Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

Bra det går bedre, Bettie. Men håper de finner ut nøyaktig hva som er problemet, ingenting som er verre enn å ikke vite. :klemmer:

God søndag, til deg også flickanvennen! :klemmer:

En veldig avslappende og koselig helg er dessverre snart slutt... Og neste helg er det jobbing igjen. Jeg skal jammen være glad når dette hardkjøret er slutt om en måneds tid :jepp:

Vi hadde besøk av to vennepar på fredag! Pizza, øl og brettspill. Kunne ikke blitt bedre :)

Rolig dag i går, men vi kom oss da en tur til byen. Var å kikket litt rundt for å få inspirasjon til morgengaver til hverandre. Litt teit egentlig, jeg hadde håpet å kunne overraske ham med en dyr klokke han alltid har hatt lyst på. Men nå har han visst byttet favoritt, og så har han nok skjønt at det var planen min. Så ville vel prøve å vise meg hva som sto øverst på listen nå. Bare dumt at klokkeselgermannen klarte å få ham helt hekta på en klokke til 45.000 kr... Blir LITT voldsomt å kjøpe den, synes jeg...

I dag har det bare vært sløving på sofaen med TV og strikking. Helt frem til vi faktisk kom oss på trening :trene: Og nå venter mer TV, strikking og lammestek til middag. NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Golden Girl

Jasså, har du ikke tenkt å bruke 45000 kr på morgengaven engang??? :lol:

Hørtes ut som en deilig helg!!

Ønsker deg en fin søndagskveld og en flott kommende uke!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hooooisann, DET var en stiv pris må jeg si! Du finner nok på noe annet fint, som ikke koster fullt så mye ;) For en stund siden leste jeg serien om Arn, og der var det vanlig å gi en gård til kona i morgengave :sjokkert:

Hva tror du at du får av han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen...

07. okt: 68,7 kg = 23,4 kg fett og 45,3 kg annet +0,3 kg (totalt -2,3 kg)

Tja... Hva skal en si? :klø: Fremdeles mer eller mindre på stedet hvil. Men heldigvis litt ned i fettprosent, trøster meg med det (selv om den er veldig usikker den målingen).

Mat: Har ikke vært spesielt flink... Bursdag hos svigerinne med 3 ulike kakesorter som alle måtte smakes på :sjenert: Men har tatt straffedager for det, altså (sukkerstoppen). Spist litt mye til lunsj, så her må jeg skjerpe meg litt! :jepp:

Trening:

10 treningspoeng. 45 + 60 min spinning og 60 min pilates. Burde klart mer, selv om målet bare var 10... Men bedre enn ingenting hvertfall. :jepp:

Link til veielista

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Golden Girl og Ilja!

Ja, prisen på den klokka var litt stiv... Ikke det, jeg skulle hatt råd til det. Men jeg synes det er litt tullete å bruke så mye på en klokke. :sjenert:

Foreløpig ser det ut til at han tenker på en slags alliansering. Men må innrømme at jeg synes kanskje det er litt "konete". Men nå skal jeg jo bli kone også, så det passer kanskje fint? :fnise:

Men om noen har noen gode ideer om hva jeg kan hinte frampå som et ønske så er det bare å komme med det! Jeg er selv veldig lite glad i å bruke penger, så har derfor ingen dyre ønsker... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga ikke morgengaver til hverandre, da vi begge var studenter og synes det ble litt dyrt. Vi hadde lyst å gi noe ordentlig hvis vi først skulle gi noe, noe som kunne vare lenge, men det hadde vi ikke råd til i tillegg til bryllupskostnadene. Vi avtalte helle at når vi har vært gift i 10 år, da skal vi gi hverandre noe skikkelig, Forhåpentligvis har vi bedre råd, og jeg har 10 år å tenke på hva jeg ønsker meg. Jeg hadde heller ingen store ønsker :)

Jeg synes smykker og klokker er fine å gi som morgengaver da det varer lenge. Men det er svindyrt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smykker er koselig å gi, men et bilde er heller ikke dumt, enten det er et kunstfotografi, maleri eller grafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykker er koselig å gi, men et bilde er heller ikke dumt, enten det er et kunstfotografi, maleri eller grafikk.

Enig, men da bør man være sikker på den andre sin smak, sånn at gaven ikke ender opp med å bli mer til seg selv enn til partneren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag

14. okt: 68,4 kg = 23,3 kg fett og 45,1 kg annet -0,3 kg (totalt -2,6 kg)

Ned igjen de få grammene jeg gikk opp forrige uke...

Mat: Har ikke flink... Sukkerstoppen er slutt og den har blitt "feiret" med to runder med kake + godterier på fredag...

Trening:

Heller ikke her har jeg vært noe flink: 9 treningspoeng. En styrkeøkt og en spinningtime + en god runde med mageøvelser.

Ser nesten ut til at jeg blir værende her på 68-tallet uansett om jeg spiser sunt og trener mye eller stapper i meg og nesten ikke trener :klø:

Link til veielista

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Flickan og Bettie! Fint dere holder liv i boka mi når jeg er så fraværende.

Det skjer null og niks her for tiden, så ikke så mye å skrive om. Jeg jobber, sløver på sofaen og strikker... Thats it!

På snart-prøve-fronten står det kanskje ikke så bra til, da... Temperaturene mine indikerer ikke noe klar EL denne måneden. Eller rettere sagt, jeg ser når EL skulle ha vært men så kom liksom aldri det vedvarende temperaturskiftet. Og fikk noen helt sinnsykt intense smerter i magen rett rundt EL (eller en til to dager etter), og var øm i hele magen i flere dager etterpå. Etter å ha lest litt rundt så tror jeg at jeg har hatt en cyste som har sprukket... Håper bare ikke det betyr at jeg har PCOS... :tristbla:

Så jeg burde ringe legen min å bestille en time, både for å få sjekket ut dette og for å fjerne spiralen. Men har rett og slett ikke noe privatliv på jobb (deler kontor og sitter i en gang hvor det uansett er ekstremt lytt), så jeg har ikke helt klart å organisere meg til å få ringt... Unnskyldninger, unnskyldninger, jeg vet. Jeg er bare ekstremt lite glad i å ringe... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stikke ut et lite ærend da vet du, så kan du ringe utendørs der ingen hører hva du sier. Gjør det stadig vekk jeg :fnise: Kan jo ikke risikere at noen på jobb hører at jeg spør hva resultatet på blodprøven min var for eksempel :nei:

Om du fortsatt er redd for at du kan ha PCOS anbefaler jeg deg å ta kontakt med privat gynekolog etter at du har tatt ut spiralen. Det var veldig godt å få eggstokkene undersøkt på UL, og selv om jeg ikke ble glad for å høre at jeg hadde cyster og mild PCOS, så visste jeg i det minste. Verre å gå og lure og bekymre seg uansett :Nikke:

Stor :klem: til Klematisen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det betyr at du har det da, men er kansje greit å få sjekket ut.

Jeg hadde nesten glemt sukkerstoppet jeg, har vært veeldig flink faktisk :) Men på søndag spiste jeg vafler, det var :sikle: etter så lang tid uten noe godt.

Ha en fin kveld snuppa mi :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiedag

21. okt: 68,0 kg = 22,8 kg fett og 45,2 kg annet -0,4 kg (totalt -3,0 kg)

Mat: Verste uka på mange år! Har stappet i trynet på snop, mat, øl, vin og sikkert en hel monsterpakke med ostepop.

Trening:

Enda verre enn forrige uke... Kun 4 poeng, 60 min squash :tristbla:

Både trening og mat har slidd helt ut denne uka, og allikevel har jeg den beste nedgangen på lenge :klø:

Link til veielista

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tid til KG akkurat nå, og skjer heller ikke så mye å "rapportere" om.

Har hatt en hyggelig helg med besøk av venner av samboeren. Og familiemiddag på søndag. Men litt slitsomt også ;)

Hadde til og med tenkt oss en tur ut på lørdag, men drosjenæringen har blitt så avhengig av GPS at de rett og slett ikke klarte å finne frem til huset vårt når adressen vår ikke fantes i systemet deres. :sur: Så da ble det rett og slett ingen tur ut... :tristbla:

Men en stor høst-:klemmer: til alle der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg bestilt time til legen for å fjerne spiralen! :sjokkert:

Enda noen uker til, men det gjør hvertfall at jeg bør få minst en hel prevensjonsfri syklus før vi starter prøvingen. :haar: og :rødme: på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Ilja!

:hoppe: litt jeg også!

Samboren begynner også å bli mer interessert og lurer på hvor mange muligheter for å bli gravide vi må unngå før bryllupet og hva det vil si at jeg ifølge kalenderen skal ha EL en av dagener rett etter bryllupet. Tror han var litt redd for å teppebombe egget mitt, mente det kunne bli litt forvirret :fnise:

Og så ble han veldig fornøyd når han hørte på nyhetene at forskere har funnet ut at menn blir smartere av å bli pappa! :rødme:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å begynne å prøve, da. At menn blir smartere av å bli pappa har jeg ikke hørt før, men man forsker jo på alt mulig nå, så det er sikkert riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...