Gå til innhold

Kiler i magen ...


Lilith

Anbefalte innlegg

:hallo: Stikker innom her også, jeg. Så bra at takstmannen var positiv! Hvis det er lenge siden du kjøpte, så tjener du sikkert en del på den, tenker jeg. Vår har steget med 200 000 på 1,5 år :danse:

Husker jeg rødmet godt da jeg var på helskosten og kjøpte folat :sjenert:

Jeg håper du har rett! Nå kommer fotografen i morgen og så legges leiligheten ut på nett neste uke. Hjelp! Lille, fine leiligheten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, spennende! Da blir det vel visning snart også?

Vi skal ha besøk av megler på mandag, det er vår andre, siden vi vil få flest mulig synspunkter ;) Blir litt overveldet av alt som må gjøres med tanke på visning og sånt. Vi satser på å flytte ut nesten alt før visning, og ha det mest mulig strøkent og rent.

Forresten, er du ferdig med p-pillene? Noen tegn til TR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har fotografen nettopp vært her og tatt bilder av den fine, lille leiligheten min som snart ikke er min lengre ... også blir det visning neste helg allerede tror jeg! Hjelp!

Sikkert lurt å få flere meglere til å vurdere. Vi visste hvem vi ville ha, så det var greit sånn sett. Tror vi fikk en bra deal, men det er litt vanskelig å vite - man har jo stort sett ikke all verdens erfaring med kjøp og salg i en alder av 28 år ... Går nok bra!

I dag tok jeg siste p-pille ... Jeg plager kjæresten med de samme spørsmålene om og om igjen: "Tenk om jeg blir gravid med en gang - hva da?" og "tror du vi blir gode foreldre?" og "Er du helt sikker på at du vil ha barn med meg?" etc, og han svarer "Topp!" og "Absolutt!" og "Ja!". Også slår jeg meg til ro med det i et par dager før jeg begynner på'n igjen: "Du ...?"

Jeg er håpløs! :ler:

Men nå blir det spennende fremover, altså. Hva i huleste er TR?

Og når overtar dere huset, Amused?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er da slettes ikke håpløs :ler: Hihi, vi er nok ganske like der, med de mange spørsmålene. Og hver gang jeg tror samboer har ombestemt seg, så er han stø som ei klippe, mens jeg vingler litt fram og tilbake :eeeh:

TR= tante rød/mensen. Tror jeg kommer til å bruke "mensen" i stedet for TR, gitt :jepp:

Huset, ja, fine huset... Vi overtar om en måneds tid, tenker jeg. Og så blir det flytting litt nå og da, gleder meg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, tante rød, ja! :ler:

Tanta kommer vel på mandag, hvis hun oppfører seg som vanlig. Også blir det neste mens som er "ordentlig", er det ikke sånn? Det blir spennende.

Flytting er gøy! Vi kommer nok til å snuse på noen flere visninger i helgen, tror jeg. Gleder meg til å finne drømmeleiligheten!

Nei, nå får jeg vel nesten komme meg på jobb ... *sukk* Heldigvis er det fredag.

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er vel neste mens som er den vanlige, ja. Spennende! Jeg har nettopp bestilt en haug EL-tester fra Billige Tester, for nå begynner jeg virkelig å lure på hva som har skjedd denne måneden :lete:

Håper du får ei fin helg og at drømmeleiligheten deres dukker opp! Er vel ikke det enkleste i Oslo, men jeg krysser fingrene :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det mandag igjen ... *gjesp*

Helgen var rolig og fin. En minitur ut på fredag, fiksing i leiligheten lørdag (gjøre klar til salg/visning), og visninger søndag. Og jada - vi fant drømmeleiligheten ... Og det er litt kinkig, for vi har jo ikke solgt leiligheten min ennå! Men skal ringe megler i dag og be ham si ifra når han får inn et bud, samt ringe bankmannen for litt råd og veiledning. Tror aldri i livet vi får leiligheten, for taksten er litt for nærme taket vårt, men vi kan jo prøve å henge med en stund, i hvert fall ...

Ellers skal jeg, etter p-pille-planen, få mensen i dag - den siste tullemensen. Etter det er det the real thing ... Spennende!

Argh, det er litt for mange spennende ting som skjer for tiden, jeg blir helt utslitt av å tenke på det. Heldigvis er det bare glad-ting, da :)

God mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Glow! :vinke:

Så hyggelig at du tok turen innom! Nei, det er vel ikke noen vits i å bekymre seg på forhånd, men det er ikke så lett å la være ... På den ene siden synes jeg det ikke kan skje fort nok å få barn! På den annen side synes jeg ikke jeg er stort mer enn et barn selv ...

Men jeg satser på at all tvil forsvinner hvis jeg er så heldig å bli gravid.

Krysser fingrene for at det klaffer snart for deg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Burde lest her først, ser jeg. Så bra at dere fant drømmeleiligheten! Spennende, spennende :popcorn:

Ja-a ... har ikke hørt et knyst fra megleren. Kan det være at han ikke har fått inn noen bud? Eller kan det være at han har ringt akkurat mens jeg var på do eller for å hente litt mat? Hm ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt noe fra megler?

I går var det visninger på 5 (!) leiligheter i nabolaget, de er ganske lik vår. Håper de forsvinner raskt fra markedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bekymrer meg nok litt uansett om eg vil eller ikkje eg også, men tenker og grubler mykje meir enn eg bekymrer meg. Tenk at eg, prøver å bli mamma, sånn som min mamma er til meg liksom :overrasket: Føler meg jo av og til fortsatt som mamma og pappas lille jente, men samtidig vil eg no bli mor sjølv :ler:

Etter at eg slutta på pillen håpte eg det skulle gå fort, men visste jo og veit at det kan ta måneder.... Me blei allikevel enige om å vente med å kutte den ut pga. diverse med jobb og flytting osv. Hadde e gvisst det eg veit i dag hadde eg jo slutta tidlegare liksom ;) Men samboer jobbar offshore i tillegg, så me har ikkje fått så mange fullstendige pp`ar heller ....

Men uansett så er det spennande, litt mykje venting av og til, men me håper jo svært gjerne at det skjer noke før jul.

Håper du slepp å vente lenge på klaff sjølv!!

Jeg vet! "Mamma", liksom ... hjelp! Men vi får det nok til, vi også :) Ja, nettopp det at man ikke kan vite hvor lang tid det tar, er grunnen til at vi valgte å hoppe av nå også. Ikke heeeeelt ideelt å bli gravid akkurat nå, men vi må jo belage oss på å vente en stund. Kanskje vi ikke kan få i det hele tatt? Det er litt skummelt å tenke på. Uansett vanskelig å time en graviditet, har jeg forstått!

Hørt noe fra megler?

I går var det visninger på 5 (!) leiligheter i nabolaget, de er ganske lik vår. Håper de forsvinner raskt fra markedet ;)

Hei!

Det har fremdeles ikke kommet inn noen bud på leiligheten, og jeg synes det er litt merkelig ... Vi venter og ser om noe skjer i dag, og hvis ikke, tenker vi på å legge inn et skambud i morgen. Blir jo litt i tvil også, da, når INGEN ser ut til å være interessert i en leilighet vi synes var såååå fin! Hva er galt med den, liksom? Mystisk.

Fikk mail fra "min" megler nå nettopp, og taksten var helt som forventet :) Nå bare håper jeg det blir skikkelig budkrig om leiligheten min, selv om andre leiligheter tydeligvis står på stedet hvil ...

Uff, jeg har ikke nerver til sånne ting som dette .... *bite negler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, markedet er nok litt stille for tiden. Vi hadde besøk av megler i går, og han sa at det gikk treeeegt for tida. Det er kjøpers marked, man kan velge og vrake, og det er jo godt for oss som skal kjøpe. Men ikke samtidig som vi selger... :dåne:

Synes dere skal legge inn bud under takst, ja. Det kan jo hende at selger har det travelt, og tar til takke med det budet (det skjedde i vårt tilfelle ;)) Det at ingen har lagt inn bud så langt, behøver ikke bety at det er noe galt med leiligheten, men heller at markedet er litt tregt.

Masse, masse lykke til!

Har litt vondt i korsryggen og magen i dag, jeg. Er vel mensen som er på vei, tenker jeg. Eller? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Hyggelig å se at det er flere ferske prøvere her inne. Jeg sluttet på pilla i april, men har hoppet av i svingen frem til nå fordi jeg begynte i ny jobb i juni. Men nå begynner vi prøvingen for fullt:)

Veldig spennende, men skummelt også. Har heldigvis veldig stabile sykluser, og etter å ha brukt eggløsingstester et par mnd vet jeg sånn ca når eggløsning er neste gang.

Har veldig liten tålmodighet, så jeg håper det klaffer fort!

Spennede med leilighetsjakt da. Det er moro.

Hilsen fra Emilippa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg måtte jo innom og se hvem du var etter at du hadde vært i dagboka mi :)

Angående temping og sekret og livmortapper osv, osv... Selv gjorde jeg det mye enklere, som andre her har sagt også. Først fant jeg ut hvor lang syklus jeg ca hadde(hadde et par sykluser etter p-pilleslutt hvor jeg telte dager og registrerte hvor mange dager det var mellom første dag i menstruasjonene), og så begynte jeg å bruke ClearBlue sine eggløsningstester(digitale mener jeg å huske, du kan liksom ikke feiltolke dem).

Hvordan testene skal brukes er godt forklart i pakningsvedlegget, og du får 7 stykker(tror jeg) i hver pakke. Ja, de er et hakk dyrere, men det var den enkleste måten jeg fant å holde sånn noenlunde styr på syklusen på. Jeg brukte jo testene for det motsatte formålet enn du vil da, det eneste jeg gjorde "feil" den måneden jeg ble gravid var å trøkke på testene, slik at de nok ikke fungerte helt slik de skulle ;)

Masse lykke til med prøvingen, jeg kan nesten love deg at du kommer til å bekymre deg over nøyaktig de samme tingene når du blir gravid, og sikkert etter at ungen har kommet også. Det er en del av forberedelsene, og vil gjøre deg til en enda bedre mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, markedet er nok litt stille for tiden. Vi hadde besøk av megler i går, og han sa at det gikk treeeegt for tida. Det er kjøpers marked, man kan velge og vrake, og det er jo godt for oss som skal kjøpe. Men ikke samtidig som vi selger... :dåne:

Synes dere skal legge inn bud under takst, ja. Det kan jo hende at selger har det travelt, og tar til takke med det budet (det skjedde i vårt tilfelle ;)) Det at ingen har lagt inn bud så langt, behøver ikke bety at det er noe galt med leiligheten, men heller at markedet er litt tregt.

Masse, masse lykke til!

Har litt vondt i korsryggen og magen i dag, jeg. Er vel mensen som er på vei, tenker jeg. Eller? :lur:

Hei!

Ja, jeg har også hørt at markedet er tregt for tiden ... Fint når vi skal kjøpe (det har ENNÅ ikke kommet inn bud på den fin-fine leiligheten vi så! Tror vi legger inn et superfrekt skambud i dag ...), men jeg er litt bekymret for leiligheten min, altså. Men nå ligger den på nettet, og det er visning neste uke, så da er det bare å vente og se.

Noe tegn til TR ( :fnise: ) ennå ...? *spent*

Hei:)

Hyggelig å se at det er flere ferske prøvere her inne. Jeg sluttet på pilla i april, men har hoppet av i svingen frem til nå fordi jeg begynte i ny jobb i juni. Men nå begynner vi prøvingen for fullt:)

Veldig spennende, men skummelt også. Har heldigvis veldig stabile sykluser, og etter å ha brukt eggløsingstester et par mnd vet jeg sånn ca når eggløsning er neste gang.

Har veldig liten tålmodighet, så jeg håper det klaffer fort!

Spennede med leilighetsjakt da. Det er moro.

Hilsen fra Emilippa

Hei, Emilippa!

Så hyggelig at du stakk innom! Jeg er veldig spent på hvordan syklusene mine er etter så mange år på pillene - det blir spennende å se! Kanskje jeg også skal kjøpe meg noen sånne tester ...?

Håper det klaffer fort for oss begge - og alle andre som prøver!

Heisann, jeg måtte jo innom og se hvem du var etter at du hadde vært i dagboka mi :)

Angående temping og sekret og livmortapper osv, osv... Selv gjorde jeg det mye enklere, som andre her har sagt også. Først fant jeg ut hvor lang syklus jeg ca hadde(hadde et par sykluser etter p-pilleslutt hvor jeg telte dager og registrerte hvor mange dager det var mellom første dag i menstruasjonene), og så begynte jeg å bruke ClearBlue sine eggløsningstester(digitale mener jeg å huske, du kan liksom ikke feiltolke dem).

Hvordan testene skal brukes er godt forklart i pakningsvedlegget, og du får 7 stykker(tror jeg) i hver pakke. Ja, de er et hakk dyrere, men det var den enkleste måten jeg fant å holde sånn noenlunde styr på syklusen på. Jeg brukte jo testene for det motsatte formålet enn du vil da, det eneste jeg gjorde "feil" den måneden jeg ble gravid var å trøkke på testene, slik at de nok ikke fungerte helt slik de skulle ;)

Masse lykke til med prøvingen, jeg kan nesten love deg at du kommer til å bekymre deg over nøyaktig de samme tingene når du blir gravid, og sikkert etter at ungen har kommet også. Det er en del av forberedelsene, og vil gjøre deg til en enda bedre mamma :)

Hei, Tinúviel!

Takk for råd og lykkeønskinger :) Eggløsningstester høres ut som en bedre og bedre idé, så jeg tror sannelig jeg skal gå til innkjøp av noen - kanskje allerede i dag? Og jeg gleeeeeder meg til jeg blir gravid og kan bekymre meg over de samme tingene som du! Men det å faktisk bli 'mamma' er ganske surrealistisk ... jeg tror ikke jeg klarer å forestille meg selv som det før jeg er langt på vei - kanskje ikke før jeg har nurket på brystet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hrmf. Nå sitter jeg altså her med siste 'juksemens' etter p-pillestopp. Og det føles som å kaste bort tiden, for jeg vet jo at denne mensen bare er juks og humbug! Men når kan jeg begynne å sjekke om (og når) jeg har eggløsning? Bør jeg vente til jeg har hatt en 'ordentlig' mens? Det står kanskje i pakningsvedlegget ... Jeg får fremdeles litt hjerteklapp og sommerfugler i magen hver morgen når jeg hiver i meg en liten pille folat. Skaffer jeg meg eggløsningtester, får jeg vel hysterisk latteranfall hver gang jeg ser dem i skapet. Er det mulig å være så oppspilt og barnslig? Og jeg skal liksom bli mor?! Hjelpes ...

I dag tenker vi altså å legge inn et skambud på leiligheten vi så på søndag. Det er forferdelig spennende og siden det er jeg som må stå for all budgivning og snakking med megler (kjæresten har ikke mulighet til å henge ved telefonen hele dagen, sånn som jeg), sitter jeg her med klamme håndflater og hjertet litt i halsen.

Det er for mye som skjer for tiden! For mye, sier jeg! Altfor... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, jeg har også hørt at markedet er tregt for tiden ... Fint når vi skal kjøpe (det har ENNÅ ikke kommet inn bud på den fin-fine leiligheten vi så! Tror vi legger inn et superfrekt skambud i dag ...), men jeg er litt bekymret for leiligheten min, altså. Men nå ligger den på nettet, og det er visning neste uke, så da er det bare å vente og se.

Noe tegn til TR ( :fnise: ) ennå ...? *spent*

Mornings!

Dere må legge inn bud, ja :jepp:

Ingen tegn til TR ennå, men jeg har pådratt meg en :sur: soppinfeksjon... Sånn går det vel når jeg ikke lenger løper på do etter :humpe: , hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fremdeles litt hjerteklapp og sommerfugler i magen hver morgen når jeg hiver i meg en liten pille folat. Skaffer jeg meg eggløsningtester, får jeg vel hysterisk latteranfall hver gang jeg ser dem i skapet. Er det mulig å være så oppspilt og barnslig? Og jeg skal liksom bli mor?! Hjelpes ...

:fnise: Men det ER jo så spennende! Og morsomt. Og skummelt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...