Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klemmer: Flickan, Ilja og Veumjenta! Håper dere har en super søndag!

Da har jeg PRØVD å komme meg på trening... Har tydeligvis aldri trent søndag formiddag før, for ikke visste vi at de ikke åpnet før kl. 14 :fnise:

Så nå blir det litt støvsugings før vi prøver igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Imponert over at du prøver IGJEN!! Hadde det vært meg hadde det første forsøket vært meer enn godt nok!! Faktisk like godt som om jeg hadde trent, for det hadde jo ikke vært min feil at det var stengt! Queen of excuses.... :rodme:

Ha en fin søndag!! Blir spennende å se på vekta i morra da. Jeg er også spent!! ;) På min vekt altså.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du prøver IGJEN!! Hadde det vært meg hadde det første forsøket vært meer enn godt nok!! Faktisk like godt som om jeg hadde trent, for det hadde jo ikke vært min feil at det var stengt! Queen of excuses.... :rodme:

Ha en fin søndag!! Blir spennende å se på vekta i morra da. Jeg er også spent!! ;) På min vekt altså.. :ler:

Hehe, er ganske flink på unnskyldninger jeg også. Men det ble faktisk trening! Men ikke støvsuging, det liker jeg enda mindre... :sjenert:

Blir spennende med veiedag på tirsdag ja, men jeg snikveide meg litt i dag og det var ikke veeeldig positivt. Ikke så negativt, heller for den saks skyld...

Ha en fin søndag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde latt være å prøve for annen gang, jeg. Flink du var.

Det gikk greit å komme seg avgårde igjen. Heldigvis var vi to om det, både meg og samboeren. Da blir det litt enklere.

Og så fikk jeg forbrunnet over 800 kcal! Så det ble feiret med biff og rødvin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen på deg!

Så utrolig flink du var med trening i går da! Jeg tror jeg hadde gjort som resten her og sett meg fornøyd med det første forsøket ;) Men 800 kcal da - det er jo superrått!! Jeg må trene intensiv spinning i 1,5 time for å forbrenne SÅ mye jeg (har testet med pulsklokke) Utrolig flink er du!!

Ha en fortreffelig dag da Klematis :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Ha en super dag du også, Veumjenta!

Har faktisk nesten like høy snittpuls med squash som med spinning. Og når vi spiller squash så går det ikke like mye tid bort i oppvarming og uttøying, så kaloriforbruket blir noenlunde det samme. Jeg har merket meg at jeg brenner ca 10 kcal/min når jeg tar sånn passe hardt i :)

Til noe helt annet, men ikke så ukjent tema her inne: snart-prøve-snakk :fnise:

Nå er enda en syklus over ifølge tempen min. Denne ble vel nøyaktig 28 dager, så det må jo være så normalt som det går an! Eller, jeg har kanskje litt sen EL da, FF sier dag 18, jeg sier dag 17. Det vil si at lutealfasen er på 10-11 dager, i det korteste laget men på riktig side av hva som regnes som normalt. Kanskje det ordner seg litt når jeg fjerner spiralen? :klø:

Begynner å bli veldig klar for å sette i gang nå! Søte samboer sa til og med her om dagen at nå måtte jeg lese meg opp på alt som kunne øke sjansene våre :rødme: Så da MÅ jeg vel bare kjøpe meg en bok til, f.eks. "Vi ønsker oss barn" :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Ha en super dag du også, Veumjenta!

Har faktisk nesten like høy snittpuls med squash som med spinning. Og når vi spiller squash så går det ikke like mye tid bort i oppvarming og uttøying, så kaloriforbruket blir noenlunde det samme. Jeg har merket meg at jeg brenner ca 10 kcal/min når jeg tar sånn passe hardt i :)

Til noe helt annet, men ikke så ukjent tema her inne: snart-prøve-snakk :fnise:

Nå er enda en syklus over ifølge tempen min. Denne ble vel nøyaktig 28 dager, så det må jo være så normalt som det går an! Eller, jeg har kanskje litt sen EL da, FF sier dag 18, jeg sier dag 17. Det vil si at lutealfasen er på 10-11 dager, i det korteste laget men på riktig side av hva som regnes som normalt. Kanskje det ordner seg litt når jeg fjerner spiralen? :klø:

Begynner å bli veldig klar for å sette i gang nå! Søte samboer sa til og med her om dagen at nå måtte jeg lese meg opp på alt som kunne øke sjansene våre :rødme: Så da MÅ jeg vel bare kjøpe meg en bok til, f.eks. "Vi ønsker oss barn" :lur:

Så moro. tror 10-11 dager er en helt fin lengde. Det viktigste er at egger får tid til å feste seg. Under 9 dager er ikke gunstig, men kan gå helt fint det og, siden egget normalt fester seg mellom dag 6 og 10.

Jeg driver og leser "vi ønsker oss barn" nå, er litt usikker på hva jeg synes enda. Har lest andre bøker som er bedre tror jeg. Er en del blanding av kinesisk og vestlig medisin, hvor en del av det fremstår veldig som synsing. litt sånn "spis ditt og datt for balanse i sjelen" linksom. Den vestlige medisinen er enklere å forholde seg til, da den ofte har forskning som støtter opp om påstander. Den kinesiske medisinen blir litt for mye svada etter min mening, naturviteren som jeg er. :ler: Selv om jeg har stor tro på akkupunktur f eks.

En bit som er veldig bra i "vi ønsker oss barn" er den om alternativer til naturmetoden. Assistert befruktning, pergo, osv. Og for de som sliter vil jeg absolutt anbefale boken, da den gir god innsikt i hvilke alternativer som finnes. Men vi håper jo at dere slipper å "slite". Jeg vil nok heller anbefale "planlegg svangerskapet", husker ikke forfatteren i hodet, men den ligger i bloggen min. Men dette må jo du selv vurdere da :) Begge er uansett korte og lettleste bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro. tror 10-11 dager er en helt fin lengde. Det viktigste er at egger får tid til å feste seg. Under 9 dager er ikke gunstig, men kan gå helt fint det og, siden egget normalt fester seg mellom dag 6 og 10.

Jeg driver og leser "vi ønsker oss barn" nå, er litt usikker på hva jeg synes enda. Har lest andre bøker som er bedre tror jeg. Er en del blanding av kinesisk og vestlig medisin, hvor en del av det fremstår veldig som synsing. litt sånn "spis ditt og datt for balanse i sjelen" linksom. Den vestlige medisinen er enklere å forholde seg til, da den ofte har forskning som støtter opp om påstander. Den kinesiske medisinen blir litt for mye svada etter min mening, naturviteren som jeg er. :ler: Selv om jeg har stor tro på akkupunktur f eks.

En bit som er veldig bra i "vi ønsker oss barn" er den om alternativer til naturmetoden. Assistert befruktning, pergo, osv. Og for de som sliter vil jeg absolutt anbefale boken, da den gir god innsikt i hvilke alternativer som finnes. Men vi håper jo at dere slipper å "slite". Jeg vil nok heller anbefale "planlegg svangerskapet", husker ikke forfatteren i hodet, men den ligger i bloggen min. Men dette må jo du selv vurdere da :) Begge er uansett korte og lettleste bøker.

Satser på at 10 dager er nok, ja! Og jeg skal jo ruge i varmen på bryllupsreise, så kanskje ting gror ekstra fort ;)

Tusen takk for boktips! Jeg skal sjekke dem ut begge. :) Er nok også enig at at sånn "svadamedisin" for å få sjelen i balanse ikke er noe for meg ;) Men litt sånn uvitenskaplige ting som har et mer eller mindre definert område det skal hjelpe på kan jeg heller være med på. A la grapefruktjuice for mer EL-slim og sånn.

Synes det høres bra ut med en del for slitere. Selv om jeg selfølgelig ikke håper vi blir det, så må jeg innrømme at jeg kanskje tror vi kan bli det... :sjenert: Og da er det fint å kunne lese litt om alle tingene som kan gjøres for å hjelpe og at det faktisk ikke er håpløst uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uka mi også slutt!

UKE 38 (tir-man)

Tirsdag: 0

Onsdag: Reise rett etter jobb = 0

Torsdag: Reise = 0

Fredag: 0

Lørdag: 0

Søndag: 1,5 time squash (818 kcal) = 6 poeng!

Mandag: 1 time Bosu/MRL (410 kcal) = 4 poeng.

SUM: 10/10 :hoppe:

Fortsetter med mål et oppnåelig mål på 10 poeng. Jobber veldig lange dager for tiden, og tenker jeg må begynne i det små skal dette vare. :jepp:

Første gang jeg prøver Bosu, og vet ikke helt om jeg likte det så godt... Litt "kone"-trim... Men grei avveksling.

Veiedag i morgen :redd:

Må bare få med meg dette her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!

23. sept: 68,6 kg = 23,1 kg fett og 45,5 kg annet -0,2 kg (totalt -2,4 kg)

Hm, ikke noe særlig nedgang å spore denne uka heller. Må kikke litt nøyere på om det er noe annet jeg må legge om i kostholdet også tror jeg :klø:

Mat disse to ukene: Har vært ganske flink. Ikke noe godteri, chips, kaker e.l. Ca 4 glass vin.

Trening denne uka: 1,5 time squash og 1 time Bosu/MRL = 10 trimpoeng.

Link til veielista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er, Klematis! Litt nedgang var det jo tross alt, da går det riktig vei, og så klarte du målet for sist uke, til tross for travel dager. Må :klappe: for deg vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du er flink. Om du har hatt en fin og jevn vektnedgang en stund nå, så er det helt normalt at nedgangen stagnerer litt. Bare fortsett med trening og sunt kosthold så slipper kroppen snart de resterende kiloene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler. Det er en eller annen vektterskel man skal over, og da står vekta ganske stille en stund til nedgangen fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for oppmuntring, jenter! Dere er best! :klemmer:

Jeg kan jo hvertfall glede meg over at jeg har gått ned over 3 kg fett og bygget pittelitt muskler :) Selv om det har tatt 5 måneder. Men har vel eeegentlig ikke gått så aktivt inn for å slanke meg, heller. Har liksom håpet at ved å tenke positive tanker og veie meg så skal jeg gå ned... :sjenert:

Men NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes og du er flink. Og 3 kg fett er jo veldig bra. :klappe: Du får huske på at det er sunt med en langsom vektnedgang. Da er det større sjanse for å beholde den nye vekten. Og du har jo vært helt super-flink med treningen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Jeg også syns du er kjempeflink!!! :klappe: Så klapp deg fornøyd på skuldra, du har vært kjempeflink!! Så du skal bare bli enda bedre, ikke begynne å være flink! "To-to-tog du 'an?" ;)

Ønsker deg en superfin helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...