Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tanken på å komme hjem med ny baby er både skremmende og spennende. Tenk hvordan livet forandrer seg med den lille knotten som skal være sammen med dere i mange mange år framover. Må si det virker litt skremmende å ha med seg baby hjem jeg og, selv om jeg har prøvd det før.

Håper dere får realisert planer om å flytte. Vi måtte bygge på før smurfen kom vi. Det slipper vi heldigvis nå, til mannens lettelse :lol:

Ja, det er veldig spennende med ny baby. Er nok ekstra skremmende første gangen, men tviler ikke på at det er litt skummelt andre gang også. Det er jo tross alt en helt annen unge.

Håper vi kan flytte om et par-tre år. Må finne et stort hus. Frister ikke å bygge på, har ikke lyst til å leve på en byggeplass i et år... Godt dere fikk gjort det før dere fikk barn, i alle fall!

Hei!

Vil bare ønske deg en fin uke framover, så titter jeg innom når jeg kommer tilbake :)

Takk for det, nå håper jeg du har det fint i praksis!

Ja, virker som at dette er en veldig fin tid for deg til å få barn!

Og jo yngre man er, jo lengre av barnets liv lever man:P Så jeg vil heller være 25 år enn 35. Så du er veldig heldig der! Du kommer til å få med deg alt av bryllup og barnebarn, og det er jo en veldig koselig tanke!

Ja, mener og tror jeg har funnet han hvertfall :ler: men vi har bare vært sammen i et år, og han er bare to år eldre enn meg, så spørs når han blir klar for sånt! Han fant ut i går at p-pilla kun er 99,9% sikker eller no sånt, og da preserte han å si at vi ikke skulle ha sex igjen før vi blir gift :ler: men nå skal det sies at jeg er hjemme hos foreldrene mine nå, så skal nok få overtalt han da jeg kommer tilbake til studiebyen!;)

Man får (som regel) følge barn og barnebarn lenger om man får barn tidlig, ja. Jeg ser i alle fall flest fordeler med å være forholdsvis ung når man får barn. Samtidig er det jo mye annet som må klaffe. Man må jo først og fremst finne noen man vil ha barn med, og det er jo ikke like lett. Ikke alle er så heldige at de treffer den rette som 20-åring...

Mulig å bli gravid på p-pilla ja, men det er skjelden da. 1 av 100 blir det hvert år. Så da får dere håpe det ikke er deg :fnise:

Du er ikke den eneste som ikke helt har "skjønt" hva som skjer :sjenert:

Selv om jeg kjenner spark og vokser så er det utrolig rart og tenke på at barnet mitt ligger der inne. Og at om 18uker ca sitter jeg her som mamma med ett lite nurk i armene. En skummel og deilig tanke på samme tid. Men alikevel så uforståelig :sjenert:

:klemmer:

Veldig uforståelig ja :jepp:

Merkelig at man bare kan ha litt :sengekos: så kommer det et barn ni mnd etter. Rart hvordan kroppen fungerer. Det med å få barn er liksom veldig enkelt og naturlig på en måte, og veldig rart og fjernt på en annen måte. De fleste tenker nok slik.

Skrevet
Tror de tankene er veldig vanlige ja... Selv om man vet veldig godt hva som skal skje er det veldig uvirkelig å tenke på at en skal bli mamma.

Livet vil jo forandre seg for all fremtid :rødme:

Og tenk bare ca 7 uker igjen for deg.

Ja, akkurat det er litt skremmende å tenke på! :fnise:

Har du hatt det fint på besøk?

Ja, vi fikk spist både middag og kaker :) Og skravla med foreldre og søsken. Da har vi fått vår dose familie for en stund :jepp:

Hei og God morgen Imli :goodbye:

Jeg må le litt assa... Vi var og svømte på søndag, og hjelpe meg.. Makan til prevansjonsmiddel skal man leite lenge etter :fnise: .. 40 skrikende, plaskende, spyttende, løpende, igjen meget skrikende unger over alt opp og ned.. Hjeeeeelp! Jeg håper virkelig når jeg begynner på disse "gravid greiene" at det er mindre folk, og ikke minst.. mindre barn!!

Jaja, på'n igjen på ny uke, da er det bare å håpe at den flyr i full fart unna! :jepp:

Tenk hvordan tiden nærer seg for deg, og her sitter jeg med mine sjenerte 13 uker :fnise: Tenker du gruer-gleder deg nå!

He he... Det var masse unger da jeg var i svømmehallen også. Irriterer meg hvordan enkelte foreldre tydeligvis ikke gidder å passe på ungene sine. Når unger på 8-10 år leker og herjer i svømme-delen av bassenget og sånt. Da blir jeg irritert. Kan ikke foreldrene se til at barna leker der det er satt av plass til det? Det er bare en bitteliten del av bassenget som er til folk som vil svømme når det er familiebad, trangt nok om ikke masse unger skal være i veien heller. Selv om jeg vil ha egne barn, betyr ikke det at jeg nødvendigvis er så "glad i barn". Ville aldri beskrevet meg selv som "glad i barn", for å si det sånn. Finnes masse fæle unger... Synes det høres så rart ut at noen kan være glad i barn bare i kraft av at de er barn. Ingen som sier de er "glad i voksne". Jeg liker noen barn, og noen liker jeg ikke. Nå høres jeg sikkert slem ut, men jeg er rett og slett ikke så fryktelig glad i andres unger...

Det var dagens filosofering ;) Ikke lenge igjen nå, nei. Gru-gleder meg er ordet, ja.

:klem:

Skrevet
:juhu: 33 uker :juhu:

Heldig du som er kommet så langt. Ja, ja ligger ikke såå langt etter deg da heller men det høres bare så mye ut :fnise:

Ha en fin dag!

Og om 9 dager regnes du vel som høygravid :sjokkert:

:hoppe: 33 uker :hoppe:

33 uker, ja! Det høres veldig mye ut!

Snart høygravid... :gravid:

Skrevet

Hvor mange barn er mange barn for dere imli? Jeg leste i stad at dere ønsket dere mange barn... ;) Vi ønsker oss maks 3 barn, men i første omgang må vi jo se hvordan vi takler det første som kommer :babysmokk: Men det blir inget enebarn hvertfall!

Hvor stort areale bor dere på nå forresten? Vi bor på ca. 67 kvadrat i eget hus, men skal bygge ut til sommeren. Og kjæresten min, som er snekker, regnet at det kom til å ta ca. 2 uker...! Det er jo kjempelite! Men da har han jo kun regnet med det utvendige.. Det jeg ville frem til er at det trenger ikke ta så lang tid, dersom det ikke er så mye man skal bygge på :)

Skrevet

:danser: 33 uker :danser:

Og så godt at den lille endelig har snudd seg med hodet ned. Nå fester h*n seg sikkert snart.

Skrevet

33 uker!

Ja, da var det ny uke, på både den ene og andre måten. Mandag og ny svangerskapsuke :jepp:

I dag har vi vært på UL og sett på lillebaby. Og gjett hva, h*n har snudd seg! :juhu: Det var det første jeg så på sjermen - at hodet lå nederst! Ble litt letta nå, ja. Har hatt en mistanke om det en ukes tid, at barnet har snudd seg - både jeg og mannen synes magen har blitt litt lavere, og jeg kjenner mindre spark nedover, men mer press på blæra (går på do om mulig enda oftere enn før - tror jeg må tisse litervis, og så kommer det bare noen små dråper :fnise: ).

Så da blir det nok ikke setefødsel på meg. Og godt er det. Alt var bra ellers med babyen. Målene lå i øvre normalområde, men veksten fra forrige gang var helt fin. Jeg ble litt redd for veldig stor unge da, men legen sa det ikke så ut til å være noen fare for det, bare noen gram over normalen. Jeg skal på en siste UL i uke 37, bare for sikkerhets skyld, for å se veksten. Dette er jo UL'er jeg får pga medisinbruken, selv om medisninene mine ikke skal påvirke vekst hverken den ene eller andre veien. Jeg selv veide 4 kg da jeg ble født, så det er vel nærliggende å tro at ungen blir noe rundt der.

Nå er det bare deilig å tenke på at babyen ligger riktig vei og at alt er bra. H*n kan jo bare prøve å snu seg tilbake igjen! Forhåpentligvis fester h*n seg fort som fy :fnise: Skal til svangerskapskontroll hos legen på onsdag. Må vel få veid meg før den tid, fortrekker å gjøre det hjemme. Så får vi se hva tallet blir... Har ikke lyst på noe særlig mer kilo nå nei... Får ligge unna sjokoladen.

I kveld skal vi på svangerskapskurs igjen, i dag er den egen mamma- og pappakveld - delt opp. Skal visst snakke mer om amming og barseltid og sånt med helsesøster (vi mammaer altså). Så får de kommende fedre snakket om papparollen med en sånn mannlig rådgiver eller hva han nå var.

Fint vær i dag, faktisk. Kaldt og sol. Sitter i stua med markisene nede - er det ikke typisk hvordan vi maser om sol, og når vi får den, stenger vi den ute?

Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Så bra at det gikk bra på UL og at lillebaby har snudd seg:) Det er nok betryggende å vite :)

Ha et fint svangerskapskurs i kveld:)

Skrevet
Hvor mange barn er mange barn for dere imli? Jeg leste i stad at dere ønsket dere mange barn... ;) Vi ønsker oss maks 3 barn, men i første omgang må vi jo se hvordan vi takler det første som kommer :babysmokk: Men det blir inget enebarn hvertfall!

Hvor stort areale bor dere på nå forresten? Vi bor på ca. 67 kvadrat i eget hus, men skal bygge ut til sommeren. Og kjæresten min, som er snekker, regnet at det kom til å ta ca. 2 uker...! Det er jo kjempelite! Men da har han jo kun regnet med det utvendige.. Det jeg ville frem til er at det trenger ikke ta så lang tid, dersom det ikke er så mye man skal bygge på :)

Nå må vi jo se hvordan det går med en unge først. Men vi ønsker oss i utgangspunktet minst tre barn, gjerne fire eller fem også. Mannen sier han gjerne vil ha mange barn, men siden det er jeg som skal føde dem, er det jeg som bestemmer hvor mange jeg orker :fnise: Vi tar det litt som det kommer. Men jeg kan absolutt tenke meg en fire-fem unger, ja.

Hvor stort areale vi bor på nå? Godt spm... Er ikke så god på sånt. Men det er et lite hus med to etg. og kjeller. En liten gang, et bittelite kjøkken og en sånn passelig stue nede. To små soverom oppe. Bad i kjelleren (det er det verste). Så det blir litt lite om vi skal ha tre unger eller mer. Høres ikke mye ut med 2 uker til å bygge på nei! Men man må jo regne med tid til oppussing osv også da.

Jeg synes det er greiest å flytte til et helt nytt hus, men det er jo mest fordi jeg ikke trives sånn veldig her da. Synes ikke området er noe pent, motorveien går like bak huset, og det er rett og slett for mange hus her for min del. Så flytting blir det nok. Men det blir et lite tilbygg før den tid - for å få bad i første etg. Har regnet ut at det ikke blir særlig dyrt eller tar lang tid. Bad i kjelleren er ganske uholdbart etterhvert med små barn, pluss at huset nok blir mindre salgbart av den grunn.

:danser: 33 uker :danser:

Og så godt at den lille endelig har snudd seg med hodet ned. Nå fester h*n seg sikkert snart.

La oss håpe det ja :jepp:

Skrevet
Så bra at det gikk bra på UL og at lillebaby har snudd seg:) Det er nok betryggende å vite :)

Ha et fint svangerskapskurs i kveld:)

Takk :)

Deilig med en bekymring mindre, ja.

Skrevet

Så bra at lillebaby har snudd seg da :) Jenta her ligger også med hode ned.

Skrevet
Og gratulerer med 33uker :smilyblomst:

Takk takk :)

Så bra at lillebaby har snudd seg da :) Jenta her ligger også med hode ned.

:jepp:

Skrevet

Gratulerer med snudd baby! Det er nok betryggende å tenke på. :)

Lille Junior har lagt med hodet ned på hver kontroll hittil. Men de siste par ukene har jeg kjent noe veldig hardt mot høyre side oppe, og jeg regner nesten med at det er hodet. Dersom det ikke er rumpa da.

I tillegg har han sparket eller bokset meg mye i blæra de siste par dagene, det har han ikke gjort før. Synes ikke det gjør vondt, bare litt ubehagelig. Skal på ny legekontroll til fredag, og er spent på hvilken vei han ligger da.

Ellers har vi også lyst til å flytte til nytt hus. Trives heller ikke så godt her vi bor. Men det koster nok for mye, så det blir ikke aktuelt på noen år enda. Dersom vi ikke vinner i Lotto, da. Men da ville det kanskje vært en fordel å faktisk levere inn en kupong først.. :sjenert::ler:

Skrevet

Så bra at h*n har snudd seg. Får håpe hodet fester seg da, og alt er som det skal være til fødselen.

Kan skjønne at du har lyst på noe nytt da... Bad i kjelleren hørtes drepen ut... :sjenert:

Enig i at det er forskjell på unger... Er langt i fra glad i alle jeg også... Dessuten hender det at det blir vel mye mas... Egentlig glad for at ungene ser ut til å være så glad i mannen, da slipper jeg litt billigere unna ;)

Men hender nok foreldrene er en medvirkende årsak... Ganske satt ut over hvordan enkelte foreldre oppfører seg. Vi var på en veikro for å spise middag en gang. Ungene var høyt og lavt, oppå bord og stoler... Et under at de ikke ramlet ned...

Foreldrene satt og prata og virket ikke som de enset noe rundt seg...

Ikke akkurat matro for andre gjester da...

Håper virkelig aldri jeg blir sånn...

Skrevet
Man får (som regel) følge barn og barnebarn lenger om man får barn tidlig, ja. Jeg ser i alle fall flest fordeler med å være forholdsvis ung når man får barn. Samtidig er det jo mye annet som må klaffe. Man må jo først og fremst finne noen man vil ha barn med, og det er jo ikke like lett. Ikke alle er så heldige at de treffer den rette som 20-åring...

Mulig å bli gravid på p-pilla ja, men det er skjelden da. 1 av 100 blir det hvert år. Så da får dere håpe det ikke er deg :fnise:

Ja, vi må nok bo sammen en god stund før barn kommer, må jo vite at man passer sammen på det området også! Og vi har ikke flytta sammen enda :fnise:

Hehe ja, nå er ikke jeg den flinkeste til å huske på pilla, men husker den hvertfall før det har gått 12 timer som oftest :gjeiper:

Og gratulerer med 33 uker!

Skrevet

Bippe:

:vinke:

Deilig å tenke på at babyen har snudd seg, ja. Så får vi håpe h*n ligger sånn til h*n skal ut!

Jeg merka en del før at det liksom "ristet" i bekkenet når babyen sparka, og at det var veldig "lite mage" nederst. Fikk mistanke om at h*n hadde snudd seg da magen ble litt lavere (selv om jeg fortsatt har høy mage) og jeg kjente mindre nede og mer oppe :) Får håpe din snur seg tilbake igjen etterhvert, hvis han ligger i sete da. Men det er vel på denne tida det er vanlig at de snur seg, mener jeg har lest at i uke 33-34 snur mange seg. Men det kan jo skje helt frem til fødsel...

Hadde ikke vært så dumt med en lottogevinst. Men greit å levere inn kupong, ja...

jente79:

:jepp: Bad i kjelleren er drepen... Særlig når man må opp å tisse fire ganger om natta....

Masse sløve foreldre rundt om kring ja! Har sett noen sånne episoder jeg også. At det går an. De har tydeligvis gitt helt opp, eller synes det er greit at ungene ikke kan oppføre seg. Synes virkelig synd på barnehageansatte og lærere noen ganger... Mistenker at det er mange som velger letteste utvei (å la ungen gjøre som den vil) for å slippe bråk. Håper aldri jeg blir sånn heller!

superMe:

Er nok greit å bo litt sammen først, ja. Så man kjenner hverandres (u)vaner og vet om man kan leve med det eller ikke :fnise:

Skrevet

Joda, sikkert enkelt å lukke ører og øyne. Men lite koselig for andre...

Vi har et skrekk eksempel i nærmeste familie også... :sjenert: Jeg fatter og begriper ikke hvorfor man skal få nummer 3 når de har mer enn nok med de to de allerede har... :roll:

Skrevet (endret)

Tudelidu!

Bare innom for å legge igjen et spor, slik at jeg kan følge deg i siste del av svangerskapet....:)

Dere veit ikke kjønnet, eller?

Lykke til :)

Endret av Monica85
Skrevet
Joda, sikkert enkelt å lukke ører og øyne. Men lite koselig for andre...

Vi har et skrekk eksempel i nærmeste familie også... :sjenert: Jeg fatter og begriper ikke hvorfor man skal få nummer 3 når de har mer enn nok med de to de allerede har... :roll:

Nei, man kan virkelig lure på enkelte...

Sånn oppdragelse (eller rettere sagt mangel på oppdragelse) er jo å lage ris til egen bak i det lange løp... Tenk hvordan de ungene blir som tenåringer! Sikkert ikke noe særlig mer sjarmerende...

Tudelidu!

Bare innom for å legge igjen et spor, slik at jeg kan følge deg i siste del av svangerskapet....:)

Dere veit ikke kjønnet, eller?

Lykke til :)

:vinke:

Så koselig med nye lesere! Velkommen!

Vi veit ikke kjønnet nei, er litt gammeldagse på det punktet vi ;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...