Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da har vi vært og henta senga og skrudd den opp :) Må få henta dyner, sengetøy og klær snart også, mamma insisterte på å vaske alt selv, så vi får det senere.

Det vi har nå (selv om noe av det er hos mamma og pappa enda) er:

-vogn

-bilsete

-seng

-dyne til seng

-dyne til vogn

-skinnpose til vogn

-voksipose

-to-tre sengesett og laken

-tre helsetepper

-klær: En body i str 50, to i str 62. Et sett med sparkebukse og jakke. Sikkert 8-10 trøyer og truser i de minste str. Et par pysjamaser. Litt sokker. Tre-fire sparkebukser i små og mellomstore str. Et par jakker. Noen luer og votter.

-masse badeoljer, såper, kremer o.l pga gratisprøver

-litt bleier fra gratisprøver

-ammeinnlegg i papir og ull fra gratisprøver

-amme-bh

Mangler:

-madrass

-tisselaken?

-myggnett/regntrekk til vogn

-stelleveske?

-litt klær

-stellematte og badebalje

-kluter o.l

-baby :babysmokk:

Ser kanskje ikke så verst ut nå. Gleder meg til vi får henta alt vi har arva hos mamma og pappa - får mer oversikt når alt er i hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gleder meg allerede til å sette opp og ordne senga. Selv om det blir en stund til, da.

Skrevet

Har lyst til å ta på laken og sengetøy nå jeg, men er vel litt tidlig :fnise: Gleder meg sånn til å gjøre alt klart.

Skrevet

Ja, vi får vel vente litt med å ta på sengetøy... Ellers støver det vel ned før babyen kommer :fnise:

Skrevet

Synes dere har vært flinke og skaffet mye jeg...ros til dere :jepp:

Jeg også syntes det var såååå koselig å få inn babysenga...

Håper alt står bra til med mor og barn. :klemmer:

Skrevet

Dere har jo fått en bra liste der. Gleder meg til å sette opp senga jeg og. Må vel begynne å ta opp den snart. Lurer på om jeg skal se etter madrass på jysk. Smurfen hadde en derfra og den var veldig bra.

Skrevet
Ja, det ser så koselig ut med babyseng på rommet... :babysmokk:

Åå, det kan jeg tenke meg :rødme:

Så greit at lista begynner å bli ferdig også, det er jo ikke sååå mye som gjenstår nå.

:klemmer:

Skrevet

Ting begynner å falle på plass nå :rødme:

Gleder meg til vi får oversikten over hva vi kan arve/få og handle skikkelig. Får å ikke snakke om å få barnerommet klart :rødme:

Gleder meg til juni jeg :-D

Ha en fin dag og god helg :klem:

Skrevet

God helg Imli :)

Blir fortsatt like ungesjuk av å lese her jeg :babysmokk:

Gjest Revenka
Skrevet

Åh, så søtt med babyseng :rødme: Det er jo så mye fine barneklær også. Kjempesøte klær. Jeg syns hele dresser med tær er nusselig :fnise:

Skrevet

Ja, nå står babysenga klar. Vi har holdt på å ommøblere i dag. Nå tror jeg det ble fint. Vi mangler faktisk ikke så veldig mye nå. Får snart henta de siste tinga fra mamma og pappa også. Gleder meg til vi kan re opp babysenga. Stod og så på den i stad, og det er så rart å tenke på at om seks uker ligger den lille babyen vår og sover oppi der. :hjerte:

Skal til JM på mandag. Håper hun kan kjenne om lille baby fortsatt ligger i hodeleie. Forhåpentlig gjør h*n det :)

Gikk på vekta i morges, da. *Sukk* Veier nå 80 kilo... Herregud, det høres helt forferdelig ut. Da var det 12 kilo opp allerede. Det var det jeg hadde håpa jeg kunne slippe unna med i hele graviditeten... Men den gang ei, det er jo seks uker igjen. Ender vel opp med over 20. Har egentlig bare lyst til å grine...

Skrevet

Veier litt over 80 nå jeg, lurer litt på hvor det skal ende...Vi får håpe de forsvinner kjapt etter fødsel :)

Skrevet
Har lyst til å ta på laken og sengetøy nå jeg, men er vel litt tidlig :fnise: Gleder meg sånn til å gjøre alt klart.

Hehe.. jeg måtte legge på sengetøy med en gang! men katta vår trodde det var den nye senga hans, så sengetøyet måtte fort av igjen for vask. Nå står den uten sengetøy og dyner henger til lufting - og katta får IKKE slippe til!

Skrevet
Gikk på vekta i morges, da. *Sukk* Veier nå 80 kilo... Herregud, det høres helt forferdelig ut. Da var det 12 kilo opp allerede. Det var det jeg hadde håpa jeg kunne slippe unna med i hele graviditeten... Men den gang ei, det er jo seks uker igjen. Ender vel opp med over 20. Har egentlig bare lyst til å grine...

huff.. jeg veier ennå mer... håper bare for guds skyld at jeg ikke tipper over den forferdelige 100kgs grensa :dåne: har gått opp 10-12kg her også (litt avhengig av hvor mye vann jeg har i kroppen). Trøsten min er at jeg har fått alle kiloene på magen, og at jeg ikke tror jeg ser så tung ut som jeg faktisk er (selvinnsikt er min fiende :fnise:) men bare vent til vi skal trille jenter!!!

Jeg skal trille 1 time hver dag!

Skrevet
Hehe.. jeg måtte legge på sengetøy med en gang! men katta vår trodde det var den nye senga hans, så sengetøyet måtte fort av igjen for vask. Nå står den uten sengetøy og dyner henger til lufting - og katta får IKKE slippe til!

:fnise: For en søt katt :)

Skrevet
Veier litt over 80 nå jeg, lurer litt på hvor det skal ende...Vi får håpe de forsvinner kjapt etter fødsel :)

Huff ja. Skjønner liksom ikke hva jeg har gjort galt heller... Spiser forholdsvis sunt, og beveger meg ganske mye tilstanden tatt i betraktning. Svømmer en gang i uka, og går et par-tre turer i uka også. Samt at jeg gjør en del husarbeid. Sitter ikke parkert i sofaen liksom... Utenom lørdager er det eneste "godteriet" jeg unner meg nugatti på brødskiva. Men nå får jeg kutte litt ned på det også...

80 kg høres forferdelig ut... Nå veier jeg over 15 kilo mer enn mannen! Han er en lettvekter da. Men likevel... Jeg pleier jo å veie bare fire-fem kilo mer enn han, og det holder lenge.

Skjønner liksom ikke hvordan man skal klare å gå opp bare 12 kilo jeg - det er jo det som er det "perfekte" iflg alt man leser om vektoppgangen. Jeg var normalvektig før svangerskapet også... Huff. Jeg bryr meg jo ikke så mye om hva jeg veier nå, bare det går vekk igjen - og det har man jo ingen garantier for...

Ja, ja. Vi får bare tenke på "premien" ;)

Slem pus! :fnise:

Det problemet kan vi fort få her også - har to katter som liker å sove der de ikke får lov til å sove ;) Men vi pleier å stenge dørene nede, så de ikke skal ligge i senga. Får være ekstra påpasselig med det nå framover. Lurer litt på hvordan de vil reagere på det nye familiemedlemmet - vi planlegger å ha en vogge nede i stua, så jeg håper ikke kattene vil legge seg oppi der når babyen sover...

Skrevet

Imli :klemmer:

Ja, så er 12-14 kg det "ideelle" å gå opp, men hvor mange gjør egentlig det? Jeg har heller ikke levd særlig usunt, og er rimelig aktiv, men likevel så kaster kiloene seg på meg, jeg nærmer meg faretruende 80 kg selv, jeg. Men jeg prøver å ikke tenke på det, det er faktisk ikke noe vi kan gjøre noe med! :troest: Jeg tror du er kjempefin nå, jeg! Og tenk på gevinsten :rødme: Skal dessuten vedde på at du kommer ned på matchvekt kjempekjapt etter fødselen :jepp:

Men skjønner at det er litt kjipt å veie mer enn mannen, da. Det bør ikke skje her, for min veier 96 kg (han er veldig høy), og hvis jeg kommer dit, så har jeg gått opp over 30 kg, og det går jo ikke :ler:

God helg, kos deg med noe godt, det gjør ikke noe fra eller til på vekta likevel :klem:

Skrevet
huff.. jeg veier ennå mer... håper bare for guds skyld at jeg ikke tipper over den forferdelige 100kgs grensa :dåne: har gått opp 10-12kg her også (litt avhengig av hvor mye vann jeg har i kroppen). Trøsten min er at jeg har fått alle kiloene på magen, og at jeg ikke tror jeg ser så tung ut som jeg faktisk er (selvinnsikt er min fiende :fnise:) men bare vent til vi skal trille jenter!!!

Jeg skal trille 1 time hver dag!

Jeg synes liksom ikke jeg ser noe større ut jeg heller. Har liten mage, men har nok fått noen ekstra kilo på lår, hofter og rumpe desverre. Har fått strekkmerker på lår og hofter, men ingen på magen...

Trilling skal det bli her og ja! :jepp:

Vi er jo heldige med årstiden sånn sett!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...