Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

:vinke: Flickan, Bettie og Golden Girl!

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Det skjer veldig lite for tiden, kun jobbing...

Klarte å snike inn enda en treningsøkt i går, 1 time og 15 min spinning. Er veldig fornøyd med deg :)

Jobbing også i dag, men kvelden skal vi tilbringe med svigers. Det blir hyggelig :jepp:

Ha en fortsatt fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veiedag igjen...

30. sept: 68,4 kg = 23,6 kg fett og 44,8 kg annet -0,2 kg (totalt -2,6 kg)

Hm, ikke noe særlig nedgang å spore denne uka heller :tristbla: Til tross for at jeg har trent som aldri før... :sukk:

Mat: Har vært ganske flink. Ikke noe godteri, chips e.l. Men et stykke eplekake i svigermors bursdag og en vaffelplate som erstatning for frokost på søndag... :sjenert:

Trening:

UKE 39 (tir-man)

Tirsdag: 0

Onsdag: 30 min jogging på tredemølle (367 kcal) + 60 min styrke = 6 poeng!

Torsdag: 0

Fredag: 1 time og 15 min spinning (glemte pulsklokka) = 5 poeng!

Lørdag: 0

Søndag: 30 min styrke (108 kcal) + 60 min spinning (503 kcal) = 6 poeng!

Mandag: 1 time spinning (rundt 500 kcal, tok inn naboens pulsklokke) = 4 poeng!

Foreløpig sum: 21/10

Superfornøyd! :hoppe: Men merker at kroppen ikke er vant til så mye trening, så er ganske sliten nå...

Link til veielista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Ikke godt å si hvorfor det ikke er noen nedgang. Men noen ganger har man altså sånne vektterskler som man sliter litt med å komme over. Men om du fortsetter som du har gjort til nå VIL det komme, det er helt sikkert. Ikke mist motet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Ikke godt å si hvorfor det ikke er noen nedgang. Men noen ganger har man altså sånne vektterskler som man sliter litt med å komme over. Men om du fortsetter som du har gjort til nå VIL det komme, det er helt sikkert. Ikke mist motet :klemmer:

Merker uansett at jeg blir i bedre form, så trening er jo absolutt ikke bortkastet selv om det ikke synes på vekta! :)

Og hadde jeg orket så hadde det nok vist igjen litt med målebånd også... Men satser heller på å følge med fettprosent, enklere det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra jeg ikke er alene om å gå på do først da :ler: Om jeg ikke husker feil gikk jeg ned nøyaktig 0,2 kg da jeg veide meg før og etter en aldri så liten dorunde for et par uker siden. Så du har helt rett, 0,2 kg ER faktisk en bæsj :fnise:

Men uansett var det jo minus da, om det ikke var så fryktelig mye. Kanskje er du på trivselsvekta di nå, så kroppen er meget motvillig til å endre på noe som helst? Hvor høy er BMIen din da, om du vil si det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg ikke er alene om å gå på do først da :ler: Om jeg ikke husker feil gikk jeg ned nøyaktig 0,2 kg da jeg veide meg før og etter en aldri så liten dorunde for et par uker siden. Så du har helt rett, 0,2 kg ER faktisk en bæsj :fnise:

Men uansett var det jo minus da, om det ikke var så fryktelig mye. Kanskje er du på trivselsvekta di nå, så kroppen er meget motvillig til å endre på noe som helst? Hvor høy er BMIen din da, om du vil si det?

BMI'en min ligger rundt 24 nå. Ikke overvektig ifølge den, altså. Men fremdeles den høyeste enden av hva som anses som normalt.

For et par år siden var jeg veldig flink å trene og spise sunt (men ikke så flink å sove nok...), og da var jeg nede i en BMI på 22,8. Og dit vil jeg gjerne igjen :jepp: 3 kg og litt igjen til jeg er der. Men sikkert 5-6 kg fett ifra hvordan jeg var da, må nok få opp muskelmassen litt også ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke trening i går... :sjenert: Så besøkte heller en venninde mens mennene våre trente :D

Og i går tok jeg min første folat-pille! :hoppe: Mindre enn tre måneder til vi gifter oss OG blir prøvere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo hende at kroppen din da har funnet sin trivselsvekt, og at det er derfor den nekter å gi slipp på de kiloene du vil bli kvitt? Jeg vet ikke jeg altså, men for min del løsnet det på vekta da jeg kuttet ned på sukker og allslags raske karbohydrater, i tillegg til trening selvsagt :)

Hørtes ut som en koselig kveld igår forresten! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle akkurat til å spørre om når du skulle begynne med folat, men så jo nå at du begynte i går. Ikke lenge til nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang er nedgang uansett. Her telles milligram, bare så du vet det. Og så flink som du er til å trene, bygger du jo godt med muskler, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nedgang er nedgang uansett. Her telles milligram, bare så du vet det. Og så flink som du er til å trene, bygger du jo godt med muskler, da.

Tusen takk for oppmuntring, Bettie! :klemmer: Håper det går bedre med deg, forresten! Har vært dårlig på å lese andres bøker i det siste... :sjenert:

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra trening, først 45 min spinning og så en time pilates. Synes (hvertfall foreløpig) at pilates er litt vel langsomt, men er vel en grei avveksling. Og så sier de fleste at det må prøves noen ganger før en kommer inn i det og gjør øvelsene skikkelig. Så jeg får kanskje gi det en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle akkurat til å spørre om når du skulle begynne med folat, men så jo nå at du begynte i går. Ikke lenge til nå :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ngår litt bedre med meg, men jeg skal utredes videre.

Ønsker deg en riktig god helg

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...