Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

Du, nå nærmer det seg veldig til bryllupet deres da! Så moro!!! Hvordan går det med bryllupsplanene? Har du forresten en egen bryllupsdagbok som jeg ikke har fått med meg siden du skriver så lite om bryllup her? :)

Har egen dagbok ja, link i signaturen min. Gleder oss veldig begge to, selv om sambo begynner å bli litt bekymret for at jeg er litt vel engasjert ;)

3 mnd 3 uker og 3 dager til dere gifter dere :danse: Er det 3 mnd 3 uker og 3 dager til prøving også da eller? ;)

:jepp::lur:

Steike, det var jammen ikke verst! Mosjonsløp og greier, jeg er imponert :klappe:

Håper du har hatt ei fin helg, snuppsi!

Jeg er egentlig også litt imponert! :sjenert: Det er absolutt ikke noe jeg har for vane å gjøre, og det kjennes på kroppen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Golden Girl

:fnise: Ja det var det som slo meg at du var kanskje LITT lite engasjert til å være brud, men da er det altså derfor!! LOL Da skal jeg jammen ta meg en tur dit i nærmeste fremtid, nå skal jeg lage middag! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slenger meg på de som er imponert over mosjonsløpet ditt. det kunne jeg aldri klart. (heldigvis) har jeg en benhinnebetennelse som hindrer meg i å finne på sånne sprell :fnise:

Så i boka mi at du etterlyste svar ang EL. Jeg vet egentlig ikke. Eller sykdom kan utsette EL, men feberen kan også "kamuflere" en evt temp-forandring ved EL. Så det er vanskelig å si om du har hatt EL eller ikke, begge deler er like sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slenger meg på de som er imponert over mosjonsløpet ditt. det kunne jeg aldri klart. (heldigvis) har jeg en benhinnebetennelse som hindrer meg i å finne på sånne sprell :fnise:

Så i boka mi at du etterlyste svar ang EL. Jeg vet egentlig ikke. Eller sykdom kan utsette EL, men feberen kan også "kamuflere" en evt temp-forandring ved EL. Så det er vanskelig å si om du har hatt EL eller ikke, begge deler er like sannsynlig.

Uff, beinhinnebetennelse er helt pyton! En av grunnene til at jeg aldri har blitt en stor jogger... :sjenert: Hvertfall en veldig god unnskyldning!

Vel, nå er det ting som tyder på at EL kanskje er i anmarsj allikevel :hoppe: Så krysser fingrene for en høy temp i morgen!

Så spennende. Tiden kommer til å gå fort, det er jeg sikker på. Plutselig er det bryllupsnatta ;)

Ja det gjør den nok. Synes det har gått superfort allerede! Er faktisk snart to måneder siden vi forlovte oss :overrasket:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerer meg selv for andre dag på rad! I dag har jeg lokket samboer med på squash! 1,5 time trimming av meg, mens han bare står der på midten og prøver å ikke være alt for slem ;)

Men jeg fikk da forbrent 750 kcal, så jeg er strålende fornøyd! Og det kom godt med, for spiste meg stappmett på fårikål da jeg kom hjem... :namnam: <--det mangler en smiley her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dåne: Du er flink altså :klappe. Gi meg litt motivasjon så jeg kommer meg på vanngym i kveld da.

Og :hoppe: litt for EL i anmarsj. Da håper jeg og på høy temp i morgen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: Du er flink altså :klappe. Gi meg litt motivasjon så jeg kommer meg på vanngym i kveld da.

Og :hoppe: litt for EL i anmarsj. Da håper jeg og på høy temp i morgen :Nikke:

Litt motivasjonsstøv er sendt!

Temperaturen gikk ikke opp, den gikk NED :tristbla: Men, men, håpet er vel ikke over enda. Jeg begynte jo tempingen forrige måned, og vet jo ikke hvilken dag jeg startet på. Mulig EL normalt kommer så sent, men jeg hadde sett for meg CD14 og nå er jeg på CD16. Hehe, ser nå når jeg skriver det at det er vel LITT tidlig å bli desperat :fnise: Spesielt siden vi ikke engang prøver enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit spørsmål: Til temping, bruker man vanlig febertermomenet da...? :sjenert:

Det er anbefalt å bruke et termometer med to desimaler. Jeg kjøpte mitt på www.babyornot.dk.

Og så bruker jeg sidene til FertilityFriend for å logge temperaturene. Programvaren der holder styr på alt for deg og gir beskjed om temperaturen av en eller annen grunn bør sees bort ifra, når de regner med du har hatt EL og lager statistikker over syklusene dine. Dersom du skriver inn når du har hatt sex, får du til og med en karakter på hvor godt du har truffet EL :fnise:

Jeg har klokken på 15 min før jeg skal stå opp og måler temperaturen da. Og så snoozer jeg i 15 min. Fungerer kjempefint, hvertfall siden samboer ikke våkner av klokka :)

Edit: Det går også an å bruke et vanlig termometer, men nøyaktigheten blir selvfølgelig noe lavere. Dersom du har stor forskjell på temp før og etter EL (0,5 grad f.eks.) så bør det gå fint. Jeg har bare ca 0,2 grader, så da tror jeg det hadde blitt litt vanskelig.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing igjen. En dag forsinket for vi forsov oss i går...

10. september: 68,5 kg = 22,2 kg fett og 46,3 kg annet +1,6 kg(totalt -2,5 kg)

:tristbla: +1,6 kg! :klø: Riktignok var jeg syk på forhånd av forrige måling, men har vært flink denne uka og hadde ikke trodd jeg skulle opp til mitt tyngste på over en måned :tristbla:

Kanskje jeg kan trøste meg med at vekta mener jeg har lagt på meg 3 kg muskler og tatt av en del fett? Var jo dette som skjedde etter den lange fjellturen også, så mulig støle muskler binder mye vann eller noe?

Mat disse to ukene: Har vært veldig flink. Kan ikke huske å ha spist noe godteri i det hele, selv om jeg ikke offisielt startet sukkerstoppen før på mandag. Har heller ikke drukket en eneste øl, og kun ett (stort ;)) glass vin.

Trening denne uka: 5 km mosjonsløp :sjokkert: Og 1,5 time squash. Er superstøl i dag... Er egentlig veldig fornøyd :) Selv om jeg skulle ønske jeg hadde klart en spinningtime onsdag eller torsdag forrige uke :sjenert:

Link til veielista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen gikk ikke opp, den gikk NED :tristbla: Men, men, håpet er vel ikke over enda. Jeg begynte jo tempingen forrige måned, og vet jo ikke hvilken dag jeg startet på. Mulig EL normalt kommer så sent, men jeg hadde sett for meg CD14 og nå er jeg på CD16. Hehe, ser nå når jeg skriver det at det er vel LITT tidlig å bli desperat :fnise: Spesielt siden vi ikke engang prøver enda ;)

NÅ er det liten tvil om at EL er i anmarsj, hvertfall. Fin temperaturstigning i dag :nigo:

Og hvis lutealfasen holder seg på samme lengde som sist, så får jeg en finfin syklus på 29 dager! Så var altså ingen grunn til bekymring for at EL ikke kom da jeg trodde den skulle, det hadde jo nesten vært litt for tidlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golden Girl

Steike flink du er å trene!!! :hoppe: Suger til meg litt motivasjon jeg.. Jobber så mye for tida at jeg orker rett og slett ikke. Tror det blir roligere neste uke, så satser jeg får trent da! ;)

Ha en fiin kveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike flink du er å trene!!! :hoppe: Suger til meg litt motivasjon jeg.. Jobber så mye for tida at jeg orker rett og slett ikke. Tror det blir roligere neste uke, så satser jeg får trent da! ;)

Ha en fiin kveld!! :)

Tusen takk, Golden Girl! :klemmer:

Nå blir det veldig mye jobbing på meg også de neste månedene + bryllupsplanlegging. Så vet ikke hvor mye jeg får trent heller da. Men har en avtale om å trene med en venninde hver torsdag. Så håper jeg klarer å holde det.

God kveld til deg også :)

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å ha gått opp, men endel av fettet har da blitt erstattet med muskler og de veier jo som kjent mer :jepp: Kanskje du burde prøve målbandet du også, det reddet humøret mitt idag ivertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjedelig å ha gått opp, men endel av fettet har da blitt erstattet med muskler og de veier jo som kjent mer :jepp: Kanskje du burde prøve målbandet du også, det reddet humøret mitt idag ivertfall!

Ja, burde nok det. Sitter forsåvidt med det foran meg akkurat nå... Driver nemlig og lager invitasjoner :)

Bare innom med en rask :klemmer: Leser mer i morgen..

:klemmer: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at vekten har gått opp, men det er jo målebndet som der de viktige egentlig. Så flink du er spm har fått unna så mange invitasjoner. Blir kjekt å få de ut tenker jeg :) Ha en fin dag snupp :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...