Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

Akkurat som om noe skulle ha endret seg eller det skal poppe opp en stor blinkende boks som sier "Du kommer til å bli gravid i PP1" :fnise:

Ååååhhh, er det slik det fungerer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare vært innom FF tre ganger til nå i dag :fnise:

Var flink og kom meg på spinning i går :trene:

Sitter her og lurer på om jeg kan klare å komme meg over dørstokken på treningssenteret i dag også. Kanskje Pilates? Har bare prøvd en gang før, men var helt greit. Må jo få litt flat mage til bryllupet :lur:

Nei, får få laget litt middag først, så får jeg se hva jeg orker etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Woopsie!

Vel, det ble ikke noe trening på meg... :sjenert: Middagen brukte så mye lengre tid på å bli ferdig enn jeg hadde trodd så da var det for sent.

Så istedenfor ble det sløving i sofaen med PC og TV. Har sufet etter hotell i Thailand til bryllupsreisen, men det er jammen ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææææ, FF tuller med meg i dag! Jeg får ikke sett kurven min :kjefte:

Hvordan skal jeg da få utløp for besettelsen ved å se på kroppens finurlige mønster annenhver time :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varmt, varmt, varmt!

Soveromsvindu mot øst gjør at det blir veldig varmt i helgene når vi sover litt lengre enn normal dersom det er sol. Og i dag er været helt strålende her :sol:

Så jeg måtte bare stå opp. Uvanlig tidlig på en lørdag, pleier å sove til 11 hvertfall :sjenert: Men nå får jeg med meg håndballkampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig sløv lørdag i går :) OL på TV, en liten tur på shoppingsenter og så kjempehyggelig besøk hos en venninde av sambo og mannen. Jeg har bare så vidt hilst på dem før, men det var som om vi hadde kjent hverandre i årevis :) Og så elsker de å spille spill, og det gjør jeg også :hoppe: Ble ingen spilling i går, men det har vi store planer om å få til om ikke alt for lenge :jepp:

De har også en 3 måneder gammel datter, kjempesøt :rødme: Synes fremdeles de er litt små og uhåndterlige. Men det ordner seg nok når vi får en egen :jepp:

:sol: her i dag også, så nå sitter jeg inne i sofaen i bikini med PC'en i fanger :fnise: Blåser litt for mye :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger tåler mer enn man tror, selv om de ser ut som skjøre porselensdukker der de ligger :) Jeg gleder meg til baby :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Woopsie!

Nå har vi vært ute og kjørt motorsykkel! Jeg har aldri gjort det før (altså sittet på), så jeg var litt nervøs. Men det var ikke noe nifst! Eller litt akkurat da vi kjørte over en stor bro og det blåste masse :forvirret: Men det gikk helt greit det også :jepp: Måtte bare holde litt ekstra godt tak i samboer akkurat da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg til legen. Gruer meg egentlig litt :sjenert: Ny fastlege som jeg aldri har møtt...

Har vært usedvanlig slapp og sløv det siste året :sukk: Kroppen har liksom ikke fungert helt som før. Spesielt ikke i forhold til trening, går liksom helt tom etter en halvtime, akkurat som om kroppen ikke klarer overgangen fra lett omsettelig energi til den litt mer tungomsettelige :klø: Så håper å få legen til å ta litt hormonmålinger osv.

I forbindelse med at vi har bestemt oss for å bli prøvere har jeg jo også lest litt forskjellig, og jeg begynner egentlig å bli litt bekymret for at jeg kan ha PCOS...

Har hvertfall tenkt å nevne at vi skal begynne å prøve snart, og håper å få litt råd om hva vi må tenke på. Gruer meg egentlig litt til å si dette høyt, for har altså ikke nevnt dette for noen IRL... :sjenert:

Om noen har noen tips om hva jeg bør ta opp ang prøving, så kom med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Var supernervøs før jeg dro :sjenert: Mest fordi jeg da måtte si at vi har tenkt å begynne å prøve snart, tror jeg. Har ikke sagt det til noen IRL før...

Har tatt masse blodprøver. Flest for å sjekke ut hvorfor jeg har vært så trøtt og slapp i det siste. Stoffskifte, jern, vitaminer og slikt. Da jeg sa at vi hadde tenkt å begynne å prøve over nyttår foreslo han at vi tok en blodprøve av alle disse syklushormonene for å se hvordan det sto til. Så det var jo bra :)

Egentlig så hadde jeg jo håpet at han skulle foreslå innvendig UL for å sjekke at alt så OK ut, men etter jeg begynte å tempe og det ser ut til at jeg faktisk har eggløsning så ble jeg litt mer beroliget. Og eventuell PCOS vil vel også bli påvist (eller kan hvertfall se en mistanke) med en slik hormontest? Jeg feiget rett og slett litt ut :sjenert:

Men jeg spurte om han ikke kunne ta en toxoplasmoseresistenstest da, men det ville han visst ikke. Mente at det var lurere å behandle graviditet som en normalitet :klø: Hadde jeg visst at jeg var resistent når jeg blir gravid hadde jeg jo hvertfall kunnet levd som normalt. Jeg som kun spiser blåmuggost og spekeskinke på maten :gråte:

Og så synes han det var veldig rart og uvanlig at jeg hadde hormonspiral uten å ha fått barn. Det var det visst INGEN som hadde :fnise: Tror han var litt gammeldags akkurat på det punktet. Den myyye yngre legen min når jeg bodde en litt mer sentral plass sa at dette var helt vanlig og at det var "i gamle dager" at dette ikke ble gjort.

Men han var relativt grei da. Tror ikke han hadde noe super forståelse av at vi gjerne ønsker full klaff på første forsøk da. For da jeg spurte om det ville være lurt å ta ut spiralen noen måneder før (etter at han hadde sagt at det nok tok noen måneder før menstruasjonssyklusen gikk seg til), så sa han at det var ingenting i veien med å starte å prøve rett etter å ha tatt ut spiralen så lenge en ikke var redd for å bli gravid :klø:

Så konklusjonen min tror jeg blir at han er OK ;) Og at jeg skal se an tempingen min og resultatene på alle hormonprøvene før jeg vurderer om jeg skal få fjernet spiralen noen måneder før vi gifter oss :jepp: Og så får jeg heller be om UL når jeg er der for å fjerne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, det ble jammen et langt innlegg :overrasket:

Men nå blir det pause herfra, jeg reiser bort resten av uka og det blir nok minimalt med tid til KG.

Kos dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å si at ifølge tempen min så er jeg nå ferdig med denne syklusen. 12 dager lutealfase er kanskje litt kort :klø: Kommer seg sikkert når spiralen forsvinner ;)

Har nesten blitt en prøvedagbok 4 måneder før tiden det her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så godt å lese om legebesøket ditt, Klematis! Kjempefint at du får sjekket ut hormonverdiene og stoffskiftet og sånn. Jeg får jo brev fra gynekologen i løpet av denne uka med mine verdier, da kan vi sammenligne. Siden jeg har mild PCOS gir det sikkert utslag f.eks på insulinnivået kan jeg tenke meg. Vi får lese oss litt opp på de ulike verdiene når vi vet hva våre egne er :jepp:

Kjempekos at vi kanskje blir prøvere samtidig da! Håper virkelig jeg klarer å bli kvitt den hersens PCOSen med kostholdsendring og vektnedgang, slik at jeg er bekvem med å slutte på pillen ved juletider :pls: Jeg har faktisk troen på at jeg klarer å gå ned i vekt jeg, har allerede gått ned 2,5 kg! :hoppe:

Ha en riktig god tur dit du skal, så skravles vi når du er tilbake :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Camelia

Heeei!! :):klem:

Nå har jeg lest meg opp her, etter laang kg-ferie i sommer!! Så gøy du også er igang med "pre-prøving" eller hva jeg skal kalle det! :fnise:

Kjempeflink til å trene er du også!! Jeg har hatt pause i sommer, men skal starte igjen mandag..

Ha en fin helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått spørsmål om hormonspiral eller spiral, men jeg har nektet plent nettopp av den grunnen som legen din mente. Men i følge den nyere garden av leger så er det bare tull og tøys og ingen fare for sterilitet likevel. Men jeg var så redd for det at jeg nektet likevel, ironisk nok :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått spørsmål om hormonspiral eller spiral, men jeg har nektet plent nettopp av den grunnen som legen din mente. Men i følge den nyere garden av leger så er det bare tull og tøys og ingen fare for sterilitet likevel. Men jeg var så redd for det at jeg nektet likevel, ironisk nok :roll:

Sterilitet? :klø: Det har jeg aldri hørt om... Det må være om en får en betennelse av spiralen det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo blitt den verste "prøveren" av oss alle :ler: Men kjekt med en tur til legen for å se hvordan det står til. :Nikke: Jeg gleder meg til dere er prøvere jeg snupp :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...