Gå til innhold

Kiler i magen ...


Lilith

Anbefalte innlegg

Hei sveis!

Mandag igjen ... hvor blir det av helgene?! Neida, helgen var egentlig fin, den. Egentlig litt godt å være alene i leiligheten til kjæresten - fikk en sjans til å gjøre den litt 'min'. Malte gangen, vasket klær og kjøpte blomster til verandakassa :)

Lørdag var jeg på trening og trente utfall for første gang på 100 år. Nå er jeg så støl at det ser ut som jeg har gjort i buksa når jeg går. Av en eller annen grunn har jeg vondt i ryggen i dag - trente forsiktig (ikke utfall!) nå før jobb for å løsne opp baki der, men det kjennes ikke ut som det har fungert. Mystisk.

No-show fra jenta som skulle se leiligheten min i helgen. Litt kjipt, men jeg fikk i hvert fall gjort klar leiligheten til visning og nå får det bare stå til ...

Ellers er det en travel uke foran meg. Har meldt meg frivillig som 'standansvarlig' til en bransjefestival til neste år, så skal på møte der i ettermiddag - det blir spennende! Også er det jo visning på leiligheten min i kveld og i morgen ... Middag hos mamma og pappa en kveld, ut og spise med jobben en annen, og i helgen er det hyttetur med svigers ... Litt spent på hvordan det vil gå, men det blir uansett deilig å komme seg på fjellet en tur!

:vinke:

Synd selger ikkje var interessert i bud under takst likevel... Men å vente litt og sjå saken an er sikkert lurt det også, virker som kjøpere har litt å velge i etter det eg hører rundt om.

Ellers godt å få vaska litt skjønner eg :fnise: Fant meg ein som omtrent er flinkare enn meg til å vaske hus eg...

Høres ut som eini roleg og koselig kveld, håper resten av helga blir bra også :klem:

Hei, Glow!

Ja, kjipt med leiligheten, men vi får se an litt hva vi gjør der ... Vurderer fremdeles å legge inn et bud på prisantydning - det er fremdeles godt under smertegrensa vår ... *tenke, tenke*

Å, så heldig du er! Men kjæresten og jeg utfyller hverandre egentlig ganske godt, altså. Han er ryddig og jeg er renslig - han løper foran og rydder unna, og jeg kommer etter med bøtte og klut. Fin kombo!

Fin og rolig helg! Håper du også har hatt det fint!

God morgen! :vinke: Mandag igjen ;)

Sett noen fine leiligheter i helga?

Tittei!

Ble ingen visninger i helgen, men håper å få sett et par leiligheter i morgen. Hvis det ikke er noen som virkelig klaffer da, er det godt mulig vi prøver på den fine leiligheten en gang til ... Vil ha! Nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips, GlamCat! :klemmer:

Det var 8 pers på visning i leiligheten min i kveld, og alle skrev seg opp på liste. Så det var jo bra! Krysser fingrene for at like mange kommer i morgen, og at vi får en skikkelig budkrig på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pf ... det er lov til å bruke prøverdagboka som vanlig dagbok også, ikke sant?

Vel. Jeg tenker og tenker for tida. Før jul var jeg nemlig drittlei jobben min, og på jobben min må man skrike ganske høyt for å bli hørt når man sliter. Så det gjorde jeg. Ikke så mye forandret seg, egentlig, men jeg begynte i terapi, lærte meg å bli tydeligere, og følte at ting gikk bedre når jeg fikk sagt ordentlig i fra om hvordan jeg hadde det på jobb. Nå synes jeg ting er ganske ok, og har det gøy på jobb.

Men i alle fall - mens det var som verst, begynte jeg å vurdere andre karrieremuligheter. Frilanse, eller kanskje begynne å studere igjen? Og jeg klarer ikke helt å slippe den tanken ...

Jeg kunne godt tenke meg å studere feks Kulturhistorie, eller religionshistorie. Det synes jeg er spennende fag, og noe helt annet enn det jeg studerte for 6 år siden (Journalism Studies). Jeg tenker meg egentlig ikke et karriereskift, men jeg synes bare det virker så interessant ... Jeg vet jo at folk studerer ved siden av jobben, men jeg er usikker på hvordan de ordner det. Og hvordan legger man det frem for sjefen uten at det virker som man vil slutte? Vanskelig.

Kanskje man kunne kombinere det med en mammapermisjon? Vi tenker på å flytte til England det året jeg evt har permisjon, og kanskje det hadde vært tiden å studere litt igjen også? Eller blir det kanskje litt mye på en gang ...

Uff, mange tanker i hodet nå. Argh!

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Ikke greit å få orden på tankene alltid, Lilith. Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, men tror nok at de fleste sjefer er forståelsesfulle når ansatte vil ta en (annen) utdannelse, de bør jo det? Folk må jo få lov til å utvikle seg hvis de står litt fast i sin nåværende jobbsituasjon? :)

Men grattis med mange folk på visning! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Ikke greit å få orden på tankene alltid, Lilith. Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, men tror nok at de fleste sjefer er forståelsesfulle når ansatte vil ta en (annen) utdannelse, de bør jo det? Folk må jo få lov til å utvikle seg hvis de står litt fast i sin nåværende jobbsituasjon? :)

Men grattis med mange folk på visning! :sol:

Takk! Og ja - sjefer burde jo være forståelsesfulle mht sånne ting. Jeg vet også at sjefen min selv gjorde det samme for en god del år siden (han har fremdeles ikke gått opp til eksamen, da), så han burde virkelig forstå det! Og det går jo kanskje an å studere deltid ...?

Uff, ordet 'terapi' skriker i mot meg i dag, men man må jo kalle en spade for en spade, ikke sant? Det var i hvert fall utrolig godt å få snakke med en objektiv person når jeg var på mitt absolutt mest frustrerte. Hadde ingenting å vinne på å skjelle ut sjefen, så da var det godt å få ting ut et annet sted, og så kunne ta ting opp med sjefen litt mer saklig når temperaturen hadde lagt seg. Bare synd det er så dyrt med terapeut ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terapi burde vært billigere, er enig i det. Det gjør jo så godt, og er til nytte både for en selv, familie og kolleger. Og det er ikke rettferdig at bare de/vi med litt ekstra i pengepungen skal få den muligheten! Selvsagt, man kan få henvisning, men da må man være virkelig syk, liksom, ikke "bare" litt trist eller misfornøyd med livet :)

Jeg har gått i terapi selv, jeg ;) Slet veldig med dårlig selvbilde, sjalusi og usikkerhet, selv om jeg endelig hadde fått alt jeg hadde drømt om. Terapeuten lærte meg nye måter å tenke på, og selv om det svei i lommeboka, så er jeg utrolig glad for at jeg tok meg råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt Lilith, jeg også tenker hele tiden på å studere noe mer ved siden av jobben, men det er ikke så lett å bestemme seg. Også koster det penger, så jeg også vurdere å gjøre det mens jeg er i mammapermisjon(hvis det blir en da)

Her på jobben min er ikke ledelsen så flinke til å ta vare på ansatte så det er liksom noe som mangler.

Men har du lyst på noe så GO FOR IT! Du skal ikke angre på det du har gjort, men på det du ikke gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terapi burde vært billigere, er enig i det. Det gjør jo så godt, og er til nytte både for en selv, familie og kolleger. Og det er ikke rettferdig at bare de/vi med litt ekstra i pengepungen skal få den muligheten! Selvsagt, man kan få henvisning, men da må man være virkelig syk, liksom, ikke "bare" litt trist eller misfornøyd med livet :)

Jeg har gått i terapi selv, jeg ;) Slet veldig med dårlig selvbilde, sjalusi og usikkerhet, selv om jeg endelig hadde fått alt jeg hadde drømt om. Terapeuten lærte meg nye måter å tenke på, og selv om det svei i lommeboka, så er jeg utrolig glad for at jeg tok meg råd til det.

Ikke sant? Grisedyrt, men verdt det! Har veldig lyst til å fortsette - det er så godt å få ut grums nå og da, men har ikke råd akkurat nå ...

Jeg forstår deg veldig godt Lilith, jeg også tenker hele tiden på å studere noe mer ved siden av jobben, men det er ikke så lett å bestemme seg. Også koster det penger, så jeg også vurdere å gjøre det mens jeg er i mammapermisjon(hvis det blir en da)

Her på jobben min er ikke ledelsen så flinke til å ta vare på ansatte så det er liksom noe som mangler.

Men har du lyst på noe så GO FOR IT! Du skal ikke angre på det du har gjort, men på det du ikke gjorde.

Ja, det er jo det jeg tenker også - jeg vil ha gode minner om ting jeg har gjort når jeg sitter i gyngestolen min og skal fortelle barnebarna om mitt liv! Derfor VIL jeg også få til et år i utlandet til - minst!

Hva kunne du tenke deg å studere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kunne du tenke deg å studere?

Jeg kunne tenkt å videreutdanne meg innen det feltet jeg jobber i dvs. innkjøp eller logistikk. Så kunne jeg fått meg en jobb et annet sted:) Eller lære fransk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt å videreutdanne meg innen det feltet jeg jobber i dvs. innkjøp eller logistikk. Så kunne jeg fått meg en jobb et annet sted:) Eller lære fransk:)

Gøy. gøy :) Språk er også kult, ja. Jeg studerer egentlig spansk ved nki for tiden, men det har blitt litt nedprioritert med flytting til kjæresten og sånn ...

:vinke:

Hvordan står det til? Er det kanskje budrunde på gang? :popcorn:

Jeg fikk solgt leiligheten min til 110 000 over takst! Yay! :danser::duskedame:

Også tror jeg vil skal legge inn bud på prisantydning på den fine leiligheten i dag ... *overmodig*

Argh, spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og whoop-dee-doo! Leilighetssalget gikk altså langt bedre enn forventet, så jeg er litt overveldet fremdeles. Jeg hadde jo sett for meg ny visningsrunde og salg under takst, etc, etc, også gikk det så smertefritt. Deilig! Blæ til Aftenposten som prøvde å skremme vettet av meg i går med boligkrise-artikkelen sin.

Ellers er ikke alt bare fryd og gammen i Lilith-land. Eller joda, egentlig, men jeg bekymrer meg jo stadig om NOE, da. Og nå bekymrer jeg meg for å bli gravid. Ikke fordi det er skummelt i seg selv, men fordi jeg har en søster som sliter med å bli gravid, og har slitt lenge. Jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem hvis jeg blir gravid før henne. Jeg tenker at det er lurt å involvere henne i min situasjon så fort som mulig, så hun i hvert fall ikke føler seg 'pitied' (hva er det norske ordet?) og utestengt. Men jeg er redd for at det hele kan bli litt kinkig ... Men det er jo teit å bekymre seg for det nå, da, forsåvidt.

Anyway! Sola skinner og jeg er så glad! Jeg har solgt leiligheten med STORT overskudd, og i kveld skal jeg ut og spise god mat med jobben. Livet er ikke det verste man har ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers er ikke alt bare fryd og gammen i Lilith-land. Eller joda, egentlig, men jeg bekymrer meg jo stadig om NOE, da. Og nå bekymrer jeg meg for å bli gravid. Ikke fordi det er skummelt i seg selv, men fordi jeg har en søster som sliter med å bli gravid, og har slitt lenge. Jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem hvis jeg blir gravid før henne. Jeg tenker at det er lurt å involvere henne i min situasjon så fort som mulig, så hun i hvert fall ikke føler seg 'pitied' (hva er det norske ordet?) og utestengt. Men jeg er redd for at det hele kan bli litt kinkig ... Men det er jo teit å bekymre seg for det nå, da, forsåvidt.

Det kan umulig være så enkelt å fortelle eb søster eller venninne sliter med å gravid at man selv har lyktes, nei. Tror nok det er utrolig sårt for mange langtidsprøvere, men som Glow sier, man kan jo ikke slutte å prøve likevel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og whoop-dee-doo! Leilighetssalget gikk altså langt bedre enn forventet, så jeg er litt overveldet fremdeles. Jeg hadde jo sett for meg ny visningsrunde og salg under takst, etc, etc, også gikk det så smertefritt. Deilig! Blæ til Aftenposten som prøvde å skremme vettet av meg i går med boligkrise-artikkelen sin.

Hurra! :juhu:

Gratulerer! :klemmer:

Herlig, herlig. Håper du får en fin kveld! Nå kan dere jo kanskje by litt mer på drømmeleiligheten også? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg av leiligheten:) Så bra at det gikk så bra :)

Jeg og søsteren min prøver å bli gravide nå. Har også tenkt på det hva om hun lykkes og ikke jeg eller omvendt, men jeg blir glad på hennes vegne uansett selv om jeg ikke blir gravid. Jeg vil jo at min søster skal ha det bra, så jeg tror din søster skal også være glad på din vegne uansett:) selv om det blir kanskje litt kjipt....Kanskje du kan snakke med henne om det nå, at dere prøver. Og kanskje dere også blir gravide samtidig? :)

Ha en god tur på fjellet i helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, alle!

Eeeeeeeendelig er det fredag! Jobbe noen timer nå, også bærer det opp på fjellet. Håper det ikke regner der ... I går kjøpte jeg meg fjellsko, tynn fleecegenser og tykke sokker, så jeg er beredt!

Var ute med jobben og spiste i går (ei som skal slutte), og det ble for min del litt leilighetsfeiring også. Er ikke så ofte kjæresten og jeg tar oss råd til å spise på fin-fin restaurant, men når jobben betaler har jeg ingen skrupler ... Vi var på fancy japansk restaurant og jeg spiste crispy duck pancakes til forrett og fasan- og strutsespyd til hovedrett. Var utrolig godt! Jeg elsker å gå ut og spise med jobben - da har jeg muligheten til å prøve ut nye ting. Jeg er jo en uforbederlig matmons ... Forrige uke var vi på sjømatrestaurant og spiste østers og hummer og kamskjell og reker og gud vet hva. Deilig!

Ellers la vi inn bud på drømmeleiligheten igjen i går, ja - til prisantydning denne gangen. Men da hadde megler annonsert ny visning til helgen, så vi er nødt til å vente til mandag før noe skjer .... med mindre selger velger å ta budet vårt og drite i visningene i helgen, men det tviler jeg på. *sukk*

Kinkig den søster-situasjonen, ja. Søsteren min har prøvd så innmari lenge og vært gjennom så mye dritt (nesten blødd i hjel to ganger), og den eldste søsteren min bare tyter ut babyer. Forholdet dem i mellom har blitt litt anstrengt etter hvert, og jeg vil ikke at det samme skal skje meg ....

MEN, jeg tror jeg skal holde meg til planen om å involvere henne. Faktisk tenkte jeg at jeg skulle stikke innom henne i dag (vi jobber samme sted!) og avsløre at jeg har sluttet med p-pillen. Det er det ingen andre som vet ennå. Hun overrasket meg faktisk før sommeren med å snakke om nettopp det du nevner, GlamCat - at det hadde vært kult om vi ble gravide samtidig. Var mest fleip da - hun bare dro noen konklusjoner fordi jeg skulle flytte sammen med kjæresten og hun og mannen skulle prøve igjen til høsten, men likevel ...

Nuvel! Jeg får kanskje late som jeg jobber litt. Ha en strålende helg, alle sammen!

Kozeklemz :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

God fredag til deg, Lilith! Håper du får en fin fjelltur :klemmer:

Og neida, jeg er ikke noe misunnelig på matopplevelsen din i går :sikle: Det finnes jo så mye god mat der ute! Mmm... må finne på noe lurt til middag idag, men tror det blir svinefilet i sursøt saus. Godt det også.

Lykke til med praten med søster, det går nok så fint, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...