Knøttet Skrevet 15. februar 2008 #1401 Skrevet 15. februar 2008 Det har ikke blitt ordentlig reelt her heller... Jeg har ikke begynt å grue meg til fødselen enda, selv om jeg egentlig er livredd så tenker jeg ikke noe over det, gruer meg ikke eller noe :klø: Dessuten er det helt absurd at vi skal ta med oss en liten baby hjem fra sykehuset! Veldig spennende, og ikke lenge til for din del! :-D Det høres ut som dere har fått ordnet det meste, det er jo kjempebra:) Kjekt å være godt forberedt!
Pugsley Skrevet 16. februar 2008 #1404 Skrevet 16. februar 2008 god helg til deg Imli!!!!!!! nå er det ikke så lenge igjen å vente på den lille!!!!! Kos deg i helgen!!!
smilefjes Skrevet 17. februar 2008 #1405 Skrevet 17. februar 2008 Så raskt det går mot termin for deg, Imli (er det ikke rart, forresten, hvor fort tiden går med andre, men hvor tregt den går for en selv når en enten er gravid eller venter på å bli det... ) Er nok ganske vanlige tanker du har, det med at det er merkelig at du plutselig skal ha ansvaret for en baby, helt selv. Hadde akkurat de tankene før fødselen selv. Og egentlig etter fødselen også. Hadde egentlig følelsen av at vi " lekte" mor, far og barn den første tiden, og det tok faktisk tid før det sank inn i meg at dette var ingen dukke som vi skulle levere tilbake når vi hadde hatt henne og lekt og kost med henne en stund. Men på den annen side, så er det jo dette vi er laget til, og det føltes på et merkelig vis helt naturlig også. Og så blir det jo bare morsommere og morsommere etterhvert som de gror til og utvikler mer og mer personlighet og man etterehvert får ordentlig kontakt. Åååå, det er så flott tid, du må bare gleeeede deg!!! :rødme:
Gjest imli Skrevet 17. februar 2008 #1406 Skrevet 17. februar 2008 Jeg husker når jeg så første mage-bildet ditt jeg! Føles som om det var i går... Og nå er du kun 45 dager unna termin Det er rart å tenke på.. Du kommer nok til å tilpasse deg morsrollen helt fint. Og husk, det er ikke naturlig å ta alt med en gang. Du kommer i rutine på ting etterhvert. Og heldigvis så er dere jo to om den lille babyen, så det at dere nå blir deres egen lille familie kommer nok til å føles helt fantastisk Ja, jeg så på det første magebildet her om dagen. "Herlighet, har jeg vært så tynn???" var min første tanke Og jeg som syntes jeg hadde fått gravidmage og greier på det bildet. Nå synes jeg bare jeg ser tynn ut. Får håpe jeg sklir godt inn i morsrollen. Gleder meg til den følelsen. Kommer kanskje nytt magebilde på mandag? På tide det nå! Det har ikke blitt ordentlig reelt her heller... Jeg har ikke begynt å grue meg til fødselen enda, selv om jeg egentlig er livredd så tenker jeg ikke noe over det, gruer meg ikke eller noe :klø: Dessuten er det helt absurd at vi skal ta med oss en liten baby hjem fra sykehuset! Veldig spennende, og ikke lenge til for din del! :-D Det høres ut som dere har fått ordnet det meste, det er jo kjempebra:) Kjekt å være godt forberedt! Jeg gruer meg på en måte ikke til å føde, jeg vet jo ikke hva jeg går til. Jeg er mer en av de rare som gleder meg til å føde... Men jeg er også redd for at det skal bli komplikasjoner. Men en vanlig, grei fødsel, gruer jeg meg ikke for. Kommer til å bli rart å ta med ungen hjem ja, har hørt mange føler at de "stjeler" ungen Føler meg dårlig forberedt ift mange andre her da... Folk har jo så mye utstyr at jeg blir helt Men, men. Det går jo an å kjøpe ting etter at babyen er født også. Hva ler du av? :klø: God lørdag. Takker god helg til deg Imli!!!!!!! nå er det ikke så lenge igjen å vente på den lille!!!!! Kos deg i helgen!!! God helg!
Gjest imli Skrevet 17. februar 2008 #1407 Skrevet 17. februar 2008 Så raskt det går mot termin for deg, Imli (er det ikke rart, forresten, hvor fort tiden går med andre, men hvor tregt den går for en selv når en enten er gravid eller venter på å bli det... ) Er nok ganske vanlige tanker du har, det med at det er merkelig at du plutselig skal ha ansvaret for en baby, helt selv. Hadde akkurat de tankene før fødselen selv. Og egentlig etter fødselen også. Hadde egentlig følelsen av at vi " lekte" mor, far og barn den første tiden, og det tok faktisk tid før det sank inn i meg at dette var ingen dukke som vi skulle levere tilbake når vi hadde hatt henne og lekt og kost med henne en stund. Men på den annen side, så er det jo dette vi er laget til, og det føltes på et merkelig vis helt naturlig også. Og så blir det jo bare morsommere og morsommere etterhvert som de gror til og utvikler mer og mer personlighet og man etterehvert får ordentlig kontakt. Åååå, det er så flott tid, du må bare gleeeede deg!!! :rødme: Jeg gleder meg veldig! Men den praktiske delen av meg gruer seg til nattevåk og grining og ammeproblemer og jeg vet ikke hva. Men det er vel en del av pakka. Får håpe vi ikke får en kolikkunge eller at jeg får store problemer med amminga. Men det skal bli deilig å møte den lille gutten eller jenta som har bodd inni meg.
Gjest imli Skrevet 17. februar 2008 #1408 Skrevet 17. februar 2008 33+6 Det ble bare tid til en veldig kort tur på KG i går, så jeg fikk ikke skrevet noe i dagboka. Vi ble travelt opptatt med et nytt skap i stua i går. Først var i byen og fikk kjøpt ny bh til meg og bitte litt klær til lillebaby. To bodyer i str 62 og to truser i str 56. Helt hvite og kjedelige... Er så utrolig lite kjønnsnøytralt at jeg blir helt oppgitt. På onsdag skal vi til nabobyen og kjøpe vogn og forhåpentlig stellebord (må se hvor mye penger vi har - den dumme bilen måtte ha nye bremser foran i tillegg til støtdempere...) og da får vi sett etter litt flere klær. Må se i gjennom det vi skal arve også, mamma skulle vaske det og komme hit med det en av dagene. Etter byturen fikk vi henta et svært glasskap hos svigers som vi skulle ha i stua. Mannen måtte låne en pickup fra jobben for å få med alt - det var visst litt større enn vi trodde. Men vi fikk det hjem og etter litt slit satt det opp i stua. Det ble veldig fint, og så fikk vi mer lagringsplass ikke minst... Så nå er ikke kjøkkenskapene stappfulle lenger I dag blir det avslapping, sport på TV og hjemmelaga pizza i kveld.
smilefjes Skrevet 17. februar 2008 #1409 Skrevet 17. februar 2008 Hørtes ut som en fin helg. Og du høres akkurat ut som meg for 3 år siden. Jeg hadde aldri vært så opptatt av orden og system hjemme, men da jeg ble gravid, gikk jeg endlig (mannen hadde mast i flere år) med på å investere i masse store garderobeskap så vi fikk ryddet og ordnet og ikke minst fikk mer lagringsplass. For det trengs jommen!!! Håper du får en finfin søndag!
Gjest imli Skrevet 17. februar 2008 #1410 Skrevet 17. februar 2008 Hørtes ut som en fin helg. Og du høres akkurat ut som meg for 3 år siden. Jeg hadde aldri vært så opptatt av orden og system hjemme, men da jeg ble gravid, gikk jeg endlig (mannen hadde mast i flere år) med på å investere i masse store garderobeskap så vi fikk ryddet og ordnet og ikke minst fikk mer lagringsplass. For det trengs jommen!!! Håper du får en finfin søndag! Ja, før jeg flytta inn her, var det et salig kaos. Mannen min er ikke av de mest ryddige. Men etterhvert har vi fått det ganske fint her. Men er nok mest jeg som har tatt initiativ til forandringer ja... Lagringsplass er utrolig viktig for at det skal se ryddig ut. Ha en fin søndag du også!
linky Skrevet 17. februar 2008 #1411 Skrevet 17. februar 2008 Hei på deg Høres ut som en flott helg. Ikke lett å handle kjønnsnøytrale klær nei Skulle absolutt hatt mer lagringsplass vi også. Tenker helst da på en sjenk eller noe til å ha bryllupsserviset i. Kommer vel det og. Ha en fin søndag!
Gjest imli Skrevet 17. februar 2008 #1412 Skrevet 17. februar 2008 Hei på deg Høres ut som en flott helg. Ikke lett å handle kjønnsnøytrale klær nei Skulle absolutt hatt mer lagringsplass vi også. Tenker helst da på en sjenk eller noe til å ha bryllupsserviset i. Kommer vel det og. Ha en fin søndag! Nei, ikke rart de fleste vil vite kjønnet, for å si det sånn... Men vi står på vårt! De siste dagene har jeg begynt å tro det er ei jente. Men det endrer seg nok snart. Jeg må vel bare innse at jeg er av dem som ikke "vet" hva de skal ha med en gang de får positiv test... Vi har ett eneste finservise - juleservise - som har fått plass i det nye skapet. Vi får vel ønske oss et finservise til.
Gjest Indo Skrevet 17. februar 2008 #1413 Skrevet 17. februar 2008 hei=) Ikke lenge igjen nå! Jeg vil benytte sjansen til å tippe kjønn! hehe Jeg tror du får jente..Har hatt en jentefølelse på deg helt siden jeg leste i dagboken din første gang! Så det blir jo kjempespennende å se om det stemmer da=)
Knøttet Skrevet 17. februar 2008 #1414 Skrevet 17. februar 2008 Jeg gruer meg på en måte ikke til å føde, jeg vet jo ikke hva jeg går til. Jeg er mer en av de rare som gleder meg til å føde... Men jeg er også redd for at det skal bli komplikasjoner. Men en vanlig, grei fødsel, gruer jeg meg ikke for. Kommer til å bli rart å ta med ungen hjem ja, har hørt mange føler at de "stjeler" ungen Føler meg dårlig forberedt ift mange andre her da... Folk har jo så mye utstyr at jeg blir helt Men, men. Det går jo an å kjøpe ting etter at babyen er født også. Ikke jeg heller... Ikke enda, iallfall. For det er som du sier, jeg aner ikke hva jeg går til. Uansett hvor mange solskinnshistorier eller skrekkhistorier jeg hører så vet jeg jo ikke hvordan det blir for meg. Tror jeg skal være glad så lenge jeg ikke gruer meg til fødselen jeg... Så lenge jeg kan leve i uvitenhet :hihi: Stjeling av babyer er galt Man kan kjøpe utstyr etter at babyen er født. Det er jo veldig greit å ha basisutstyret, og så supplimentere hvis man finner ut at man trenger mer etterhvert
jente 79 Skrevet 17. februar 2008 #1415 Skrevet 17. februar 2008 Kjedelig med sånne dumme bilutgifter som ødelegger for handlig av baby utstyr... Tenk 34 uker i morra. Går unna dette, jammen ikke lenge til april... Da er det ikke lenge til min termin heller. Veldig rart og merkelig å tenke på, men vi våkner nok etter noen måneder... Jeg også gruer meg litt til nattevåk og lignende. Men regner med det er noe annet når en står oppi det... Får nyte tida når man har den. Ha en fin kveld.
monja Skrevet 18. februar 2008 #1417 Skrevet 18. februar 2008 34 uker Som tiden flyr. Snart er du nybakt mamma
Gjest imli Skrevet 18. februar 2008 #1418 Skrevet 18. februar 2008 hei=) Ikke lenge igjen nå! Jeg vil benytte sjansen til å tippe kjønn! hehe Jeg tror du får jente..Har hatt en jentefølelse på deg helt siden jeg leste i dagboken din første gang! Så det blir jo kjempespennende å se om det stemmer da=) *Notert* Tippe dato også da, så kan vi få i gang tippeliste. Litt tidlig kanskje men, det er jo moro å se hva andre tror Ikke jeg heller... Ikke enda, iallfall. For det er som du sier, jeg aner ikke hva jeg går til. Uansett hvor mange solskinnshistorier eller skrekkhistorier jeg hører så vet jeg jo ikke hvordan det blir for meg. Tror jeg skal være glad så lenge jeg ikke gruer meg til fødselen jeg... Så lenge jeg kan leve i uvitenhet :hihi: Stjeling av babyer er galt Man kan kjøpe utstyr etter at babyen er født. Det er jo veldig greit å ha basisutstyret, og så supplimentere hvis man finner ut at man trenger mer etterhvert Vi må nok bare ta det som det kommer ift fødsel ja. Ungen skal jo uansett ut... I de fleste tilfeller går det jo bra, så vi får satse på at det går bra med oss også. Kjedelig med sånne dumme bilutgifter som ødelegger for handlig av baby utstyr... Tenk 34 uker i morra. Går unna dette, jammen ikke lenge til april... Da er det ikke lenge til min termin heller. Veldig rart og merkelig å tenke på, men vi våkner nok etter noen måneder... Jeg også gruer meg litt til nattevåk og lignende. Men regner med det er noe annet når en står oppi det... Får nyte tida når man har den. Ha en fin kveld. Kjedelige utgifter ja! Dumme bil! Og så våkna min kjære i natt med kjempevondt i den tanna som har spjæla. Den har vært grei lenge, så han har utsatt tannlegebesøk, men nå må han til pers. Han skal til tannlegen i dag, og må sannsynligvis trekke hele tanna. Huff. Tannleger er som kjent ikke billige heller så det blir nok smalhans denne måneden her også. Heldigvis har vaskemaskinen kommet på bedre tanker og oppfører seg pent Seks uker til baby nå Det er jammen ikke lenge. Innom med en tilbake!
Gjest imli Skrevet 18. februar 2008 #1420 Skrevet 18. februar 2008 (endret) OK, nå skal jeg prøve meg på å legge ut flere magebilder her. uke 34 uke 34.. Stod og tok bilder i speilet i dag, orka ikke å styre med å ta bilde av meg selv, det tar så lang tid for det er så vanskelig å treffe riktig! Endret 18. februar 2008 av imli
Fremhevede innlegg