen er rimelig sikker. Norske og europeiske kvinner får altfor få barn, mens innvandrerbefolkningen får mange barn.

Mohammed er feks. det vanligste navnet blant skolebarn i oslo i dag.

Om Norge blir islamsk om 50 år er kanskje en dristig påstand, men at islam etterhvert vil befeste sin posisjon i Europa er jo helt åpenbart.

Jeg er ikke spesielt glad i begrepet "skremselspropaganda", men dette med Norge som sharia-land om femti år mener jeg definitivt hører til under en slik betegnelse.

At det blir flere og flere muslimer i Europa viser jo statistikken klart, men resten blir bare spekulering. Man tar f.eks ikke med påvirkning fra vesten, sekularisering, samarbeid mellom religionene, befolkningsendringer eller tredje- og fjerdegenerasjonsinnvandreres kulturblanding med i beregningen i det hele tatt.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Enig med Tabris. Og dette med Sharia-lover!? Det er faktisk ikke veldig vanlig at land med muslimsk flertall har sharia-lovene som grunnlag for sitt rettssystem. De eneste som følger dette faktisk følger disse lovene fullt ut, er i følge Kari Vogt, Iran, Saudi-Arabia Sudan og deler av Nigeria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det blir flere og flere muslimer i Europa viser jo statistikken klart, men resten blir bare spekulering. Man tar f.eks ikke med påvirkning fra vesten, sekularisering, samarbeid mellom religionene, befolkningsendringer eller tredje- og fjerdegenerasjonsinnvandreres kulturblanding med i beregningen i det hele tatt.

Problemet er at ingen sekularisering ser ut til å skje. Tvert imot ser det ut til at andre og tredjegenerasjonsinnvandrere fra Pakistan som gruppe blir mer radikale enn sine foreldre, dersom en skal stole på Hege Storhaugs dokumentasjon.

S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at ingen sekularisering ser ut til å skje. Tvert imot ser det ut til at andre og tredjegenerasjonsinnvandrere fra Pakistan som gruppe blir mer radikale enn sine foreldre, dersom en skal stole på Hege Storhaugs dokumentasjon.

S.

Det ville ikke jeg har gjort, for hun virker ikke helt saklig.

Ikke dermed sagt at hun med nødvendighet tar feil, men mennesker med hennes grad av engasjement, eller hva vi skal kalle det, har en tendens til å redigere virkeligheten ganske kraftig, så den passer med det kartet de har i hodet.

Ikke ulikt enkelte ekstremister, faktisk.

Jeg kjenner jo ikke så mange muslimer at det gjør noe, men noen har jeg møtt, og de var ikke på den måten i det hele tatt. Det er det som er så jævla rart, når det gjelder denne sorten diskusjoner: Alle har hørt om muslimske ekstremister som oversvømmer landet, og alle har lest om dem i avisen og på nettet. Men det er liksom ingen som har møtt en livs levende ekstrem muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg vil påstå at ikke alle har hørt om muslimske ekstremister som oversvømmer landet, men det er kanskje de av oss som faktisk har kontakt med muslimer til vanlig!?

Utrolig hvor skremmende ting kan være når man ikke har nær kjennskap til de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at ikke alle har hørt om muslimske ekstremister som oversvømmer landet, men det er kanskje de av oss som faktisk har kontakt med muslimer til vanlig!?

Utrolig hvor skremmende ting kan være når man ikke har nær kjennskap til de selv.

Ja... hun her har kanskje ikke nær kjennskap heller.. ?

Ta og spør noen av de muslimene du kjenner om hva de vet om Holocaust, og post svarene her. Det kan bli interessant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt glad i begrepet "skremselspropaganda", men dette med Norge som sharia-land om femti år mener jeg definitivt hører til under en slik betegnelse.

Jeg er ikke særlig begeistret for den "neddyssingspropagandaen" som du og dine likesinnede i styre og stell driver med heller, folk ser tydelig hva som skjer i norge, og allverdens propaganda om at alt er såre vel vil bare fungere en viss tid, og deretter går folk lei..

Det som er verre er at jo lenger vi venter med endringer, jo mer smertefulle blir endringene. Dere, men deres måte å feie ting under teppet på, gjør det nettopp mer smertefullt.

Det som babler om som "skremselspropaganda", er ren statistikk, det er til og med ett mildt og forsiktig anslag for hvilken vei vektskåla tipper i nærmeste fremtid. Det kan godt gå enda fortere..

Menmen, hvis du syns det er greit at dine døtre skal gå i en skole der de blir kalt for horer, og der historietimer om Holocaust, blir betegnet som støtende for muslimer, så gjerne for meg..

Men tenk deg litt om ihvertfall.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Ja... hun her har kanskje ikke nær kjennskap heller.. ?

Ta og spør noen av de muslimene du kjenner om hva de vet om Holocaust, og post svarene her. Det kan bli interessant..

Det hadde blitt en veldig skuffelse for deg er jeg redd. Jeg har diskutert holocaust, folkemordet på armenerne i tyrkia, behandlingen av kurdere i tyrkia osv, osv, med muslimske venner av meg. Og ingen av de har noengang vært i nærheten av å fornekte noe av det. Jeg vet heller ingen som reagerte så sterkt på President Ahmadinejads (skrives det sånn?) konferanse om holocaust og nylig hans uttalelser om homofile, som nettopp de muslimene jeg kjenner.

Ayaan Hirsi Ali er vel en av de mest omdiskuterte (tidligere) politikerne jeg kjenner til, og det er vel heller ikke bare muslimer som er uenig med henne. At hun har kjennskap til den stammen hun kommer fra i Somalia betviler jeg ikke, heller ikke at hennes erfaringer der er reelle. Det jeg derimot betviler er at hennes erfaringer automatisk kan overføres til alle verdens muslimer, noe det ser ut til at mange av de som ser på islam som den store syndebukken faktisk gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... hun her har kanskje ikke nær kjennskap heller.. ?

Ta og spør noen av de muslimene du kjenner om hva de vet om Holocaust, og post svarene her. Det kan bli interessant..

Jo, Ayaan Hirsi Ali har førstehånds kunnskap. Og jeg har lest boken hennes. Hvis du leser den linken du selv har lagt opp, så snakkes det der om holdningene i Saudi Arabia og i Iran, og hva de promoterer og sprer av hat og holocaustfornektelse. Hun henviser til 2 av 4 land totalt i verden som styres etter sharia lover. Det er ingen bombe at de er ekstreme. Det visste vi. Men det er ikke saudiere eller iranske ekstremister som kommer hit som innvandrere.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, Ayaan Hirsi Ali har førstehånds kunnskap. Og jeg har lest boken hennes. Hvis du leser den linken du selv har lagt opp, så snakkes det der om holdningene i Saudi Arabia og i Iran, og hva de promoterer og sprer av hat og holocaustfornektelse. Hun henviser til 2 av 4 land totalt i verden som styres etter sharia lover. Det er ingen bombe at de er ekstreme. Det visste vi. Men det er ikke saudiere eller iranske ekstremister som kommer hit som innvandrere.

De trenger faktisk ikke komme deifra for å være ekstreme, siden salafisme og wahabisme ser ut til å bre om seg, til og med i Danmark !

"Two of the men arrested for plotting attacks in Germany were native German converts to salafism."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger faktisk ikke komme deifra for å være ekstreme, siden salafisme og wahabisme ser ut til å bre om seg, til og med i Danmark !

"Two of the men arrested for plotting attacks in Germany were native German converts to salafism."

Neida, og før det hadde vi ekstreme venstreradikalere som kastet bomber, og ekstreme høyreradikalere som kastet bomber. Det har vi jo hatt her til lands også.

Det har alltid vært en viss andel av samfunnets medlemmer som får det for seg at det er noe radikalt galt med verden, og at svaret er ekstreme tiltak, og at noen må drepes for å få verden sånn som de vil ha den. Tilgi meg om det høres ut som om jeg bagatelliserer det, for det er ikke min mening. Dette er absolutt ikke bra. Men betyr det at det er sånn muslimer generelt er?

Er det et tegn på hva vi har i vente, eller er det mer av det samme som vi har hatt siden mellomkrigstida i Europa: Sinte unge menn som skal løse samfunnets problemer med våpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Max_*

Personlig synes jeg det er veldig pussig at ikke norske kvinner er mer bekymret for de skumle holdninger man importerer til Norge, i form av nokså massiv innvandring fra Irak, Somalia, Afghanistan, Pakistan mv. Dette er land som ihvertfall ikke er spesielt opptatt av kvinners rettigheter !

Ser man på bilder fra fredagsbønnen på Grønland, er det ikke en eneste kvinne tilstede. Det finnes få (ingen) muslimske kvinner på badestrendene om sommeren, og få (ingen) muslimske kvinner på byens utesteder. Muslimske jenter får ikke lov til å ha norske kjærester, ettersom nordmenn er vantro.Vi må vedta lover i Norge (!!) mot omskjæring av småjenter og tvangsgifting. Det forekommer "æresdrap" på unge kvinner. Og i voldtektsstatistikken her til lands er innvandrere dessverre grovt overrepresentert. Barneran begås nesten utelukkende av unge gutter med innvandrerbakgrunn. Norske småjenter kalles for "horer", selv i barneskolen.

Man kan selvfølgelig ikke skjære alle over en kam og si at alle innvandrere er farlige, ettersom det store flertall oppfører seg bra og er gode samfunnsborgere. Men det er klart at det er endel holdninger i mange av disse miljøene som norske kvinner burde være bekymret over. Men her på KG er det ingen kvinner som i det hele tatt reflekterer over hva som er i gjære, det synes som om det ikke angår dere i det hele tatt. Det synes jeg er naivt, og egentlig litt skremmende. Dere burde ihvertfall reflektere over saken istedet for å blånekte for at problemene finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Det er vel ingen som blånekter på at det finnes noen som har kvinnefiendlige holdninger o.l!? Men selvfølgelig vil jeg argumentere mot påstander om at ALLE muslimer (innvandrere) har slike kvinnefiendtlige holdninger, som du selv sier så har det store flertall ikke slike holdninger og oppfører seg som "ordentlige" samfunnsborgere.

Det merkelige er også at jenter gjerne blir muslimer i det de ikler seg hijab eller lignende plagg, men innvandrermenn er muslimer uansett, spesielt hvis de er medlem av A eller B-gjengen!? Det synes jeg er veldig merkelig.

Jeg kan reflektere og argumentere mot kvinnefiendtlige holdninger blant enkelte muslimer (til og med bekymre meg over disse), like fullt som jeg reflekterer over at så få kvinner snakker i kristne (frikristne?) forsamlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er veldig pussig at ikke norske kvinner er mer bekymret for de skumle holdninger man importerer til Norge, i form av nokså massiv innvandring fra Irak, Somalia, Afghanistan, Pakistan mv. Dette er land som ihvertfall ikke er spesielt opptatt av kvinners rettigheter !

Man "importerer" mennesker, ikke holdninger.

Men selvfølgelig; det ville være naturlig å la kvinnene lide i Pakistan eller Somalia fremfor å risikere at noen individer med tvilsomme holdninger skulle komme hit til landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som blånekter på at det finnes noen som har kvinnefiendlige holdninger o.l!? Men selvfølgelig vil jeg argumentere mot påstander om at ALLE muslimer (innvandrere) har slike kvinnefiendtlige holdninger, som du selv sier så har det store flertall ikke slike holdninger og oppfører seg som "ordentlige" samfunnsborgere.

Slik jeg ser det handler dette ikke om enkeltmennesker, men om religiøst/kulturelt betinget kvinnediskriminering.

Det var opplysende for meg å besøke den blå moské i Istanbul. Mennenes bønneområde er i midten av lokalet, under den største kuppelen. Kvinnene må sitte helt ute ved siden, i et avlukke med lavt tak. Du finner dette fenomenet så vidt jeg vet overalt i islamske land- kvinner betraktes som mindreverdige og underlegne menn. Det er implisitt overalt. Kvinner er menn og familiens eiendom som kan skaltes og valtes med.

Eksempelvis: Hvorfor er det så få pakistanske innvandrerjenter som blir kjærester med etniske nordmenn, mens norske jenter oftere blir kjæreste med gutter med pakistansk etnisk opprinnelse? Dette er jo et åpenbart dramatisk fenomen. Svaret er vel at disse jentene er underlagt et sterkt kontrollregime og ikke er frie til å leve som de ønsker.

Satyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempelvis: Hvorfor er det så få pakistanske innvandrerjenter som blir kjærester med etniske nordmenn, mens norske jenter oftere blir kjæreste med gutter med pakistansk etnisk opprinnelse? Dette er jo et åpenbart dramatisk fenomen. Svaret er vel at disse jentene er underlagt et sterkt kontrollregime og ikke er frie til å leve som de ønsker.

Du finner det samme fenomenet i Sør-Europa. Vil du også si at det er et dramatisk fenomen som signaliserer kvinneundertrykkingen i den europeiske kulturen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...