Gå til innhold

GlamCat`s prøvedagbok satt på vent

GlamCat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for støtte :klemmer:

Ja, jeg skal til legen på mandag håper virkelig han tar meg seriøst og ikke sier at jeg må prøve ett år før å finne ut hva som er galt med meg.

I går kjøpte jeg boken som filmen Det gylne kompasset er basert på. Den er en tjukk bok på over 800 sider. Jeg elsker tjukke bøker:)

Da jeg var liten elsket jeg eventyr. Gleder meg til jeg får barn og kan lese eventyr til dem. Nå har jeg ikke lest sånne type bøker på lenge. Begynte på boken i går og den var kjempe spennende, i hvert fall første 22 sidene :) Gleder meg til å dra hjem å lese igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtte :klemmer:

Ja, jeg skal til legen på mandag håper virkelig han tar meg seriøst og ikke sier at jeg må prøve ett år før å finne ut hva som er galt med meg.

I går kjøpte jeg boken som filmen Det gylne kompasset er basert på. Den er en tjukk bok på over 800 sider. Jeg elsker tjukke bøker:)

Da jeg var liten elsket jeg eventyr. Gleder meg til jeg får barn og kan lese eventyr til dem. Nå har jeg ikke lest sånne type bøker på lenge. Begynte på boken i går og den var kjempe spennende, i hvert fall første 22 sidene :) Gleder meg til å dra hjem å lese igjen :)

Blir spennende å høre hva legen sier du, masse lykke til! :-D

Lese, ja... Jeg er midt i ei bok jeg :sjenert: Elsker å lese, men det er så mye annet å gjøre også! *oppgitt over seg selv* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg skuffet i dag igjen :( Tempen min steg litt de siste 3 dagene og FF trodde at kanksje jeg har hatt EL og da hadde testdagen vært 24/12, men i dag sank tempen igjen og FF forandret meningen, har ikke hatt EL allikevel. Men jeg er ikke så veldig lei meg, jeg trodde jo ikke så mye på det at jeg har hatt EL. Men det hadde vært så koselig å teste positivt i julen. Jeg vet at det er lite sannsynlighet at jeg hadde blitt gravid selv om jeg hadde hatt EL, men et lite håp hadde jeg :)

I går kjøpte jeg masse Julepapir, bånd, julekuler og forskjellige ting å pynte gavene med. Jeg elsker å gjøre noe mer ut av gavene, liker å pakke de fint inn. Det er mye fint man kan kjøpe på Ikea og Smart Club:) Også er det mange fine merkelapper på Nille:) (legger ut noen bilder :) )

Ellers er det mye som skjer neste uke, i morgen skal jeg til legen, så på kvelden skal jeg bake julekaker sammen med søsteren min og 3 andre venninner. På tirsdag skal jeg gå på Nobelprisvinnerkonsert sammen med mannen min :) Og på lørdag er det Julebord. Mye å glede seg til :)

post-15362-1197199984_thumb.jpg

post-15362-1197200007_thumb.jpg

post-15362-1197200052_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint innpakkede julegaver! Pent og kreativt innpakket:) Kan du lære meg? Jeg er ikke så flink, dessverre :sjenert:

Merkelig de målingene dine... Håper du får noen svar hos legen, det blir spennende å høre hva h*n har å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine julegaver! Du er kjempeflink! :tommelsmil: Jeg nesten hater å pakke inn julegaver, det skal helst gå kjempefort, og resultatet blir gjerne deretter ;)

Lykke til hos legen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Amused, MellonCollie, iss og Knøttet :klemmer:

Da har jeg vært hos legen. Han var kjempe flink, forklarte meg alt ordentlig og siden jeg har jo lest litt om det fra før så forstå jeg hva han mente.

Konklusjon er at jeg kan bare glemme å bli gravid sånn som det er nå. Sannsynligheten er veldig liten. Og det viste jeg jo fordi jeg ikke har EL. Kroppen min er i ubalanse og klarer ikke å slippe et egg. Han tok en vag.ultralyd og så på eggstokkene mine som bekreftet det. Jeg har mange små/umodne eggposer på hver eggstokk. Ca.11 på hver og det tror jeg skal være 3-5. Så diagnoser er PCOS. Dessverre.

Så nå skal jeg begynne på p-piller!!!! For å roe ned kroppen. Jeg må bruke p-piller først 3-6 mnd og så skal jeg få pergotime som skal hjelpe meg til å få i gang EL. Det kan jeg bruke 4-6 mnd og hvis jeg ikke klarer å bli gravid da, så har jeg større problemer. Da må jeg begynne med litt mer avanserte metoder, så jeg håper så inderlig at dette skal hjelpe.

Nå bruker jeg p-piller 3 mnd og så går jeg til han igjen og hvis det ser bedre ut så kan jeg begynne med pergo.

Det er litt kjipt at jeg nå må vente hele 3 mnd for å begynne å prøve, men samtidig har jeg jo prøvd 3 mnd og har ikke hatt 1 eneste EL.

Har litt blandende følelser i meg. Følte meg ganske positiv da jeg kom ut fra legen, men når jeg ringte til mannen min og fortalte alt dette så trillet det en tåre, men nei jeg må være positiv. Nå skal jeg trene masse, spise sunt(det gjør jeg allerede) og forbedre kroppen min til graviditet og så håper jeg at det klaffer. Jeg må tenke positivt, tenke positivt, tenke positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare gi deg en :klem:

Nå vet du i alle fall hva du har å forholde deg til, og det virker jo som legen har gode muligheter til å kunne hjelpe deg, selv om det kanskje tar litt tid.

Så ei som hadde en signatur her inne: Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid :) Og det er veldig sant - selv om ting virker litt håpløst akkurat der og da, så ordner det seg alltid.

Vi er nå i alle fall her for å følge deg i forberedelsene mot å bli gravid også vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk noen svar hos legen! Bedre å vite hva som er galt, enn å gå å lure på det. Og så bra du ble tatt på alvor selv om du ikke har prøvd så lenge! Håper det fungerer for deg nå da, med p-piller først og så pergo-kur etterpå. Mange som har fått hjelp av det etter hva jeg har lest rundt om i dagbøker her!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en klem :klemmer: Det er vel litt godt å få bekreftet mistanken? Synes du tok det veldig bra jeg, det er jo ikke rart at man blir litt trist av en sånn nyhet. Nå er det viktig å beholde optimismen, tror jeg. Og husk at det er mange som har blitt gravide selv om de har PCOS :jepp:

Lykke til, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sterk, du GlamCat!! :klem: Dette går bra, vet du!

Kjedelig at det var som du fryktet, men nå vet du hvorfor, og det finnes heldigvis hjelp!

Fortsett å være sterk og tenke positivt, så går dette riktige veien!! :tommelsmil::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare gi deg en :klem:

Nå vet du i alle fall hva du har å forholde deg til, og det virker jo som legen har gode muligheter til å kunne hjelpe deg, selv om det kanskje tar litt tid.

Så ei som hadde en signatur her inne: Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid :) Og det er veldig sant - selv om ting virker litt håpløst akkurat der og da, så ordner det seg alltid.

Vi er nå i alle fall her for å følge deg i forberedelsene mot å bli gravid også vi :)

Ja, ingenting er umulig :) Jeg skal tror på det!!! :klemmer:

Godt du fikk noen svar hos legen! Bedre å vite hva som er galt, enn å gå å lure på det. Og så bra du ble tatt på alvor selv om du ikke har prøvd så lenge! Håper det fungerer for deg nå da, med p-piller først og så pergo-kur etterpå. Mange som har fått hjelp av det etter hva jeg har lest rundt om i dagbøker her!

Ja, det er jeg kjempe glad for at han ikke sende meg hjem og sa prøv et år først. Jeg må nok innom andres dagboker og lese litt mer om det, har ikke fått tid fram til nå.

Innom med en klem :klemmer: Det er vel litt godt å få bekreftet mistanken? Synes du tok det veldig bra jeg, det er jo ikke rart at man blir litt trist av en sånn nyhet. Nå er det viktig å beholde optimismen, tror jeg. Og husk at det er mange som har blitt gravide selv om de har PCOS :jepp:

Lykke til, vennen!

:klemmer: tilbake. Ja det er litt godt å få bekreftet mistanken og være i gang for å gjøre noe med det, ikke bare sitte og vente 100 dager til til EL. Skal prøve å være optimist :)

Du er sterk, du GlamCat!! :klem: Dette går bra, vet du!

Kjedelig at det var som du fryktet, men nå vet du hvorfor, og det finnes heldigvis hjelp!

Fortsett å være sterk og tenke positivt, så går dette riktige veien!! :tommelsmil::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da har jeg begynt med det første brettet av p-piller. Uff, føles helt feil å begynne med p-piller når man har lyst til å bli gravid, men må man så må man.

Men nå om noe litt mer gladere:) I går var jeg på Nobelprisvinnerkonsert. Det var kjempe moro. Mange kjempe flinke artister. Håper jeg får billetter også neste gang:) og da har jeg en liten spire i magen som kan være med og høre på bra musikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du føler det er ulogisk å begynne med p-piller når du vil bli gravid, men det er heldigvis bare for en periode, til du begynner på pergo:)

Høres kjekt ut med Nobelprisvinnerkonsert! Kunne tenkt meg å være der jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glammy

Sorry for at jeg er så sjelden innom for tiden. Tør ikke å la meg stresse meg selv opp med for mye babyprat som du vet.

Skjønner godt at det føles litt motsatt å gå på piller nå, men så skal du se det hjelper på sikt :jepp: Masse lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...