Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
har det klikka fullstendig for deg eller? :overrasket:

Vi snakker om røntgenbilde av et kne!!

og såvidt jeg har skjønt så har diskusjonen utviklet seg en smule bort i fra knerøngten etc og jeg svarer ut i fra det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

det komiske er at jeg faktisk blir ansett til å være et meget sympatisk menneske både på jobb og privat. men jeg står for det jeg mener og jeg er ikke redd for å benytte meg av det jeg anser som et servicetilbud.

Endret av vimse
Skrevet
BØR er et viktig ord ja! Et slikt brev BØR ikke oversettes for noen grunn før legekontoret åpner mandag morgen.

Man trenger ikke være enige om å være uenige dersom en person opptrer på en måte som kan skade andre.

hvordan kan min mening skade andre ?

og jo, jeg mener at et slikt brev bør oversettes hvis det er til plage for innehaveren å ikke få vite det før mandag.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Når du opptar telefonlinjene til legevakten med pissprat, så er du selvfølgelig til skade for andre. Da må folk som virkelig er syke vente til du er ferdig med idiottelefonen din.

Endret av vimse
Skrevet (endret)
Når du opptar telefonlinjene til legevakten med pissprat, så er du selvfølgelig til skade for andre. Da må folk som virkelig er syke vente til du er ferdig med idiottelefonen din.

poenget er at det trenger ikke være "pissprat" for den som har mottat et slikt brev. er det så utrolig vanskelig å forstå ?

Endret av vimse
Skrevet
hvordan kan min mening skade andre ?

og jo, jeg mener at et slikt brev bør oversettes hvis det er til plage for innehaveren å ikke få vite det før mandag.

Jeg er for så vidt enig med deg i at mottakeren av et slikt brev burde få en forklarende oversettelse så raskt som mulig. Imidlertid forstår jeg også det så mange her vil fram til, nemlig at andre og mer akutte situasjoner bør og må komme foran i køen. Legevakten har begrenset kapasitet, og det brukes mye tid på slike ting som du her beskriver. Det er tid som kunne vært brukt på bedre ting.

Gjest Gjest
Skrevet
poenget er at det trenger ikke være "pissprat" for den som har mottat et slikt brev. er det så utrolig vanskelig å forstå ?

Som de andre har sagt:

Da har denne personen andre problemer som burde taes opp med en psykolog!

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det er umulig å forstå at et brev om røntgenbilde av et kne, hvor pasienten garantert har vært hos legen på forhånd skal opppleves som så skremmende at det er påkrevd med legevakt.
Skrevet
Jeg er for så vidt enig med deg i at mottakeren av et slikt brev burde få en forklarende oversettelse så raskt som mulig. Imidlertid forstår jeg også det så mange her vil fram til, nemlig at andre og mer akutte situasjoner bør og må komme foran i køen. Legevakten har begrenset kapasitet, og det brukes mye tid på slike ting som du her beskriver. Det er tid som kunne vært brukt på bedre ting.

jeg har aldri påstått at dette kommer før mer "akutte" ting i køen, eksemplet jeg skrev fra min venninnes arbeidsplass i sta burde oppklart det (dvs, er det en stresset periode så får innringer beskjed om å ringe opp senere).

det jeg prøver å få frem er at dette faktisk kan være utrolig plagsomt for enkelte... å ha den "jeg vet ikke, jeg skjønner ikke" følelsen.

Gjest Gjest
Skrevet
jeg har aldri påstått at dette kommer før mer "akutte" ting i køen, eksemplet jeg skrev fra min venninnes arbeidsplass i sta burde oppklart det (dvs, er det en stresset periode så får innringer beskjed om å ringe opp senere).

det jeg prøver å få frem er at dette faktisk kan være utrolig plagsomt for enkelte... å ha den "jeg vet ikke, jeg skjønner ikke" følelsen.

Folk som får sånne problemer pga. røntgenbilde av et kne, bør vel kanskje undersøkes for eventuelle psykiske problemer istedenfor?
Gjest Gjest
Skrevet

Plagsomt er IKKE akutt! :roll:

Skrevet
Folk som får sånne problemer pga. røntgenbilde av et kne, bør vel kanskje undersøkes for eventuelle psykiske problemer istedenfor?

det er ikke min sak å avgjøre, men hvis en rask oppklaring kan lette disse hypotetiske psykologiske problemene der og da så ser jeg ikke et problem med å bruke legevakta til det.

Skrevet

Ja, det er ingen som benekter at den følelsen kan være fæl. Men det er da det gjelder å se ting i perspektiv, hvor ille er dette i forhold til hva andre som oppsøker legevakten opplever? Det er jo ikke slik at denne følelsen egentlig kan være farlig for helsa di, er det vel? Synes du det er ok å tenke på at du kanskje setter andre menneskers liv (i verste tilfelle) i fare pga en dårlig følelse hos deg?

Skrevet
Ja, det er ingen som benekter at den følelsen kan være fæl. Men det er da det gjelder å se ting i perspektiv, hvor ille er dette i forhold til hva andre som oppsøker legevakten opplever? Det er jo ikke slik at denne følelsen egentlig kan være farlig for helsa di, er det vel? Synes du det er ok å tenke på at du kanskje setter andre menneskers liv (i verste tilfelle) i fare pga en dårlig følelse hos deg?

min erfaring fra legevakta er at de som drar dit har plager som kan vente de to minuttene det tar for en person å få oppklart denne type brev på telefonen.

alvorligere tilfeller en dette blir ikke sittende på legevakta, de blir overført til sykehus direkte.

Skrevet
Men hva hvis det står 30 sånne merkelige vesener som deg i kø for sånne filleting - da blir de to minuttene plutselig til en time - og det kan kanskje være litt vel lenge for enkelte eller?

Du er ikke alene i verden.

det er tro det eller ei mennesker til stede på legevakta og hvis de ser en pasient som er meget dårlig på venterommet så går såklart det foran, ergo... få beskjed om å ringe opp igjen senere.

Gjest Gjest
Skrevet

I all verden! Har du ikke fått med deg at folk dør fordi de blir avvist av legevakten fordi de ikke har kapasitet til å hjelpe dem?

Jeg har sittet på legevakten med personer som har småskader som kan bli alvorlige jo lengre de venter. Min far hadde et rift på øyet og satt og ventet i 2 timer før de tok han inn. I værste fall kunne han blitt blind fordi riften ble større og større for hver gang han blunket!! Men det er vel greit så lenge du får den hjelpen du trenger :murvegg:

Skrevet
min erfaring fra legevakta er at de som drar dit har plager som kan vente de to minuttene det tar for en person å få oppklart denne type brev på telefonen.

alvorligere tilfeller en dette blir ikke sittende på legevakta, de blir overført til sykehus direkte.

Men hvor mange minutter blir det dersom alle som har slike 'vonde følelser' skal ringe og stille spørsmål? Og selv om de fleste som kommer på legevakta ikke havner på sykehus, er det også noen som opplever forverring som gjør at det er påkrevd. Da er det viktig at ikke ventetiden er for lang, slik at skadene ikke blir for store.

Gjest =tentacle=
Skrevet
det er tro det eller ei mennesker til stede på legevakta og hvis de ser en pasient som er meget dårlig på venterommet så går såklart det foran, ergo... få beskjed om å ringe opp igjen senere.

Og hvordan ser de forskjell på ditt superviktige behov og de fortsatt ukjente behovene til de andre som venter på ledig telefonlinje mens du redder deg fra en helg med tanker om en gammel kneskade eller tilsvarende?

Gjest Gjest
Skrevet

Sekretærene sitter sjeldent slik til at de ser alle pasientene på venterommene.

Skrevet
Og hvordan ser de forskjell på ditt superviktige behov og de fortsatt ukjente behovene til de andre som venter på ledig telefonlinje mens du redder deg fra en helg med tanker om en gammel kneskade eller tilsvarende?

hvis de som er på vent på telefonen har et såpass alvorlig problem at de ikke kan vente så har de ikke noe på legevakta å gjøre, da bør de ringe 113.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...