Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

La oss håpe at fødselen din starter i natt :jepp:

Jeg mener forøvrig at både legen og jordmoren på sykehuset - når jeg var på UL for å fastslå leie - har ment at hodet ligger langt nede i bekkenet hos meg også. Men fødselen din må jo starte snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, her er det like før ser det ut til :overrasket:

Håper det skjer noe snart - kan godt forestille meg at du er klar for å "bli ferdig" snart :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :hoppe: Det er jo i morgen du skal føde! ;)

Hadde kanskje litt troa på det i går, men tror ikke noe særlig på det i dag... Det skjer ikke noe som helst! :kjefte:

La oss håpe at fødselen din starter i natt :jepp:

Jeg mener forøvrig at både legen og jordmoren på sykehuset - når jeg var på UL for å fastslå leie - har ment at hodet ligger langt nede i bekkenet hos meg også. Men fødselen din må jo starte snart :jepp:

Skjedde ikke noe spennende i natt, dessverre... Men håper det starter snart for oss begge to!

:duskedame:

:hallo:

:duskedame:

:duskedame:

:duskedame:

Takk for heiing, Kirin og Almaz! :klemmer:

Oi, her er det like før ser det ut til :overrasket:

Håper det skjer noe snart - kan godt forestille meg at du er klar for å "bli ferdig" snart :fnise:

Ganske så klar nå ja :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med søvn i natt. Vet ikke helt hvorfor, ikke noe kynnere eller vondter, så var ikke det heller. Våknet rundt kl. 4 og fikk ikke sove mer. Så sto opp før mannen og har vært oppe siden. Må prøve å legge meg litt igjen snart, for er ganske trett kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det også er et tegn? :klø: Ligger endel våken om nettene, jeg også. Og spesielt var jeg veldig våken den natten fødselen med Ephelille startet. Da fikk jeg ikke til å sove og jeg lå derfor våken når jeg hørtet "kneppet" og fostervannet gikk. Det dumme var at jeg da ikke fikk tatt igjen den søvnen...

Men legg deg og sov litt igjen, du. Jeg synes ihvertfall det er lettere å sove om dagen nå, egentlig. Lurer på om det er fordi man ikke "må" sove da... Også er det viktig å være uthvilt hvis det skjer noe :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det også er et tegn? :klø: Ligger endel våken om nettene, jeg også. Og spesielt var jeg veldig våken den natten fødselen med Ephelille startet. Da fikk jeg ikke til å sove og jeg lå derfor våken når jeg hørtet "kneppet" og fostervannet gikk. Det dumme var at jeg da ikke fikk tatt igjen den søvnen...

Men legg deg og sov litt igjen, du. Jeg synes ihvertfall det er lettere å sove om dagen nå, egentlig. Lurer på om det er fordi man ikke "må" sove da... Også er det viktig å være uthvilt hvis det skjer noe :jepp:

:klemmer:

Fikk ikke sove før i fire-tiden, et par korte timer. Men gjorde godt :jepp: Fremdeles stuptrøtt, så får prøve å legge meg litt tidlig i dag.

Ingen nye følelser eller vondter i dag heller :sukk: Et par sterke kynnere bare, men egentlig mindre enn de siste dagene.

Må bare skryte litt, for jeg har faktisk støvsugd! Tror ikke jeg har gjort det siden før uke 15 når bekkenproblemene begynte - ikke annet enn å krisestøvsuge etter å ha mistet en halv pakke frokostblanding i gulvet eller lignende. Gikk sånn passe greit, ble jo litt halvgjort da for orker ikke flytte på noe særlig eller bøye meg ned for å få tatt godt under møbler og sånn. Men ser hvertfall mye finere ut her nå!

Støvsugde opp et eller annet stort fra under sofaen, lurer på hva det kan være da :forvirret: Antagelig en leke etter vi har hatt barn på besøk her. Håper bare ikke det var en puslebrikke eller noe som gjør en leke ukomplett ;)

Og så har jeg betalt regninger og oppdatert det 'O store låneregnearket' vårt hvor jeg har fullstendig oversikt over kostnadene med alle låna våre og når jeg forventer at vi er ferdig nedbetalt om vi fortsetter i samme innbetaltingstempo (har fleksilån på deler).

Nå kommer snart mannen hjem med kjøpepizza :spise: Han har jobbet overtid i dag for å forberede seg på at han plutselig kan bli borte to uker fra jobb.

Etterpå håper jeg å ha energi til å skru sammen IKEA-stolen jeg har kjøpt til barnerommet og ta litt bilder der og legge ut i den nyoppretta familiebloggen vår! Tenkte det var koselig å kunne dele litt bilder og info med familie rundt om siden alle bor såpass langt borte. Startet så vidt i går med første innlegg og maila adressen rundt til alle i familien og har fått masse tilbakemeldinger allerede. Aller koseligst at besteforeldrene mine følger med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Morsom støvsugehistorie ;) Eneste som manglet var at du begynte å åpne støvsugeren for å finne ut hva den store tingen var :) Jeg har seriøst ikke støvsuget på evigheter selv. Eller jo, jeg tok kjøkkengulvet for ikke så lenge siden. Det er i utgangspunktet mannen sin oppgave å støvsuge også, for vi får aldri ordnet oss vaskehjelp. Og selv om ingen av oss liker husarbeid men det likevel må gjøres, så har vi kommet frem til at han liker best å ta gulvene, noe jeg hater, mens han hater å tørke støv og sånn, noe jeg ikke synes er så ille, så har vi en arbeidsfordeling på det :jepp:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt - besteforeldre på internett! Et eller anna sjarmerende med det altså.. :)

Ja, ikke sant? :) Morfar har lenge vært på nett da, han er egentlig en recer og bruker nett til både aksjespekulasjon og nettshopping ;) Men farfar er ganske ny i gamet, og det var litt søtt når jeg fikk e-post fra ham (tror det er den første eller andre e-posten jeg har fått av ham) der han sa at de hadde prøvd å legge til en kommentar i bloggen men ikke fikk det til. Ikke så rart det da, for pr default så sto det innstilt på at en måtte logge seg inn for å få legge igjen kommentar. Men nå har jeg åpnet opp, så håper han prøver seg igjen :)

Damene ligger jo håpløst etter da, ingen av de som har tatt i en PC noen gang, tror jeg :tunge1: Litt dumt egentlig, de burde få litt opplæring i nettbank i det minste. Det kan jo godt hende de blir alene i noen år...

:ler: Morsom støvsugehistorie ;) Eneste som manglet var at du begynte å åpne støvsugeren for å finne ut hva den store tingen var :) Jeg har seriøst ikke støvsuget på evigheter selv. Eller jo, jeg tok kjøkkengulvet for ikke så lenge siden. Det er i utgangspunktet mannen sin oppgave å støvsuge også, for vi får aldri ordnet oss vaskehjelp. Og selv om ingen av oss liker husarbeid men det likevel må gjøres, så har vi kommet frem til at han liker best å ta gulvene, noe jeg hater, mens han hater å tørke støv og sånn, noe jeg ikke synes er så ille, så har vi en arbeidsfordeling på det :jepp:

:popcorn:

Vi har sentralstøvsuger da, og jeg vet ikke engang hvordan den åpnes :fnise:

Tror vi skal gjøre alvor av å lete litt aktivt etter vaskehjelp vi også... Har sagt det i alle år at det er noe vi skal ha, men har liksom ikke følt at vi som barnløse helt kunne forsvare å ikke gidde å gjøre rent selv. Vi er ikke spesielt glade i å gjøre rent noen av oss, så det skjer ikke før det er absolutt nødvendig nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert: Da har vannet mitt gått! Hadde lagt meg men ikke sovnet, fikk en ri og det kom en rar lyd og når jeg snudde meg sildret det vann ut...

Så nå prøver jeg å se om jeg finner et mønster i riene før jeg ringer jordmorvakta. Fostervannet så helt klart og blankt ut, så det haster vel ikke voldsomt.

Mannen ligger og sover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket både med jordmorvakta (som var "min" jordmor, det var hyggelig :)) og med sykehuset.

Skal visst bare gå å prøve å sove litt, og så skal vi komme inn på sykehuset i morgen ca. kl. 10 dersom ikke riene tar seg opp.

Kommer riene imidlertid tettere og blir kraftigere, skal jeg ringe jordmora så kommer hun hjem hit og sjekker hvordan jeg ligger an og ringer eventuelt til sykehuset og ber dem ta i mot meg før.

Har prøvd en sånn rieteller på nettet for å sjekke hvor lange rier jeg har og hvor tett de kommer. Varierer mellom 5 og 10 min mellom og varer mellom 30 og 50 sek. Men er ikke supervondt foreløpig, så da har jeg sikkert litt tid tenker jeg. Men oppløftende å se at et minutt egentlig er ekstremt kort tid!

Skal se om jeg ikke får oppdatert før vi drar inn i morgen (eller egentlig i dag) tidlig, hvis ikke satser jeg på å være klar nok i toppen til å melde sladrisen min Leela.

Tror ikke det blir mye søvn akkurat, alt for spent til det! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende. Håper du fikk sove litt igjen i alle fall. Ser ut som det gikk dårlig med tippinga mi da :ler: Men du er kanskje like gla for at det setter i gang nå.

Lykke til i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...