Gjest imli Skrevet 3. mars 2008 #1761 Skrevet 3. mars 2008 36 UKER Jeg ser helt klart at magen din har vokst på 2 uker. De siste ukene legger babyen på seg ca 200 g per uke. Så du vil nok merke at magen vokser enda mer de siste uker. Epidural får du i ryggen. Men jeg fikk også kanyle i armen, men det var for å få drypp når riene dappet av. Jeg liker ordningen som den er i dag. Den gir valgfrihet. Det er bare 6 uker etter fødselen som er forbeholdt mor og 6 uker som er forbeholdt far, resten kan de dele som de vil mellom seg. Jeg hadde mest lyst at samboeren skulle ta 3 måneder med permisjon, men han ville ikke. Det ble med 9 uker til ham. Han kunne fått halve permisjon hvis han ville. Så det er ikke alle mødre som nekter å gi fra seg permisjonen "sin". Ja, nå skal visst babyen være 2,5 kilo og 45 cm, om den vokser "etter boka". det er jo nesten "fødestørrelse" Det er nå de siste ukene de virkelig vokser... Jeg synes også dagens ordning er grei. Det er jo ikke slik at 6 uker er til far, resten til mor, slik mange later til å tro - det er jo 6 uker til hver, og resten valgfritt. Kanskje vi kan bytte da, slik at du er 31 uker og jeg 36 Hi hi - kanskje det?
Gjest imli Skrevet 3. mars 2008 #1762 Skrevet 3. mars 2008 Jeg syns det bør være betalt permisjon for fedre den første måneden etter fødselen. Min samboer dro tilbake på jobb etter en uke, fordi han får ikke betalt de 2 uker etter fødsel. Men jeg merker at jeg trengte ham hjemme lenger enn det. Enig med deg... Om mannen ikke hadde fått de to ukene betalt, hadde vi alle fall ikke hatt råd til at han skulle ta mer enn en uke vi heller...
Pugsley Skrevet 4. mars 2008 #1763 Skrevet 4. mars 2008 Så fantastisk flott du ser ut Imli!! Kjempefine magen!!!! Nå er det akkurat 4 uker til termin!!!!! Kjempespennende!!!
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1764 Skrevet 4. mars 2008 Jeg syns det bør være betalt permisjon for fedre den første måneden etter fødselen. Min samboer dro tilbake på jobb etter en uke, fordi han får ikke betalt de 2 uker etter fødsel. Men jeg merker at jeg trengte ham hjemme lenger enn det. Enig i denne. Min kjære kommer til å avspasere 2 uker. Men selv det virker veldig kort... Heldigvis har han ferie rett etterpå igjen, så vi får god tid sammen. Men det er jo bare fordi vi har flaks med når lillegutt har termin... Tror det er veldig godt å ha de ukene sammen. Da er begge så usikre at det er godt å ha noen å støtte seg til...
Kykkelikokos Skrevet 4. mars 2008 #1765 Skrevet 4. mars 2008 Så fiiin mage! Men.. hvor blir det av alle strekkmerkene?!
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1766 Skrevet 4. mars 2008 Så fantastisk flott du ser ut Imli!! Kjempefine magen!!!! Nå er det akkurat 4 uker til termin!!!!! Kjempespennende!!! Takk, takk Ja, det blir spennende utover nå... Moren min hadde ringt meg her om dagen mens jeg stod i dusjen, og siden hun ikke fikk svar fikk hun panikk og ringte rett til mannen, livredd for at det var føding på gang Er vel ikke fare for den slags ennå, men om et par uker... Enig i denne. Min kjære kommer til å avspasere 2 uker. Men selv det virker veldig kort... Heldigvis har han ferie rett etterpå igjen, så vi får god tid sammen. Men det er jo bare fordi vi har flaks med når lillegutt har termin... Tror det er veldig godt å ha de ukene sammen. Da er begge så usikre at det er godt å ha noen å støtte seg til... Ja, vi er i alle fall veldig glad for at mannen får de to ukene betalt! Man trenger litt tid sammen sånn med en gang tror jeg. Det blir jo mye jobb, så greit å være to... Så fiiin mage! Men.. hvor blir det av alle strekkmerkene?! Takk! Har fått strekkmerker "overalt" utenom på magen av en eller annen mystisk grunn... Har både på rumpa, hoftene og låra... Men de er veldig små og ganske usynlige heldigvis. Ser ut som små prikker... Veldig rart, selv om jeg kanskje har fått litt ekstra på hofter og lår, har jo magen vokst MYE mer, så det er mildt sagt merkelig at den er strekkmerke-fri... Men det kommer vel. Føler meg ikke trygg enda!
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1767 Skrevet 4. mars 2008 36+1 Nydelig vær i dag, skikkelig vår-aktig. Selv om det snødde i går kveld... Merkelige været. Sov til klokka ni i dag... Deilig å sove litt lenge. Får nyte det mens jeg kan. Ingen planer i dag heller. Kanskje jeg skulle gått en tur i det fine været. Men vi får se om jeg orker/gidder...
Amused Skrevet 4. mars 2008 #1768 Skrevet 4. mars 2008 (endret) Nydelig mage, imli! Jeg ser også tilbake på de første magebildene mine, og må le av meg selv fordi jeg syntes jeg var "tykk" rundt magen da Høres deilig ut å sove lenge, jeg skal det i morgen, jeg Ha en fin vårlig dag! Endret 4. mars 2008 av Amused
aimee Skrevet 4. mars 2008 #1769 Skrevet 4. mars 2008 Sov helt til ni? Synes ikke det hørtes så lenge ut Men det er kanskje det med en stor mage.. Apropos strekkmerker, jeg så ingen jeg heller, stemmer det? Har du sluppet helt unna?
Simpleminded Skrevet 4. mars 2008 #1770 Skrevet 4. mars 2008 Om jeg skulle sove lenge, hadde jeg ikke stått opp før 10, senest 11! Så at du står opp 9 er tidlig for meg Men da får du jo mere ut av dagen også! Er du ute i permisjon allerede eller sykemeldt forresten? Har ikke helt fått med meg det jeg.. Ha en fortsatt flott tirsdag!
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1771 Skrevet 4. mars 2008 Nydelig mage, imli! Jeg ser også tilbake på de første magebildene mine, og må le av meg selv fordi jeg syntes jeg var "tykk" rundt magen da Høres deilig ut å sove lenge, jeg skal det i morgen, jeg Ha en fin vårlig dag! Takk! Det er rart å se tilbake på de tidlige magebildene ja... Spennende å se hvordan magen ser ut rett etter fødsel også. Ha en fin dag du også! Sov helt til ni? Synes ikke det hørtes så lenge ut Men det er kanskje det med en stor mage.. Apropos strekkmerker, jeg så ingen jeg heller, stemmer det? Har du sluppet helt unna? Hehe, jeg er A-menneske, liker å stå opp sånn i 7-8 tida i alle fall. Liker å få litt utav dagen Har foreløpig sluppet unna strekkmerker på magen, men har fått noen små, svake på hofter, rumpe og lår... Og så på puppene... Det er det kjedligste. Får håpe de blekner skikkelig. Om jeg skulle sove lenge, hadde jeg ikke stått opp før 10, senest 11! Så at du står opp 9 er tidlig for meg Men da får du jo mere ut av dagen også! Er du ute i permisjon allerede eller sykemeldt forresten? Har ikke helt fått med meg det jeg.. Ha en fortsatt flott tirsdag! Er sykemeldt jeg. Permisjonen begynner i neste uke. Men jeg har jo vært sykemeldt så lenge at jeg ikke merker noen forskjell... til alle!
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1772 Skrevet 4. mars 2008 Sjekka forresten dette med fullmåne i stad, er jo en sånn myte som sier at man ofte føder rundt fullmåne. Så på kalenderen at nærmeste fullmåne var 6. april. Har ikke lyst til å gå så lenge! Og konkluderer dermed at den myten bare er tull.
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1773 Skrevet 4. mars 2008 Deilig at mannen din får betalt to uker. Sånn skulle det vært for alle Tror det er veldig deilig å ha den tida sammen Er glad mannen kan avspasere. Ellers hadde det nok gått fint med permisjon uten lønn også. Juni er jo måneden for feriepenger og skattepenger. Men er jo greit å kunen bruke det på litt annet også... Får håpe h*n kommer får fullmånene. Men er jo en mulighet... Men hvis den myten stemmer så må det jo virke sånn at ungen blir tidligere født... Virker jo ikke sannsynlig at en unge skal vente noen dager for å klaffe med en fullmåne
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1774 Skrevet 4. mars 2008 Nei, vi får håpe det ikke stemmer helt. 6. april er jo ikke såå lenge å vente, men kjedelig likevel. Jeg vil helst ha sånn ca til termin jeg.
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1775 Skrevet 4. mars 2008 Det kunne jeg tenke meg også... Regner med jeg blir utålmodig når det nærmer seg...
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1776 Skrevet 4. mars 2008 Ja... Når det er en ukes tid igjen, kommer jeg nok til å bli litt utålmodig tenker jeg... Kunne tenke meg å få i tidsrommet en uke før og et par dager etter. Kjedelig å gå for lenge over tida, men har ikke lyst til å få så lenge før heller. Nå hikker lillebaby inni magen min! Er helt øm under ribbeina også, h*n driver å romsterer og presser seg oppover...
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #1777 Skrevet 4. mars 2008 Høres ut som en god plan... Noe sånt kunne jeg tenke meg også. Så får vi bare se om nurkene våre er samarbeidsvillige...
superMe Skrevet 4. mars 2008 #1778 Skrevet 4. mars 2008 Kan jeg være med og tippe?:D Isåfall tipper jeg at det blir en jente 2.april!
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #1779 Skrevet 4. mars 2008 Kan jeg være med og tippe?:D Isåfall tipper jeg at det blir en jente 2.april! Velkommen til dagboka mi Selvfølgelig kan du tippe *noterer*
Knøttet Skrevet 4. mars 2008 #1780 Skrevet 4. mars 2008 Nå snør det her. Det var den våren... Her også... Det er faktisk rene snøstormen, isted hørte jeg et høyt "klask!" og rakk å se bort på vinduet at det kom en haug med snø fykende. Tror det blåser godt, merker det på parabolantennen også. Da er det godt å være inne og ha det godt og varmt
Fremhevede innlegg