Gå til innhold

Islam - hvorfor er norske kvinner så tolerante ?


Gjest TorogOdin

Anbefalte innlegg

Problemet er ikke menneskene. Problemet er religion. Islam, lik som kristendom er en gift. En forferdelig grusom gift som vi alle snart bør innse at vi ikke er tjent med. Den ødelegger alt i sin vei. Den skaper splid blant far og mor, bror og søster. Den undertrykker og ødelegger mennesket på alle plan.

Hvor groteskt er det ikke å se på et vakkert nyfødt barn for så å tenke at "nå gjelder det bare å få kutta litt vekk her og der så blir det så fint så". Dette gjelder ikke bare Islam men også Jødedom og kristendom.

For å sittere Cristopher Hitchens: "Religion er det eneste som kan få et godt menneske til å gjøre en ond handling"

Vi må slutte å la religiøse bøller få makt i det norske samfunnet. Hverken muslimer eller kristne. Jeg vil fortsette å krittisere religion ved enhver anledning jeg får og det syns jeg alle andre frittenkene mennesker også bør gjøre. Jeg mener den er latterlig og hvis ikke fulgt opp så er den farlig og dødelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes helt sikkert kvinneundertrykkende islamister, selv om mange av reglene kulturelt og ikke religiøst betinget.

Men det finnes da like mye kvinneundertrykkelse i kristne religiøse retninger. Vi har kristne som ikke godtar kvinnelige prester, vi har kristne som hevder at kvinner ikke skal tale i forsamlinger, ikke kan inneha ledende stillinger, menigheter som har et mannlig overhode og hvor de eldste(mennene) bestemmer hva som er riktig og hva som er galt, menigheter hvor kvinner - og jenter - ikke får gå i bukser, eller klippe håret kort, hvor kvinnens plass er i hjemmet, ikke ute i yrkeslivet - bare for å nevne noe.

Ja - under talibanregimet kunne kvinner bli straffet hardt for ikke å gå med burka i Afghanistan, og enkelte områder er det slik fortsatt, men ikke over alt. Etter at taliban mistet makten, er ikke kvinner like utsatt som før.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Max_*

Nå er islamistene allerede her, så vi får vel bare se hvordan dette går. I løpet av 10 år vil det være et flertall av dem i Drammen og Oslo øst, de "etnisk norske" vil forlengst ha flyttet ut. I praksis synes ikke etniske nordmenn det er så bra at barna deres må gå på skole sammen med 90% fremmedkulturelle, selv om de i teorien støtter dagens innvandringspolitikk og stemmer til venste.

Kanskje de ikke synes det er så hyggelig likevel at lille Mari på 7 år blir kalt for "hore" på skolen av pakistanerne, eller at sønnen blir ranet. Dette er virkeligheten for mange i Oslo øst idag, selv om folk her inne vil benekte det, og kalle meg for en rasist.

Nordmenn er høyt utdannet, tolerante, fredselskende og vil det beste. Men det er klart det vil bli en pris å betale i fremtiden, kanskje særlig for norske kvinner. Motkreftene vi "importerer" til landet er sterke, men de er fortsatt ikke mange nok. Men det vil endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er islamistene allerede her, så vi får vel bare se hvordan dette går. I løpet av 10 år vil det være et flertall av dem i Drammen og Oslo øst, de "etnisk norske" vil forlengst ha flyttet ut. I praksis synes ikke etniske nordmenn det er så bra at barna deres må gå på skole sammen med 90% fremmedkulturelle, selv om de i teorien støtter dagens innvandringspolitikk og stemmer til venste.

Kanskje de ikke synes det er så hyggelig likevel at lille Mari på 7 år blir kalt for "hore" på skolen av pakistanerne, eller at sønnen blir ranet. Dette er virkeligheten for mange i Oslo øst idag, selv om folk her inne vil benekte det, og kalle meg for en rasist.

Nordmenn er høyt utdannet, tolerante, fredselskende og vil det beste. Men det er klart det vil bli en pris å betale i fremtiden, kanskje særlig for norske kvinner. Motkreftene vi "importerer" til landet er sterke, men de er fortsatt ikke mange nok. Men det vil endre seg.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Ikke det at jeg deler synet til gjest_max som du her sitterte. Men jeg syns han kommer bedre ut av en diskusjon enn de som kun svarer med en latter smiley og ikke kommer med noe videre konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg deler synet til gjest_max som du her sitterte. Men jeg syns han kommer bedre ut av en diskusjon enn de som kun svarer med en latter smiley og ikke kommer med noe videre konstruktivt.

Problemet til Max er at han aldri vil få noe annet enn pepper her inne for sine (avvikende ) synspunkter.

Jeg skal gi deg fasiten, Max:

1. Innvandring er utelukkende positivt for Norge

2. Kvinners stilling er selvfølgelig ikke truet av islamistene

3. Kristendom er verre enn islam

Endret av lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke det at jeg deler synet til gjest_max som du her sitterte. Men jeg syns han kommer bedre ut av en diskusjon enn de som kun svarer med en latter smiley og ikke kommer med noe videre konstruktivt.

:) det er jo akkurat det, jeg måtte le når jeg leste det han faktisk hadde å si. Jeg vil rett og slett ikke diskutere videre om dette, ihvertfall ikke ta opp diskusjon med folk som har et slikt syn, det er jo bare høl i huet. Har så masse annet å irritere meg over, så trenger ikke ekstra påfyll fra diskusjoner med folk som gjest_max. :)

Men må si at jeg er glad for at det faktisk er mange oppegående mennesker her på forumet som har masse fornuftig å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er islamistene allerede her, så vi får vel bare se hvordan dette går. I løpet av 10 år vil det være et flertall av dem i Drammen og Oslo øst, de "etnisk norske" vil forlengst ha flyttet ut.

Er alle muslimer islamister, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått med deg det etter å ha lest denne debatten? :ironi:

Neeeei, jeg har ikke det. Jeg har fått med meg at dersom man fremskriver befolkningsveksten i forskjellige etniske grupper, så vil det være overtall av muslimer i noen nabolag i Oslo om noen år. Men det fins muslimer, og det fins mulismer, og jeg tror ikke at det er godtgjort at alle sammen er islamister og jihadister.

Jeg har ikke noe problem med folk som tilhører en annen religion, bare med dem som vil påtvinge meg sin, eller påtvinge meg taushet, eller frata meg frihet.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sittere Cristopher Hitchens: "Religion er det eneste som kan få et godt menneske til å gjøre en ond handling"

Vi må slutte å la religiøse bøller få makt i det norske samfunnet. Hverken muslimer eller kristne. Jeg vil fortsette å krittisere religion ved enhver anledning jeg får og det syns jeg alle andre frittenkene mennesker også bør gjøre. Jeg mener den er latterlig og hvis ikke fulgt opp så er den farlig og dødelig.

Ja, for ikke-troende oppfører seg jo så veldig mye bedre enn religiøse..

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

"Religion er det eneste som kan få et godt menneske til å gjøre en ond handling"

Kanskje fordi de forskjellige religionene er de eneste som definerer en handling som god/ond?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Religion er det eneste som kan få et godt menneske til å gjøre en ond handling"

For et utrolig lite gjennomtenkt utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var ute i lunsjen på jobb idag å besøkte en kamerat som lå på sykehuset. når jeg kom var det lunsj på dagligstuen, og det satt en muslimsk familie der inne. en hel skokk, det vil si 12-13 stk. 6 av de var voksne. en av de var innlagt på sykehuset. men alle satt å spiste, å det var tomt med mat, sånn det ikke var nok te pasientene, satan så frekke de er. å i tillegg tok de mye porsjon pakka brunost å syltetøy å lignende å la i veskene sine. at de faen ikje skjems. send pakket hjem, istede for å sitte på dagtid på sykehhusene på dagene å fø på yngelet sitt med å ta mat fra pasientene. kameraten min sa at slik var det hver dag, å at de har fått beskjed av personellet at de ikje kan gjør sånn, men bryr de seg. NEI.. Ingen respekt for det norske samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv om den historien til gjest er sann, så kan jeg ikke se at den er relevant. Hva en familie kan ikke overføres til resten av gruppen de tilhører. Det finnes nordmenn som er skikkelig snyltere og drittsekker også - antar du mener at alle nordmenn ikke har respekt også da, gjest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om den historien til gjest er sann, så kan jeg ikke se at den er relevant. Hva en familie kan ikke overføres til resten av gruppen de tilhører. Det finnes nordmenn som er skikkelig snyltere og drittsekker også - antar du mener at alle nordmenn ikke har respekt også da, gjest?

Det var en mye bedre måte å si det på.

Vi tror på deg, men det er ikke relevant.

Beklager at jeg ikke trodde på deg, mann 26. Skal aldri gjøre det mer. Jeg mente selvsagt at jeg var uenig.

Var ikke meningen å være respektløs, det ble bare formulert litt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting; hvorfor er det så negativt at all tilgjengelig slekt ønsker å besøke sin syke slektning? Akkurat på dette har kanskje nordmenn noe å lære. Et sykehusopphold bør ikke være så ensomt som det er for mange.

Ang. maten. Her kunne de nok ha oppført seg litt bedre. At gjestene forsyner seg trenger ikke være fordi de er frekke. Kanskje det er logisk for de at når de er gjester, så er det servering. Kanskje de regner med at sykehuset paser på å fylle på mat så det er nok til alle. Kanskje ingen har satt seg ner for å forklare akkurat dette.

Å smøre med seg mat er jo ikke helt bra. DE fleste nordmenn har vel en gang i livet sneket med seg litt mat fra buffeter/hotell...dette er ikke helt det samme, men det kvalifiserer liksom ikke til å bli sendt tilbake til en krig synes nå jeg.. Dessuten er det sansynlig at familien er fattig etter norsk standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) det er jo akkurat det, jeg måtte le når jeg leste det han faktisk hadde å si. Jeg vil rett og slett ikke diskutere videre om dette, ihvertfall ikke ta opp diskusjon med folk som har et slikt syn, det er jo bare høl i huet. Har så masse annet å irritere meg over, så trenger ikke ekstra påfyll fra diskusjoner med folk som gjest_max. :)

Men må si at jeg er glad for at det faktisk er mange oppegående mennesker her på forumet som har masse fornuftig å komme med.

Jeg registerer at du ser på deg selv som en "oppegående" person, men jeg vet ikke om det stemmer helt.

Ifølge kriminalstatistikken så begås barneran i Oslo nesten utelukkende av innvandrer-ungdom. Over 60% av alle voldtekter i Norge begås av menn med innvandrer-bakgrunn. Det er mulig at ikke alle disse menneskene er muslimer, men mange av dem er selvfølgelig det. Vi har de hyperkriminelle A- og B-gjengene i Oslo som er muslimer, og vi har en taxinæring som er kriminell og snyter skatt for hundrevis av millioner kroner. I Oslo er 90% av taxi-eierne og sjåførene pakistanere.

Du kan selvølgelig le av kriminalstatistikken, men det er klart at det flerkulturelle samfunn åpenbart representerer store utfordringer for Norge, nå og i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...