Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flott mage Imli :jepp:

Gleder meg til min mage også begynner å vokse. Synes allerede den står mer ut enn vanlig men.... Kanskje jeg bare drømmer :sjenert:

Vi får krysse fingrene for at mannen klarer røykestoppen :) Jeg har fortalt mannen at bebiser ikke liker alkohol- og lukt og to dagers- skjegg :lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så flott mage Imli :jepp:

Gleder meg til min mage også begynner å vokse. Synes allerede den står mer ut enn vanlig men.... Kanskje jeg bare drømmer :sjenert:

Vi får krysse fingrene for at mannen klarer røykestoppen :) Jeg har fortalt mannen at bebiser ikke liker alkohol- og lukt og to dagers- skjegg :lur:

Takk! :)

Får håpe mannen klarer å slutte med røyken ja. Vil ikke ha noe røyking i nærheten av ungen, og så er det jo greit å være et forbilde etterhvert også. Ikke rart unger med røykende foreldre begynner å røyke; virker vel ikke så overbevisende med en mor eller far som med røyken i kjeften forklarer hvor dumt og farlig det er å røyke...

Alkohol kan vel med fordel kuttes ned på det også. Men skjegget skal han få beholde :ler:

Skrevet

Så fin mage! :-D :hjerte: Den har vokst godt på to uker, ja! :Nikke:

Huff, kom på enda en ting jeg ikke liker med epidural. Må man ikke ha kanyle i armen da, eller tar jeg feil nå? Jeg har tidligere hatt blodprøveangst, og liker fortsatt ikke sprøyter og lignende (men hvem gjør vel det?) og tror ikke jeg takler kanyle i armen :spy:

Jeg har det akkurat likedan som deg, jeg ser ikke at magen vokser før jeg tar bilde! Mannen ser det mye bedre enn meg, merkelig det der!

Skrevet

Fine magebilder! :-D

Sambo har også sine planer om røykestopp. Vel vel sier nå jeg, synes ikke akkurat han går veldig inn for oppgaven. Det værste er at han har slutta før, og så begynt igjen.

Jaja, det nytter jo ikke å pushe på og mase heller, men jeg kan LOVE at jeg blir streng når det gjelder røyking i nærheten av ungen og sånt.

Skal heller ikke ha noen røykånde på bebisen. Så det så!

Skrevet
Så fin mage! :-D :hjerte: Den har vokst godt på to uker, ja! :Nikke:

Huff, kom på enda en ting jeg ikke liker med epidural. Må man ikke ha kanyle i armen da, eller tar jeg feil nå? Jeg har tidligere hatt blodprøveangst, og liker fortsatt ikke sprøyter og lignende (men hvem gjør vel det?) og tror ikke jeg takler kanyle i armen :spy:

Jeg har det akkurat likedan som deg, jeg ser ikke at magen vokser før jeg tar bilde! Mannen ser det mye bedre enn meg, merkelig det der!

Vet ikke helt hvordan de setter den sprøyta jeg... Får i alle fall en svææær en i ryggen, vet ikke om man får en sånn i armen? Jeg har egentlig ikke sprøyteskrekk, er mer redd for at den skal "slå feil", liksom... Har hørt at noen får den bare til å virke på ene sida og sånt. Huff.

Det er ikke lett å se selv at magen vokser nei. Nå for tida sitter jeg og koser meg med pre-gravide bilder av meg selv :fnise: Og skjønner ikke hva i all verden jeg var misfornøyd med da. Hvis jeg blir sånn igjen skal jeg være veldig glad! :Nikke:

:goodbye:

:hallo:

Fine magebilder! :-D

Sambo har også sine planer om røykestopp. Vel vel sier nå jeg, synes ikke akkurat han går veldig inn for oppgaven. Det værste er at han har slutta før, og så begynt igjen.

Jaja, det nytter jo ikke å pushe på og mase heller, men jeg kan LOVE at jeg blir streng når det gjelder røyking i nærheten av ungen og sånt.

Skal heller ikke ha noen røykånde på bebisen. Så det så!

Ikke noe røykeånde på bebisen nei! De må jo selv velge å slutte, jeg maser ikke noe særlig, men jeg kommer til å være streng ift. røyking i nærheten av ungen ja.

----------------------------------------------------------------------------------

Nå har jeg akkurat gått tur! Ganske lang også, gikk en hel time. Var plutselig så sprek :fnise:

Så da var det nok greit med litt sjokolade, tenker jeg. :jepp: Utrolig dumt å ha sjokolade i huset... Men vi fikk en ekstra sjokoladeplate i helga. Klarer jo ikke å spare den helt til neste helg!

Skrevet

Sjokolade er til for å...spises? :ler:

Skrevet

Sitter med et eller annet debattprogram på nrk på i bakgrunnen her. Æsj, han derre Arve Juritzen altså... :spy: "Stakkars fedrene" bla bla bla... Fyttirakkern. Det derre mannspanel-greine er noen kvalme typer, som bare klager på hvor dårlig forhold de får til ungene sine. Pleier ikke være enig med FrP, men her var jeg det, gitt.

Skrevet
Nå sa jeg akkurat til min kjære, at han har fire uker igjen som røyker :fnise: Han har sagt han skulle slutte å røyke helt siden vi ble sammen egentlig, satt seg stadige mål om at DA skal han slutte. Men det har ikke skjedd noe ennå da. Men slutte når vi får barn, det skulle han i hvertfall.... Bare synd for ham at den dagen kommer stadig nærmere ;) Lurer på om han klarer det... Har mine tvil men.

Jepp, der har du min også :Nikke: Min sluttet faktisk å røyke etter at han traff meg, men begynte igjen i smug.. Fikk tynet det ut av ham til slutt da...

Vi får jo bare håpe at han slutter for barnets skyld! Og hvis han fortsetter så får han hvertfall holde seg unna meg og barnet når han tar fram røyken.

Litt sjokolade må da være lov! :Nikke: Tok litt i stad vi faktisk.. Må jo få spist opp restene fra helga :rodme:

Skrevet

:juhu: 36 uker :juhu: Du kan jo føde når som helst du imli :fnise: Skulle ønske det var jeg som var 36 uker på vei. Kjenner jeg har lyst til å bli ferdig med dette svangerskapet nå, syns jeg har venta lenge nok :fnise: Men disse ukene frem mot fødsel går forhåpentligvis fort.

Kjempefin mage :)

Skrevet
Sitter med et eller annet debattprogram på nrk på i bakgrunnen her. Æsj, han derre Arve Juritzen altså... :spy: "Stakkars fedrene" bla bla bla... Fyttirakkern. Det derre mannspanel-greine er noen kvalme typer, som bare klager på hvor dårlig forhold de får til ungene sine. Pleier ikke være enig med FrP, men her var jeg det, gitt.

Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor de skal pålegge det...

Tror egentlig ikke de fleste vordende mødre er så umulige at de hadde nektet mannen noen flere uker om han ønsket det...

Jeg hadde i hvert fall gjerne sett at min kjære tok litt mer enn sine tilmålte 6 uker og ferie...

Synes er par uker i forbindelse med fødsel burde vært lønnet også. Tror det er greit å være to da...

Tror egentlig mer at mennene trenger å våkne litt. Se at det kan være ålreit for dem også. Men blir litt feil å få det tredd nedover hodet...

Dessuten kan ikke familien tape penger på det... Det er jo et ankepunkt for mange har jeg skjønt...

Skrevet

:hoppe: for 36 uker... jeg kommer etter med storskritt :lur:

de har ikke lystgass på sykehuset "mitt", men jeg har lyst til å prøve akupunktur, og har lyst til å høre på litt avslappende musikk. Vil heller ikke plaske i badekar. Men i følge jordmor blir det mest sannsynlig epidural på meg, siden det er best når man har høyt blodtrykk... det var egentlig "siste utvei" slik jeg tenkte det - men må jeg så må jeg. Frister jo med skikkelig smertestillende også :ler:

Kjempefin mage Imli. Synes gravide mager er så fiiiine :rødme:

Skrevet

Epidural er griseskummelt, synes jeg.

"Epiduralen settes alltid av anestesilegen. Huden bedøves, og deretter settes en nål inn i epiduralrommet. Gjennom nålen tres det inn en tynn slange (kateter) som blir liggende igjen i epiduralrommet etter et nålen er fjernet. Det gjør ikke vondt å ha slangen der, og man kan bevege seg fritt. Gjennom slangen kan det fylles på bedøvelsesmiddel etter behov, som regel via en pumpe. Anestesipersonalet vil være tilstede inntil epiduralen fungerer som den skal."

Et RØR rett inn i ryggraden? Ik! Men jeg utelukker ingenting jeg, altså! Det er bare ikke det første jeg vil ty til ... Heldigvis har vi mange alternativer! :)

Sjokkis var en fantastisk god idé ... *romstere i kjøleskapet*

Skrevet
Jepp, der har du min også :Nikke: Min sluttet faktisk å røyke etter at han traff meg, men begynte igjen i smug.. Fikk tynet det ut av ham til slutt da...

Vi får jo bare håpe at han slutter for barnets skyld! Og hvis han fortsetter så får han hvertfall holde seg unna meg og barnet når han tar fram røyken.

Litt sjokolade må da være lov! :Nikke: Tok litt i stad vi faktisk.. Må jo få spist opp restene fra helga :rodme:

Min har sluttta og begynt igjen flere ganger... Vi får se hvordan det går nå! De får holde seg langt unna bebisene i alle fall :jepp:

Sjokolade er min store lidenskap for tida :fnise:

:juhu: 36 uker :juhu: Du kan jo føde når som helst du imli :fnise: Skulle ønske det var jeg som var 36 uker på vei. Kjenner jeg har lyst til å bli ferdig med dette svangerskapet nå, syns jeg har venta lenge nok :fnise: Men disse ukene frem mot fødsel går forhåpentligvis fort.

Kjempefin mage :)

Takk, takk :)

Når som helst og når som helst... Ikke si sånne skumle ting da. Jeg er ikke lei enda jeg, trives liksom med å ha babyen innenfor magen... Synes det har gått så fort, jeg vil ikke være ferdig enda. Når jeg leser om andre som blir gravide, så kjenner jeg at jeg gleder meg til neste gang :fnise:

Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor de skal pålegge det...

Tror egentlig ikke de fleste vordende mødre er så umulige at de hadde nektet mannen noen flere uker om han ønsket det...

Jeg hadde i hvert fall gjerne sett at min kjære tok litt mer enn sine tilmålte 6 uker og ferie...

Synes er par uker i forbindelse med fødsel burde vært lønnet også. Tror det er greit å være to da...

Tror egentlig mer at mennene trenger å våkne litt. Se at det kan være ålreit for dem også. Men blir litt feil å få det tredd nedover hodet...

Dessuten kan ikke familien tape penger på det... Det er jo et ankepunkt for mange har jeg skjønt...

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man må tvinge det ned på folk. Og dette mannspanelet er tydeligvis noen med dårlige erfaringer med kvinner... Bare gnåling om at mannfolk ikke slipper til osv. Tror det hører til skjeldenhetene, de fleste kvinner liker vel at mannen ordner like mye med ungene som dem selv?

De to ukene i forb. med fødselen bør absolutt være lønnet ja. Her er vi så heldige at vi får det, fordi mannen er kommunalt ansatt. Ellers hadde vi rett og slett ikke hatt råd til at han skulle tatt fri.

Skrevet

:duskedame: 36 UKER :duskedame:

Jeg ser helt klart at magen din har vokst på 2 uker. De siste ukene legger babyen på seg ca 200 g per uke. Så du vil nok merke at magen vokser enda mer de siste uker.

Epidural får du i ryggen. Men jeg fikk også kanyle i armen, men det var for å få drypp når riene dappet av.

Jeg liker ordningen som den er i dag. Den gir valgfrihet. Det er bare 6 uker etter fødselen som er forbeholdt mor og 6 uker som er forbeholdt far, resten kan de dele som de vil mellom seg.

Jeg hadde mest lyst at samboeren skulle ta 3 måneder med permisjon, men han ville ikke. Det ble med 9 uker til ham. Han kunne fått halve permisjon hvis han ville. Så det er ikke alle mødre som nekter å gi fra seg permisjonen "sin".

Skrevet

Kanskje vi kan bytte da, slik at du er 31 uker og jeg 36 :hoho:

Skrevet
:hoppe: for 36 uker... jeg kommer etter med storskritt :lur:

de har ikke lystgass på sykehuset "mitt", men jeg har lyst til å prøve akupunktur, og har lyst til å høre på litt avslappende musikk. Vil heller ikke plaske i badekar. Men i følge jordmor blir det mest sannsynlig epidural på meg, siden det er best når man har høyt blodtrykk... det var egentlig "siste utvei" slik jeg tenkte det - men må jeg så må jeg. Frister jo med skikkelig smertestillende også :ler:

Kjempefin mage Imli. Synes gravide mager er så fiiiine :rødme:

Takk for mageskryt. Noen ganger synes jeg at jeg ser fin ut, andre ganger ser jeg bare fæl ut synes jeg... Kommer an på humøret...

Epidural er liksom siste utvei her også. Meen må man så må man. Badekar frister ikke meg, liker ikke å være våt når jeg har vondt. :ler:

Veksler mellom å glede meg og grue meg til fødsel. Vet jo ikke hva jeg går til, og det er jo skummelt. Men samtidig gleder jeg meg veldig til å oppleve det også.

Epidural er griseskummelt, synes jeg.

"Epiduralen settes alltid av anestesilegen. Huden bedøves, og deretter settes en nål inn i epiduralrommet. Gjennom nålen tres det inn en tynn slange (kateter) som blir liggende igjen i epiduralrommet etter et nålen er fjernet. Det gjør ikke vondt å ha slangen der, og man kan bevege seg fritt. Gjennom slangen kan det fylles på bedøvelsesmiddel etter behov, som regel via en pumpe. Anestesipersonalet vil være tilstede inntil epiduralen fungerer som den skal."

Et RØR rett inn i ryggraden? Ik! Men jeg utelukker ingenting jeg, altså! Det er bare ikke det første jeg vil ty til ... Heldigvis har vi mange alternativer! :)

Sjokkis var en fantastisk god idé ... *romstere i kjøleskapet*

Har heller ikke lyst på et rør inn i ryggraden, nei. Men er mest redd for at den ikke skal virke som den skal. Skumle greier.

Jeg har gjemt unna sjokoladen, og prøver å glemme hvor jeg la den :ler:

Skrevet

Jeg syns det bør være betalt permisjon for fedre den første måneden etter fødselen.

Min samboer dro tilbake på jobb etter en uke, fordi han får ikke betalt de 2 uker etter fødsel. Men jeg merker at jeg trengte ham hjemme lenger enn det.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...