Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #21 Skrevet 29. juli 2007 legevakta er til for å brukes og hvis de ikke har to minutter til å berolige en innringer så bør de seriøst vurdere bemanningsforholdene sine (og ja jeg er fullt klar over problemer med for lite bemanning etc), legevakta er også ikke kun beregnet for fysiske skader men også psykiske og hvis denne tominutters telefonen kan spare en person for en hel helg med engstelse og nervøsitet så ser jeg ærlig talt ikke problemet. dette er min mening og det er helt fair at dere ikke er enige med meg men det hadde ikke kostet meg fem øre å ta denne telefonen. Men kjære deg! Er det du som bestemmer hva legevakta er til for? Mener du virkelig at legevakta skal bruke verdifulle minutter på sånt tull? Det hadde ikke kostet meg 5 øre å la være å svare deg på et slikt spørsmål (og du, jeg tror Tentacle vet hva hun snakker om )
Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #22 Skrevet 29. juli 2007 Det er en grunn til at det er lange køer på legevakta, og det er fordi så mange misbruker det! Hadde ikke dere hysteriske personer løpt dit for alt og ingenting kunne de som virkelig trengte AKUTT hjelp sluppet å vente så mange timer. At du prøver å mene at dette har noe med psykisk akkutt hjelp er jo bare latterlig! Psykisk akutt hjelp handler om å hjelpe de som er så psykisk syke at de ikke takler livet der og da. Og jeg tviler på at en kneskade påfører noen slike traumer dersom de ikke allerede får behandling for psyken.
Rosalie Skrevet 29. juli 2007 #23 Skrevet 29. juli 2007 Plutselig skjønner jeg bedre argumentasjonen til dem som mener at pasienter ikke må få informasjon om sin egen helse via epikriser og undersøkelselsfunn direkte, at de heller skal måtte vente til de får time hos legen sin igjen :kaffe: Helt enig. Ringe Legevakta for å få "oversatt" et brev etter knerøntgen, liksom...
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #24 Skrevet 29. juli 2007 Det er en grunn til at det er lange køer på legevakta, og det er fordi så mange misbruker det! Hadde ikke dere hysteriske personer løpt dit for alt og ingenting kunne de som virkelig trengte AKUTT hjelp sluppet å vente så mange timer. At du prøver å mene at dette har noe med psykisk akkutt hjelp er jo bare latterlig! Psykisk akutt hjelp handler om å hjelpe de som er så psykisk syke at de ikke takler livet der og da. Og jeg tviler på at en kneskade påfører noen slike traumer dersom de ikke allerede får behandling for psyken. jeg snakker ikke om å dra dit, jeg snakker om å ta en telefon. og trenger man AKUTT hjelp så ringer man ikke legevakta men 113, verre en det er det ikke.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #25 Skrevet 29. juli 2007 ut av nysgjerrighet, hva mener dere er godkjente grunner til å ringe legevakta ?
Rosalie Skrevet 29. juli 2007 #26 Skrevet 29. juli 2007 jeg snakker ikke om å dra dit, jeg snakker om å ta en telefon. og trenger man AKUTT hjelp så ringer man ikke legevakta men 113, verre en det er det ikke. Og du er klar over at de som tar telefonen på Legevakta er de samme som skal vurdere de som kommer inn på Legevakta med skade, ja..? Så din idiotiske telefon betyr at de som trenger behandling må vente enda lenger på evaluering...
Lykken Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #27 Skrevet 29. juli 2007 (endret) Jeg er så glad jeg startet denne legevaktdiskusjonen, her ble det liv gitt Og jeg er enig med alle som er enig med meg; misbruk av legevakten å få oversatt et brev. Endret 29. juli 2007 av Lykken
Rosalie Skrevet 29. juli 2007 #28 Skrevet 29. juli 2007 Legevakta ringer man dersom man har syke barn, f.eks., man har forverring av kroniske sykdommer, man lurer på om det er vits å komme inn med lungebetennelse i kveld eller om man blir sittende i kø hele kvelden, har noe rart utslett og er stiv i nakken, etc. ...
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #29 Skrevet 29. juli 2007 Og du er klar over at de som tar telefonen på Legevakta er de samme som skal vurdere de som kommer inn på Legevakta med skade, ja..? Så din idiotiske telefon betyr at de som trenger behandling må vente enda lenger på evaluering... slik fungerer ikke legevakta her, har man en skade som man kan reise med så drar man bort, har man en skade som man ikke kan reise med så får man beskjed om å ringe 113, evnt at legevakta setter over telefonen til AMK. og ja, jeg bor i større by.
Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #30 Skrevet 29. juli 2007 Hvorfor skal man ringe dem? Man drar dit dersom man har en akutt skade som ikke er livstruende. Er man livstruet skadet ringer man 113. Å oversette et brev er ikke akutt. Dessuten er ikke legevakta en telefontjeneste!!!
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #31 Skrevet 29. juli 2007 Legevakta ringer man dersom man har syke barn, f.eks., man har forverring av kroniske sykdommer, man lurer på om det er vits å komme inn med lungebetennelse i kveld eller om man blir sittende i kø hele kvelden, har noe rart utslett og er stiv i nakken, etc. ... definisjonen på syke barn er ? hva slags sykdommer/symptomer ? (holder det med host og snørr eller hva ?) stiv i nakken er jeg omtrent hele tiden, vil det si at jeg da er "godkjent" for å ta en tur da ?
Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #32 Skrevet 29. juli 2007 Forresten, jeg er enig med Wadjet. Man kan ringe legevakta for å høre om ting som kan bli en farlig sykdom. Da jeg var 14 med 41,5 i feber ringte min mor legevakta for å høre hva hun skulle gjøre, det gjorde hun også da jeg hadde hyperventilert en time. Begge gangene ble det vurdert så alvorlig at legene var klare til å rykke ut dersom jeg ikke ble raskt bedre.
Rosalie Skrevet 29. juli 2007 #33 Skrevet 29. juli 2007 definisjonen på syke barn er ? hva slags sykdommer/symptomer ? (holder det med host og snørr eller hva ?) stiv i nakken er jeg omtrent hele tiden, vil det si at jeg da er "godkjent" for å ta en tur da ? Skjerpings!
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #34 Skrevet 29. juli 2007 Å oversette et brev er ikke akutt. Dessuten er ikke legevakta en telefontjeneste!!! de er i utgangspunktet ikke det men de er en servicetjeneste og hvis en person får feilsendt et brev som det er snakk om her så kan de fint utføre to minutters "service" til en innringer hvis mottakeren av brevet ikke ønsker å vente f.eks over en helg for å få vite hva dette betyr.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #35 Skrevet 29. juli 2007 Skjerpings! på hva ? jeg spurte et spesifikt spørsmål og når jeg ikke får et svar som er spesifikt så må jeg jo få spørre ?
Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #36 Skrevet 29. juli 2007 definisjonen på syke barn er ? hva slags sykdommer/symptomer ? (holder det med host og snørr eller hva ?) stiv i nakken er jeg omtrent hele tiden, vil det si at jeg da er "godkjent" for å ta en tur da ? har du hørt om hjernehinnebetennelse?? Vet du ikke at symptomer på dette er stiv nakke, rødt utslett som ikke forsvinner dersom man presser et glass over det, og høy feber? Er du virkelig så hysterisk at du ikke klarer å vurdere hva som er akutte sykdommer?? NEI vanlig feber og snørr er selvfølgelig ikke farlig. SVÆRT HØY feber, og feber i komibnasjon med ovennevnte symptomer kan være farlig. Jeg trodde virkelig dette var allmennkunnskap???
Gjest Vampyra Skrevet 29. juli 2007 #37 Skrevet 29. juli 2007 de er i utgangspunktet ikke det men de er en servicetjeneste og hvis en person får feilsendt et brev som det er snakk om her så kan de fint utføre to minutters "service" til en innringer hvis mottakeren av brevet ikke ønsker å vente f.eks over en helg for å få vite hva dette betyr. Nei og nei og nei!! Det tar nemlig ikke bare to minutter! Kan du ikke forstå det?
Rosalie Skrevet 29. juli 2007 #38 Skrevet 29. juli 2007 på hva ? jeg spurte et spesifikt spørsmål og når jeg ikke får et svar som er spesifikt så må jeg jo få spørre ? Beklager, men jeg nekter at du er så dum at du faktisk stiller de spørsmålene ved god tro, men kun for å kverulere.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #39 Skrevet 29. juli 2007 har du hørt om hjernehinnebetennelse?? Vet du ikke at symptomer på dette er stiv nakke, rødt utslett som ikke forsvinner dersom man presser et glass over det, og høy feber? Er du virkelig så hysterisk at du ikke klarer å vurdere hva som er akutte sykdommer?? NEI vanlig feber og snørr er selvfølgelig ikke farlig. SVÆRT HØY feber, og feber i komibnasjon med ovennevnte symptomer kan være farlig. Jeg trodde virkelig dette var allmennkunnskap??? jeg er fullstendig klar over dette men når hun kun skrev "stiv nakke" uten å legge til andre symptomer så begynte jeg å lure. klarere nå ?
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #40 Skrevet 29. juli 2007 Beklager, men jeg nekter at du er så dum at du faktisk stiller de spørsmålene ved god tro, men kun for å kverulere. nei jeg er faktisk seriøs, jeg får inntrykk av at dere mener at legevakta er et slags "forstadie" som kun skal brukes hvis man trenger innleggelse og det er ikke det den er ment til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå