Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1661 Skrevet 29. februar 2008 Nå har vi vært på cafe og spist lunsj. Var til og med så sunn at jeg spiste salat! Etterpå insisterte mamma på å kjøpe litt mat til meg når hun skulle innom butikken allikevel Så da fikk vi litt nytt pålegg og ferskt brød. Vi hadde egentlig tenkt å la vær å handle i dag og bruke brødristeren til det tørre brødet vi har her... Men nå slipper vi det!
Ella* Skrevet 29. februar 2008 #1663 Skrevet 29. februar 2008 Ja, de blir stille når andre kommer gitt... Men litt søtt at de kjenner igjen mammaen og pappaen sin da Sunn mat nuller ut nagattien En brødskive med makrell i tomat (sunn) og en med nugatti (usunn) = sånn passe sunt. Iflg. mitt regnestykke Jeg spiste et kolibriegg idag (elsker den påskemarsipanen), men siden ingen så meg teller ikke de kaloriene Liker tankegangen til begge dere jeg Jeg har spist to brødskiver med makrell i tomat i dag, og skal ha fiskepinner til middag, så gjett hva jeg skal gjøre i kveld.... Valget står mellom is og sjokolade!
marsy Skrevet 29. februar 2008 #1664 Skrevet 29. februar 2008 husk at i dag er det fredag = helg = spise hva man vil!
Catus Skrevet 29. februar 2008 #1665 Skrevet 29. februar 2008 Vi skal ha fiskekaker med ris, saus og grønnsaker. I tillegg har jeg spist grovt brød med leverpostei og tomat på. Lurer på om ikke det blir BÅDE is og sjokolade på meg i kveld..
Kykkelikokos Skrevet 29. februar 2008 #1666 Skrevet 29. februar 2008 Vi burde opprette en egen regelbok for hvordan man kan leve mest mulig "sunt" uten å kutte ned på godisen
jente 79 Skrevet 29. februar 2008 #1667 Skrevet 29. februar 2008 imli Tenk snart bare en måned igjen. Blir spennende. Her er det også bare jeg og min kjære som har kjent sparkene. Tok også litt tid før min kjære fikk kjenne. Vi sparker da ikke til hvem som helst Det er litt vanskelig det permisjonsgreine ja. Satser på at min går i orden nå, men man vet jo aldri... Jeg vet ikke hva som er vanlig ift hvem som betaler jeg... Men jeg tror jobben her ville betalt for meg om jeg hadde vært fast ansatt. Vet ikke om det er noen regler der... Tror ikke det er noen regler der. Har skjønt at mange arbeidsgivere betaler permisjonen, men de velger selv tror jeg... Men har mengdeforholdet noe å si, tro? Det vil si, kan jeg spise ubegrensede mengder sjokolade og nulle det ut med én grov skive brød eller én appelsin? Er jeg fortsatt sunn da? Det høres ut som en veldig fornuftig regel God helg, imli
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1668 Skrevet 29. februar 2008 Ja, det er godt med noen enkle regler i hverdagen! I dag har jeg t.o.m gått tur! Bare en liten da, ca 20 min rundt i nabolaget. Regner og blåser, så jeg orka ikke mer enn det. Sov to timer etter middag, så jeg følte jeg trengte en liten tur. Det var faktisk deilig. Har ikke gått på vekta på en ukes tid... Har gått opp 12 kilo hittil, håper ikke det har blitt noe særlig mer... Men i kveld blir det påskemarsipan! Er jo tross alt fredag
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1669 Skrevet 29. februar 2008 imli Tenk snart bare en måned igjen. Blir spennende. Her er det også bare jeg og min kjære som har kjent sparkene. Tok også litt tid før min kjære fikk kjenne. Vi sparker da ikke til hvem som helst Tror ikke det er noen regler der. Har skjønt at mange arbeidsgivere betaler permisjonen, men de velger selv tror jeg... Det høres ut som en veldig fornuftig regel God helg, imli Ja, på søndag er det en mnd til termin! Jeg tror ikke jeg helt skjønner det ennå, at jeg skal bli mamma... Lillebabyen er visst litt sjenert ja I dag har h*n ikke sparket så mye heller, men ligget og presset seg opp mot ribbeina. Deilig... Er visst ikke noe særlig regler på det permisjonsgreine nei... Men her hadde visst jobben betalt om jeg hadde vært fast ansatt. Jeg er vel ikke "verdig" å få betalt av jobben jeg da Så det blir NAV som må slite med meg!
jente 79 Skrevet 29. februar 2008 #1670 Skrevet 29. februar 2008 Nei, skjønner jo at de ikke styrer med det når du ikke er fast ansatt. Blir litt annerledes da... Ganske utrolig at vi skal bli mammaer ja. Går vel ikke ordentlig opp for en før en har vært mamma litt tror jeg...
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1671 Skrevet 29. februar 2008 Nei, jeg skjønner det liksom ikke jeg. Prøver å si til meg selv at det ligger en liten baby inni meg, min sønn eller datter, som jeg får møte om en måned. Men jeg klarer liksom ikke å fatte det. Det er liksom for... stort. Jeg gleder meg og gruer meg på en gang. Men gleder meg mest da. Selv om jeg ikke helt vet hva jeg går til... Men sånn er det jo for alle. Det verste er at det sikkert er nesten like rart neste gang, ikke bare med nr. 1. Det å få barn blir nok aldri noe hverdagslig...
Eve Luna Skrevet 29. februar 2008 #1672 Skrevet 29. februar 2008 Det kan ta litt tid å skjønne at man har fått barn også etter at den er født Det er en rar tanke, når man har levd livet uten barn. En måned er ikke lenge. Kan hende du er mamma om noen uker.
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1673 Skrevet 29. februar 2008 Det kan ta litt tid å skjønne at man har fått barn også etter at den er født Det er en rar tanke, når man har levd livet uten barn. En måned er ikke lenge. Kan hende du er mamma om noen uker. Ja, det er helt vilt... Mamma ble stressa da jeg fortalte at h*n allerede hadde festet seg - da kommer de visst før tiden - iflg henne... Men JM sa det ikke hadde noen betydning. Noen dager før tiden er greit, men jeg har ikke tenkt å føde om to uker altså! Akkurat som om det er jeg som bestemmer det...
Knøttet Skrevet 29. februar 2008 #1674 Skrevet 29. februar 2008 Visste ikke at babyen kunne kjenne at andre enn mammaen legger hånda på magen! Søte, sjenerte babyer Det har ikke gått opp for meg at vi skal bli foreldre heller... Det er jo alt for utrolig til at det går an!
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1675 Skrevet 29. februar 2008 Visste ikke at babyen kunne kjenne at andre enn mammaen legger hånda på magen! Søte, sjenerte babyer Det har ikke gått opp for meg at vi skal bli foreldre heller... Det er jo alt for utrolig til at det går an! Jeg leste det en plass, at babyen kjenner om det er noen andre enn mamma som tar på magen. Det er visst derfor de "alltid" blir stille når andre skal kjenne; de må liksom holde seg litt i bakgrunnen for å finne ut hvem dette er. Ganske fascinerende å tenke på at babyen da egentlig tenker og føler allerede som foster. At de allerede har litt personlighet, liksom, når de kommer ut... Gleder meg til å bli kjent med min lille! Men hadde liksom trodd jeg kom til å "skjønne" det mer... Tror det er ganske likt for alle; at vi ikke helt forstår hva vi har gitt oss ut på...
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1676 Skrevet 29. februar 2008 Nei, nå må jeg gå å legge meg. Klokka er jo snart 23.30! Hjalp nok å sove litt i stad ja... Men nå er jeg trøtt. Og har vondt i ryggen/skuldrene av å sitte foran PC'en... Merker at det er slitsomt å sitte for øvre del av ryggen... God unnskyldning for å ligge Sov godt, alle sammen!
Gjest imli Skrevet 1. mars 2008 #1677 Skrevet 1. mars 2008 35+5 På den første dagen i den første vårmåneden snør det ute... Og så så vårlig det har vært de siste dagene! Ja, ja. Tickeren min viser feil i dag! Virker som om den klikker annenhver dag! I dag blir en rolig dag tror jeg. Vi skal bare en tur til svigers og så må vi handle litt mat. Min kjære sover enda da - ble visst litt seint for ham i går... Kjenner jeg blir litt irritert når han kommer hjem klokka tre om natta... Han får bare nyte det mens han kan!
Gjest imli Skrevet 1. mars 2008 #1678 Skrevet 1. mars 2008 Åh, i natt drømte jeg skikkelig merkelig! Drømte at jeg kunne ta ut babyen av magen og se på h*n! Og så bare putta jeg den tilbake igjen... Herlighet...
monja Skrevet 1. mars 2008 #1679 Skrevet 1. mars 2008 Hadde jeg fått den ut hadde jeg ikke putta den inn igjen nei De siste nettene har jeg drømt at jeg har vært på jobb igjen. Gud, så kjedelig
Gjest imli Skrevet 1. mars 2008 #1680 Skrevet 1. mars 2008 Hadde jeg fått den ut hadde jeg ikke putta den inn igjen nei De siste nettene har jeg drømt at jeg har vært på jobb igjen. Gud, så kjedelig Du har vel et undertrykt ønske om å komme deg tilbake på jobb! Nei, jeg tror ikke jeg hadde putta ungen tilbake gitt... Men den var liksom ikke helt ferdig... Var så rart... Tror det var en gutt, men kjønnsorganene var liksom ikke helt ferdiglaga Så det er ikke godt å si hva det var! Åh, når jeg sitter kjenner jeg at livmora presser seg opp i ribbeina... Når er det magen liksom skal synke egentlig? :klø:
Fremhevede innlegg