Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

Gjest Camelia

Håper du har rett!! Satser på det.. ;)

Bra det har gått seg litt til med sambo. Håper sommer sol og salsa gjør sitt for forholdet. Bra dere har litt felles drømmer for fremtiden, det er jo et bra tegn syns jeg.

Ikke noe hyggelig å gå rundt å være smådeppa... :troest: Pass på å ta vare på deg selv, lytt til deg selv og gjør ting du har LYST til!! Det pleier å hjelpe på humøret. ;) Hvis ikke det hjelper, så prøv en killer brownie - det hjelper alltid!! :ler::klem: Ønsker deg en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og oppdaterer meg litt. Kjedelig når det er dårlig med samboer, men bra at det går litt bedre nå da :klemmer: Koselig og snakke litt om fremtiden og drømme seg bort litt.

Du får nyte disse dagene hvor alt er bra, og fokusere på det positive :klem: Dere finner nok ut av det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig flink å oppdatere her... Men i helgen har jeg stort sett vært ute på tur og ellers faktisk vært litt huslig, så ble lite tid foran dataen. Totalt 8 timer lav intensitet gåing :) En liten glipp på sukkerfronten, drakk en brus under den ene 5-timersturen helt uten å tenke meg om. Men jeg ser på det som "sportsdrikk", det får være greit.

Og i dag har jeg rett og slett kommet meg på spinning for første gang på måneder! Veldig fornøyd, og det var ikke halvparten så slitsomt som jeg hadde trodd! Var bra å få forbrenne 500 kcal etter å ha spist rømmegrøt til lunsj :sjenert: Og akkurat nå roper den store posen med ostepop vi har liggende i skapet veldig høyt på meg! Men snart kommer sambo hjem og da skal vi ha laks til middag. Får ta meg en kopp te heller mens jeg venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag :forvirret:

27. mars: 71,0 kg = 26,3 kg fett og 44,7 kg annet

10. april: 70,0 kg = 25,6 kg fett og 44,4 kg annet -1,0 kg

15. april: 70,1 kg = 25,3 kg fett og 44,8 kg annet +0,1 kg (totalt -0.9 kg)

22. april: 70,2 kg = 25,3 kg fett og 44,9 kg annet +0,1 kg (totalt -0.8 kg)

22. mai: 69,5 kg = 24 kg fett og 45,5 kg annet. -0,7 kg (totalt -1.5 kg)

27. mai: 70.8 kg = 24,1 kg fett og 46,7 kg annet. +1,3 kg (totalt -0.2 kg)

03. juni: 70,0 kg = 24,5 kg fett og 45,5 kg annet -0,8 kg (totalt -1 kg)

10. juni: 69,2 kg = 24,4 kg fett og 44,8 kg annet -0,8 kg (totalt -1,8 kg)

17. juni: 68,9 kg = 24,0 kg fett og 44,9 kg annet -0,3 kg (totalt -2,1 kg)

24. juni: 68,4 kg = 24,1 kg fett og 44,3 kg annet -0,5 kg (totalt -2,6 kg)

:danse: Fire uker på rad :danse:

11 timer sakte turgåing denne uka. Pluss en time spinning :overrasket:

Snopefri går også bra, null sjokolade, null is og null chips! Men det ble en brus (som jeg har omdefinert til sportsdrikk :fnise:) i løpet av den lengste turen min.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Fy søren, så flink du er Klematis! Jeg er kjempeimponert over hvor flink du er til å stå imot godtesuget, og det har virkelig gitt resultater også! Utrolig bra! Kanskje jeg skal dra på trening idag jeg også? For første gang på sikkert 3 uker :sprettoy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

:klappe: Så flink du er!! Imponert hvordan du klarer å holde motivasjonen oppe og gå turer og trimme. Superflink er du!! *suger til meg litt motivasjon* :sjenert:

Ønsker deg en fin søndag!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter! :klemmer:

Disse "turene" mine er jo ikke i så veldig høyt tempo da. Jeg kan vel avsløre at det dreier seg om utøvelse av en form for sport som involverer en del trasking og som tar noen timer hver gang ;) Hadde nok IKKE klart å gå ut å gå så mye kun for turens del, da frister sofaen mye mer.

Tror vel egentlig at det kun er økt fysisk aktivitet som slår ut på vekta, ikke så mye det at jeg har kuttet ut sjokolade og chips. Men alt hjelper jo selvfølgelig.

I helga har jeg både vært flink og ikke flink på en gang. Ble fest på fredag og tur på byen på lørdag, så en del tomme kalorier i form av øl, vin og søte drinker. Men holdt meg på utrolig vis borte fra alle skålene med chips og ostepop. Men øl og gulrøtter er altså ikke helt det samme :eeeh: Og så ble det jo litt nattmat på Burger King i går, men kun en liten burger og salat istedenfor pommes frites. Men fikk sneket inn en 18-hullsrunde på golfbanen (fyllesyk og jævlig), så det ble altså 5 timers aktivitet i strålende sol :) Fikk til og med litt farge!

Vel, nok kroppsfiksering...

Stemningen i heimen er mye bedre enn på lenge. Jeg vet ikke helt hva vi gjør anderledes, men vi kangler hvertfall mye mindre. Samboer er blidere og hakker mindre på meg, noe som gjør at jeg igjen synes det er kjekkere å ta tak i ting her hjemme (= rydde og vaske som jeg nok ikke er flink nok til :sjenert:). Så vi er inni en god sirkel, føles veldig bra :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia
:hoppe: for god sirkel - det liker vi!!! :D Det unner jeg dere, så fint. Så gøy med golf da! Jeg har så lyst å prøve det jeg også, men det er så dyyrt! Hp jobb får til å spandere green card på meg en gang... hehe. Meg og mannen! Må jo begge to! :Nikke: Koselig å gjøre sånt sammen. Har du spilt lenge? 'What's your handicap, son?' :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for god sirkel - det liker vi!!! :D Det unner jeg dere, så fint. Så gøy med golf da! Jeg har så lyst å prøve det jeg også, men det er så dyyrt! Hp jobb får til å spandere green card på meg en gang... hehe. Meg og mannen! Må jo begge to! :Nikke: Koselig å gjøre sånt sammen. Har du spilt lenge? 'What's your handicap, son?' :)

Jepp, god sirkel er fint :hjerter_rundt:

Golf er litt dyrt ja. Men kommer veldig an på hva en gjør det til selv. Må jo ha kurs (1-2000 kr) og køller (får helt greie begynnersett til rundt 1500 kr m/bag). Og så må en jo være medlem i en klubb. Om en velger en sånn postordreklubb så koster det ca 500, men da må en betale for hver runde en går etterpå. Noen bedrifter har gode rabatter da, så får håpe din har det :)

Det er mange år siden jeg begynte, men spilte veldig lite de første årene. Men etter jeg klarte å få samboeren hektet (han skulle hvertfall ALDRI begynne å spille golf :fnise:) så har det blitt ganske mye. HCP mitt er så vidt litt bedre enn det dårligste som går an ;)

:vinke: Grattis med fine resultater :)

:vinke: Takk! Hyggelig med et nytt fjes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tid til å føre inn veieresultatet i går, så her kommer det:

27. mars: 71,0 kg = 26,3 kg fett og 44,7 kg annet

10. april: 70,0 kg = 25,6 kg fett og 44,4 kg annet -1,0 kg

15. april: 70,1 kg = 25,3 kg fett og 44,8 kg annet +0,1 kg (totalt -0.9 kg)

22. april: 70,2 kg = 25,3 kg fett og 44,9 kg annet +0,1 kg (totalt -0.8 kg)

22. mai: 69,5 kg = 24 kg fett og 45,5 kg annet. -0,7 kg (totalt -1.5 kg)

27. mai: 70.8 kg = 24,1 kg fett og 46,7 kg annet. +1,3 kg (totalt -0.2 kg)

03. juni: 70,0 kg = 24,5 kg fett og 45,5 kg annet -0,8 kg (totalt -1 kg)

10. juni: 69,2 kg = 24,4 kg fett og 44,8 kg annet -0,8 kg (totalt -1,8 kg)

17. juni: 68,9 kg = 24,0 kg fett og 44,9 kg annet -0,3 kg (totalt -2,1 kg)

24. juni: 68,4 kg = 24,1 kg fett og 44,3 kg annet -0,5 kg (totalt -2,6 kg)

01. juli: 68,9 kg = 23,8 kg fett og 45,1 kg annet +0,5 kg (totalt -2,1 kg)

Hm, ikke så rart om det ikke ble noe nedgang denne uka kanskje, siden helga var full av fyll :fnise:

Ca 8 timer golfing denne uka :)

Snopefri går fremdeles bra, selv på fest :danse:

Som "straff" for oppgangen var jeg på spinning i går. Kun 45 min, men er allikevel fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Jeg har ikke giddet å veie meg på leenge.. Men var veldig flink med sukkerstoppet.. Men føler ikke at jeg har gått ned.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi har bestemt oss for å gifte oss.

:overrasket:

Og få barn

:sjokkert:

Ganske snart.

:klø:

Men er ikke så lett å sjønne hva sambo tenker og mener hele tiden ;)

Det var han som tok opp temaet. :hjerter_rundt: Om jeg hadde tenkt mer på når vi ville ha barn. Jeg ser for meg at neste høst kan passe fint. Passer greit med jobb, og om sant skal sies så begynner vi jo å bli ganske gamle og ingen av oss vil bli oldisforeldre :fnise: Skal det bli noe bebis til høsten må vi jo starte prøving i vinter :sjokkert:

Vi er enige om at hvis vi får barn så skal vi også gifte oss. Det er jo barnet som er det STORE steget, og jeg mener hvertfall at dersom vi ikke er klar til å gifte oss er vi heller ikke klar til å få barn. Han er enig i det :)

Men når jeg da spør om jeg kan ta dette som et frieri og begynne planlegging av bryllup snakker han det hele bort :klø: Mumler et eller annet om at han synes det er best å bare bli enige om å gifte seg og at jeg like gjerne kan fri om jeg vil. Og da jeg så spør om han VIL gifte seg med meg får jeg ikke noe konkret svar, bare masse knoting...

Mulig jeg skremte ham litt med å foreslå at vi kunne gifte oss allerede i november ;) Vi har nemlig planlagt å ha årets sommerferie i november/desember og det ville jo vært perfekt å ta som bryllupsreise :love: Og perfekt timing for å starte prøving etter det :jepp:

Hele samtalen forsvant egentlig ut i ingenting, og vi ble vel bare enige om å tenke litt på det. Nå kvir jeg meg litt for å ta det opp igjen, vil ikke presse ham heller :sjenert: Men det var jo han som tok det opp... Føler meg helt fjortis :roll: Klarer ikke konsentrere meg så voldsomt på jobb, akkurat.

Og i helga kommer foreldrene mine (og kanskje hans også) på besøk. Hadde vært sååå koselig å kunne fortelle dem det da :Nikke: Og sprette de to flaskene sjampis jeg kjøpte for mange måneder siden med en slik anledning godt gjemt i bakhodet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, det var store nyheter på en gang! Gratulerer med at det kanskje er både bryllup og baby på gang! :blomst::hoppe::hjerte:

Hihi, så det var DET alle de smileysene betydde igår :fnise:

Jeg synes det hørtes perfekt ut med å gjøre om ferien til bryllupsreise og starte prøvingen etterpå! Det blir spennende å høre hva som skjer videre i sagaen om Klematis og Mannen :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så til et ikke like hyggelig emne: Innveiing :sjenert:

27. mars: 71,0 kg = 26,3 kg fett og 44,7 kg annet

10. april: 70,0 kg = 25,6 kg fett og 44,4 kg annet -1,0 kg

15. april: 70,1 kg = 25,3 kg fett og 44,8 kg annet +0,1 kg (totalt -0.9 kg)

22. april: 70,2 kg = 25,3 kg fett og 44,9 kg annet +0,1 kg (totalt -0.8 kg)

22. mai: 69,5 kg = 24 kg fett og 45,5 kg annet. -0,7 kg (totalt -1.5 kg)

27. mai: 70.8 kg = 24,1 kg fett og 46,7 kg annet. +1,3 kg (totalt -0.2 kg)

03. juni: 70,0 kg = 24,5 kg fett og 45,5 kg annet -0,8 kg (totalt -1 kg)

10. juni: 69,2 kg = 24,4 kg fett og 44,8 kg annet -0,8 kg (totalt -1,8 kg)

17. juni: 68,9 kg = 24,0 kg fett og 44,9 kg annet -0,3 kg (totalt -2,1 kg)

24. juni: 68,4 kg = 24,1 kg fett og 44,3 kg annet -0,5 kg (totalt -2,6 kg)

01. juli: 68,9 kg = 23,8 kg fett og 45,1 kg annet +0,5 kg (totalt -2,1 kg)

08. juli: 69,2 kg = 23,7 kg fett og 45,5 kg annet +0,3 kg (totalt -1,8 kg)

Feiret at jeg klarte meg gjennom 4 uker snopefri med kun to desserter ifm jobbmiddag + en brus (under en 6 timers golføkt) med is og litt kake i helga :sjenert: Sammen med store mengder grillmat på hytta til svigers er jeg egentlig forundret over at det gikk så bra som det gikk.

Heller labert med fysisk aktivitet også denne uka, ikke engang noe golfing har det blitt. Sjerpings!

Men nå blir det andre boller! Må jo forberede meg på å slanke meg inn i kjole :fnise:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om PCOS her inne, og nå begynner jeg å bli litt bekymret for at jeg også kan ha PCO/PCOS... :tristbla:

Nå har jeg jo aldri prøvd å bli gravid, men "alle" symtomene stemmer. Jeg legger veldig lett på meg, responderer bra på styrketrening (får lettere muskler enn jenter normalt får), er mye trøtt og slapp, sjenerende hårvekst i ansikten (ja jeg har bart... :sjenert:) og jeg føler meg mye bedre med en gang jeg kutter raske karbohydrater i kosten. I tillegg så har mamma hatt problemer med cyster på eggstokkene (vet ikke om det er PCOS eller noe annet da, har ikke diskutert i detalj med henne), men det var etter hun fikk barn. Jeg vet ikke om dette er arvelig da, noen som vet?

Jeg har ikke peiling om syklusene mine er i orden, har ikke hatt mens på... Hm. Sikkert 10 år (p-sprøyte og hormonspiral), bortsett fra noen mnd før jeg traff samboer. Da fikk jeg hvertfall mensen, men husker ikke helt om den kom regelmessig. Men da hadde jeg en helt syk sexlyst :sjenert:, noe som vel også kan forklares med høye testosteronnivåer (som vel ikke blir så "ille" når jeg bruker hormonprevensjon skulle jeg tro) :klø:

Og før det gikk jeg på pillen, så da var jo syklusen kunstig. Har altså ikke hatt normal syklus siden jeg var 17 ca, det vil si for 15 år siden :sukk:

Tro jeg leser litt for mye her inne... Men hadde jo vært fint med en sjekk før vi starter prøving sånn at vi slipper å gå et år før vi får hjelp om noe skulle være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mye spennende nyheter på gang :hoppe: :hoppe: Du får oppdatere oss på hvordan det går med beslutningen om giftemål og barn. Da blir jo kanskje dere prøvere like etter meg og mannen, og Camelia og mannen. DET hadde vært moro :juhu:

Kjedelig når vekta går opp.. Har ikke veid meg på lenge, men tenkte jeg kanskje skulle driste meg på vekta etterpå.. :redd:

Hmmm... Er sikkert greit å få sjekket opp PSOC-greiene med en gang.. Og hvertfall slutte på p-sprøyte om det er det du går på.. Mange bruker laang tid på å få normal syklus etter det.

Ønsker deg en fin dag Klematis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men utenom vektoppgang og innbilte sykdommer så har jeg det supert for tiden! :rødme:

Her om dagen ble vi liggende lenge å snakke om bryllup før vi sovnet. Vi synes begge det er rart å tenke på og snakke om enda, men vi må vel bare bli vant med det :jepp:

Har diskutert litt om hvor vi vil ha det (altså hvilken by), men har ikke så store preferanser egentlig. Ble vel enige om at det kom litt an på hva vi fant av lokaler de ulike plassene. Mulig foreldrene våre har noen gode ideer den ene eller andre plassen? Tradisjonelt sett så skal det vel være der bruden kommer fra, men synes ikke det er så viktig egentlig. Hadde jo vært praktisk da, siden jeg ser for meg at mor og søster kommer til å hjelpe til med en del planlegging :)

Diskuterte også om vi ville gifte oss i kirken eller på tinghuset. Litt vanskelig dette. Jeg er ateist, og føler meg veldig ukomfortabel i kirka. Og det er jo litt dumt på vår store dag ;) Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn, men føler kanskje jeg gjør narr av de som faktisk tror ved å være der. Men så tror jeg jo samtidig at de fleste kriste synes det er bedre at vi "hedninger" kommer i kirka enn at vi holder oss borte. Jeg vet ikke helt, jeg... Samboer er heller ikke religiøs, men familien hans er veldig religiøs. Tror det ville vært litt vanskelig for dem å svelge om vi valgte tinghuset. Selvfølgelig skal jo dette være vår dag og ikke deres, men jeg vil heller ikke føle meg spesielt høy i hatten på tinghuset når jeg føler at de kommer til å være fryktelig skuffet og sikkert mener jeg har dårlig påvirkning på sønnen/broren deres. Hm. Men samboer forstår, og han sier det er helt opp til oss. Selv om han også tror de ville blitt skuffet. MEN, så er det jo litt det med å gå opp kirkegangen med far også da. Litt trist om vi blir stuet inn i et lite kontor der kun de aller nærmeste kan være med. Vanskelig tema altså. Synspunkter mottas :)

Ellers så ble det litt løs diskusjon om hvem vi vil invitere osv.

Veldig koselig å snakke om det, selv om jeg ikke føler vi har bestemt oss 100%... Eller, det blir vel en eller annen gang, men om det blir nå i vinter/vår vet jeg ikke. Men samboer protesterte ikke da jeg foreslo at vi kanskje kunne fortelle det til foreldrene våre som kommer på besøk i helga. Ikka at han jublet heller da, men tror han er litt overveldet av det hele :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...