Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #161 Skrevet 29. juli 2007 Nå skal jeg gi meg, men: kan man bli enige om at å ringe for et slikt brev som TS hadde i utgangspunktet er noe man så langt det er mulig bør unngå, men om man friker helt ut (får nervøst sammenbrudd og blir ulogisk) kan man kanskje tilgis..? Det burde innskrenke ringingen ganske mye.. Litt trøtt nå.. Tror alle her er enige om at noen som friker ut for et sånt brev bør få akutt psykisk hjelp.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #162 Skrevet 29. juli 2007 Nå skal jeg gi meg, men: kan man bli enige om at å ringe for et slikt brev som TS hadde i utgangspunktet er noe man så langt det er mulig bør unngå, men om man friker helt ut (får nervøst sammenbrudd og blir ulogisk) kan man kanskje tilgis..? Det burde innskrenke ringingen ganske mye.. Litt trøtt nå.. jeg mener at man ikke trenger å dra det så langt som til nervøse sammenbrudd men hvis dette brevet ville påvirket hverdagen såpass at det opptar mye tanker og fører til "endret oppførsel" (som ikke trenger å dras så langt som sammenbrudd) så er det verdt en oppklarende telefon.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #163 Skrevet 29. juli 2007 jeg mener at man ikke trenger å dra det så langt som til nervøse sammenbrudd men hvis dette brevet ville påvirket hverdagen såpass at det opptar mye tanker og fører til "endret oppførsel" (som ikke trenger å dras så langt som sammenbrudd) så er det verdt en oppklarende telefon. ..og psykologhjelp. Du skjønner at det ikke er brevet som er problemet hvis noen reagerer sånn på det?
Gjest =tentacle= Skrevet 29. juli 2007 #164 Skrevet 29. juli 2007 jeg mener at man ikke trenger å dra det så langt som til nervøse sammenbrudd men hvis dette brevet ville påvirket hverdagen såpass at det opptar mye tanker og fører til "endret oppførsel" (som ikke trenger å dras så langt som sammenbrudd) så er det verdt en oppklarende telefon. Kvinner med kul i brystet må gjerne vente opptil et par måneder for å komme til undersøkelse. De er gjerne mer bekymret enn noen som har skadet kneet sitt. Folk må vente, slik er virkeligheten, og man må forholde seg til den. Helsevesenet har ikke ubegrenset kapasitet, og da må man bruke ressursene der de trengs. Det er ikke på oversetting av røntgenbeskrivelser etter gamle skader.
¤flicka¤ Skrevet 29. juli 2007 #165 Skrevet 29. juli 2007 Jeg forstår godt at det kan være skummelt å få et slikt brev, men å sidestille det med akutt fysisk sykdom og skader er for meg ganske uforståelig. Det er nemlig det man gjør hvis man ringer legevakta med slike spørsmål.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #166 Skrevet 29. juli 2007 Kvinner med kul i brystet må gjerne vente opptil et par måneder for å komme til undersøkelse. De er gjerne mer bekymret enn noen som har skadet kneet sitt. Folk må vente, slik er virkeligheten, og man må forholde seg til den. Helsevesenet har ikke ubegrenset kapasitet, og da må man bruke ressursene der de trengs. Det er ikke på oversetting av røntgenbeskrivelser etter gamle skader. såvidt jeg har skjønt så har diskusjonen for lengst dreid seg over til generelle uforståelige legebrev som er feilsendt og har svart ut i fra det.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #167 Skrevet 29. juli 2007 Jeg forstår godt at det kan være skummelt å få et slikt brev, men å sidestille det med akutt fysisk sykdom og skader er for meg ganske uforståelig. Det er nemlig det man gjør hvis man ringer legevakta med slike spørsmål. legevakta er ikke forbeholdt de med fysiske skader, "skumle" brev som kan påvirke en psykisk kan være like så ille. men at min mening er uforståelig for deg er helt fair.
¤flicka¤ Skrevet 29. juli 2007 #168 Skrevet 29. juli 2007 legevakta er ikke forbeholdt de med fysiske skader, "skumle" brev som kan påvirke en psykisk kan være like så ille. men at min mening er uforståelig for deg er helt fair. Nei, selvfølgelig er legevakta også der for de med psykiske plager. Men litt angst er ikke grunn god nok til å ringe legevakta.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #169 Skrevet 29. juli 2007 Nei, selvfølgelig er legevakta også der for de med psykiske plager. Men litt angst er ikke grunn god nok til å ringe legevakta. men poenget mitt er... hvordan vet vi det ? hvordan er vi de rette til å bedømme dette hypotetiske menneskets redsel og angst ?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #170 Skrevet 29. juli 2007 såvidt jeg har skjønt så har diskusjonen for lengst dreid seg over til generelle uforståelige legebrev som er feilsendt og har svart ut i fra det.Du ba trådstarter ta kontakt med legevakta for å få oversatt brevet om røntgenbilde av kneet fordi du påstod at elgevakta var en serviceinstitusjon til fri benyttelse for hva folk måtte føle for selv.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #171 Skrevet 29. juli 2007 men poenget mitt er... hvordan vet vi det ? hvordan er vi de rette til å bedømme dette hypotetiske menneskets redsel og angst ?Er det så veldig vanskelig å forstå at redsel ikke er farlig og at man da heller ikke trenger akutthjelp?
¤flicka¤ Skrevet 29. juli 2007 #172 Skrevet 29. juli 2007 men poenget mitt er... hvordan vet vi det ? hvordan er vi de rette til å bedømme dette hypotetiske menneskets redsel og angst ? Snakket vi ikke om psykisk friske mennesker nå? Som sagt; hvis man reagerer med uforholdsmessig angst som gjør det umulig å fungere vanlig, kan man ringe legevakta. Men da vil man sannsynligvis ikke diskutere legeterminologi, men hvorfor man reagerer som man gjør.
minienthe Skrevet 29. juli 2007 #173 Skrevet 29. juli 2007 Snakket vi ikke om psykisk friske mennesker nå? Som sagt; hvis man reagerer med uforholdsmessig angst som gjør det umulig å fungere vanlig, kan man ringe legevakta. Men da vil man sannsynligvis ikke diskutere legeterminologi, men hvorfor man reagerer som man gjør. men hvis alt som trengs for å få orden på ting er å få vite hva som står i brevet så er det verdt de to minuttene på telefon. men nå har dette dreid veldig over på psykiske lidelser og det var ikke hensikten og jeg mener fortsatt at man kan ringe legevakta ved spørsmål av denne typen. uansett så ser det ut til at diskusjonen har kommet til et dødpunkt så jeg sier stopp her da jeg ikke ser noen løsning for videre fremdrift.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #174 Skrevet 29. juli 2007 men poenget mitt er... hvordan vet vi det ? hvordan er vi de rette til å bedømme dette hypotetiske menneskets redsel og angst ?hvilket menneske? Vi skal da ikke bedømme nnoe som helst.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #175 Skrevet 29. juli 2007 men hvis alt som trengs for å få orden på ting er å få vite hva som står i brevet så er det verdt de to minuttene på telefon.men nå har dette dreid veldig over på psykiske lidelser og det var ikke hensikten og jeg mener fortsatt at man kan ringe legevakta ved spørsmål av denne typen. uansett så ser det ut til at diskusjonen har kommet til et dødpunkt så jeg sier stopp her da jeg ikke ser noen løsning for videre fremdrift.Hvis et menneske får du reakjsonene du her forsøker å skissere utfra et sånt brev, da er ikke det eneste som trengs for å få orden på ting å få oversatt det brevet. Da er problemene mye større enn å ikke forstå et brev.
¤flicka¤ Skrevet 29. juli 2007 #176 Skrevet 29. juli 2007 Jeg blir forbauset over denne manglende evnen til å se lengre enn sin egen nesetipp. Såklart er det fristende å få svarene man lurer på med en gang, men hvis man tenker seg om to ganger forstår man at det i dette tilfellet går på bekostning av mennesker som trenger akutt hjelp. Perspektiv, blir det også kalt.
Gjest Uinnlogget *Mim* Skrevet 30. juli 2007 #177 Skrevet 30. juli 2007 Neste gang jeg sitter i kø på legevakta kommer jeg til å tenke på deg, Minienthe...
Gjest Gjest_nurse_* Skrevet 30. juli 2007 #178 Skrevet 30. juli 2007 Minienthe, er du så dum eller bare liker du å fremstå slik? Du bestemmer ikke hva som regnes som akutt, det gjør vi som jobber på legevakta... Hadde tenkt til å skrive mer her men jeg kjenner at jeg orker ikke sånne kverulerende folk som befinner seg på dette kakleforumet. Må huske at jeg ikke skal gå inn her noe mer, fatter ikke at dere gidder...
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #179 Skrevet 31. juli 2007 Til Minienthe: Jeg syns du er helt utrolig som klarer å forholde deg saklig med alt det du får slengt imot deg! Til dere andre som svarer med: er du virkelig så dum, er det vanskelig å forstå osv...Synd dere føler at dere må svare slik for det går på bekostning av deres egen seriøsitet. Forøvrig er jeg enig med de andre her om at et brev ang. en kneskade bør kunne vente til mandag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå