Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

Lille Knirk :hjerte: , herlig kallenavn.

Koselig å lese litt om dagene deres.

:klemmer:

:klemmer: tilbake!

Supersløv helg, har omtrent ikke vært ute av huset. Eller vi kom oss faktisk ut på en trilletur i nabolaget i går. Men det gikk heller tregt, jeg hadde skikkelig magekramper i hele går. Altså i "spise-magen", ikke "baby-magen". Vet ikke hva det var, men det var helt pyton... Heldigvis ikke så lange "tak", men fy fader så vondt det var!

Sitter her og prøver å lage fotokalender vi har tenkt å gi til besteforeldre ++ til jul. Ser ut som jeg ikke er den eneste som driver med det i kveld, serveren til FotoKnudsen er som sirup! Håper vi rekker å få dem i tide, men vi trenger hvertfall ikke å sende dem til noen i posten så det holder å få dem før vi reiser herifra.

Ellers har jeg planer om å strikke en del julegaver, men jeg kommer liksom ikke i gang. Svigerfar skal få en lue... Det er gjort på en dag eller to, men jeg må jo sette i gang. Så holder jeg på med et sjal jeg tenkte skulle være til niesen min, men det blir litt stort for en 4-åring. Så vet ikke helt om jeg skal gi det til noen andre eller beholde det selv. Så har jeg strikket en lue og et matchende skjerf (det er ikke 100% ferdig, mangler et par timer strikking), mulig jeg gir det til svigerinnen min? Hun har nemlig ønsket seg hjemmelagde gaver. Og svoger har kommentert at han bruker sokkene han fikk i fjor jul veldig mye, så kanskje jeg skulle ha strikket et par til ham i år også? Og så holder jeg på med en strikka puff som jeg hadde tenkt å gi til søsteren min, men mangler litt garn. Har en avtale med en dame i Skottland som skal sende meg noen nøster, men jeg vet jo ikke om jeg får dem i tide. Hvordan skal jeg få tid til alt dette mellom mating og bleieskift? :klø:

Lille Knirk og jeg reiser forresten hjem til foreldrene mine på tirsdag mens mannen reiser på kurs. Så joiner han oss og blir over helga. Blir spennende å se hvordan det går med vesla på fly. Har planer om å reise uten mye baggasje for å gjøre det enklest mulig for meg selv. Endte opp med å kjøpe et brukt barnesete som kan brukes hjemme hos foreldrene mine for å unngå å sende det vi skal bruke daglig som innsjekket baggasje på fly med fare for å skade det. Og vogn har jeg kommet frem til at jeg ikke orker å dra på siden jeg reiser alene med henne. Mamma skulle sjekke om det var noen hun kjente som hadde en gammel vogn vi kunne låne i noen dager. Hvis ikke får vi nøye oss med å gå tur på handlesenter og ha henne i bilsetet i en handlekurv eller på armen/i bæresjal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir helt :overrasket: over alt du får gjort med en liten baby på slep! :jepp:

Høres ut som dere koser dere masse! :strix:

Jeg gjør egentlig ikke noe som helst, føler jeg. :forvirret: Men vi koser oss mens vi ikke gjør noe, hvertfall! ;)

I dag har vi vært på helsestasjonen. Helsesøster som var på hjemmebesøk mente navlen hennes kanskje trengte å "brennes" (uten at jeg vet hva hun mente med det). Men på kontrollen i dag mente hun den så helt fin ut, trengte ikke gjøre noe som helst :)

Og Lille Knirk hadde lagt på seg over 400 g siden hun ble veid sist for 9 dager siden! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, var i fryseren nettopp for å hente opp noe til middag. Og der har mannen ryddet. Veldig fint det, men han har tatt ut all brystmelka som jeg hadde pumpet og fryst og glemt å sette den tilbake! :kjefte: Så da var det forgjeves arbeid og smerte... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, var i fryseren nettopp for å hente opp noe til middag. Og der har mannen ryddet. Veldig fint det, men han har tatt ut all brystmelka som jeg hadde pumpet og fryst og glemt å sette den tilbake! :kjefte: Så da var det forgjeves arbeid og smerte... :tristbla:

:dåne: Skulle være flink ja. Tror det hadde blitt synd på Snoppen da ja... Nei uff, stakkars både deg og mannen din. Tviler på at han gjør det igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dåne: Skulle være flink ja. Tror det hadde blitt synd på Snoppen da ja... Nei uff, stakkars både deg og mannen din. Tviler på at han gjør det igjen. ;)

Nei, tror nok ikke han gjør det igjen... Han hadde ganske dårlig samvittighet. Og hadde sagt til seg selv når han tok ut boksen med poser at de MÅTTE han huske å sette tilbake... :tunge1:

Så godt at Lille Knirk vokser og trives :strix:

*matvett* :spise:

Matvett har hun så det monner :fnise: Totalt opp over 750 gram, det viser faktisk ganske godt også. Har til og med vokst ut av de minste bodyene nå, de er korte på armene og veldig vanskelige å knappe i skrittet. Mannen mente hun snart ble tjukkebollafeita, synes jeg ikke var noe hyggelig sagt :snurt: Hehe.

Nå er Lille Knirk og mor hos mormor og morfar. Flyturen hit gikk kjempefint! Hun sov gjennom hele greiene. Nå var det jo en ultrakort flytur da, men take-off og landing var det jo uansett, og er vel ofte det som er problemet. Far kommer i morgen og så blir vi til over helga. Alle slektinger her synes det er SÅ stas. Greit å få gjort unna noen "pliktbesøk" nå slik at vi slipper å kjøre rundt som gale i jula. Rekker nok de fleste en omgang til da uansett, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så flink til å oppdatere, gitt... :sjenert:

Flyturen gikk over all forventning! :) Hun sov hele veien begge veier. Så det kan vi trygt gjøre igjen. :jepp:

Lille Knirk er ikke like liten lenger, tenk hun er snart en måned gammel! Og merker at hun er hakket mer krevende nå. Har vært ganske mye urolig de siste dagene, virker som hun har mye vondt i magen. Og jeg er mye mer sliten, selv om jeg egentlig sover akkurat like mye som for et par uker siden.

Og jeg har fått tette melkeganger i den ene puppen :tristbla: Det er sykt vondt, kan ikke ligge på den siden. I tillegg er brystvorten på denne puppen veldig sår, så at behandlingen er å amme annenhver time er ikke akkurat godt nytt for meg... Siden vesla til slutt sovnet i senga med meg for en times tid siden, så orker jeg ikke vekke henne for å prøve å gi. Så nå er planen å pumpe den vonde puppen så får hun få den gode når hun våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese hvordan det går med dere :klem:

Bra at hun legger på seg da! Babyer skal jo være litt lubne etter min mening :Nikke:

Er vel ikke uvanlig at det blir mer slitsomt etter hvert som de kommer ut av fødsels-komaen kanskje? :klø: Mener å huske at det var litt slik med venninners babyer og.

Kanskje det er naturens gang for å la mor få komme seg til hektene etter en fødsel? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese hvordan det går med dere :klem:

Bra at hun legger på seg da! Babyer skal jo være litt lubne etter min mening :Nikke:

Er vel ikke uvanlig at det blir mer slitsomt etter hvert som de kommer ut av fødsels-komaen kanskje? :klø: Mener å huske at det var litt slik med venninners babyer og.

Kanskje det er naturens gang for å la mor få komme seg til hektene etter en fødsel? :vetikke:

Hun har egentlig blitt så veldig lubben, men veldig lang synes jeg. Har allerede vokst utav størrelse 50 og en del av bodyene i størrelse 56 begynner også å bli veldig små. Kjolen jeg hadde strikket som skulle være i størrelse 3 måneder og jeg tenkte ville være alt for stor på julaften ser ut til å være for liten allerede, før hun engang har hatt den på...

Føler meg litt mer ovenpå i dag, selv om jeg var oppe til nesten to i natt. For å strikke ferdig en julegave, ikke fordi Lille Knirk var umulig eller noe :fnise: Men så sov vi til halv tolv i dag også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jammen Lille Knirk en måned gammel allerede! :sjokkert:

Hun vokser og trives rimelig bra. Har slitt litt med vondt i magen den siste tida. Romler skikkelig og setter i noen voldsomme skrik innimellom. Spesielt på kveldstid er det ganske ille, men har ikke funnet ut at det er noe jeg spiser i løpet av dagen som gjør det heller.

Vi er hjemme alene for første gang nå. Mannen er avgårde på skitur. Gikk helt greit første natta alene og regner i grunnen med at det skal gå fint hele helga. Har en del jeg skulle ha gjort med ferdigstrikking av et par gaver, innpakking av julegaver, innkjøp av den aller siste julegaven og helst burde jeg fått kjøpt noe lite til bryllupsdagen vår også. Og i tillegg burde jeg laget, printet ut og fått sendt avgårde takkekort for barselgaver/julekort... Jeg får rett og slett sette opp en liste, tror jeg!

- Strikke ferdig gave til svigerfar

- Strikke ferdig gave til svigerinne

- Strikke ferdig gave til søsters (venter på mer garn i posten)

- Finne gaven til svigers (aner ikke hvor den har blitt av...)

- Hente kalenderne vi skal gi i gaver på posten (satser på at de kommer i morgen)

- Kjøpe gave til svoger

- Pakke inn alle gavene som skal til Østlandet

- Få levert alle gavene som skal til Østlandet

- Lage og sende takkekort/julekort

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 måned-ja tida flyr! :) Flinke knirk!

Og du er også flink, fått streka ut flere ting på lista, nesten samtidig som du laga den!

Blir handlingsinspirert når jeg ser at folk er flinke i heimen, og særlig når det er lister i bilder!

Jeg elsker å lage lister og arbeidsplaner, problemet er heller at mye tid går bort i logistikk og mindre tid til å faktisk gjøre det jeg planlegger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør! :snø: Kanskje det blir hvit vestlandsjul i år?

Føler jeg har fått gjort masse i dag! :) Har fått kjøpt de siste gavene. Eller mangler kanskje noe til foreldrene mine? :klø: Har hvertfall alt klart som skal sendes med mannens søster til andre kanten av landet! Og har pakket alle gavene inn.

Og så har jeg ordnet med alle julekortene. Veldig sent, så de kommer jo ikke frem før i romjula, men det får bare være... Første året jeg sender et eneste julekort, så kan ikke få det helt til første gangen :fnise:

Litt irriterende at hverken garnet til gaven til søstersen eller kalenderne var kommet... :sukk: Så da må vi innom mannens søster en tur til over helga å levere de kalenderne som skal med til Østlandet. Og jeg tviler på at gaven til søstersen blir ferdig, så derfor har jeg kjøpt et par andre ting til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 måned-ja tida flyr! :) Flinke knirk!

Og du er også flink, fått streka ut flere ting på lista, nesten samtidig som du laga den!

Blir handlingsinspirert når jeg ser at folk er flinke i heimen, og særlig når det er lister i bilder!

Jeg elsker å lage lister og arbeidsplaner, problemet er heller at mye tid går bort i logistikk og mindre tid til å faktisk gjøre det jeg planlegger ;)

Vel, føler meg ikke akkurat så "flink i heimen". For mellom denne lista mi og amming og bleieskift så får jeg ikke gjort noe annet her enn å rote helt sinnsykt. Så her flyter det av alt mulig greier, og jeg har spist frossenpizza to dager på rad :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, føler meg ikke akkurat så "flink i heimen". For mellom denne lista mi og amming og bleieskift så får jeg ikke gjort noe annet her enn å rote helt sinnsykt. Så her flyter det av alt mulig greier, og jeg har spist frossenpizza to dager på rad :fnise:

Her har det også gått en del i frossenpizza i tiden etter guttungen kom ;) Og det å spise varme måltid har fått en helt ny verdi!

Kos dere i dagene frem mot og i jula!

Koselig at du sender ut julekort, og de blir nok satt pris på når de kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også gått en del i frossenpizza i tiden etter guttungen kom ;) Og det å spise varme måltid har fått en helt ny verdi!

Kos dere i dagene frem mot og i jula!

Koselig at du sender ut julekort, og de blir nok satt pris på når de kommer!!

For ikke å snakke om det å sitte ned og spise :fnise: Vi var på Ikea her om dagen og når vi vel og vakkert hadde fått satt oss ned og spist, spurte mannen om jeg ville vite hvor mye tid vi hadde brukt på måltidet. Joda 13 min inkludert henting og betaling :fnise: Og da satt vi på skift å rugga på vogna også :ler: Snakk om å sluke maten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har det også gått en del i frossenpizza i tiden etter guttungen kom ;) Og det å spise varme måltid har fått en helt ny verdi!

Kos dere i dagene frem mot og i jula!

Koselig at du sender ut julekort, og de blir nok satt pris på når de kommer!!

For ikke å snakke om det å sitte ned og spise :fnise: Vi var på Ikea her om dagen og når vi vel og vakkert hadde fått satt oss ned og spist, spurte mannen om jeg ville vite hvor mye tid vi hadde brukt på måltidet. Joda 13 min inkludert henting og betaling :fnise: Og da satt vi på skift å rugga på vogna også :ler: Snakk om å sluke maten :jepp:

Vi har i grunnen hatt tid til varm middag ved bordet med stearinlys og greier hver dag. Tror kanskje Lille Knirk sover litt mer enn en gjennomsnittsbaby ;) I dag har jeg og vesla vært på middag hos søsteren til mannen, så da ble det lammestek :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i grunnen hatt tid til varm middag ved bordet med stearinlys og greier hver dag. Tror kanskje Lille Knirk sover litt mer enn en gjennomsnittsbaby ;) I dag har jeg og vesla vært på middag hos søsteren til mannen, så da ble det lammestek :nigo:

Sorry, men sånn hadde vi det første måneden også :ler:

Men nå er vi endelig der hun bare kan sitte i vippestolen under middagen. Var verre den tida midt på da hun bare ville bæres under middagen.

Ha en fin mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men sånn hadde vi det første måneden også :ler:

Men nå er vi endelig der hun bare kan sitte i vippestolen under middagen. Var verre den tida midt på da hun bare ville bæres under middagen.

Ha en fin mandag.

Jaja, vi må bare nyte det så lenge det varer istedenfor å tenke på at det nok blir verre :)

Håper du også har en strålende mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Knirk har fått masse utslett i fjeset, ikke pent :( Ser ut som en kvisete tenåring... Hvis noen har noen tips og triks for å få det til å heles litt fortere så er de hjertelig velkomne!

Har hatt en ganske effektiv helg, og må nok stå på i et par dager til. I dag skal vi ha folk på middag, så jeg må ut å handle litt. I tillegg så har kalendrene endelig kommet, så må hente dem og pakke dem inn. Og så må jeg begynne å pakke for jula siden vi reiser i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...