Gå til innhold

Islam - hvorfor er norske kvinner så tolerante ?


Gjest TorogOdin

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_max_*
Jeg mener faktisk at det kan være like undertrykkende å kreve at noen skal kle av seg som å kreve at noen skal kle på seg. Hvis en kvinne er hellig overbevist om at hennes gud krever at hun skal gå med burka, så undertrykker du henne hvis du tar fra henne burkaen. Du kan selvfølgelig drive opplæring og prøve å endre hennes mening, men tvang er tvang uansett i hvilken retning den utøves.

Du er visst skikkelig forvirra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det begynner idag å dukke opp flere og flere muslimske kvinner som både er fra rike familier og som er høyt utdannet og i bra jobber, som nå begynner å kjempe en kamp mot vår dømming av deres religion, valg av påkledning og frihet til å gjøre det de selv føler er rett.

Det ER faktisk mange muslimske kvinner som selv velger å bruke hijab, og det ER faktisk flere muslimske kvinner som både jobber, tar utdannelse, drar på stranda, drar på treningsstudio og trener sammen med både kvinner og menn, uten følge etc etc.

Dersom man er "for tolerant" om man evner å OGSÅ se at folk velger annerledes en vi forstår, så er jeg like gjerne "for tolerant" som jeg er politisk korrekt, takke meg til det en å sette meg på akkurat samme plan som de dere dømmer.

takke meg til tolerant og politisk korrekt fremfor snever og full av redsel for alt man ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel egentlig ikke at kvinner i Afghanistan frivillig velger å gå rundt i en Burka i 50 varmegrader. Faktum er at menn krever at kvinnene bruker burka.

En kvinne i Afghanistan som går alene utendørs uten burka, blir slått ihjel.

Forøvrig synes jeg "Wolfmoon" er et meget godt eksempel på den helt misforståtte toleransen som mange viser overfor en brutal og undertrykkende religion. Det hadde vært bedre om Wolfmoon kjempet for sine medsøstre, og ikke imot dem.

Jeg skulle selvfølgelig ha spesifisert at jeg mente muslimske kvinner i land som Norge og Jordan der man har mer "moderne" muslimske retninger.

Hvis du leser det jeg skriver, så skriver jeg faktisk at jeg synes det er like ille å KREVE at folk skal både kle av seg eller kle på seg fordi du (eller andre) mener det er det som er riktig.

Og hvis jeg har misforstått toleranse fordi jeg ser at Islam har forskjellige retninger, akkurat som alle andre religioner, så får du nå bare mene det!

(Når det gjelder burka i 50 grader, så er det faktisk noe som heter å kle varmen ute, som blir brukt av ganske mange også her i landet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange muslimske kvinner er ikke så undertrykket som mange i Norge tror. Mange unge muslimske jenter har kastet hijaben, bruker miniskjørt og flørter med gutter. I muslimske hjem er kvinnen sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*
Det begynner idag å dukke opp flere og flere muslimske kvinner som både er fra rike familier og som er høyt utdannet og i bra jobber, som nå begynner å kjempe en kamp mot vår dømming av deres religion, valg av påkledning og frihet til å gjøre det de selv føler er rett.

Det ER faktisk mange muslimske kvinner som selv velger å bruke hijab, og det ER faktisk flere muslimske kvinner som både jobber, tar utdannelse, drar på stranda, drar på treningsstudio og trener sammen med både kvinner og menn, uten følge etc etc.Dersom man er "for tolerant" om man evner å OGSÅ se at folk velger annerledes en vi forstår, så er jeg like gjerne "for tolerant" som jeg er politisk korrekt, takke meg til det en å sette meg på akkurat samme plan som de dere dømmer.

takke meg til tolerant og politisk korrekt fremfor snever og full av redsel for alt man ikke kjenner.

Jeg har aldri sett en pakistansk/arabisk kvinne på en badestrand i bikini, eller på helsestudio eller på en fotballbane, eller på et utested, eller kjøre taxi alene. Aldri. Disse jentene holdes hjemme, og mange blir fortsatt tvangsgiftet.

Norske kvinner burde støtte deres medsøstre mot den massive kvinneundertrykkingen som finner sted i de muslimske miljøene, men det synes jeg ikke dere gjør. Tvertimot så forsvarer dere islam med nebb og klør og sier religionen er så veldig tolerant, og at alle muslimske kvinner i virkeligheten er så fri og kan gjøre nesten som de vil. Hvilket er BULLSHIT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange muslimske kvinner er ikke så undertrykket som mange i Norge tror. Mange unge muslimske jenter har kastet hijaben, bruker miniskjørt og flørter med gutter. I muslimske hjem er kvinnen sjefen.

Sprøyt. Nå fantaserer du jo helt vilt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesterist

Muslimske jenter får ikke ha ikke-muslimske kjærester eller ektemenn. Muslimske menn får i praksis ha seg som de vil.

Norske kvinner er tolerante overfor muslimer simpelten fordi de får ligge med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolerant!? Nja, er vel ikke mer tolerant til muslimer som vil stenge meg inne enn det jeg er for kristne som prøver å dømme meg til helvete (og dermed undertrykke meg)!

Med moderate muslimer kan jeg helt fint diskutere religion, og det innebærer også å diskutere kvinnesyn. Dette gjøres også med moderate kristne, buddhiser, sikher og eller alle andre med et jordnært forhold til sin religion!

Og nei, jeg er ikke redd for å miste mine rettigheter, rett og slett fordi de 100 000 muslimene som du nevner i Oslo ikke alle er ekstremister og ute etter å ta fra meg mine rettigheter!

Dessuten er de fortsatt i mindretall i samfunnet.

Men Norge er et lite land, med en liten befolkning, så dette vil fort endre seg. Bare se hva som skjedde i Drammen under lokalvalget. Dtrammen er blitt en "innvandrerby" bare på 10 år. Og se på Oslos østkant, der er nordmenn allerede i mindretall, og mange skoler har 90% innvandrer-elever. Det vanligste guttenavn i Oslo er forøvrig Muhammed.

At norske kvinner stort sett synes innvandring er flott, er meg en stor gåte. Dere vil komme under press etterhvert fra de som synes kvinner er annenrangs mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimske jenter får ikke ha ikke-muslimske kjærester eller ektemenn. Muslimske menn får i praksis ha seg som de vil.

Norske kvinner er tolerante overfor muslimer simpelten fordi de får ligge med dem.

Du har nok rett, ja :jepp:

Friheten til å løpe etter pakistanske gjengmedlemmer og bli behandlet som en "bitch" er nok pirrende for mange norske damer. Etter år med likestillingshysteri er det blitt rift om pakistaner-gangsterne med BMW og gullkjeder, det ser man jo. Alltid en blondine som sitter foran i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett en pakistansk/arabisk kvinne på en badestrand i bikini, eller på helsestudio eller på en fotballbane, eller på et utested, eller kjøre taxi alene. Aldri. Disse jentene holdes hjemme, og mange blir fortsatt tvangsgiftet.

I idrettslaget vårt har vi flere muslimske jenter som spiller fotball, de bruker trengingsdrakt og hijab riktignok...men de er på treninger og kamper akkurat som sine norske venninner.

Hadde nettopp noen muslimske naboer som leide et hus her 1 års tid..Et ektepar med en jente på 13-14 år. De syklet på sykkelturer stadig vekk alle 3, i shorts og t-skjorter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Aurora

Dere stikker sannheten under en stol ser jeg. Hva er dere redd for? Å bli kalt for rasister?

Dere har helt rett i at muslimer flest ikke vil oss noe "vondt". Men, det finnes ett fåtall maktsyke mennesker. Det er disse menneskene som kommer seg frem, det er de som oppnår det de vil. Muslimer får mer og mer innflytelse på samfunnet vårt. Hva skjer om denne utviklingen ikke stopper?

Jeg syns dere kommer med en hel del pjatt i denne diskusjonen, ikke vondt ment. Dere bagatelliserer tingenes tilstand. "Jeg kjenner muslimske kvinner og menn som jobber". Hva så? Det er ikke dem man bør uroe seg for. Heller ikke om hvem som går i bikini på stranden eller ikke.

Jeg tenker på den norske innvandringspolitikken, den blåøyde Ola Dunk, sammensatt med den maktsyke muslim. Det er ingen god kombinasjon for den norske befolkning. Det er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at så mange (eller er det egentlig bare 1 gjest her) som ser ut til å ha veldig vanskeligheter med å forstå at muslimer (/arabere) ikke er en homogen gruppe!

Endring:

Og til gjest Aurora. Selvfølgelig finnes det maktsyke mennesker, men det har vi da innenfor mange andre grupper av mennesker også, og det er faktisk demokraties oppgave å stoppe nettopp slike maktsyke mennesker. Av og til funker ikke det, det ser man blant annet i europeisk historie med en mann som het Hitler. Forhåpentligvis har vi lært nok av historien til å stoppe maktsyke mennesker, uten å måtte stigmatisere grupper for det.

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Aurora

Jeg stigmatiserer ikke en hel gruppe. Jeg ser på utviklingen i samfunnet og vet meget godt at det ikke er alle muslimene, men ett fåtall av dem som har fått til denne utviklingen. Det er dem, samt innvandringspolitikken jeg er urolig for. Og hva om utviklingen ikke stopper? Den norske innvandringspolitikken er ikke flink nok til å sette grenser. I dag fungerer det til en viss grad. Men hva om 10,20,50år?

I denne diskusjonen er det muslimene som blir diskutert. Det samme mener jeg om andre "grupper" der ett fåtall mennesker tiltrer og oppnår det de vil ha.

Jeg ser en voksende utslettelse av det norske samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I idrettslaget vårt har vi flere muslimske jenter som spiller fotball, de bruker trengingsdrakt og hijab riktignok...men de er på treninger og kamper akkurat som sine norske venninner.

Hadde nettopp noen muslimske naboer som leide et hus her 1 års tid..Et ektepar med en jente på 13-14 år. De syklet på sykkelturer stadig vekk alle 3, i shorts og t-skjorter

Jeg snakker om kvinner, ikke barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at så mange (eller er det egentlig bare 1 gjest her) som ser ut til å ha veldig vanskeligheter med å forstå at muslimer (/arabere) ikke er en homogen gruppe!

Endring:

Og til gjest Aurora. Selvfølgelig finnes det maktsyke mennesker, men det har vi da innenfor mange andre grupper av mennesker også, og det er faktisk demokraties oppgave å stoppe nettopp slike maktsyke mennesker. Av og til funker ikke det, det ser man blant annet i europeisk historie med en mann som het Hitler. Forhåpentligvis har vi lært nok av historien til å stoppe maktsyke mennesker, uten å måtte stigmatisere grupper for det.

Du lever i din egen verden, der alle er snille mot hverandre, typisk norsk kardemomme-mentalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever i din egen verden, der alle er snille mot hverandre, typisk norsk kardemomme-mentalitet...

Heller kardemomme mentalitet enn å stigmatisere hele grupper med mennesker som ikke har gjort seg fortjent til en slik stigmatisering. Man ser jo tendenser til at bl.a. demokratiet i USA lider under slike stigmatiseringer, og jeg håper Norge slipper det.

Mulig jeg er naiv, men jeg har iallefall tiltro til systemet i landet vi lever i, noe du tydligvis ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norge importerer tusenvis av muslimer til Norge hvert år, og det bor snart 100.000 innvandrere bare i Oslo.

Muslimer har et noe spesielt kvinnesyn, og mener at mannen er kvinnen totalt overlegen. De har ingen respekt for norske kvinner, som de betegner som "horer". Innvandrere er dessverre også overrepresentert på kriminalstatistikken når det gjelder seksualforbrytelser.

Hvordan er det mulig at norske kvinner er så avslappet i forhold til dette ? Er dere ikke redd for å miste noen av de rettighetene som dere har kjempet dere til ? Muslimske kvinner får ikke engang gå ut av huset, langt mindre på badestranden om sommeren.

Hvordan er det mulig for skapnazister å appellere til kvinnefrigjøring? Det blir litt dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett en pakistansk/arabisk kvinne på en badestrand i bikini, eller på helsestudio eller på en fotballbane, eller på et utested, eller kjøre taxi alene. Aldri. Disse jentene holdes hjemme, og mange blir fortsatt tvangsgiftet.

Norske kvinner burde støtte deres medsøstre mot den massive kvinneundertrykkingen som finner sted i de muslimske miljøene, men det synes jeg ikke dere gjør. Tvertimot så forsvarer dere islam med nebb og klør og sier religionen er så veldig tolerant, og at alle muslimske kvinner i virkeligheten er så fri og kan gjøre nesten som de vil. Hvilket er BULLSHIT !

jeg kjenner eller omgåes ikke mange pakistanske/arabiske kvinner, så de kjenner jeg ikke til, men jeg har familie som er muslimsk, har bodd hjemme i deres muslimske hjem i deres muslimske land og sett hvordan det KAN fungere.

Også på treningssenteret jeg trener på, er det opptil flere muslimske kvinner, aner ikke hvor de kommer fra, men de har med hijab, har det på når det passer dem men tar det også av seg flere ganger under treningen.

Det er heller ingen motstridelse å både se viktigheten i å skjønne forskjellene i en såpass stor gruppe (alle muslimer, ikke bare pakistanere og arabere) og på å støtte de medsøstre som blir undertrykket.

Tror du f.eks muslimske kvinner som prater om personlige valg, IKKE vet om at det finnes undertrykkelse også blant folk som tilhører samme religion?

den blåøyde Ola Dunk, sammensatt med den maktsyke muslim.

ja, og dette var type generaliseringer som jo er kjempegode for å gjøre verden til ett bedre sted: nordmenn er uskyldige, naive og blåøyde mens muslimer er onde og maktsyke..... Da kommer vi langt.

innvandringspolitikken kunne godt vært helt annerledes, helt enig med det, men vi hjelper verken innvandringspolitikken eller integrering ved å generalisere en stor gruppe mennesker pga hva en mindre del av denne gruppen gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_max_*
Heller kardemomme mentalitet enn å stigmatisere hele grupper med mennesker som ikke har gjort seg fortjent til en slik stigmatisering. Man ser jo tendenser til at bl.a. demokratiet i USA lider under slike stigmatiseringer, og jeg håper Norge slipper det.

Mulig jeg er naiv, men jeg har iallefall tiltro til systemet i landet vi lever i, noe du tydligvis ikke har.

I 1940 hadde norske politikere bygget ned forsvaret så effektivt at Hitler og hans hær bare kunne spasere inn og ta landet.

I dag ser vi mye av det samme, Forsvaret bygges kraftig ned, til applaus fra nesten hele nasjonen.

Men er det så lurt å gjøre seg forsvarsløs ?

I tillegg har man altså åpnet grensene for en ukontrollert innvandring av folk fra klan-samfunn som Somalia og Afghanistan. Disse menneskene kjenner ingen lojalitet til det landet som tar imot dem, og vil aldri la seg integrere. Det er litt av et eksperiment politikerne driver med også på dette området.

Så du har helt rett: Jeg har svært liten tillit til vårt "system". Vi har naive og uansvarlige politikere som gjør for mye dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Aurora

DEN maktsyke muslim, DEN blåøyde Ola Dunk.

Og hvis du leser innleggende mine skikkelig vil du se at jeg legger vekt på at jeg ikke generaliserer. DET ER IKKE EN GRUPPE MENNESKER JEG ER UROLIG FOR, MEN HVA ENKELTE INNENFOR EN GRUPPE MENNESKER KAN UTRETTE. Som de jo også gjør.

Som du sier, innvandringspolitikken kunne vært annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...