Gå til innhold

Islam - hvorfor er norske kvinner så tolerante ?


Gjest TorogOdin

Anbefalte innlegg

Gjest TorogOdin

Norge importerer tusenvis av muslimer til Norge hvert år, og det bor snart 100.000 innvandrere bare i Oslo.

Muslimer har et noe spesielt kvinnesyn, og mener at mannen er kvinnen totalt overlegen. De har ingen respekt for norske kvinner, som de betegner som "horer". Innvandrere er dessverre også overrepresentert på kriminalstatistikken når det gjelder seksualforbrytelser.

Hvordan er det mulig at norske kvinner er så avslappet i forhold til dette ? Er dere ikke redd for å miste noen av de rettighetene som dere har kjempet dere til ? Muslimske kvinner får ikke engang gå ut av huset, langt mindre på badestranden om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok forskjell på muslimske menn akkurat som på kristne menn. Jobber sammen med muslimske menn og muslimske damer, så alle damer blir nok ikke sperret inne...har t.o.m sett muslimske damer på stranden...selv om de ikke går med bikini, det gjør forresten ikke jeg heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok forskjell på muslimske menn akkurat som på kristne menn. Jobber sammen med muslimske menn og muslimske damer, så alle damer blir nok ikke sperret inne...har t.o.m sett muslimske damer på stranden...selv om de ikke går med bikini, det gjør forresten ikke jeg heller

Jeg har aldri sett en voksen, muslimsk kvinne på en badestrand. Det hender det sitter noen muslimske damer langt unna stranden ved et bål, hvor de lager mat til familien på 30 personer, men da har de skaut og heldekkende drakt på seg.

Det gjelder vel forresten alle muslimske jenter over 12 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett en voksen, muslimsk kvinne på en badestrand. Det hender det sitter noen muslimske damer langt unna stranden ved et bål, hvor de lager mat til familien på 30 personer, men da har de skaut og heldekkende drakt på seg.

Det gjelder vel forresten alle muslimske jenter over 12 år..

Nå skal du ikke se bort fra at du ser muslimske kvinner på stranden uten verken hodeplagg eller flagrende gevanter, men kledd i badetøy som deg selv ;)

Men da ser du ikke at de er muslimer vettu ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett en voksen, muslimsk kvinne på en badestrand. Det hender det sitter noen muslimske damer langt unna stranden ved et bål, hvor de lager mat til familien på 30 personer, men da har de skaut og heldekkende drakt på seg.

Det gjelder vel forresten alle muslimske jenter over 12 år..

det er faktisk ikke alle muslimske kvinner/jenter som går med sjal/hiab/burka eller hva det nå heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarene her inne viser nettopp det som TS beskriver:

Norske kvinner er tolerante i forhold til islam.

Så da er det bare å si til norske jenter og kvinner: Lykke til fremover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror både norske kvinner og norske menn generelt er tolerante fordi vi er opplært til å ikke kritisere muslimer. Det er tabu og kan føre til beskyldninger om rasisme. Det er viktig å ha politisk korrekte holdninger. Muslimer skal respekteres hvis de brenner norske flagg og har en utagerende atferd på grunn av en tegning som er trykket i en avis. Ville kristne fått den samme respekten hvis de hadde oppført seg slik? Er vi redd for å kritisere kristne? Er vi redd for å såre kristnes følelser med banning eller blasfemi? Uansett hva krenkelsen består i er den verre hvis den rammer en muslim enn en kristen. Det gjelder også vold, voldtekt og feilbehandling.

Noen muslimske kvinner kaller også norske jenter for horer. Har opplevd at en norsk jente ble kalt hore og banket opp av muslimske jenter. Hvis det hadde vært motsatt hadde det sikkert blitt ropt ut om rasisme og saken hadde fått mye mer oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolerant!? Nja, er vel ikke mer tolerant til muslimer som vil stenge meg inne enn det jeg er for kristne som prøver å dømme meg til helvete (og dermed undertrykke meg)!

Med moderate muslimer kan jeg helt fint diskutere religion, og det innebærer også å diskutere kvinnesyn. Dette gjøres også med moderate kristne, buddhiser, sikher og eller alle andre med et jordnært forhold til sin religion!

Og nei, jeg er ikke redd for å miste mine rettigheter, rett og slett fordi de 100 000 muslimene som du nevner i Oslo ikke alle er ekstremister og ute etter å ta fra meg mine rettigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror både norske kvinner og norske menn generelt er tolerante fordi vi er opplært til å ikke kritisere muslimer.

Personlig synes jeg at det jeg ser på mange norske nettfora tyder på det stikk motsatte, mange steder finnes det ikke grenser for hvor mye drittslenging muslimer må finne seg i.

Når det er sagt er jeg absolutt for en konstruktiv debatt om de negative aspektene ved islam(og alle andre religioner eller trossamfunn for den del), men med all den generaliseringen som er ute og går i det norske samfunnet blir dette litt vanskelig. Synes det er besynderlig at så mange nordmenn kan ta på seg å hetse og generalisere muslimer over en lav sko, for så å bli så til de grader bestyrtet over at mange reagerer på det.

For min del synes jeg det er greit å tenke som så at folk er forskjellige, uavhengig av rase, religion, hudfarge, seksuell orientering etc.

Endret av Altena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har t.o.m sett muslimske damer på stranden...selv om de ikke går med bikini, det gjør forresten ikke jeg heller

Forskjellen er at jeg kan velge om jeg vil vise mitt vakre eller ulekre legeme i bikini på stranden, muslimske kvinner kan ikke like sikkert velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at jeg kan velge om jeg vil vise mitt vakre eller ulekre legeme i bikini på stranden, muslimske kvinner kan ikke like sikkert velge selv.

Hva om muslimske kvinner faktisk tar dette valget selv, fordi de selv føler at det strider mot deres religion. Er det fortsatt kvinneundertrykkende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om muslimske kvinner faktisk tar dette valget selv, fordi de selv føler at det strider mot deres religion. Er det fortsatt kvinneundertrykkende?

Det en velger selv er ikke undertrykkende. Det andre velger for deg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om muslimske kvinner faktisk tar dette valget selv, fordi de selv føler at det strider mot deres religion. Er det fortsatt kvinneundertrykkende?

Jeg tror de fleste kvinner ville satt pris på å kunne gå på stranda i en badedrakt på en fin sommerdag og kose seg, i stedet for å sitte innendørs i en burka. Mennene deres forbyr dem strandlivet, og det vet du godt.

Du er nok et eksempel på en norsk kvinne som er ekstremt tolerant mot muslimer, du forsvarer dem uansett. Kanksje du også forsvarer steining, omskjæring av småjenter, selvmordsbombere, Taliban og alt det andre sjarmerende som tross alt er en del av islam i 2007. Sharia-lovene gjelder i en rekke muslimske land i verden.

Kristendommen er langt mindre brutal og undertrykkende, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det en velger selv er ikke undertrykkende. Det andre velger for deg er.

Men hvordan vet du om en muslimsk kvinne selv har valgt å dekke seg til, eller om noen har valgt det for henne? Og vil ikke du selv være like undertrykkende hvis du forventer/krever at hun ikke skal dekke seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste kvinner ville satt pris på å kunne gå på stranda i en badedrakt på en fin sommerdag og kose seg, i stedet for å sitte innendørs i en burka. Mennene deres forbyr dem strandlivet, og det vet du godt.

Du er nok et eksempel på en norsk kvinne som er ekstremt tolerant mot muslimer, du forsvarer dem uansett. Kanksje du også forsvarer steining, omskjæring av småjenter, selvmordsbombere, Taliban og alt det andre sjarmerende som tross alt er en del av islam i 2007. Sharia-lovene gjelder i en rekke muslimske land i verden.

Kristendommen er langt mindre brutal og undertrykkende, heldigvis.

Hvordan vet du at de fleste kvinner ville satt pris på å gå på stranda i badedrakt? Jeg kjenner mange norske kvinner som virkelig ikke har lyst/behov for å vise seg på stranda! Og nei, jeg vet ikke at mennene deres forbyr dem å gå på stranda, og det vet ikke du heller!

Jeg forsvarer ikke muslimer uansett hva de gjør, men jeg forsvarer i dette tilfellet en kvinnes rett til å gå kledd som hun vil, uansett om dette innebærer å kle seg i plagg som vi i vesten ser på som kvinneundertrykkende. Ikke prøv å dra dette til at jeg forsvarer omskjæring og steining, det blir bare for dumt!

Kristendommen er kanskje mindre brutal og undertrykkende i det sekulære norge i dag, og det er selvfølgelig bra, bare husk at den ikke alltid har vært sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvordan vet du om en muslimsk kvinne selv har valgt å dekke seg til, eller om noen har valgt det for henne? Og vil ikke du selv være like undertrykkende hvis du forventer/krever at hun ikke skal dekke seg til?

Mener du dette eller er du ute etter en diskusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du dette eller er du ute etter en diskusjon?

Jeg mener faktisk at det kan være like undertrykkende å kreve at noen skal kle av seg som å kreve at noen skal kle på seg. Hvis en kvinne er hellig overbevist om at hennes gud krever at hun skal gå med burka, så undertrykker du henne hvis du tar fra henne burkaen. Du kan selvfølgelig drive opplæring og prøve å endre hennes mening, men tvang er tvang uansett i hvilken retning den utøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener faktisk at det kan være like undertrykkende å kreve at noen skal kle av seg som å kreve at noen skal kle på seg. Hvis en kvinne er hellig overbevist om at hennes gud krever at hun skal gå med burka, så undertrykker du henne hvis du tar fra henne burkaen. Du kan selvfølgelig drive opplæring og prøve å endre hennes mening, men tvang er tvang uansett i hvilken retning den utøves.

Da velger hun selv å gå med burka og trives (forhåpentligvis) med sin burka og overbevisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener faktisk at det kan være like undertrykkende å kreve at noen skal kle av seg som å kreve at noen skal kle på seg. Hvis en kvinne er hellig overbevist om at hennes gud krever at hun skal gå med burka, så undertrykker du henne hvis du tar fra henne burkaen. Du kan selvfølgelig drive opplæring og prøve å endre hennes mening, men tvang er tvang uansett i hvilken retning den utøves.

Jeg tror vel egentlig ikke at kvinner i Afghanistan frivillig velger å gå rundt i en Burka i 50 varmegrader. Faktum er at menn krever at kvinnene bruker burka.

En kvinne i Afghanistan som går alene utendørs uten burka, blir slått ihjel.

Forøvrig synes jeg "Wolfmoon" er et meget godt eksempel på den helt misforståtte toleransen som mange viser overfor en brutal og undertrykkende religion. Det hadde vært bedre om Wolfmoon kjempet for sine medsøstre, og ikke imot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...