Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Godt med en hvil ja :jepp: Spesielt når man er gravid :)

Endret av Ella*
Skrevet

Jeg har jo allerede tippa :babyjente:, og tror at du kommer til å føde 29 mars!

Skrevet

Innom med en :klem:

:sol:

Skrevet

Sov i nesten to timer jeg :) Men er ganske trøtt enda egentlig...

Gikk til butikken også da, fikk litt trim i dag og. Kjempefint vær i dag, men det blåser veldig da...

Tipping notert, Indo :)

Skrevet
Sov i nesten to timer jeg :) Men er ganske trøtt enda egentlig...

Gikk til butikken også da, fikk litt trim i dag og. Kjempefint vær i dag, men det blåser veldig da...

Tipping notert, Indo :)

hihi.. da har vi hatt en akkurat like innholdsrik dag... + Oprah og Dr Phil da :fnise:

Skrevet

Hehe, ja her ble det KG, soving, lesing og TV i dag. I dag også... Godt jeg fikk gått en tur, ellers hadde jeg hatt dårlig samvittighet tror jeg... Føler meg skikkelig unyttig om dagen...

Nå vil jeg ha sjokolade... Det har vi ikke. Blir nok nugatti og peanøttsmør-brødskiver i kveld. Har lyst på kake også... Men vet ikke om jeg gidder å lage...

Skrevet

Synes du skal få mannen til å lage kake til deg! det hadde vært på sin plass, så flink som du er!! :tommelopp:

Skrevet

Lov å vøre litt utnyttig nå. blir ikke så mye tid til å slappe av med en liten baby i hus :-D

Skrevet
Synes du skal få mannen til å lage kake til deg! det hadde vært på sin plass, så flink som du er!! :tommelopp:

Hehe, det tror jeg aldri kommer til å skje! Da hadde jeg blitt veldig overraska i så fall.

Lov å vøre litt utnyttig nå. blir ikke så mye tid til å slappe av med en liten baby i hus :-D

Ja, det er vel egentlig det. Får bruke de siste ukene på å sove mest mulig...

-------------------------------------------------------------------------------------

Æsj, liten krangel med kjære i stad. Han kommer liksom hjem, spiser middag, og stikker av. I det siste har han drevet å hjulpet naboen med noe hageplanlegging (han er gartner) og ordner med masse greier der borte. Han er liksom så snill mot folk, tilbyr seg og hjelpe både her og der. Det er jo en god egenskap. Men det hadde jo vært hyggelig om han kunne gjort noe for meg også da... :sjenert: Jeg er alene hele dagen, mitt eneste sosiale liv er KG og mannen og kanskje en telefon fra mamma i blandt. Da har jeg selvfølgelig lyst til å være sammen med min kjære når han først er hjemme, og kanskje finne på noe å gjøre sammen en gang i blandt. Men det går jo liksom aldri... Han vil ikke dra på kino fordi han tror det er farlig for babyen med høy lyd (bass-lyd). Han vil ikke dra meg med på tur for han er redd jeg skal få vondt. Osv...

Jeg sier at jeg tror ikke det er farlig å dra på kino (har aldri hørt noe om det i alle fall), og at jeg fint klarer å gå små turer. Kanskje vi kunne gått på cafe eller noe, men han "liker ikke å sitte på cafe"... :sukk: Vi har lite penger for tida også (for tida? har vel det konstant) så det er liksom ikke så mye å gjøre heller. Vi fikk snakka sammen da, og han sier han bare vil at jeg ikke skal slite meg ut før babyen kommer. Han foreslo vi kunne leie en film eller noe til helgen. Det er vel bedre enn ingenting...

Huff, dette ble syte og klage-innlegg. Var egentlig i godt humør til morgen i dag. Men det skal lite til for å snu det om dagen... Ingen av dere som har noen forslag da, om hva man kan gjøre sammen som ikke innebærer altfor mye fysisk anstrengelse og som ikke koster så mye?

Skrevet

Uff, skjønner godt at du blir litt lei...

Blir jo lange dager om man skal være hjemme alene både dag og kveld... Er nok sikkert ikke så lett for han å skjønne, men er jo greit å kunne gjøre litt annet...

Aktiviteter som helst ikke koster for mye...

Dere har ingen museum eller lignende i nærheten? Ofte mye fint å se der...

Bowling er kanskje en idè, hvis du klarer det.

Piknik

Hmm, ikke helt enkelt dette. Skal se om jeg finner på noe mer etter hvert...

Skrevet
Uff, skjønner godt at du blir litt lei...

Blir jo lange dager om man skal være hjemme alene både dag og kveld... Er nok sikkert ikke så lett for han å skjønne, men er jo greit å kunne gjøre litt annet...

Aktiviteter som helst ikke koster for mye...

Dere har ingen museum eller lignende i nærheten? Ofte mye fint å se der...

Bowling er kanskje en idè, hvis du klarer det.

Piknik

Hmm, ikke helt enkelt dette. Skal se om jeg finner på noe mer etter hvert...

Takk for forslag og støtte :)

Får se om vi klarer å finne på noe.

:klemmer:

Skrevet

Johanne er jo kjempefint jentenavn! Ikke enig med mannen din :riste:

Kjedelig med krangling, håper dere blir enige om noe. Tror ikke kino skal ha noe å si for babyen, jeg tenker meg iallfall ikke om to ganger før jeg går på kino! Om babyen blir påvirket så tror jeg det skal ganske mye til, men du kan jo høre med jordmor, bare for å betrygge mannen?

Skrevet
Johanne er jo kjempefint jentenavn! Ikke enig med mannen din :riste:

Kjedelig med krangling, håper dere blir enige om noe. Tror ikke kino skal ha noe å si for babyen, jeg tenker meg iallfall ikke om to ganger før jeg går på kino! Om babyen blir påvirket så tror jeg det skal ganske mye til, men du kan jo høre med jordmor, bare for å betrygge mannen?

Jeg synes Johanne er veldig fint ja, men det blir nok ikke noen liten Johanne her... Det er utrolig vanskelig med jentenavn! Jeg vil ha navn som ikke er på navnetoppen (for så vidt enkelt å unngå - fy så mange fæle navn!), men det må ikke være noe sært og uvanlig heller. Har tenkt på både Karen og Astrid. Men jeg vet liksom ikke helt... Finner ingen navn som er "bra nok" for vårt lille gull! :ler: Får håpe hun kommer ut og ser ut som hun heter et eller annet fint, dersom det er ei jente ;)

Jeg trodde heller ikke kino var farlig, nei. Skal til legen neste uke, får spørre ham.

Skrevet

36+4

Dum ticker i dag også. Ja, ja, begynner å bli vant til det.

I natt drømte jeg noe rart igjen. Drømte at jeg hadde fått lillebaby, men jeg kunne ikke huske at jeg hadde født, av en eller annen grunn. Og ungen var plassert i et eller annet hus/bygning (det likna veldig på barneskolen jeg gikk på :forvirra: ). Så dro jeg dit da, sammen med foreldrene mine. Og det viste seg at en eller annen sinnsforvirra person (som jeg tror var en barndomsvenninne av meg) liksom skulle passe på babyen. Men da vi kom inn i bygningen, var hun borte. Det var nesten som en skrekkfilm...

Så gikk vi ned mange trapper, og fant dette mennesket bevisstløs på gulvet??? Og så løp vi ned enda flere trapper for å finne lille baby. Og babyen lå på gulvet helt nede i kjelleren. Alt var bra med henne da (det var ei jente), og jeg tok henne med meg. Og så ble det masse vanskeligheter med å komme seg ut. Og så husker jeg ikke noe særlig mer, men drømte et par usammenhengende drømmer til, fortsatt med lillebaby, i en av dem var hun kanskje et par år, og i den andre sikkert 7-8. Merkelige drømmer. Lurer på hva denne betydde? :ler:

Skrevet

* Besøke noen venner?

* Lage en god middag hjemme, med te-lys og romantisk stemning? avslutte med god masasje? Det "trenger" du som gravid må du si til mannen ;)

* Spille et brettspill eller lignende? det gjør jeg og mannen av og til når vi føler vi har sett lite til hverandre. Er mer sosialt enn tv og data :)

Skrevet

Ikke noe koselig med krangling, og skjønner du føler deg litt lei innimellom :kose:

Som de andre sier, jeg har ikke hørt at kino skal ha noe å si for babyen. En ting jeg og samboer ofte gjør når vi skal kose oss sammen, er rett og slett å lage mat :ler: Finne en ny oppskrift sammen, og bruke tiden på kjøkkenet sammen mens vi ordner til, og da er bonusen i tillegg at man får spise etterpå :-D

Hmm, gå tur har du jo nevnt. Andre ting vi gjør innimellom; filmkvelder med godteri og pledd. Brettspill / evt Playstation og lignende hvis dere har det og kan spille sammen.

En annen ting vi begynte med en gang, men det er et veldig langvarig prosjekt, som ikke nødvendigvis passer nå :) Men vi kjøpte et bilig språkkurs med italiensk som vi forsøkte å lære oss sammen (med tanke på at vi skulle bestille oss ferie rett etter, og hadde lyst til å dra dit).

Der var det endel av våre ting i alle fall, men er jo ikke sikkert alt passer for dere..

Skrevet

Takk for forslag, begge to!

Kanskje vi skal prøve det med å lage middag nå i helga. Og finne fram kortstokken ;)

Skrevet

Skjønner godt at du kjeder deg litt når du er såpass mye alene hele dagen. Jeg støtter forslag om å invitere venner til middag! Det er koselig, også kan man bruke litt tid på å sette sammen en meny og dekke bord og sånn også :)

Har dere bil? I så fall kan man jo ta seg en biltur til nabobyen eller noe sånt og ta en kaffe/gå en tur der? Da kommer man seg litt ut av huset, får sett noe nytt, og sliter seg ikke ut ved å legge ut på lange turer.

Ellers tror jeg ikke kino er skadelig for babyen, altså, men det spørs om du klarer å overbevise mannen om det ... ;)

Merkelig - og skummel! - drøm du hadde i natt! Ei lita jente, sier du? Kanskje du er sanndrømt? Blir spennende å se! Ikke så lenge til nå, før det blir avslørt ...

Ha en fin helg, Imli :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...