Gå til innhold

Bokklubben, gavekort på kr 1000

Latee

Anbefalte innlegg

En hyggelig mail hvor det sto: "pga. stor pågang har vi desverre sett oss nødt til å begrense antall gavekort til tre stk. per person" hadde virkelig gjort seg.

Ideelt sett så burde de jo selvsagt det - men hvis dette er en helt ny situasjon, så tar det jo litt tid før de kan tilpasse rutinene.

Kundeservice hos Bokklubben var ihvertfall tidligere lokalisert hos et firma som tilbyr kundeservice-tjenester til ulike typer firma. Da blir det jo ikke like enkelt å samkjøre noe slikt raskt, som det hadde vårt hvis det satt 5 folk i kontoret til Bokklubben liksom ...

Jeg synes vi skal gi dem litt «slack» jeg, de gjør sikkert det beste de kan i den situasjonen som har oppstått. Det er jo ikke akkurat verdenskrise om noen av oss ikke skulle få ideell oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er uenig. Får jeg ikke mine 11 gavekort, som jeg har krav på, så er jeg misfornøyd. Jeg hadde vitterligen ikke noen planer om å stikke inn på bokkubben i 1 år for å avbestille bøker, mot å få usle 3000 kr. 11000kr monner jo, og det var derfor jeg benyttet meg av tilbudet, så jeg venter litt til på de resterende gavekortene mine, og dukker de ikke opp, skal jeg sende de en mail.

Jeg har meldt meg inn i 11 klubber, og skal da ha 11 gavekort, så enkelt er det. Om jeg får 3 av 11 så er det på en måte greit, men det er alikevel 8 mindre enn jeg har krav på, siden jeg har fulgt deres retningslinjer til punkt og prikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sur bare så det er sagt. Sannsynligvis kommer også dette til å lønne seg for Bokklubben på sikt siden jeg kjøper mange lydbøker/bøker/DVD'er til vanlig også og nå sannsynligvis kommer til å bestille en stor del av dem via Bokklubben siden jeg likevel er medlem og sikkert kommer til å motta en del fristende tilbud på mail. Jeg har m.a.o. ikke et snev av dårlig samvittighet en gang. Ikke har jeg på noen måte forsøkt å omgå "systemet" eller lure noen heller.

Likevel må jeg innrømme at jeg er en smule kritisk til måten dette blir gjort på. Det er helt greit og også fullt ut forståelig at de ønsker å begrense antallet gavekort til 3 pr. person, men da må de opplyse om det på samme måte som de opplyser om at man ikke kan bestille norske bøker utgitt i 2007. Noe annet er villedende markedsføring og det er faktisk forbudt. At dette "tar av" burde jo heller ikke forundre noen. Når man går bredt ut og tilbyr folk varer for 1.000 kroner, så må man nesten regne med en viss pågang...

Hvis det viser seg at mange ikke får gavekort i.h.t. antallet klubber de er innmeldt i mens andre får og det ikke er gjort oppmerksom på noen begrensning noe sted, vil jeg tro at dette etter hvert havner hos Forbrukerombudet. Hadde alle fått "bare" tre gavekort, hadde det vært greiere. Da kunne de i hvert fall ha vist til at alle kundene hadde fått lik behandling, men slik er det jo ikke.

Jeg mistenker m.a.o. at dette kan få etterspill både for den ene og den andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel så sletter jo bokklubben medlemskapene i de klubbene man ikke har fått gavekort i. (Etter en liten stund.)

Og da har det hvertfall til nå vært fritt fram for å melde seg inn i disse på nytt. (Og få gavekort!)

Vet ikke hvorfor, men jeg tror bare de klarer å begrense noen av de som melder seg inn i mange på en gang.

Ellers har jeg mistet denne siden før, så nå må jeg legge den et sted så jeg finner den: Ulltøy for liten og stor: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?dokId=522262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig. Får jeg ikke mine 11 gavekort, som jeg har krav på, så er jeg misfornøyd. Jeg hadde vitterligen ikke noen planer om å stikke inn på bokkubben i 1 år for å avbestille bøker, mot å få usle 3000 kr. 11000kr monner jo, og det var derfor jeg benyttet meg av tilbudet, så jeg venter litt til på de resterende gavekortene mine, og dukker de ikke opp, skal jeg sende de en mail.

Jeg har meldt meg inn i 11 klubber, og skal da ha 11 gavekort, så enkelt er det. Om jeg får 3 av 11 så er det på en måte greit, men det er alikevel 8 mindre enn jeg har krav på, siden jeg har fulgt deres retningslinjer til punkt og prikke!

Altså, det der kommer du ingen vei med.

Når du melder deg inn, bekrefter du at du har forstått dette:

Bokklubben forbeholder seg retten til å godkjenne medlemskapet

Sålenge de skriver dette, kan de med full rett avslå medlemskap de føler er utnytting eller annet (f.eks. at man tidligere har vært veldig dårlig betaler, meldt seg ut og inn veldig mange gange etc.!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg har bestilt, kommer det bekreftelse. men der står det bare:

Det er lurt å skrive ned medlemsnummeret nå, eller ta en utskrift av denne siden.

Du vil få tilsendt velkomstbøker i posten, samt et medlemskort og annen informasjon.

Fortsett til klubbsiden.

Velkomsttilbud:

Hurtigsvarstilbud:

Ekstratilbud:

og ingenting etter kolonet på velkomsttilbud. gjorde det det på dere som har fått gavekortene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter jeg har bestilt, kommer det bekreftelse. men der står det bare:

Det er lurt å skrive ned medlemsnummeret nå, eller ta en utskrift av denne siden.

Du vil få tilsendt velkomstbøker i posten, samt et medlemskort og annen informasjon.

Fortsett til klubbsiden.

Velkomsttilbud:

Hurtigsvarstilbud:

Ekstratilbud:

og ingenting etter kolonet på velkomsttilbud. gjorde det det på dere som har fått gavekortene?

Det står akkurat det samme hos meg da jeg har meldt meg inn, har fått 3 gavekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. da venter jeg i spenning på gavekortene:) Kan nesten ikke vente. er så lengesiden jeg har fått shoppa bøker på nettet uten at det blir svindyrt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå mottatt en mail hvor det bl.a. står at "For ordens skyld nevner vi at det er satt en begrensning på maks. 3 nye medlemskap med gavekort som velkomstpremie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det der kommer du ingen vei med.

Når du melder deg inn, bekrefter du at du har forstått dette:

Bokklubben forbeholder seg retten til å godkjenne medlemskapet

Sålenge de skriver dette, kan de med full rett avslå medlemskap de føler er utnytting eller annet (f.eks. at man tidligere har vært veldig dårlig betaler, meldt seg ut og inn veldig mange gange etc.!)

Jeg vet jeg sannsyneligvis ikke kommer noen vei med det, men jeg er alikevel misfornøyd om jeg ikke får de betingelsene jeg de reklamerer med. De har ingen grunn til å ikke godkjenne noen av medlemskapene jeg har sagt ja til. Utnytting er lov det, når tingenes tilstand er som de er, det står det ingenting om.

Det er ingen som stopper deg i døra på Obs heller, om du kjøper 50 pakker kjøttdeig når den er på tilbud til 16,90,- , om det ikke står spesifikt i reklameavisa at tilbudet f.eks gjelder kun 10pk. per husholdning.

Misfornøyde kunder har ingen godt av, og en misfornøyd kunde blir fort flere.

Derfor mener jeg at hvis de skal ha restriksjoner, så burde disse vært opplyst på forhånd. Man kan ikke komme med det i ettertid.

Man kan tolke en avtale på mange måter, men de skal ha en særdeles god grunn til å nekte noen å tegne et abonement hvis de ikke tidligere har mislikeholdt en kontrakt, og det at folk melder seg inn pga av gavekortene er ikke en god nok grunn, det er jo nettopp dette de reklamerer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuddly, I.I

Jeg har fått alle mine, mens sambo bare har fått 3 av 5... De andre to står fortsatt oppført på den Innmeldingstidspunkt-lista, men med blank innm.dato. Venter i spenning på hva de gjør med de da; de må jo nesten gi beskjed om dette til han, og gi han valget mellom annulering eller andre velkomstpremier!

Jeg syns de har valgt en utrolig teit måte å håndtere denne situasjonen (som de virkelig burde forutsett!). De burde jo gi de som til nå har meldt seg inn det samme som alle de andre, og heller avslutte kampanjen etter det. Og så evnt relansere den etter en tid med nye betingelser :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bertine
Jeg har nå mottatt en mail hvor det bl.a. står at "For ordens skyld nevner vi at det er satt en begrensning på maks. 3 nye medlemskap med gavekort som velkomstpremie".

Skuffa! :kjefte:

Jaja.. håper jeg kan velge selv hvilke klubber jeg vil være med i da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere forstår at det er deres egen feil at de har måttet innføre begrensninger ...

Hadde dere vært litt tålmodige, og bestilt litt etter litt, så hadde det mest sannsynlig gått bra. Men når de får en drøss som har meldt seg inn i 10-12 på en gang, da går det såklart som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_gjest_*

Hei

var det noen her inne som ikke fikk kjøpt Stieg Larsson bøker for gavekortet?

mule det var en anne bok av han det var snakk om, men ta en titt her http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?dokId=534549

det ser da vitterlig ut som vi kan bestille den for gavkortet.

eller tolker jeg feil.

leser også 100 ganger at det står NORSKE BØKER GITT UT I 2007, ikke bøker gitt ut på Norsk i 2007. det er jo en stor forskjell

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere forstår at det er deres egen feil at de har måttet innføre begrensninger ...

Hadde dere vært litt tålmodige, og bestilt litt etter litt, så hadde det mest sannsynlig gått bra. Men når de får en drøss som har meldt seg inn i 10-12 på en gang, da går det såklart som dette!

Tror nok ikke det er gjengen her på KG som har tatt knekken på Bokklubben alene akkurat, i og med de at har kjørt en ganske heftig kampanje med annonser på alt fra bussholdeplasser til forsiden av Dagbladet. Jeg tror nok at dette kun var dårlig planlegging av markedsavdelingen, og at den leseglade delen av Norges befolkning har slått til på et fristende tilbud. At Bokklubben ikke klarer å følge opp burde være deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...