Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1. Du vet ikke alt hva din lokale AMK finner på.

tro det eller ei men jeg vet nok mer en det du er klar over når det gjelder min lokale AMK.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet
jeg ser på dette som en diskusjon og en meningsutveksling. jeg mente også det jeg sa om at jeg faktisk respekterer at de andre ikke mener det samme som meg.

Men ser du at det er et klart flertall mot deg? Sier det deg noe?

Gjest Vampyra
Skrevet (endret)
men hvordan kan vi vite det ?

Man VET når noen har behov for akuttpsykiatrisk hjelp! (ja jeg har vært borti tilfeller)

tro det eller ei men jeg vet nok mer en det du er klar over når det gjelder min lokale AMK.

Mulig du vet noe, men ikke søren om du sitter med hele utrykningshistorien, OG har lest igjennom hver eneste post.

edit:

rettelse, hvis din amk sentral ikke er relativt ny da. Men da har de antagelig ikke vært igjennom så mye enda heller.

Endret av Vampyra
Skrevet
Men ser du at det er et klart flertall mot deg? Sier det deg noe?

det sier meg at vi har ulike meninger om hva en serviceinstitusjon skal brukes til.

jeg endrer ikke mening selv om folket i tråden ikke er enig med meg.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg tror ikke du har oversikt over deres utrykninger og hvor de transporterer hver pasient. Skulle jeg ta feil, må det være noe alvorlig galt med praktiseringen av taushetsplikt på din lokale mønster-AMK.

Gjest Gjest
Skrevet
Hey folkens, vi har jo glemt at hun har ei venninne som jobber på legevakta. Derfor har hun selvfølgelig innsikt i alt som foregår på legevakta, for venninna har selvfølgelig overhodet ikke taushetsplikt.
Gjest Gjest
Skrevet
det sier meg at vi har ulike meninger om hva en serviceinstitusjon skal brukes til.

Nå ahr du fått definert hvilke tjenester legevakten skal dekke lenger frem i tråden her.

kan du nå forklare oss hva du mener den serviceinstitusjonen legevakten er i dine øyne skal dekke?

Skrevet
Man VET når noen har behov for akuttpsykiatrisk hjelp! (ja jeg har vært borti tilfeller)

Mulig du vet noe, men ikke søren om du sitter med hele utrykningshistorien, OG har lest igjennom hver eneste post.

nei man kan ikke alltid vite det for folk har ulike måter å utreagere akuttpsykiatrisk. noen blir rabiate, andre blir rolige og innadvendte etc.

og jo, jeg hadde visst det om denne type ting hadde skjedd på min lokale sentral men det blir på siden av diskusjonen og jeg kommer ikke til å utdype hvorfor.

Skrevet
Selvfølgelig. Man skal respektere andres meninger. Men jeg gjerne gjenta mitt spørsmål: Bør man ikke gjøre sitt beste for å ikke gjøre ting verre?

Jeg gjentar...

Skrevet
Jeg tror ikke du har oversikt over deres utrykninger og hvor de transporterer hver pasient. Skulle jeg ta feil, må det være noe alvorlig galt med praktiseringen av taushetsplikt på din lokale mønster-AMK.

jeg hadde visst det hvis et sånt tilfelle hadde eksistert men som jeg skrev over, jeg kommer ikke til å utdype det noe mer.

og nei, det er ikke relatert til taushetsplikten.

Gjest Vampyra
Skrevet

Det er faktisk lov å lære av en diskusjon! Selv om man har lov til å ha egne meninger, kan det faktisk hende man tar feil. Det burde man klare å innrømme for seg selv.

Å tviholde på sine meninger bare fordi man nekter å gi opp er ignorant og latterlig.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

dette er et sitat fra Wikipedia:

Legevakta kan brukes ved behov for legehjelp når fastlegen ikke er tilgjengelig og det er medisinsk nødvendig med hjelp som ikke kan vente til legekontorene åpner.
Endret av vimse
Skrevet
Jeg gjentar...

den har jeg oversett, sorry.

jo, i utgangspunktet så er jeg enig men mennesker er noen rare dyr og hvis vi blir skremte eller redde så er det veldig fort at overlevelsesinstinkter tar over og rasjonalitet og logikk forsvinner.

Gjest Gjest
Skrevet
nei man kan ikke alltid vite det for folk har ulike måter å utreagere akuttpsykiatrisk. noen blir rabiate, andre blir rolige og innadvendte etc.

Hva i all verden er det du diskuterer?? :overrasket:

Rabiat av å ha fått et skriv om et røntgenbilde av et kne?

Skrevet
Det er faktisk lov å lære av en diskusjon! Selv om man har lov til å ha egne meninger, kan det faktisk hende man tar feil. Det burde man klare å innrømme for seg selv.

Å tviholde på sine meninger bare fordi man nekter å gi opp er ignorant og latterlig.

jeg føler ikke at jeg tar feil da jeg vet at denne telefonpraksisen er vanlig på de stedene jeg kjenner til og der er det ikke ansett til å være et problem.

jeg har sagt flere ganger tidligere at vi får heller være enige i å være uenige.

hvis du føler at jeg er ignorant og latterlig så er det helt fair og en mening du har fullt ut lov til å ha.

Skrevet

Hvis en person reagerer slik på et brev, skyldes det i såfall en allerede eksisterende psykiatrisk diagnose. Det blir en helt annen sak enn "påkjenningen" det er å vente et par dager før fastlegen kommer på jobb. Da skyldes det jo ikke brevet, eller litt angst eller nervøsitet, men sykdom - og da er det selvfølgelig greit å ringe legevakta hvis det føles nødvendig.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis en person reagerer slik på et brev, skyldes det i såfall en allerede eksisterende psykiatrisk diagnose. Det blir en helt annen sak enn "påkjenningen" det er å vente et par dager før fastlegen kommer på jobb. Da skyldes det jo ikke brevet, eller litt angst eller nervøsitet, men sykdom - og da er det selvfølgelig greit å ringe legevakta hvis det føles nødvendig.
Amen.

Det har vært forsøkt formidlet til minimenthe gjentatte ganger allerede.

Skrevet

det angående psykiatri ble egentlig litt på siden av hovedtema.

men i bunn og grunn står jeg for at hvis man får et brev man ikke skjønner og dette brevet gjør en såpass opprørt at man ikke orker å vente til mandag med å få vite hva det betyr så er det greit å ta en telefon til legevakta uavhengig om det ligger en psykiatrisk diagnose der fra før eller ei.

Skrevet
den har jeg oversett, sorry.

jo, i utgangspunktet så er jeg enig men mennesker er noen rare dyr og hvis vi blir skremte eller redde så er det veldig fort at overlevelsesinstinkter tar over og rasjonalitet og logikk forsvinner.

Nå skal jeg gi meg, men: kan man bli enige om at å ringe for et slikt brev som TS hadde i utgangspunktet er noe man så langt det er mulig bør unngå, men om man friker helt ut (får nervøst sammenbrudd og blir ulogisk) kan man kanskje tilgis..? :) Det burde innskrenke ringingen ganske mye..

Litt trøtt nå.. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
det angående psykiatri ble egentlig litt på siden av hovedtema.

men i bunn og grunn står jeg for at hvis man får et brev man ikke skjønner og dette brevet gjør en såpass opprørt at man ikke orker å vente til mandag med å få vite hva det betyr så er det greit å ta en telefon til legevakta uavhengig om det ligger en psykiatrisk diagnose der fra før eller ei.

Men hvis man blir så opprørt du antyder av det brevet trådstarter fikk - da har man et eller annet psykisk problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...