Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

Takk for omtanke, alle sammen! :klemmer: Spesielt når mannen bare sier at det skal gjøre vondt, er tegn på at kroppen fungerer, det... :tunge1:

Glemte å spørre legen om det med grønnsåpevann, hadde egentlig tenkt det. Er det bare å bruke vanlig grønnsåpe (sånn med furunålsduft)? Eller er det snakk om noe greier en får tak i på apoteket? Hvis dette er en sånn vidunderkur synes jeg jo det er litt rart om hverken legen eller apotekeren foreslo det? Jeg har imidlertid kjøpt fysiologisk saltvann (sårrens) og tenkte å spyle med det.

Edit: Leif...

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig grønnsåpevann er kjempefint. Svigerinna mi brukte mye det til sine "etter-fødsel-sår", og mannen på betennelse i tåa. Helt vanlig furunålsgrønnsåpe. Og hemoriden har de gode kremer for på apoteket, iflg flere eks-hemoride-havende venninner. Greit at kroppen fungerer som den skal, men man kan da gjøre det man kan for å lindre på veien! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din: :kjefte:

Rart at du ikke fikk smertestillende av legen, det fikk jeg over telefon da klippet mitt sprakk opp på mandag (fikk Voltaren som også er betennelsesdempende). Jeg klarte ikke sette meg, og i hvert fall ikke komme meg til legen på noe vis. Alternativt kan du ta 6 stk. vanlige Ibux i slengen, det tilsvarer to stk. Ibux 600 (tips fra min sykepleiervenninne).

Jeg fikk beskjed om at medisinsk grønnsåpe fra apotek var best egnet, men det går nok an å bruke den andre også ja. Ha grønnsåpevann på en myk klut og hold den mot såret mens du dusjer, det å sette seg i en balje er ikke lett når det gjør vondt og strekker i såret.

Ang. hemorroider: Anbefaler Scheriproct salve fremfor Alcos-anal. Pøs på, mye mer enn det står på pakken.

Ellers er det vel ikke annet å gjøre enn å bevege seg forsiktig og ta tiden til hjelp, du har min fulle sympati, for det er dritvondt begge deler. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke bruk sånn med furunålsduft! Kjøp vanlig grønnsåpe eller sånn medisinsk. Samme om det er flytende eller fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så såklart: :troest: og :klem:

Takk! :klemmer:

Mannen din: :kjefte:

Rart at du ikke fikk smertestillende av legen, det fikk jeg over telefon da klippet mitt sprakk opp på mandag (fikk Voltaren som også er betennelsesdempende). Jeg klarte ikke sette meg, og i hvert fall ikke komme meg til legen på noe vis. Alternativt kan du ta 6 stk. vanlige Ibux i slengen, det tilsvarer to stk. Ibux 600 (tips fra min sykepleiervenninne).

Jeg fikk beskjed om at medisinsk grønnsåpe fra apotek var best egnet, men det går nok an å bruke den andre også ja. Ha grønnsåpevann på en myk klut og hold den mot såret mens du dusjer, det å sette seg i en balje er ikke lett når det gjør vondt og strekker i såret.

Ang. hemorroider: Anbefaler Scheriproct salve fremfor Alcos-anal. Pøs på, mye mer enn det står på pakken.

Ellers er det vel ikke annet å gjøre enn å bevege seg forsiktig og ta tiden til hjelp, du har min fulle sympati, for det er dritvondt begge deler. :klemmer:

Jeg spiser store mengder Paracet. Fikk en "kur" med Paracet og Naproxen på sykehuset som jeg skulle ta i tre dager, så skulle jeg gå over på bare Paracet fikk jeg beskjed om. Og ikke ta Ibux eller andre betennelsesdempende. Vet ikke hvorfor, jeg? :klø: Jeg får google litt mer, kanskje jeg kan ta en Ibux sammen med de to Paracetene min?

Fikk resept på Scheriproct i dag, sånn kombipakke med stikkpiller og krem. Kan ikke brukes så alt for lenge da, men skulle være veldig effektivt. Fra før har jeg brukt Alcos-Anal etter at dama på apoteket kun ville anbefale den for ammende. :forvirret:

Nå er det egentlig ikke like vondt nå som det var tidligere i dag, så kanskje det faktisk er på bedringens vei? Jeg klarte til og med å gå på do i sted uten å grine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, Klematis - det hørtes forferdelig vondt ut. :tristbla: Håper mindre vondt i går betyr at du er på bedringens vei. :troest:

God bedring og gode :klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Klematis - det hørtes forferdelig vondt ut. :tristbla: Håper mindre vondt i går betyr at du er på bedringens vei. :troest:

God bedring og gode :klemmer: til deg

:klemmer: Håper det går bedre med deg...

Tusen takk for trøst, jenter! :klemmer:

Utrolig hvor mye en par dager kan gjøre. Allerede dagen etter syteinnlegget mitt var alt så mye bedre. Den kremen jeg fikk resept på har gjort underverker, og det er nå helt klart at det var hemoroiden som var mest vondt. Og heller ikke klippet gjør så vondt nå lenger (har ikke turt å se på hvordan det ser ut i det siste, da men...)

Og så har magen plutselig trukket seg litt tilbake, og navlen har vrengt seg inn igjen. Veier fremdeles 10 kg mer enn da jeg ble gravid... Men har hvertfall mistet det meste av vannet i kroppen, så har gått ned 0,5 - 1 kg hver dag de siste dagene.

I går prøvde jeg meg igjen på å pumpe litt, hadde så utrolig spreng på morgenen og så var ikke vesla så frokostsulten som puppene min håpte. Uten noe stress eller vondt fikk jeg ut 115 ml fra en pupp! Så nå har jeg også begynt å hamstre i frysen ;)

Har hatt svigers på besøk hele helga, veldig hyggelig :) Nå har de akkurat reist, så nå blir vi alene. Vi har bare hatt 1,5 dag alene vi tre siden vi kom hjem fra sykehuset, så det blir litt rart og rolig. Men godt også. Enda rarere blir det på onsdag når mannen skal tilbake på jobb og jeg skal være helt alene med vesla en hel dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært superhusmor og faktisk bakt julekaker! :)

Eller, jeg har sovet til 12 og utenom det ikke gjort annet enn å tømme oppvaskmaskinen, spise frokost, surfe og strikke. Kanskje ikke helt definisjonen på superhusmor ;)

Men må nyte siste dagen mannen er hjemme, så han har tatt to bleieskift i natt og sto opp klokken ni med vesla. I morgen blir det andre boller! Må vel ta alt nattstellet i ukene selv fra nå av... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten funnet et kallenavn på vesla; Lille Knirk. Hun gråter/skriker nemlig veldig lite, men det er mye "knirking" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyknirk er jo bare det søteste da :rødme:

Bra at dere koser dere - og jammen meg skal du ikke ha dårlig samvittighet. 9 mnd + fødsel kvalifiserer for MYE kos spør du meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

For et herlig kallenavn. :)

Ellers er jeg imponert over det du har fått gjort jeg, man skal jo hovedsaklig kose seg og nyte de første ukene med den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg med god samvittighet. De første ukene går så raskt, og man får dem aldri tilbake. Håper det gikk greit å være alene i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyknirk er jo bare det søteste da :rødme:

Bra at dere koser dere - og jammen meg skal du ikke ha dårlig samvittighet. 9 mnd + fødsel kvalifiserer for MYE kos spør du meg :fnise:

Det er ikke alle knirkene som høres like søte og koselige ut, da :fnise: Men er glad det ikke er så mye grining og hyling enda, hvertfall.

For et herlig kallenavn. :)

Ellers er jeg imponert over det du har fått gjort jeg, man skal jo hovedsaklig kose seg og nyte de første ukene med den lille.

Synes ikke jeg får gjort noe som helst jeg...

Nå må du se å hive deg i fødsel!

Kos deg med god samvittighet. De første ukene går så raskt, og man får dem aldri tilbake. Håper det gikk greit å være alene i dag :klemmer:

Det er sant! Men man får jo ikke noen dager om igjen, uansett.

Har gått veldig fint å være bare oss to så langt :) Sto opp litt over 11, Lille Knirk ble badet og kosa seg i vippestolen på badegulvet mens mor fikk dusjet. Hun var så rolig at jeg til og med fikk innvilget en leggbarbering!

Nå er det imidlertid litt misfornøyd-knirking fra vugga. Tror hun har litt vondt i magen, for mett burde hun hvertfall være.

Dagens plan er å komme seg en "kjapp" tur på butikken, rydde litt på kjøkkenet, legge sammen litt klær og ha middag klar til mannen kommer hjem. Ser nå at det kan være litt ambisiøst siden klokken allerede har blitt så mye... Men vi får se hva jeg rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten :hoppe: litt for oppløftende tall på vekta i dag! Nå er jeg litt over 10 kg lettere enn før fødsel, så det går nedover! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som du har det kjempekoselig! :rødme:

Jeg gleder meg bare ENDA mer (om mulig) til å få oppleve det du gjør nå når jeg leser her :ler:

Edit; og hurra for vektnedgang! Det var jo masse! :overrasket:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at det går bra med deg og vesla hjemme alene :) Kjempelurt det å dusje med babyen i vippestol på badegulvet :jepp: Når Ehelille var liten, gjorde jeg også det, eller jeg la henne på stelleunderlaget på badegulvet. Jeg skjønte lite av de som sutret over at de ikke fikk dusjet før mannen kom hjem om ettermiddagene... Nå er det ikke utprøvd med lillegutt ennå da, så det kan jo hende at han er så selskapssyk at det bare blir hyling ;)

Her er mannen heldigvis hjemme ut denne uka. Jeg fødte jo på en torsdag, men han tok avspasering fra jobb torsdag og fredag og dermed fikk vi to hele uker sammen hjemme :) Jeg er litt spent på det å være alene med en liten baby igjen, selv om det ikke er like skummelt som forrige gang. Men det går nok bra! Og når vi blir alene hjemme, skal vi komme igang med trilleturer også.

Herlig med vektnedgang!! Jeg stresser jo sånn med det der selv... :sukk: Jeg har også gått ned 2 - 3 kilo etter at jeg kom hjem fra sykehuset - dvs. tilsammen 11 - 12 kilo. Men jeg er fremdeles + 14 kilo og jeg ønsker dem bort, bort, bort... Men jeg håper de forsvinner med amming, trilleturer og vann som går ut av kroppen. I tillegg prøver jeg å innføre restriksjoner på sjokolade om kveldene, men det gjør jo bare at jeg blir helt besatt...

Håper du og Lille Knirk får en fortsatt fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har det kjempekoselig! :rødme:

Jeg gleder meg bare ENDA mer (om mulig) til å få oppleve det du gjør nå når jeg leser her :ler:

Edit; og hurra for vektnedgang! Det var jo masse! :overrasket:

Vi koser oss fælt, ja :rødme: Krysser fingrene for at det klaffer for dere innen rimelig tid!

Så fint å lese at det går bra med deg og vesla hjemme alene :) Kjempelurt det å dusje med babyen i vippestol på badegulvet :jepp: Når Ehelille var liten, gjorde jeg også det, eller jeg la henne på stelleunderlaget på badegulvet. Jeg skjønte lite av de som sutret over at de ikke fikk dusjet før mannen kom hjem om ettermiddagene... Nå er det ikke utprøvd med lillegutt ennå da, så det kan jo hende at han er så selskapssyk at det bare blir hyling ;)

Her er mannen heldigvis hjemme ut denne uka. Jeg fødte jo på en torsdag, men han tok avspasering fra jobb torsdag og fredag og dermed fikk vi to hele uker sammen hjemme :) Jeg er litt spent på det å være alene med en liten baby igjen, selv om det ikke er like skummelt som forrige gang. Men det går nok bra! Og når vi blir alene hjemme, skal vi komme igang med trilleturer også.

Herlig med vektnedgang!! Jeg stresser jo sånn med det der selv... :sukk: Jeg har også gått ned 2 - 3 kilo etter at jeg kom hjem fra sykehuset - dvs. tilsammen 11 - 12 kilo. Men jeg er fremdeles + 14 kilo og jeg ønsker dem bort, bort, bort... Men jeg håper de forsvinner med amming, trilleturer og vann som går ut av kroppen. I tillegg prøver jeg å innføre restriksjoner på sjokolade om kveldene, men det gjør jo bare at jeg blir helt besatt...

Håper du og Lille Knirk får en fortsatt fin dag! :klemmer:

Jeg er også nesten 10 kg tyngre enn jeg vil være, og 7 kg tyngre enn jeg var da jeg ble gravid. Så er enda et stykke å gå her. Og nå er nok alt vannet ute av kroppen min også, så jeg har nok sikkert mer "virkelig" vekt ekstra enn du har nå. Om det kan være til trøst... :klemmer:

Klesvask satt på, kjøkkenet ryddet. Tror ikke det blir noe butikktur i dag, mannen har selvfølgelig kjørt avgårde med store bilen hvor basen til bilsetet står. Jeg gidder ikke sette meg inn i hvordan setet festes med sele for å kjøpe to ting på butikken, da får jeg heller vente til mannen har kommet hjem. Dessuten høres det ut på knirkingen som at det er tid for mat igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...