salsera Skrevet 26. april 2008 #241 Del Skrevet 26. april 2008 Så jobben gjør slutt på søvnproblemene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. april 2008 Forfatter #242 Del Skrevet 30. april 2008 Så jobben gjør slutt på søvnproblemene? Ikke helt, men de har på en måte forskjøvet seg . Når jeg nå ikke får sove før klokken 23.00 - 23.30, så er faktisk det litt krise, men jeg håper det går seg til! ..for å si at jeg er innom og følger med. Du gjør vel det, ja! Jeg er ikke så meddelsom om dagen men du vet hvorfor! Jeg trives utmerket i ny jobb og håper selvfølgelig at både arbeidsgiveren og kollegaene trives med meg også. Bransjen er i og for seg velkjent, men vinklingen er ny. I motsetning til tidligere er det heller ikke forventet at jeg er på jobb nærmest 24/7 og det er deilig! Jeg vil kunne få hjemmekontor etter hvert, men etter kl. 16.00 er det faktisk ingen som forventer at det skjer noe som helst. Ellers synes jeg litt synd på postbudet mitt om dagen! Dollarkursen er som kjent lav og jeg har gått fullstendig bananas på eBay! (Jeg burde vel ta hintet når det ligger lapp i postkassen som informerer om at Posten faktisk selger større postkasser ...). Jeg trenger jo imidlertid uante mengder nye kjær og sko nå som jeg har begynt i ny jobb! (Ikke er det så enkelt å begrense seg heller når man kan få en Ralph Lauren genser hjem i postkassen for NOK 325 og et par Levi's bukser for 160 ...). Det er selvfølgelig ikke alle kjøp som er like vellykket siden man ikke har anledning til å prøve først, men jeg må si det er overraskende mye som er mer en brukbart! Mens jeg har skrevet dette, har jeg sittet og kikket på dyrene mine som tydeligvis koser seg i hagen. Den ene bedriver smygjakt på diverse innsekter mens den andre, bokstavelig talt, har gravd frem skatter ( ) fra fjorårets elgjakt. De har kanskje litt ekle "fritidsinteresser", men så lenge de har det bra og ikke tar dem med inn, er det greit! Det som ikke er fullt så morsomt er at Voffe fungerer som Lille Mjaus "ringeklokke". Uansett når på døgnet katten vil inn, så piper han bare litt utenfor der Voffe sover. I motsetning til oss, våkner Voffe av det og setter i gang et forferdelig rabalder som resulterer i at vi (Les; jeg) må stå opp og slippe inn katten. (Katteluke hadde definitivt vært et alternativ hvis det ikke var for at jeg nå etter hvert stadig har stoppet Lille Mjau i døren med et kadaver i munnen... Det orker jeg rett og slett ikke å få inn!) Vel... Da er det vel langhelg for alle andre enn oss nyansatte, så dere ønskes herved GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isobutane Skrevet 1. mai 2008 #243 Del Skrevet 1. mai 2008 God helg til deg også, Leo! Ser at du har masse å stå i med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 13. mai 2008 #244 Del Skrevet 13. mai 2008 Håper alt er bra i heimen og gøy på landet osv! Er du så bizzi karrierekvinne nå, at du ikke har tid til oss stakkarene på KG? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #245 Del Skrevet 14. mai 2008 Sååå bizzy går det vel ikke an å bli! Det er nok mer det faktum at det meste av den ledige tiden de siste ukene har gått med til hagearbeid i større skala. Vi har gjort store endringer som kuliminerte i 15 kubikkmeter jord levert i forrige uke. Den er nå er planert ut, tilsådd og blir forhåpentligvis grønn i løpet av noen uker. Det gjenstår mye, men vi begynner hvertfall å se at det tar form og at hagen blir noe helt annet enn det den var! Lille Mjau har oppdaget jordrottenes tilstedeværelse i nærmiljøet og selv om han foreløpig tydeligvis synes de er litt store som byttedyr, er han svært fascinert og utrettelig på jakt. Skjønt utrettelig... Lørdag morgen hadde han vært ute i halvannet døgn i strekk (Og vi så ham forfølge jordrotter på jordet bak huset...) og vaklet inn klissvåt, skitten og helt utslitt. Da la han i seg voldsomme mengder mat og sov som en stein i 24 timer . I går mjauet det forresten utenfor døren og jeg åpnet i den tro at det var Lille Mjau som ville inn. Utenfor sto det imidlertid en fremmed katt som mjauet og så bedende på meg akkurat som om den ville spørre om ikke den også kunne få komme inn og få litt mat. Jeg tror det er naboens katt, så det fikk den ikke, men Lille Mjau satt fresende og fornærmet under trappen. Mennesker og hunder er greit, men katter, nei, det skal han ha seg frabedt! Voffe stakkar må være hjemme alene om dagene, men det virker det faktisk som han trives med. Han går jo uansett og legger seg igjen når han har vært ute og tisset og spist litt om morgenen. Når han da får tasse rundt i hagen om kvelden og blir lekt og kost litt med, later han til å være fornøyd! Han fyllte jo tolv år for et par uker siden og er imponerende frisk og rask. Han har desverre blitt litt tykk etter at han fikk konkurranse i matfatet, men det er vi i ferd med å gjøre noe med! Nå skal jeg bare kikke litt på eBay (Jeg har handlet så mye der i det siste at det er nesten flaut å dra på postkontoret ) og så er det natt. Å stå opp i 5 - 6-tiden om morgenen gjør underverker for nattesøvnen selv om jeg fremdeles får sovet litt for lite fordi jeg har litt problemer med å få sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isobutane Skrevet 15. mai 2008 #246 Del Skrevet 15. mai 2008 Slipper du aldri opp for hage, Leo? Håper du får en deilig og solfylt sommer og mange fin etimer i hagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #247 Del Skrevet 17. mai 2008 Joda, målet er å "slippe opp" for hage! Vi vil imidlertid ha en frodig, avskjermet og lettstelt hage i stedet for de pistrete furutrærne og de halvville rosene som dominerte stedet. Ikke ser vi noen grunn til å ha parkeringsplass til ca. 10 biler heller... Det krever imidlertid en del jobb! Heldigvis er det meste gjort med traktor og gravemaskin, men "finpussen" må vi ta med håndmakt. Det som gjenstår nå i sommer er å få bygget en terrasse, lagt ned kantstein og få plantet et par frukttrær. Sist, men ikke minst, må vi male garasjen. Vi burde også ha bygd en ved-/redskapsbod, men det tror jeg får bli neste år... Nasjonaldagen har vi tilbrakt i "utlandet" og her er vi fremdeles. Like greit fant vi ut da vi forlot "heimen" i lett snødrev... På veien hit traff vi på en hund som sto midt i veien i en sving og spiste på ett eller annet kadaver. Hadde vi kommet den andre veien hadde vi garantert kjørt på den for den var ikke lett å se og tydeligvis helt fokusert på det den holdt på med. Vi stoppet selvfølgelig i håp om å få tak i den, men den løp bare livredd av gårde. Heldigvis viste det seg at synet av meg utstyrt med refleksvest, hansker og hundebånd hadde skremt den hjem igjen da vi oppsøkte de nærmeste husene for å forhøre oss om noen kjente til den . Shoppingen min på eBay har så langt kuliminert med et par Prada-sandaler og en kåpe fra Cerruti, så nå er det på tide å gi seg! Heldigvis begynner jeg å lære, så det jeg har fått i det siste har passet perfekt! Det som ikke passer lenger, er klesskapet mitt... Det er for lite! Nasjonaldag eller ikke. Her tror jeg det blir en relativt tidlig lørdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 23. mai 2008 #248 Del Skrevet 23. mai 2008 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #249 Del Skrevet 30. mai 2008 Grønt har det blitt! Eller er i ferd meg å bli... Ellers har jeg vel fått det "landlige kjøkkenet" jeg drømte om. Det de imidlertid utelater i interiørbladene er forekomsten av a) Katter som har jaktet jordrotter hele natten, b) Hunder som synes at all mat bør ha vært gravd ned minst en gang før den spises og c) Menn som skal ha mat og kaffe og som kommer inn med usannsynlig skitne klær/sko. d), e) og f) består i at de blør, har stukket av eller har vondt i magen. Rekkefølgen i så måte er ganske omskiftelig... Her er det m.a.o. fullt liv så lenge det er lyst og det er ganske lenge på denne årstiden. Kunne vel imidlertid ikke tenkt meg det annerledes :gjeiper: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #250 Del Skrevet 30. mai 2008 Forresten kan det være ganske fint å bo på landet... Traff en av naboene i dag og samtalen forløp omtrent slik... - Beklager, men hunden min stakk av her om dagen og jeg tror den skremte kaninen deres. Svaret var at "Kannin? Vårres? Den har bodd sammen med bikkja i 12 år og klarer den pelsdotten din å skremme'n så er'n sjuk!" - Da er det muligens hunden deres som er interessant når hun har løpetid. "Hu? Hu har løpetid nå og viss a' er interessert, så løser a' det sjøl! Vi har hatt a' de siste 11 og foreløpi' er det ingen som har sløppi tel... " - OK. Men jeg har katt også... "Jævla bra!" Ja, men den gjør kanskje fra seg i rosebedene dine... "Samma det bare 'n tar mus. Gjør'n det?" Ja, og er fryktelig stolt av det... "Åssen ser'n ut?" Grå og hvit kastrert hannkatt. "Endelig et mannfolk som gjør nytte for seg. Liker'n biff?" Eh.. ja... Da plager de vel ikke naboene så mye da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 31. mai 2008 #251 Del Skrevet 31. mai 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 16. juni 2008 #252 Del Skrevet 16. juni 2008 Hvordan står det til på landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #253 Del Skrevet 17. juni 2008 Jo, på landet går det helt strålende for tiden (Og for så vidt også i byen ...)! Har nok å henge fingrene i både her og der, så det blir ikke så mye tid til KG. Jeg har imidlertid tilbrakt en del tid på eBay, så nå er garderoben så og si fullstendig fornyet og jeg er fremdeles imponert over hvor bra det fungerer! Jeg har kjøpt alt fra superbillige smykker til sko til flere hundre dollar og alt kommer når det skal og er som beskrevet. Passer gjør det også! Strengt tatt er jeg vel dekket opp for både sommer og vinter nå, men jeg venter på fire par relativt dyre sko/støvletter som jeg er veldig spent på ... Sko, bortsett fra sandaler hvor det jo som regel er litt "slingringsmonn" m.h.p. størrelsen, har jeg foreløpig vært litt skeptisk til å kjøpe på nettet, men nå har jeg altså gjort ett (Eh... Egentlig fire da...) likevel. Dyrene har det også fint. Siden det ikke har regnet noe særlig i det siste, har Lille Mjau funnet ut at utendørslivet er helt strålende og er stort sett bare innom for en matbit og litt kos og kanskje en aldri så liten høneblund i hundesengen. Voffe har faktisk greid å slanke seg (Det har forresten matmor også om enn ikke fullt så mye som Voffe ), så han er i strålende form! Nå er det forresten langt over sengetid, så da er det vel på tide å finne sengen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 17. august 2008 #254 Del Skrevet 17. august 2008 *hente deg opp fra side tre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nishiki Skrevet 6. september 2008 #255 Del Skrevet 6. september 2008 Du oppdaterer ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 11. september 2008 #256 Del Skrevet 11. september 2008 Haaaaloooo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 20. september 2008 Forfatter #257 Del Skrevet 20. september 2008 Du oppdaterer ofte Åpenbart ikke! Haaaaloooo? Joda, jeg lever og har det bra! Det skjer rett og slett ikke særlig mye spennende her. I det siste har det blitt mange og lange dager på jobb, men det velger jeg selv. Katten jeg skrev om i mai som jeg trodde var naboens, har utviklet seg til et lite problem. Det er ingen villkatt, men den er heller ikke naboens... Den insisterer på å få komme inn her og når den ikke får det, blir den grinete. Faktisk så grinete at den ved en anledning bet meg kraftig i armen da jeg forsiktig forsøkte å skyve den ut døren. Lille Mjau har dessuten fått kraftig juling et par ganger med påfølgende veterinærbesøk, så nå vet jeg snart ikke hva vi skal gjøre... Det nytter tydeligvis ikke å skremme den med de vanlige tingene som vann etc. Ikke er den redd for hunder heller! Ellers bruker jeg en del tid på å oppdatere meg faglig og dessuten har jeg fremdeles ikke gitt slipp på min pasjon for eBay . Hva man egentlig skal med tolv par svarte støvletter i forskjellige varianter (Som var antallet ved siste opptelling i klesskapet...) vites ikke, men jeg unnskylder meg med at det er letingen som er spennende . Jeg betrakter det i alle fall som noe i nærheten av en hobby selv om det er en ganske barnslig en... Arbeidet med hagen, som er en av de mer "voksne" hobbyene mine, går også fremover. Der må imidlertid ting få lov til å vokse og det går jo litt langsomt etter min smak. Neste uke får vi forhåpentligvis ferdigstillt terrasen som vi begynte på i vår. Som sagt, det skjer ytterst lite spennende her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 8. november 2008 #258 Del Skrevet 8. november 2008 Hva man egentlig skal med tolv par svarte støvletter i forskjellige varianter (Som var antallet ved siste opptelling i klesskapet...) vites ikke, ...mens andre knapt har råd til å oppdatere beholdningen når det ene paret man har har fått hull i sålen... akk ja, det er forskjell på folk. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. november 2008 Forfatter #259 Del Skrevet 8. november 2008 ...mens andre knapt har råd til å oppdatere beholdningen når det ene paret man har har fått hull i sålen... akk ja, det er forskjell på folk. Ha en fin uke! Hvilken størrelse bruker du? Jeg kjører gjerne et lass med med mer eller mindre ubrukte, og dyre, sko/støvletter noen mil sørover hvis de kan tenkes å passe! Avhengig av passformen har jeg alt fra str. 37,5 til 39. Siden vi nå er i denne dagboken igjen, så er det vel ikke annet å si enn at jeg er mer enn på bena igjen og at dagene flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 9. november 2008 #260 Del Skrevet 9. november 2008 Siden vi nå er i denne dagboken igjen, så er det vel ikke annet å si enn at jeg er mer enn på bena igjen og at dagene flyr! Intet gleder meg mindre .. har savet deg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå