Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, ble mye regninger nå. Håper vi kommer ovenpå neste mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg også få tippe selv om jeg ikke er gravid? :)

Jeg tror du får en gutt 30. mars!

Skrevet
Huff, ja, blir helt dårlig når jeg tenker på penger jeg... Synes liksom gleden ved å kjøpe ting til babyen blir litt borte fordi jeg vet at da blir det enda mindre til alt det andre... Huff. Men noe må vi jo bare ha også da. Denne ungen bør ikke komme for tidlig, for å si det sånn. Neste lønning er 15. mars, så vi får ikke kjøpt noe mer før det... Ja, ja. Vi skal hente senga i morgen i alle fall da. Men mangler madrass...

Kjedelig når det er sånn... Er jo ikke akkurat billig med alt utstyr, godt med alt en kan få billig :Nikke:

Får satse på at babyen ikke vil komme ut før dere har fått kjøpt madrass til h*n. :Nikke: Ellers går det vel i nødsfall å bruke vogna et par dager... Skal mye til for at det blir mange dager fra dere er hjemme fra sykehuset til dere får lønn...

Ha en fin dag, imli

:klem:

Skrevet
Kan jeg også få tippe selv om jeg ikke er gravid? :)

Jeg tror du får en gutt 30. mars!

Klart du kan tippe du og :) Jo fler jo bedre, så kanskje en av dere får rett!

Kjedelig når det er sånn... Er jo ikke akkurat billig med alt utstyr, godt med alt en kan få billig :Nikke:

Får satse på at babyen ikke vil komme ut før dere har fått kjøpt madrass til h*n. :Nikke: Ellers går det vel i nødsfall å bruke vogna et par dager... Skal mye til for at det blir mange dager fra dere er hjemme fra sykehuset til dere får lønn...

Ha en fin dag, imli

Huff, ja, denne ungen bør være en noenlunde presis en. Vi så på madrasser på Barnas Hus - 499 kr.... Tror man kan få det en del billigere andre steder ja... Har dere seng/madrass?

Heldigvis får vi lønna før uke 38, da ungen i teorien kan komme når som helst. Så det går forhåpentlig bra. Må få skrevet en liste over hva vi har og hva vi ikke har. Forhåpentlig har vi det viktigste når vi får seng også i hus.

Skrevet

Forresten har tickeren min hengt seg opp! :sur:

Den har aldri gjort det før... Er 34+3 i dag. Kjedelig altså!

Skrevet
Huff, ja, denne ungen bør være en noenlunde presis en. Vi så på madrasser på Barnas Hus - 499 kr.... Tror man kan få det en del billigere andre steder ja... Har dere seng/madrass?

Heldigvis får vi lønna før uke 38, da ungen i teorien kan komme når som helst. Så det går forhåpentlig bra. Må få skrevet en liste over hva vi har og hva vi ikke har. Forhåpentlig har vi det viktigste når vi får seng også i hus.

Vi har seng. Fått tilbud om det to steder. Men kjøper ny madrass, ingen grunn til å ta noen sjangser.

Har ikke sett på det enda en gang... :sjenert:

De vi skal få seng av bor et stykke unna. Så håper vi får hentet en del hos de i påsken, så tar vi en oppsummering av hva vi mangler etter det...

Ja, dere får satse på at det går bra. Ellers får dere kikke, bli enige og skrive liste... Havner du på føden før det, får mannen bare trå til...

Kommer nok langt med seng, vaskebalje og vogn. Kanskje et bilsete også... Resten kan kjøpes etterhvert... Dessuten får en jo masse. Klær og sånt tror jeg ikke dere trenger å tenke på før noen måneder etter fødsel...

Skrevet

Ja, vi får bare gjøre det sånn tror jeg. Nå har vi vogn og bilsete, og så henter vi seng i dag, får dyne til både seg og vogn, pluss sengetøy. Så da må vi bare ha madrass, noe mer stelleutstyr og klær...

Skrevet

Ja, det er ikke så ille...

Det ordner seg skal du se :-D

Skrevet

Ja, jeg får tenke positivt som min kjære pleier å si ;) Han bekymrer seg nemlig ikke. Mannfolk!

:ler:

Skrevet

Gratulerer så masse med vogn! :hoppe: Så morsomt å ha fått den i hus! Enig i at det er greit å kjøpe kvalitet, da holder den kanskje til en unge til :) Også slipper man å irritere seg over at den er skranglete...

Februar er en kjip måned for de aller fleste, vi la inn regninger i går - det så helt greit ut, ikke akkurat noen fet måned, men greit, helt til vi kom på at vi må betale depositum på ferien... Så da var det plutselig meget magert på konto! Menmen, man klarer seg vel denne måneden og ;)

Du må jo ikke ha stellebord, en kommode med stellematte og en billig plastbalje gjør jo akkurat samme nytten :) Blir det smått her så blir det i hvertfall den løsningen... Mest fordi vi ikke har plass til noe stellebord på badet, slik at vi må lage stelleløsning i gangen utenfor, og da er det greiere med en plastbalje på badegulvet til badingen (jeg tenker altfor mye!). Får satse på at dere har fått lønning innen babyen kommer slik at dere får kjøpt inn madrass til h*n, hvis ikke så har dere jo som sagt før vogna de første dagene! Det ordner seg nok :klemmer:

Håper du får en fin torsdag :)

Skrevet

Som regel så går det jo litt opp og ned i forhold til regninger.. Noen måneder kommer det flere regninger enn andre og motsatt. Så forhåpentligvis er dere ovenpå neste måned, og i tide til babyen kommer :)

Skrevet

Nå viser iallefall tickeren din riktig. Min var sånn tullete i går.

Gratulerer med vogn :blomst:

Deilig når sånne ting kommer i hus. Det blir liksom så mye mer virkelig da. Og tenk på at lille baby skal ligge i vogna om ikke lenge :hjerte:

Men det er utrolig synd av babyutstyr er så dyrt. Vi må ha ny madrass til sprinkelsenga og vogga vi og, og det er en liten formue det :sukk:

:klemmer:

Skrevet

Egentlig burde staten sponse foreldre med litt utstyr! De vil jo at vi skal lage masse barn, men det er ikke så mye som ligger til rette for oss. Hvor mye koster egentlig alt til slutt med tingene man må ha?

Skrevet

Grattis med vogn! Den er kjempefin, den vognen! :)

Kjenner til det at pengene flyr, ja, men det er jo veldig hyggelig å kunne kjøpe ting i ordentlig kvalitet, da! Det varer jo lenger, så på sikt, lønner det seg sikkert!

Ville bare ønske deg og magen din en god helg, jeg! (tjuvstarter litt på helgen denne gangen jeg, nemlig :) )

Skrevet

Vi får heldigvis feriepenger å belage oss på med tanke på babyutstyr.. Og så blir nok mamma og pappa med på noe de også :)

Det ordner seg nok for dere! :kose:

Skrevet
Ja, jeg får tenke positivt som min kjære pleier å si ;) Han bekymrer seg nemlig ikke. Mannfolk!

:ler:

Slik er min mann også. Han bekymrer seg aldri, for alt ordner seg jo :fnise:

Skrevet

Gratulerer med vognkjøp!! :hoppe:

Jeg synes også det var mange stygge og rare vogner (og ikke minst dyre)!

Synes pengene flyr fort her også... endelig klart å sette litt penger inn på sparekontoen, og vil IKKE ta de ut igjen. Men allerede begynner det å minke på konto, og jeg får jo ikke ny lønn igjen før 13.mars.... huff! Har heldigvis kjøpt inn en god del mat som ligger i fryseren, så nå må vi bare være flinke fremover. Men det er kjedelig å ikke kunne unne seg litt ekstra.....

Skulle gjerne ha kjøpt en hentedress til lille trollet :)

Bor dere i nærheten av en IKEA? Vi kjøpte madrass der. De har flere madrasser i ulike prisklasser. Vår kostet 250kr. De har overmadrasser og madrassbeskyttere også.

Et tips ang stellebord: vi har kjøpt to kroker med sugekopper som vi har festet på veggen over stellebordet, og hengt to poser/kurver fra dem. Har plass til kluter, krem, og bleier i dem. Veldig kjekt! Da er det man bruker ofte lett tilgjengelig.

Skrevet
Gratulerer så masse med vogn! :hoppe: Så morsomt å ha fått den i hus! Enig i at det er greit å kjøpe kvalitet, da holder den kanskje til en unge til :) Også slipper man å irritere seg over at den er skranglete...

Februar er en kjip måned for de aller fleste, vi la inn regninger i går - det så helt greit ut, ikke akkurat noen fet måned, men greit, helt til vi kom på at vi må betale depositum på ferien... Så da var det plutselig meget magert på konto! Menmen, man klarer seg vel denne måneden og ;)

Du må jo ikke ha stellebord, en kommode med stellematte og en billig plastbalje gjør jo akkurat samme nytten :) Blir det smått her så blir det i hvertfall den løsningen... Mest fordi vi ikke har plass til noe stellebord på badet, slik at vi må lage stelleløsning i gangen utenfor, og da er det greiere med en plastbalje på badegulvet til badingen (jeg tenker altfor mye!). Får satse på at dere har fått lønning innen babyen kommer slik at dere får kjøpt inn madrass til h*n, hvis ikke så har dere jo som sagt før vogna de første dagene! Det ordner seg nok :klemmer:

Håper du får en fin torsdag :)

Alltids noen regninger å betale, ja... Hender ofte det, at man tror man klarer seg fint, og så var det plutselig en regning som velter hele greia. Ja ja.

Vi kommer nok til å droppe stellebord. Bruke pledd på bord, gulv og kommoder, og kjøpe en billig plastbalje på Europris i stedet...

Som regel så går det jo litt opp og ned i forhold til regninger.. Noen måneder kommer det flere regninger enn andre og motsatt. Så forhåpentligvis er dere ovenpå neste måned, og i tide til babyen kommer :)

Håper det ja :)

Nå viser iallefall tickeren din riktig. Min var sånn tullete i går.

Gratulerer med vogn :blomst:

Deilig når sånne ting kommer i hus. Det blir liksom så mye mer virkelig da. Og tenk på at lille baby skal ligge i vogna om ikke lenge :hjerte:

Men det er utrolig synd av babyutstyr er så dyrt. Vi må ha ny madrass til sprinkelsenga og vogga vi og, og det er en liten formue det :sukk:

:klemmer:

Hm... Her viser tickeren min fortsatt feil i alle fall... Er 34+3 i dag, og tickeren sier 34+2...

Ja, endelig fikk vi kjøpt vogn vi også :) Utrolig synd at babyting er så dyrt ja... Bare at man må opp i over fem tusen for å få en skikkelig vogn er jo helt vilt... Vi måtte satsa på brukt vi, hvis vi ikke hadde blitt spandert på.

Madrasser er heller ikke billig nei...

Egentlig burde staten sponse foreldre med litt utstyr! De vil jo at vi skal lage masse barn, men det er ikke så mye som ligger til rette for oss. Hvor mye koster egentlig alt til slutt med tingene man må ha?

Ja, hadde vært greit å få en sånn utstyrsstønad. Det påstås at alt utstyret koster 25.000 pr baby... Men da må man nok kjøpe det nyeste og dyreste av alt. Men 5-10 tusen kommer det sikkert opp i om man må kjøpe alt. Vi får heldigvis arve en del, og så fikk vi jo vogn, så vi kommer nok ikke opp slike summer. Men noe blir det jo. Og så alle de utgiftene som kommer i form av bleier feks...

Skrevet (endret)
Grattis med vogn! Den er kjempefin, den vognen! :)

Kjenner til det at pengene flyr, ja, men det er jo veldig hyggelig å kunne kjøpe ting i ordentlig kvalitet, da! Det varer jo lenger, så på sikt, lønner det seg sikkert!

Ville bare ønske deg og magen din en god helg, jeg! (tjuvstarter litt på helgen denne gangen jeg, nemlig :) )

Ja, tror det lønner seg med de litt dyrere vognene. Hadde vi mått betale selv, hadde vi nok heller satsa på en brukt kvalitetsvogn, enn noe nytt skrammel...

God helg til deg også, her går ukedag og helg om hverandre... :fnise: I alle fall nå som mannen har tatt seg et par dagers vinterferie.

Vi får heldigvis feriepenger å belage oss på med tanke på babyutstyr.. Og så blir nok mamma og pappa med på noe de også :)

Det ordner seg nok for dere! :kose:

Dere tima det godt der ;):klem:

Slik er min mann også. Han bekymrer seg aldri, for alt ordner seg jo :fnise:

Mm... Min synes det er så dumt å gå å bekymre seg. Har jo litt rett i det, men er ikke lett å la vær når regningene strømmer inn og vi har masse vi trenger...

Gratulerer med vognkjøp!! :hoppe:

Jeg synes også det var mange stygge og rare vogner (og ikke minst dyre)!

Synes pengene flyr fort her også... endelig klart å sette litt penger inn på sparekontoen, og vil IKKE ta de ut igjen. Men allerede begynner det å minke på konto, og jeg får jo ikke ny lønn igjen før 13.mars.... huff! Har heldigvis kjøpt inn en god del mat som ligger i fryseren, så nå må vi bare være flinke fremover. Men det er kjedelig å ikke kunne unne seg litt ekstra.....

Skulle gjerne ha kjøpt en hentedress til lille trollet :)

Bor dere i nærheten av en IKEA? Vi kjøpte madrass der. De har flere madrasser i ulike prisklasser. Vår kostet 250kr. De har overmadrasser og madrassbeskyttere også.

Et tips ang stellebord: vi har kjøpt to kroker med sugekopper som vi har festet på veggen over stellebordet, og hengt to poser/kurver fra dem. Har plass til kluter, krem, og bleier i dem. Veldig kjekt! Da er det man bruker ofte lett tilgjengelig.

Masse fæle vogner ja. Så noen med bittesmå hjul i plast, noen vaklevorne trehjulinger og div rariteter. Ikke noe for oss. Er da noen fine trehkjulinger også, men synes mange av dem virker veldig ustabile. Og så alle de fæle fargene som finnes :fnise: Jeg har ikke så lyst på knall oransje eller spygrønn vogn...

Her spares det i fond - et par mnd - for så å måtte hente ut pengene igjen neste mnd på krise. Og så er det på'n igjen. Må på jakt i fryseren her også gitt ;)

Nærmeste IKEA blir Oslo for oss, og det er desverre altfor langt å dra for å kjøpe madrass (litt over to timer å kjøre), så der går nok vinninga opp i spinninga. Men var på internett i stad og fant ut at Skeidar (som finnes i nabobyen) hadde madrasser til 299, så det var ikke så ille likevel. Må inrømme jeg fikk litt sjokk da jeg så den madrassen til 499...

Takk for tips ang. stellebord, vi kommer nok til å finne på noe sånt vi og :)

Endret av imli
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...