Gå til innhold

GlamCat`s prøvedagbok satt på vent


GlamCat

Anbefalte innlegg

Så deilig med fjelltur. Jeg skal også på fjellet i helgen. Håper på fint vær! :)

Det blir sikkert morsomt med litt opplæring. Ofte ikke så mye som skal til før man får litt aha-opplevelse og får mye mer ut av kjøringen! Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en super fin helg sammen med min kjære på fjellet :rødme: vi koste oss masse. På dagen i slalombakken og på kvelden i bobblebadekaret og med 3-rettersmiddag etterpå :)

Slalomtimen min var litt pinlig, først kunne vi ikke finne hvor vi skal og var 15 min forsinket, så var timen ganske tidlig på morgen og da var det veldig isete i den bakken hvor vi var og jeg klarer ikke å svinge normalt når det er så isete, så sa han(læreren) at han trodde jeg kunne mer, men jeg kunne jo mer det var bare så isete, men jeg fikk noen tips som jeg øvde på de neste 2 dagene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg også vært hos legen i dag. Han tok innvednig UL, så på eggstokkene mine, den høyre så veldig bra ut, men ikke den venstre. Høyre eggstokk hadde 3 fine folliker, men venstre hadde ingen, eller noen veldig veldig små.

Det han vill nå er at jeg slutter på p-piller og har :sengekos: 3 ganger i uken de neste 2-3 måneder. Han ville at jeg skal prøve naturlig 3 måneder og så gi meg pergo hvis vi ikke lykkes. Han synes det høyre eggstokken min var så fin og det kan skje at kroppen min kommer i sin naturlig gang etter å ha nå roet seg ned.

Jeg sitter nå her med blandende følelser. Fra en side er jeg glad at det så bedre ut og at vi kan begynne å prøve igjen og at jeg må ikke bruke pergo nå, fordi det er en del bivirkningen av det, men fra andre siden vet jeg at kroppen min kom ikke i gang ordentlig sist og jeg har lite tro at det gjør det nå.

Men jeg må tenke positivt!!!!!!!!!!!!! Jeg skal prøve på det. Jeg skal trene, spise sunt og ha masse sex, så får jeg håpe at det går bra. Det hadde vært fantastisk å bli gravid på naturlig vis :)

Han anbefalte meg ikke å ta EL tester eller måle tempen, men jeg vet ikke om jeg er tålmodig nok :fnise:

Så nå må jeg vente på mensen som kommer om ca. 5 dager. Og så kan EL komme fra 1 uke etter mensen til kanksje aldri. Vi får håper på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette er gode nyheter jeg, Glammy :jepp: Det er jo fremdeles håp for at du kan slippe Pergo og bli gravid på naturlig vis. HURRA for p-pilleslutt :klemmer:

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det så bra ut med den ene eggstokken! Skjønner at du har blandede følelser for å prøve "naturmetoden" når det ikke har fungert før... Forresten, gikk du på p-piller før du begynte å prøve? Glemsk jeg, skjønner du... Jeg hadde iallfall følt meg litt maktesløs, på en måte... altså prøve naturmetoden og ikke få noen hjelp før om en stund. Men vi satser selvsagt på at det ordner seg, legen din kan nok faget sitt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det så bra ut med den ene eggstokken! Skjønner at du har blandede følelser for å prøve "naturmetoden" når det ikke har fungert før... Forresten, gikk du på p-piller før du begynte å prøve? Glemsk jeg, skjønner du... Jeg hadde iallfall følt meg litt maktesløs, på en måte... altså prøve naturmetoden og ikke få noen hjelp før om en stund. Men vi satser selvsagt på at det ordner seg, legen din kan nok faget sitt! :-D

Jeg gikk på p-piller, men sluttet ca.1 år før vi begynte å prøve fordi jeg fikk migrene av de. Så fikk jeg veldig uregelmesig mens med masse spottinger innimellom. Og syklusen min ble bare verre og verre til slutt gikk jo det over 100 dager uten mens. Så hvis det skal gå like ille nå og jeg spotter mye så må jeg ringe legen tidligere da behover jeg ikke å prøve 3 mnd, fordi hvis jeg spotter mye igjen betyr det at kroppen min/hormonene mine er i ubalanse igjen.

Jeg må bare vente og se.

I går tok jeg min siste p pille. :danse:

Så nå må jeg vente til pille mens kommer om noen dager. Gleder meg så masse å begynne og prøve igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende, Glamcat!!! Håper kroppen din har stabilisert seg nå og du får det til uten hjelp! Og tre måneder er ikke så lenge, så du vet du får mer hjelp om det ikke skulle gå! Heier på deg, jeg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig siste pille! :hoppe: Får håpe det ikke blir noe spotting fremover nå og at kroppen din har planer om å oppføre seg ordentlig ;) Blir spennende med prøving fremover nå da :)

Masse lykke til i allefall :)

Et lite spm....var det vondt å ta innvendig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite spm....var det vondt å ta innvendig UL?

Nei da, det er ikke vondt i det hele tatt hvis man klarer å slappe av og ikke "kniper igjen" :fnise: Man fører inn en vibrator lignende ting, tror dem setter til og med kondom på den og litt glidemiddel. Innvendig UL er mer behagelig enn vanlig undersøkelse, synes jeg da, også er da litt spennende å se hva er det man har der inne :)

Takk for lykke ønskingen alle sammen og at dere heier på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det igjen av de dumme p-pillene nå da?

Vi heier på deg! :duskedame:

Jeg er ferdig :hoppe: Tok siste på tirsdag så nå venter jeg på pille mens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk på p-piller, men sluttet ca.1 år før vi begynte å prøve fordi jeg fikk migrene av de. Så fikk jeg veldig uregelmesig mens med masse spottinger innimellom. Og syklusen min ble bare verre og verre til slutt gikk jo det over 100 dager uten mens. Så hvis det skal gå like ille nå og jeg spotter mye så må jeg ringe legen tidligere da behover jeg ikke å prøve 3 mnd, fordi hvis jeg spotter mye igjen betyr det at kroppen min/hormonene mine er i ubalanse igjen.

Jeg må bare vente og se.

I går tok jeg min siste p pille. :danse:

Så nå må jeg vente til pille mens kommer om noen dager. Gleder meg så masse å begynne og prøve igjen :)

Okay. Da satser vi på at kroppen din har roet seg, og at du nå blir gravid raskt! :-D

:duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere snille jenter hjelpe meg. Jeg vet ikke hva skal jeg gjøre. Det gjelder jobben min.

Situasjonen er slik at jeg har jobbet her ca.2 år. Trives ikke her så veldig mye pga av ledelsen, skal ikke gå inn i detaljene, men det er ikke bra. Har tenkt en stund til å bytte jobb, men så slutta ”liksom” sjefen min og jeg fikk jobben hans. Jeg skriver ”liksom” sjef fordi han var ikke en ordentlig sjef, var ikke motivert, gjorte minimalt og var egentlig ikke kvalifisert for jobben. Ledelsen var veldig fornøyd med innsatsen min, fordi jeg er flink, jeg vet det. Vil ikke skryte, men jeg gjør virkelig en innsats og gjør min beste, har fått bare topp referanser fra alle steder hvor jeg har jobbet. Så jeg fikk hans jobb og nå er jeg som er ansvarlig for en avdeling, den er liten bare 2 mennesker, meg og en til, burde egentlig være 1 til, men slik er det her. Det er ganske viktig stilling, med mye ansvar, også er jeg ansvarlig for alt den andre personen gjør. Hun er ny, har jobbet her 2 mnd og jeg synes ikke hun er så veldig flink, skal ikke gå inn i detaljene her heller, men sånn som det er nå så må jeg gjøre en del av hennes jobb, fordi jeg ikke kan stole på henne ennå og hun klarer ikke den arbeidsmengden. Meningen er at hun må erstatte meg når jeg ikke er her, men i den farta hun lærer ting så vet jeg ikke om jeg kan ta sommerferie med god samvittighet.

Jeg har kjempe mye å gjøre på jobben, jeg rekker ikke alt, jeg stresser. Jeg har lært veldig mye de siste månedene, i desember jobbet jeg 2 jobber, den nye og den gamle, fordi han ”liksom” sjefen min sluttet, men hun nye kunne ikke begynne før 1. jan. Jeg fikk overtidsbetalt, men ikke noe mer, ikke en gang en takk.

Og nå i går fikk jeg vite at hun nye tjener 20 tusen mindre enn meg som er 50 tusen mer enn jeg hadde når jeg hadde den stillingen. Ja, jeg vet at jeg har ikke vært da flink nok til å forhandle, men jeg føler meg så lurt nå. Jeg som har så mye ansvar og gjør minst dobbelt så mye som hun andre, tjener like mye som henne. Hun er litt eldre enn meg, men uten noen erfaring i dette området.

Jeg, til og med fikk lovet 10 tusen mer i lønn som jeg ikke fikk i siste liten og jeg gadd ikke å krangle. Det er ikke lett å argumentere med sjefen min, han hører ikke på deg, svarer ikke på spørsmål og er flink til å snakke om andre ting.

Jeg vet om jeg er flink så får jeg mer lønn neste gang, men hvorfor skal jeg jobbe og slite 4 mnd til med denne lønnen? Når det er sagt så det er ikke bare lønnen, alt her er unormalt.

Og jeg vet ikke hva skal jeg gjøre nå. Skal jeg si ifra at jeg vet hvor mye hun tjener og jeg synes det er urettferdig, eller skal jeg bare søke om annen jobb. Grunnen hvorfor jeg vil bli her er at det er en kjempe bra stilling, mye erfaring, ser super bra ut på CV og jeg vil bli gravid. Har ikke tenkte å komme tilbake hit etter permisjon hvis jeg finner noe annet. Dette har vært planen min hele tiden, men så blir jeg ikke gravid og nå når jeg fikk vite dette ang lønn så ble jeg helt satt ut. Det føles så urettferdig, da vil jeg tilbake den gamle jobben min uten så mye ansvar og tjene 20 tusen mindre, mindre stress = bedre liv.

Hva skal jeg gjøre? Det kan godt tenkes at det er jeg som er urimelig her, men….jeg vet ikke.

Endret av GlamCat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjedelig situasjon med jobben. Skjønner godt at du føler at det er urettferdig, når hun tjener mer enn du gjorde i samme jobben! Kan du ikke snakke med sjefen? Fagforeninga?

Ikke lett med sånne situasjoner. Håper det ordner seg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...