Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Viser tickeren din feil enda? Jeg ser 36+4 her jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi må bare finne en fin film. Så lenge han ikke vil se noe blodig action-dritt er jeg fornøyd jeg altså.

Dumme ticker! Den viser 36+3 her... :sur:

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg kjente en liten fot her! :hoppe:

Lillebaby drev og romsterte, og så la jeg hånden på toppen av magen. Og så kjente jeg noe lite noe som gav et lite dult oppover! Tror nesten det må ha vært en liten fot! :hjerte:

Åh, så rart, nå følte jeg virkelig at det "er noen der"...

Endret av imli
Skrevet

Så herlig :hjerte:

Jeg kjente og en liten fot en dag her. Enten må det ha vært det eller så har jeg fått brokk ved navlen (som så har forsvunnet igjen :fnise: ) Det gjør det så mye mer virkelig.

Skrevet
Så herlig :hjerte:

Jeg kjente og en liten fot en dag her. Enten må det ha vært det eller så har jeg fått brokk ved navlen (som så har forsvunnet igjen :fnise: ) Det gjør det så mye mer virkelig.

Ja, det var akkurat det - det gikk liksom mer opp for meg at det er noen der... Det er liksom så vanskelig å forestille seg, til tross for at jeg har kjent spark lenge. Men noe sånt har jeg aldri kjent før, har ikke klart å skille kroppsdeler fra hverandre liksom... Herlig :hjerte:

Skrevet

Så herlig! :hjerte:

Jeg innbiller meg at jeg stadig kjenner føtter som romsterer oppe på venstre side, og ikke minst en rompe som presser seg laaangt oppi ribbeina mine på høyre side. Synes han godt kan la være å presse så, for det begynner å bli veldig ubehagelig. Kjennes ut som at ribbeina presses langt utover..

Men så er det betryggende å kjenne også da, så jeg ville jo ikke vært uten heller. ;)

Skrevet

36+5

Tickeren min viser feil i dag også. Tror jeg må lage ny.

Det var gøy å kjenne lillebabys fot i går. Det må nesten ha vært det. Det er mye pressing og romstering opp mot ribbeina om dagen, ja. Er ganske øm under ribbeina om kveldene, selv om jeg skjelden kjenner direkte sparking.

Fikk dårlig start på dagen da, selv om jeg sov godt i natt. Prøvde nemlig vekta... :vekt: 14 kilo opp hittil... :sukk: Har mest lyst til å grine. Da har det blitt ca to kg til på ca to uker, fortsetter det sånn ender jeg opp på +17-18 kilo... :gråte: Og tenk om det blir enda mer? Dette var noe dritt. Jeg hadde håpa å klare meg med 13-14 kilo totalt, men det er jo over tre uker igjen! Synes ikke jeg har spist så mye godteri heller. En sjokolade i helga, litt nugatti på brødskiva og sukker i teen, liksom. Spiser ganske sunt ellers. Synes det er dårlig gjort, når jeg hører om folk som sitter på ræva og spiser godteri i ni mnd, og går opp bare ti kg... :sur:

Skrevet

Imli :klemmer:

Det er vel vanlig at kiloene kommer på slutten hos noen? Trøst deg med at det er nødvendig, og at du må ha noe å tære på i tiden etter fødselen. Men jeg skjønner så altfor godt hvordan du har det, bare husk at det er forbigående.

Så koselig å kjenne en fot, da! :hjerte: Jeg drømte i natt at jeg kunne se omrisset av en fot utenpå magen, og da jeg skulle vise det til kjæresten, så ble magen gjennomsiktig, og vi kunne se hele babyen! :fnise: Noen som er spent på 3D-ul på tirsdag, tror jeg.

Ha en fin lørdag! :sol: i dag?

Skrevet

Er sikkert vanlig at det kommer mye på slutten. Men jeg synes det har kommet nok nå. Hele dagen ble egentlig ødelagt av den dumme vekta. Mannen synes bare det er dumt å bry seg om sånt (lett for ham å si).... Hadde jeg visst at alt kom til å renne av i løpet av de første ukene, hadde jeg ikke brydd meg. Men det vet man jo aldri. For alt jeg vet kan jeg har ti overflødige kilo å slite med de neste åra... :sur:

Var i byen i dag, fikk kjøpt litt babyklær på salg... To bodyer, to truser, en liten bukse og et par små kyser. Vi har nesten ikke kjøpt klær... Arva ganske mye, og regner med vi får en del også. Så får vi heller kjøpe mer senere om det ikke holder. Gidder liksom ikke bruke en formue på klær i str. 50/56, som ungen kommer til å bruke i en mnd...

Gjennomsiktig mage har jeg også hatt ;) Har t.o.m kunnet ta ut babyen av magen :fnise:

Ha en fin dag alle sammen :klemmer:

Skrevet

I dag skal jeg være skikkelig sosial! :sjokk:

Var jo i byen med søsteren min i stad, og i kveld skal jeg til noen felles venninner av meg og søsteren min. Mange av dem har jeg ikke sett på lenge, barndomsvenninner. Så det blir koselig.

Mannen får besøk av en kamerat også. Så da er vi sosiale begge to :hoppe: Dette er virkelig kryss i taket...

Skrevet

Blir nok en koselig kveld det :)

Har du mye vann i kroppen forresten?

Skrevet

Håper du klarer å se bort fra dette vekgreiene, snuppa. Kanskje du skal velge å la være å veie deg resten av svangerskapet? Er jo ikke så lenge igjen :). Jeg la på meg 27 kg sist og alt forsvant fort som fy. Denne gangen har jeg vært superforsiktig og har lagt på meg vesentlig mindre. Er nesten redd jeg ikke har nok å tære på når ammingen er i gang. Da raser kiloene mine av.

Kos deg med sosialisering i dag. Jeg er på hyttetur med tre andre par og to single gutter. Veldig koselig, men fikk jaggu tid til å sove i et par timer i ettermiddag. Må nyte at mini er hos svigers ;)

Dette ble langt! Kos deg :blomst:

Skrevet

Synes og du skal skyve vektoppgangen litt unna. Jeg skal ikke veie meg mer i dette svangerskapet tror jeg. Til tross for at jeg hadde gått opp bare 6 kg sist jeg veide. Det går nok av igjen skal du se :klem:

Håper du koser deg masse i kveld :klemmer:

Skrevet

Takk for hilsner og støtte, jenter :klemmer:

Manner truer med å kaste vekta :fnise: Han skjønner ikke hvorfor jeg gidder å bry meg. Nå har jeg fått det litt på avstand, så nå er det litt mer greit. Det er verst den første tiden etter veiinga. Synes bare det er så urettferdig, jeg har da absolutt ikke vært noe usunn dette svangerskapet. Trener jo til og med...

Har ikke så lyst til å veie meg mer nei, men må vel det hos både JM og lege. Skal til legen til uka, og JM uka etter. Veier meg hjemme da, det er tross alt bedre enn å veie seg foran andre. Håper det forsvinner med amminga. Håper jeg kan amme! Ellers må jeg vel slite med dette i årevis... :sukk:

Æsj, kjenner jeg blir i dårlig i humør bare av å skrive om dette.

Hadde det koselig på besøk i går da. Ble litt skravling og godterispising (tross alt lørdag). Jeg drakk te og de andre drakk alkohol. Men synes det er helt greit jeg. Drikker veldig skjelden alkohol uansett, så har ingen problemer med å ikke drikke når andre gjør det. Var hjemme i 23-tida, da var det kvelden. Trøtt! Fikk sovet til nesten halv ni i dag da.

36+6 i dag. Bare litt over tre uker igjen :)

Skrevet

Du, tre uker igjen, og du har lagt på deg 14 kilo? Det som kommer nå er bare vann og det er ute av kroppen igjen så fort som bare det. Jeg gikk ned 15 kilo de første tre ukene etter fødsel, dette går så fint så :)

Skrevet

Du må vel ikke veie deg hos lege/JM?

Jeg veier meg ikke. Holder styringa selv, men de skriver ikke på papirene mine hvor mye jeg veier.

Skrevet

Har gått opp mye mer enn deg jeg :sjenert:

Har heller ikke noe lyst å veie meg hos jordmor /lege lenger, kan man bare si det da at man ikke vil?

Skrevet

Har liksom aldri vært noe alternativ å ikke veie seg, føler jeg. Kan jo selvfølgelig spørre. Men nå er det så kort tid igjen at det er vel ikke noe vits i...

Om det som kommer nå bare er vann, merker jeg ikke noe til det... Er ikke hoven noe sted. Å gå ned 15 kilo de første dagene høres i alle fall fint ut ;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...