Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

Utslettene er jo hormonutslett - hormoner som går over fra oss til babyen. Smurfen min har også fått det og jeg husker at Ephelille også hadde. Men jeg kan ikke komme på noen måte å få det til å forsvinne raskere på :klø: (Litt upassende med kvisetryne i jula, kanskje... :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utslettene er jo hormonutslett - hormoner som går over fra oss til babyen. Smurfen min har også fått det og jeg husker at Ephelille også hadde. Men jeg kan ikke komme på noen måte å få det til å forsvinne raskere på :klø: (Litt upassende med kvisetryne i jula, kanskje... :fnise:)

Det er helt normalt det utslettet og det går ovar av seg selv :) Det beste er er å la babyhuden få være i fred.

Jeg vet at det er vanlig og regnet med at det bare var å ta tiden til hjelp. Lurte egentlig bare på om det var noen tips a la holde huden tørr, vaske av melk etter amming eller lignende som gjorde det hakket bedre. Ingen planer om å utsette den lille perfekte skapningen for salver og kremer unødig, nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er vanlig og regnet med at det bare var å ta tiden til hjelp. Lurte egentlig bare på om det var noen tips a la holde huden tørr, vaske av melk etter amming eller lignende som gjorde det hakket bedre. Ingen planer om å utsette den lille perfekte skapningen for salver og kremer unødig, nei ;)

Jeg lurer på om de på helsestasjonen sa, den gangen Ephelille var liten og hadde slikt utslett, at vi kunne smøre huden hvis den ble tørr pga utslettene.

God jul til deg også, Klematis! Håper dere får en fin jul! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God jul, Klematis! :klemmer:

God jul til deg også! :klemmer:

Jeg lurer på om de på helsestasjonen sa, den gangen Ephelille var liten og hadde slikt utslett, at vi kunne smøre huden hvis den ble tørr pga utslettene.

God jul til deg også, Klematis! Håper dere får en fin jul! :klemmer:

Utslettet har bare blitt verre og verre, så i dag var vi på apoteket og hørte hva de anbefalte. Kjøpte en fet kuldekrem de anbefalte, så håper det hvertfall fører til at huden ikke sprekker og det går betennelse i det.

Og fortsatt god jul! :klemmer:

GOD JUL :nissevink:

:klemmer:

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de juleste dagene over. Har kosa oss masse hjemme hos foreldrene mine, og på lørdag fikk vi til og med sneket oss avgårde på fest! Lille Knirk var visst veldig snill med mormor og morfar og spiste erstatning av flaske som bare det :nigo: Hadde pumpet ut til to måltider også, men valgte å spare dem siden det gikk så fint med erstatning. Så da har vi muligheten til å ha barnevakt en gang til denne jula.

Tenkte oss egentlig ut å spise for å feire bryllupsdagen vår, mannen fikk penger til det, barnevakt og sjåfør i gavekort fra foreldrene mine til jul. Men det er jo ingen restauranter som har åpent på nyttårsaften. Dessuten så forsvinner en restauranttur og barnefri litt i mange andre gode middager og mye hjelp med vesla, så vi har avtalt at vi tar det en gang de er på besøk hos oss. :jepp:

Vesla vokser og blir større og større dag for dag. Veide henne for et par dager siden og da var hun allerede 5,2 kg! Og så har hun begynt å smile til oss, det er SÅ koselig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Lille Knirk høres kjempe herlig ut :rødme:

Godt nytt år til dere :klemmer:

Godt nytt år til deg også! :klemmer:

Hvordan går det i Klematisheimen? Antar at lille Knirk holder dere opptatt :)

Her går det bare bra. Men har ikke vært innom KG på laaang tid før i går. Og da fikk jeg ikke helt ånden over meg til å oppdatere dagboka, vet ikke helt hvor jeg skal begynne ;)

Lille Knirk vokser og har det bare bra. Smiler masse, men har begynt å kreve bittelitt mer oppmerksomhet. Fremdeles langt fra slitsom, så vi nyter fremdeles å ha den snilleste ungen jeg har hørt om :nigo:

Litt småtull med amminga for tiden, hun vil ikke helt suge alltid, helst bare slikke litt på, kanskje suge et par tak og spytte ut melka. Jeg bør kanskje bare være litt "streng" og ikke la henne få oftere enn hver 4. time ca? Men ikke så lett å holde tilbake når hun viser tydelige tegn på å ville ha pupp og ikke vil ta smokken...

Jeg får ta meg en dagbokrunde også snart, men ikke i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke holdt igjen så lenge. Hun er jo så liten enda. Her hender det fortsatt det går bare 2 timer mellom ammingene, andre ganger går 5 timer. Den lille bør få styre dette helt selv, selv om det er slitsomt til tider. Sannsynligvis går det over etter hvert. Men det er klart, om du må frem med puppen hele tiden over lang tid bør du gjøre tiltak. Jeg ville tilbudt når hun er interessert, men tatt den bort dersom hun ikke gjør noe, evt bare bruker deg som smokk. Da vet du at hun ikke er sulten hvertfall, og fortsett å tilby smokk. Har du prøvd å dyppe smokken i sukkervann? Det funker for mange. Har du prøvd flere forskjellige smokker? Noen liker de med "flat" tupp, andre liker de runde. Ikke gi opp, vet om flere som plutselig har tatt den selv etter en god stund.

Og til sist, ikke hør på meg, men gjør det du kjenner er riktig ;)

:klemmer: til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke holdt igjen så lenge. Hun er jo så liten enda. Her hender det fortsatt det går bare 2 timer mellom ammingene, andre ganger går 5 timer. Den lille bør få styre dette helt selv, selv om det er slitsomt til tider. Sannsynligvis går det over etter hvert. Men det er klart, om du må frem med puppen hele tiden over lang tid bør du gjøre tiltak. Jeg ville tilbudt når hun er interessert, men tatt den bort dersom hun ikke gjør noe, evt bare bruker deg som smokk. Da vet du at hun ikke er sulten hvertfall, og fortsett å tilby smokk. Har du prøvd å dyppe smokken i sukkervann? Det funker for mange. Har du prøvd flere forskjellige smokker? Noen liker de med "flat" tupp, andre liker de runde. Ikke gi opp, vet om flere som plutselig har tatt den selv etter en god stund.

Og til sist, ikke hør på meg, men gjør det du kjenner er riktig ;)

:klemmer: til deg :)

Takk for svar :)

Nå har hun nettopp hatt to ganske store måltider med bare 2,5 times mellomrom. Men så sov hun 6,5 time i strekk i natt da, så kanskje derfor hun var så sulten nå i morges?

Problemet med å tilby puppen så ofte er at hun stimulerer melkeproduksjonen så voldsomt. Og når dette skjer mest på kvelden så blir puppene harde som stener i løpet av natten. Jeg orker ikke stå opp om natta å pumpe...

Hun tar smokk veldig ivrig det meste av tiden. Bare ikke når hun er mett, når hun er sulten eller når hun bare vil kosesutte på puppen istedenfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...