Rosalie Skrevet 29. juli 2007 #61 Skrevet 29. juli 2007 Og jeg gjentar: "Saker som ikke gjelder akutt sykdom eller krise kan vi dessverre ikke hjelpe deg med. I slike tilfeller bør man kontakte fastlegen eller andre hjelpere." Ja, de kan hjelpe deg med hvordan du kan finne ut hvem fastlegen din er. De kan også gi de tlf. nr. til privat legevakt. Men de kan ikke oversette brevet for deg. Å ramse opp et par telefonnummer eller en internettside tar kortere tid enn å sitte og oversette latin.
Drua Skrevet 29. juli 2007 #62 Skrevet 29. juli 2007 Dessuten, hvis det hadde vært noe veldig alvorlig eller akutt livstruende hadde du fått beskjed om det FØR du hadde fått et brev i postkassa.
Gjest =tentacle= Skrevet 29. juli 2007 #63 Skrevet 29. juli 2007 selv om de skriver rett ut at de kan veilede deg til evnt andre instanser ? Andre instanser som er åpne utenom kontortid er sykehusene, og de tar også bare akutttilfeller. Veilede til andre instanser betyr vanligvis :"Dette må du ta opp med fastlegen din."
Leyla Skrevet 29. juli 2007 #64 Skrevet 29. juli 2007 Skal si det enkle spørsmålet mitt har eskalert!! Hadde nesten glemt ut at sånt var mulig på KG, jeg! For å ha det sagt og "out there"; Jeg ville ALDRI ringt til legevakten med et sånt spørsmål! Never ever! Snakket med legen min dagen etter jeg hadde fått brevet, og han kunne ikke fatte og begripe hvorfor JEG hadde mottatt det. Han hadde dessuten fått svar på CT bildene i tillegg, og kunne meddele at jeg overhodet ikke hadde brudd noe sted. Det feilte altså ikke kneet mitt noenting. Hvorfor jeg så har hatt vondt i det i to og en halv måned eller hvorfor jeg haltet i over tre uker, nei det vet ingen. :-) Underholdende diskusjon, dah!!
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #65 Skrevet 29. juli 2007 Med fastlegen ja, ikke legevakta. nå misforstår du med vilje men for å forenkle det litt. hvis f.eks min venninne hadde fått opplest et brev hvor det sto at pasienten var dødssyk så litt avhengig av situasjonen så ville hun enten A: tatt en hvit løgn og sagt at hun ikke skjønner hva det står eller B: bedt innringer ta en tur ned på nevnte legevakt.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #66 Skrevet 29. juli 2007 Og jeg gjentar: "Saker som ikke gjelder akutt sykdom eller krise kan vi dessverre ikke hjelpe deg med. I slike tilfeller bør man kontakte fastlegen eller andre hjelpere." Ja, de kan hjelpe deg med hvordan du kan finne ut hvem fastlegen din er. De kan også gi de tlf. nr. til privat legevakt. Men de kan ikke oversette brevet for deg. Å ramse opp et par telefonnummer eller en internettside tar kortere tid enn å sitte og oversette latin. det var ikke det som sto i det du sakset inn, jeg tolker det dithen at det ikke er noe problem å ringe ned for å evnt få evnt få et svar.
Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #67 Skrevet 29. juli 2007 nå misforstår du med vilje men for å forenkle det litt. hvis f.eks min venninne hadde fått opplest et brev hvor det sto at pasienten var dødssyk så litt avhengig av situasjonen så ville hun enten A: tatt en hvit løgn og sagt at hun ikke skjønner hva det står eller B: bedt innringer ta en tur ned på nevnte legevakt. Og dette vet du fordi.....? Har du spurt? Har hun vært i denne situasjonen? Finnes det virkelig folk som ringer og spør om slikt?
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #68 Skrevet 29. juli 2007 Dessuten, hvis det hadde vært noe veldig alvorlig eller akutt livstruende hadde du fått beskjed om det FØR du hadde fått et brev i postkassa. der er jeg faktisk enig men dessverre, feil kan skje og det har hendt før at denne type beskjeder/prøvesvar har kommet på avveie.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #69 Skrevet 29. juli 2007 (endret) legevakta er og blir en servicetjeneste som er ment til å brukes... at dere er redde for å "plage andres dyrebare tid" (og ja, det er rett og slett det inntrykket jeg får her) er deres problem. Endret 30. juli 2007 av vimse
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #70 Skrevet 29. juli 2007 men kort oppsummert, her tror jeg rett og slett vi får være enige om å være uenige, jeg gidder ikke sitte og krangle med ukjente på nett fordi jeg velger å mene at en serviceinstitusjon er til for å brukes
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #71 Skrevet 29. juli 2007 legevakta er og blir en servicetjeneste som er ment til å brukes... at dere er redde for å "plage andres dyrebare tid" (og ja, det er rett og slett det inntrykket jeg får her) er deres problem.Skjønner du ikke dette eller vil du abre kverulere? Legevakta er ikke noens erviceinstitusjon til fri benyttelse for omtrent hva det måtte være av helesrelaterte forhold. Legevakta er en serviceinstitusjon for akutt legehjelp. At det virker som at du ikke forstår det er nesten litt skremmende.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #72 Skrevet 29. juli 2007 Og dette vet du fordi.....? Har du spurt? Har hun vært i denne situasjonen? Finnes det virkelig folk som ringer og spør om slikt? ja hun har faktisk det, en person ringte en kveld hun hadde vakt fordi personen hadde fått prøvesvar tilsendt som tilsa at det var en potensiell dødelig diagnose. personen skulle såklart aldri fått dette sendt hjem til seg men dessverre så skjedde det.
Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #73 Skrevet 29. juli 2007 legevakta er og blir en servicetjeneste som er ment til å brukes... at dere er redde for å "plage andres dyrebare tid" (og ja, det er rett og slett det inntrykket jeg får her) er deres problem. Du snakker om legevakta som en kundeservice som er der for å tjene deg og dine behov! Det er tydeligvis ikke mange som er enige i dette. Kan du ikke innrømme at du tar feil? Nå er faktisk flere av brukerne som har svart her inne helsepersonell og de vet nok bedre enn deg. Legevakta er ikke en servicetjeneste som opplysningen 1881, de er en nødvendighet for landets befolkning i akutt- eller nødsituasjon. Trenger du enda mer forklaring på hva en nød/akutt-situasjon er?
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #74 Skrevet 29. juli 2007 Skjønner du ikke dette eller vil du abre kverulere? Legevakta er ikke noens erviceinstitusjon til fri benyttelse for omtrent hva det måtte være av helesrelaterte forhold. Legevakta er en serviceinstitusjon for akutt legehjelp. At det virker som at du ikke forstår det er nesten litt skremmende. og tingen her er vel forskjellen i det du og jeg oppfatter som akutt.
Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #75 Skrevet 29. juli 2007 og tingen her er vel forskjellen i det du og jeg oppfatter som akutt. Det er ikke din oppgave å bestemme hva som er akutt! Oppfatter du virkelig dette som akutt?? Da er du vel en av de som mener at et skrubbsår eller forkjølelse er akutt også da?
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #76 Skrevet 29. juli 2007 Du snakker om legevakta som en kundeservice som er der for å tjene deg og dine behov! Det er tydeligvis ikke mange som er enige i dette. Kan du ikke innrømme at du tar feil? Nå er faktisk flere av brukerne som har svart her inne helsepersonell og de vet nok bedre enn deg. Legevakta er ikke en servicetjeneste som opplysningen 1881, de er en nødvendighet for landets befolkning i akutt- eller nødsituasjon. Trenger du enda mer forklaring på hva en nød/akutt-situasjon er? jeg kan ikke innrømme en feil jeg etter mitt hode ikke tar. og nei, de er ikke en servicetjeneste i likhet med 1881 men de er etter mitt (og tro det eller ei, mange andres syn) en "mellomstasjon" før sykehus. dvs ting som ikke er alvorlige nok til innleggelse havner på legevakta. så jo, jeg anser legevakta som en servicestasjon for befolkningen for ting som bør sjekkes før legens åpningstid men ikke til akutte tilfeller. men som jeg skrev i sta, her får vi bare være enige om å være uenige.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #77 Skrevet 29. juli 2007 Det er ikke din oppgave å bestemme hva som er akutt! Oppfatter du virkelig dette som akutt?? Da er du vel en av de som mener at et skrubbsår eller forkjølelse er akutt også da? det er ikke min oppgave men ethvert oppegående menneske bør vel skjønne at hvis man står med en potensiell dødelig situasjon foran seg så ringer man 113 og ikke legevakta. hva er det dere tror 113 er til egentlig ? kun til bilulykker ?
Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #78 Skrevet 29. juli 2007 så jo, jeg anser legevakta som en servicestasjon for befolkningen for ting som bør sjekkes før legens åpningstid men ikke til akutte tilfeller. men som jeg skrev i sta, her får vi bare være enige om å være uenige. BØR er et viktig ord ja! Et slikt brev BØR ikke oversettes for noen grunn før legekontoret åpner mandag morgen. Man trenger ikke være enige om å være uenige dersom en person opptrer på en måte som kan skade andre.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #79 Skrevet 29. juli 2007 det er ikke min oppgave men ethvert oppegående menneske bør vel skjønne at hvis man står med en potensiell dødelig situasjon foran seg så ringer man 113 og ikke legevakta. hva er det dere tror 113 er til egentlig ? kun til bilulykker ?har det klikka fullstendig for deg eller? Vi snakker om røntgenbilde av et kne!!
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #80 Skrevet 29. juli 2007 (endret) det er forskjell på brev fra lege etc som er skrevet på lekmannsspråk og brev som er skrevet på "legespråk". Endret 30. juli 2007 av vimse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå