Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sov godt :klem:

Innom med en natta-klem :sove::klem:

Det er utrolig hva man holder ut når man vet premien :babysmokk:

Takk, jeg sov faktisk veldig bra i natt, så det hjalp nok med nattaklemmer fra dere :)

Sov så tungt at jeg ikke husker hva jeg har drømt engang, og var bare oppe og tissa en gang! :juhu:

Ellers er heldigvis ikke trøtthet den verste plagen, selv om det kan være plagsomt innimellom!

:klemmer:

Innom for å ønske god helg :kose:

I like måte! :klem:

Greit med punktlige unger :jepp: Får satse på at h*n ikke drøyer det...

Været er aldri godt å bli sikker på. Har jo snødd i mai før, men tror nok du kommer langt med det utstyret du har. Man trenger jo ikke å gå ut hvis det er -15... :sjenert:

Skjønner godt du tenker mye på den første tida. Grugleder meg litt til den også... Kom plutselig på den Friends episoden hvor Rachel plutselig fant ut at hun bare hadde lest om graviditeten, ikke om hvordan det ble når ungen ble født :fnise:

Tenker litt sånn jeg også... Aner jo egentlig ikke hva jeg går til, og har null peiling på det. Men det går seg nok til... :fnise:

De fleste får det jo til...

Er også spent på hvordan følelsene for nurket vil forandre seg når han er født... Er litt abstrakt å tenke på at det er en unge i magen min akkurat nå... Hvordan det er å være mamma tror jeg aldri du skjønner før du faktisk er det... :sjenert:

Ha en fin dag, imli :klemmer:

Ja, punktlig unge er nok det mest praktiske. Den skal i alle fall ikke komme mer en en uke før, og helst ikke mer enn et par dager etter termin! :fnise: Å gå sånn å vente etter termin må være fælt... Moren min gikk 16 dager over tiden med den ene søsteren min og måtte settes i gang. Håper jeg slipper det.

Tror vi har noenlunde kontroll på hva vi trenger nå ja. På onsdag skal vi endelig få dratt for å kjøpe vogn og stellebord! Mamma og pappa betaler vogn, heldig med den, ja. Så må vi få kjøpt klær og småting, men mulig det må vente litt av økonomiske grunner. Bilen skal på verksted i dag (må ha nye støtdempere), og strømregninga kom på 4000... Så da går mye naturlig nok til det.

Jeg har heller ikke lest så mye om den første tida med ungen. Kommer til å bli veldig rart tror jeg, å liksom ta den med hjem... Får håpe helsestasjonstilbudet her i kommunen er så bra som den helsesøstra på kurset påstår ;) Har jo hørt at helsestasjonene over hele landet er underbemanna og at mange ikke får oppfølginga de har krav på. Vi har i alle fall krav på hjemmebesøk innen to uker etter fødsel, seksukerskontroll av mor og barn, og kontroll en gang i mnd fram til 6mnd, annenhver mnd fram til ett år.

Jeg tror ikke jeg helt skjønner at det faktisk er et levende barn inni med som skal være vårt ansvar i mange år framover... Det er liksom ikke mjlig å skjønne det helt. Hender jeg tar meg selv i å lure på om dette var en god ide! :ler:

Det går nok helst bra :)

Ha en fin dag alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Punktlig er ordet ja. Tenker jeg bestiller det jeg og. Storebror kom jo i uke 37+5 og det var en smule overraskende for å si det sånn. Jeg hadde permisjon fra fødeavdelinga for å handle ting vi mangla samme dagen som han ble født :fnise: Denne gangen ser jeg helst at han kommer den 19. april.... :ler:

Skrevet

Ja, vil jo ikke føde så lenge før termin at ikke alt er klart, men vil heller ikke gå å vente. Hadde vel egentlig vært typisk meg om ungen kom et par uker før tida, og ingenting var i orden...

Skrevet
Ja, vil jo ikke føde så lenge før termin at ikke alt er klart, men vil heller ikke gå å vente. Hadde vel egentlig vært typisk meg om ungen kom et par uker før tida, og ingenting var i orden...

Nei nei nei :nei: Sånn får du ikke lov til å tenke! Det er ikke typisk deg. Det kommer en nydelig liten baby ut av deg som er perfekt, skal jeg si deg :)

Skrevet
Nei nei nei :nei: Sånn får du ikke lov til å tenke! Det er ikke typisk deg. Det kommer en nydelig liten baby ut av deg som er perfekt, skal jeg si deg :)

Vi får håpe det! :babysmokk:

Skrevet

Nei, får satse på at h*n kommer noenlunde til tida... Hadde vært greit for de fleste av oss...

Et vennepar fikk datteren sin dagen før termin. Grei timing synes jeg :-D

Skrevet

Ha en flott helg Imli :goodbye:

.. så får jeg prøve å konsentrere meg litt om skolearbeid her :fnise:

Skrevet

Takk, ha en fin helg dere også! :klemmer:

Dagen før termin hadde jo vært fint. 1. april er jo en morsom dato :jepp:

Skrevet

1. april er en god dato ja!! :jepp:

Tanken på å ta med seg en baby fra føden er helt absurd her også. Jeg er fremdeles på det stadiet at jeg våkner om morran og ser barnevogna som står på soverommet og tenker "Hæ? Vogn? Hva skal jeg med den?" :sjenert:

Skrevet
Jeg tror ikke jeg helt skjønner at det faktisk er et levende barn inni med som skal være vårt ansvar i mange år framover... Det er liksom ikke mjlig å skjønne det helt. Hender jeg tar meg selv i å lure på om dette var en god ide! :ler:

Det går nok helst bra :)

Helt normal følelse - so du sier, så tror jeg egentlig ikke det er mulig å skjønme det! Jeg blir også litt overveldet, men så tenker jeg litt på andre mennesker jeg kjenner til som har fått barn som har klart det, så går det vel med oss også :fnise:

Ha en super helg! :klem:

Skrevet

Nei, jeg synes det virker helt rart... At jeg skal få en baby. Skal jo faktisk føde den... Det kommer til å bli rart tror jeg, når jeg merker at fødselen begynner. Da er det ingen vei tilbake :ler:

Nå skal vi snart kjøpe babyting, men tviler på at det blir mer virkelig av den grunn. Hva skal vi med barnevogn, nei... Vi har jo ikke barn!

:babysmokk:

Gleder meg veldig likevel da. Lurer på hvordan babyen ser ut, om det er gutt eller jente, hvor stor den er... Og ikke minst når den har tenkt å melde sin ankomst!

Skrevet
:jepp:

Og ikke lenge igjen heller! :hoppe:

Nei, det beste av alt :hoppe:

Er så spennendes å følge med alle her. Tenk at vi skal gjennom en fødsel, helt uvirkelig. Må si jeg har begynt å glede meg litt nå. Det nærmer seg jammen for deg nå, snart 34 uker jo :)

Skrevet

Ja, det har egentlig gått ganske fort det svangerskapet her!

For ikke å snakke om alle andres svangerskap da, de går virkelig unna :ler:

Synes det er veldig moro å følge med på alle sammen jeg også. Siden jeg ikke kjenner noen gravide i virkeligheten, får jeg min dose gravidsnakk på KG :)

Skrevet

Jeg husker når jeg så første mage-bildet ditt jeg! Føles som om det var i går... Og nå er du kun 45 dager unna termin :gape: Det er rart å tenke på..

Du kommer nok til å tilpasse deg morsrollen helt fint. Og husk, det er ikke naturlig å ta alt med en gang. Du kommer i rutine på ting etterhvert. Og heldigvis så er dere jo to om den lille babyen, så det at dere nå blir deres egen lille familie kommer nok til å føles helt fantastisk :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...